News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TVlad

Acest tip de pod nu are nevoie de armatura pentru ca toate eforturile din structura sint de compresiune.

Liviu M

#241
Quote from: JohannDB on July 08, 2018, 08:41:26 AM
înspre aval (în susul apei),
Eu, ca sa nu confund aval cu amonte, le "completez" - aval = "la vale", amonte = "la munte".
Asa ca mie aval "imi iese" in josul apei si dex confirma:
QuoteAVÁL s. n. (În loc. adv.) În aval = în josul văii, spre vărsare (în raport cu un punct de referință). – Din fr. aval.

cristi5

O investigatie asupra evenimentelor care au precedat caderea podului de la Budila

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155822388507842&id=678117841

Intrebare pt specialisti: descarcatoarele de ape mari ale barajului nu pot fi deschise partial pt un debit controlat? Odata deschise, mai pot fi inchise inaintea golirii pana la nivelul de "apa mare"?

Sper sa faca cineva o plangere penala pana nu se aboleste neglijenta in serviciu.

GDPR

#243
Pana cand apa ajunge la cota descarcatorului de suprafata se poate folosi doar golirea de fund si/sau cea de semiadancime, in caz ca exista si evident ca acestea pot fi deschise total sau partial pentru a se face o pregolire a acumularii in cazul prognozelor de vreme rea.

In cazul Sacele, ar trebui puse urmatoarele intrebari catre ABA Olt:

- Exista Regulament de Exploatare a acumularii care sa respecte prevederile OM 76/2006??
- Daca da, a fost acest regulament respectat?
- Cand s-au primit avertizarile de precipitatii/hidrologice de la ANM/INHGA si cand s-a decis deversarea?
- Exista sistem de alarmare a populatiei din aval in caz de probleme la baraj?

Am ceva dubii ca acest regulament ar exista, intrucat conform licitatia.ro, in martie a fost lansata o licitatie pentru intocmirea acestui regulament, dar nu am gasit pe SEAP daca a si fost atribuita. Poate ne ajuta @NGC?

QuoteIntocmire ,,Regulament de exploatare pentru barajul si lacul de acumulare Sacele, amplasate pe paraul Tarlung , jud. Brasov
Tara/Judet   Romania/Valcea
Data licitatiei   09.03.2018 (Expirat)
Data limita   09.03.2018 (Expirat)
ID:   2932942
Data publicarii:   01.03.2018
Tip anunt:   Achizitii
Cod CPV:   71310000-4 - Servicii de consultanţă în domeniul ingineriei şi al construcţiilor


Insa, atata timp cat pe cursul unei ape se dispune o acumulare cu o capacitate de evacuare de X mc/s, este obligatoriu ca toate obiectivele din aval sa fie dimensionate conform acelei capacitati, sau sa fie upgradate astfel incat sa corespunda. In cazul de fata, neglijenta cea mai mare este neintretinerea pragului de fund de la podul Budila, acesta fiind rupt de ceva timp. Stiti care este rolul unui prag de fund, nu?
Quote"Pragurile de fund sunt lucrari de regularizare a albiei care se executa transversal, pe toata latimea albiei,sau uneori numai pe o anumita portiune din latime, in scopul mentinerii fundului la o cota necesara, cand exista tendinta de coborari exagerate ale fundului albiei. Pragurile impiedica modificarea pantei fundului si vitezei apei si indirect protejeaza si malurile."
Asta pe langa acordul dat celor cu balastiera sa extraga agregate chiar din apropierea podului.

Urmariti si cazul celor 2 poduri CF de la Podu Olt, din aval de acumularea Racovita, e o chestiune de timp pana ce vor avea probleme.

Harry

In 1892 incep lucrarile la calea ferata Galati - Beresti - Barlad. Acestea sunt finalizate pe etape pana in 1911.

Pe traseu existau 21 de gari, majoritatea fiind dezafectate in prezent. Dealungul liniei s-au amenajat un tunel lung de 3.3 km prin dealul Talasmani si 3 poduri: pe malul lacului Brates un pod dublu rutier si feroviar, un pod peste raul Barlad precum si un viaduct dublu feroviar si rutier.







De departe insa cea mai frumoasa opera de arta este viaductul feroviar lung de 45 metri.



De asemenea in dreptul orasului Galati a fost necesara construirea unui dig pentru protectia caii ferate.



Bonus 3 superbe gari: Frumusita, Lascar Catargi si Tulucesti.









dan tm

Foarte interesant.
In linkul de mai jos se pot vedea cladirile  in prezent. Prezent e impropriu spus este posibil ca intr-un an unele sa fi disparut complet deja

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=80&t=14271

Harry

Nu reusesc sa gasesc locatia viaductului...

JohannDB

Liviu M.... corectat greșeala direct pe mesaj; uite că mai scapă unele "perle" fără rea intenție, ci numai dacă nu recitești cu răbdare "și cu toți ochii" textul.... Mă lăsasem dus de val, în aval, la pragul cu probleme și curentul fiind puternic n-am mai putut ajunge în amonte.... :) :)

[/URL]








Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

Pragul văzut de pe malul cu gara în spate.


dan tm


GDPR

#249
Quote from: adrian rosca on July 08, 2018, 08:58:19 PM
In cazul Sacele, ar trebui puse urmatoarele intrebari catre ABA Olt:

- Exista Regulament de Exploatare a acumularii care sa respecte prevederile OM 76/2006??
...
Am ceva dubii ca acest regulament ar exista, intrucat conform licitatia.ro, in martie a fost lansata o licitatie pentru intocmirea acestui regulament, dar nu am gasit pe SEAP daca a si fost atribuita. Poate ne ajuta @NGC?

Bun, am gasit in sfarsit licitatia la categoria "Anunturi Publicitate":

QuoteAutoritate contractanta: ADMINISTRATIA BAZINALA DE APA OLT
Tip anunt: Cumparari directe

Descrierea contractului: Intocmire ,,Regulament de exploatare pentru barajul si lacul de acumulare Sacele, amplasate pe paraul Tarlung , jud. Brasov"

Valoarea estimata fara TVA: 13000.00 RON
Conditii contract: Durata contractului este pana la 30.07.2018. Durata de elaborare a documentatiei este de 60 zile de la semnarea contractului. Plata contravalorii serviciului ofertat se va achita dupa aprobarea Regulamentului de exploatare de catre Administratia Nationala ,,Apele Romane".
Termen limita primire oferte: 09.03.2018

Si am mai gasit inca una, tot in aceeasi sectiune:

QuoteDescrierea contractului: Intocmire documentatie ,,Evaluarea starii de siguranta in exploatare a lacului de acumulare si barajului Sacele" amplasate pe paraul Tarlung, judetul Brasov

Valoarea estimata fara TVA: 10000.00 RON
Conditii contract: Durata contractului este pana la 30.07.2018. Durata de elaborare a documentatiei este de 60 zile de la semnarea contractului. Plata contravalorii serviciului ofertat se va achita dupa obtinerea avizului Comisiei Centrale de avizare a documentatiilor de evaluare a barajelor.
Termen limita primire oferte: 09.03.2018

Din cele de mai sus, trag concluzia ca regulamentul de exploatare al acumularii inca nu exista si atunci este posibil ca deversarile sa se faca dupa ureche. De ce nu s-au ingrijit de regulament pana acum? La intrebarea asta ar trebui sa raspunda cineva din cadrul Administratiei Bazinale de Apa Olt.

JohannDB

Deversare/deschidere de baraj după......ureche....
   Oare să fie acum un "deja vu" al unei situații de care am mai pomenit, de acum vreo 12 ani, când apele acestui "Tărlung" au rupt la mal (puțin mai în amonte de Târgul Auto de aici), țeava de 1000-1100 mm ce alimenta cam o jumate de Brașov și două sectoare de Săcele, și s-a rămas fără apă vreo 7-8 zile; tot așa la ploi și golire rapidă.
   Am trecut prin zona lacului cu vreo trei săptămâni mai devreme și la o oprire la Brădet, pe DN 1A (Cheia-Săcele) la o parcare, unde este un restaurant cu o frumoasă terasă ce dă spre coada lacului, am remarcat cât de plin era lacul; vegetația de mal era în apă fără a se vedea o palmă de pământ (ca atunci când apa este "mai" scăzută). De asta oare să fi ieșit, imediat apa din lac pe porțiunile mai joase din DN 1A dintre Brădet și baraj, imediat după primele ploi consistente ?? Și a început golirea de urgență?


GDPR

#251
M-am uitat pe "starea lacurilor de acumulare" de pe site-ul ANAR, iar cu o saptamana inainte de eveniment, volumul acumularii corespundea cu nivelul normal de retentie (NNR), adica cca. 16,6 milioane mc. In schimb, pe 9 iulie volumul a fost de doar 10.9 milioane mc, semn ca si-au invatat lectia.
Pe 30 iunie, datorita ploilor intr-adevar exceptionale, volumul acumularii a ajuns la 20 milioane mc, apa incepand sa se reverse pe DN1A, spre Bradet. Cauza e tipic romaneasca, in sensul ca atunci cand s-a suprainaltat barajul cu 5m (perioada 1994-2014), nu s-a umblat si la suprainaltarea drumului national, acesta tinand de alta entitate (CNAIR/MT). Deci retineti, la 20 milioane mc se inunda drumul, asta desi in momentul de fata barajul poate prelua 25 milioane mc. Asa ca este foarte posibil ca deversarea sa fi fost ordonata direct de prefect, pentru a se putea circula in continuare pe DN.

Mai mult, din cauza ca DN-ul e in continuare de neatins, investitia "Suprainaltare baraj Sacele" nu a fost inchisa si de cativa ani, ea apare cu alocare bugetara zero pe lista de investitii ale ANAR/MAP din cadrul Anexei 3/62 la bugetul de stat.

As concluziona ca ruperea podului CF este produsul unui cumul de factori generali si specifici, din care mentionez:

- subfinantarea cronica a infrastructurii CF si a RK-urilor in mod special, pe de-o parte, respectiv a investitiilor ANAR, pe de alta parte. Responsabili: toate guvernele post-decembriste.
- dezinteres din partea autoritatilor pentru repararea pragului de fund al podului CF, respectiv monitorizarea podului;
- nepasarea / posibila coruptie din partea autoritatilor / ANAR ce a dus la lipsa de control a activitatii de exploatare a pietrisului din albia raului Tarlung;
- lipsa de coordonare dintre institutiile statului CNAIR-MT/ANAR-MAP / dezinteres pentru finalizarea in totalitate a investitiei "Suprainaltare baraj Sacele" prin suprainaltarea DN1A;
- lipsa Regulamentului de Exploatare a Acumularii Sacele, desi ANAR trebuia sa il intocmeasca de multa vreme + neglijenta din partea ANAR/ABA Olt/SGA Brasov, avand in vedere ca acumularea ar fi trebuit pregolita in prealabil;
- interferenta politicului (prefect) in gestionarea exploatarii acumularii.

TibiV

Asta este fix din ciclul "traim in Romania..."
Nu doar ca "stanga nu stie ce face dreapta".
Mai rau.

Lu' stanga i se rupe de ce face dreapta...

Fiecare cu a masii...  >:

Cum sa inalti barajul la 25 de mil. mc si tu sa tii DN-ul la aceeasi cota la care se inunda la 20 mil. mc ?!?!?....
Imuscatu' ar fi impuscat multi incompetenti de astazi.
N-avea el multa carte, dar o sosea acoperita de ape o putea vedea si coana Leana Codoi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Pai e mai simplu sa zici ca era vechi si ca "infiltraţiili". Futu-i mama masii, pe romaneste, si podul Constanta e vechi asa ca daca cade, deh, asta e, soarta! Iar asta e doar cel mai cunoscut, e plina tara de poduri CF subrede.