Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

Nu inteleg de ce unii insista sa arate cu degetul doar pe cei cu barajul, deversari sunt la toate barajele, iar descarcatoarele de ape mari sunt elemente de siguranta, nu de decor! Daca pragul de fund era in stare buna si nu s-ar fi sapat dupa balast in apropierea podului, n-ar fi fost probleme.

Parca la Oroville nu s-a prabusit niciun pod in aval, desi situatia a fost cu adevarat albastra.

Mai 2017:


Si acum:

TibiV

Quote from: adrian rosca on July 12, 2018, 12:14:51 AM
Nu inteleg de ce unii insista sa arate cu degetul doar pe cei cu barajul, deversari sunt la toate barajele, iar descarcatoarele de ape mari sunt elemente de siguranta, nu de decor! Daca pragul de fund era in stare buna si nu s-ar fi sapat dupa balast in apropierea podului, n-ar fi fost probleme.

NU insista nimeni sa arate cu degetul DOAR pe cei cu barajul...
NU spune nimeni ca "hidrotehnistii" este/sunt "lupul cel rau"...

Dar un pic de "mai multa coordonare" nu ar fi stricat.

Quote from: adrian rosca on July 11, 2018, 11:06:20 PM
...cu o saptamana inainte de eveniment, volumul acumularii corespundea cu nivelul normal de retentie (NNR), adica cca. 16,6 milioane mc. In schimb, pe 9 iulie volumul a fost de doar 10.9 milioane mc, semn ca si-au invatat lectia.
Pe 30 iunie, datorita ploilor intr-adevar exceptionale, volumul acumularii a ajuns la 20 milioane mc, apa incepand sa se reverse pe DN1A, spre Bradet. Cauza e tipic romaneasca, in sensul ca atunci cand s-a suprainaltat barajul cu 5m (perioada 1994-2014), nu s-a umblat si la suprainaltarea drumului national, acesta tinand de alta entitate (CNAIR/MT). Deci retineti, la 20 milioane mc se inunda drumul, asta desi in momentul de fata barajul poate prelua 25 milioane mc. Asa ca este foarte posibil ca deversarea sa fi fost ordonata direct de prefect, pentru a se putea circula in continuare pe DN.

Cam despre asta vorbesc...
"Largesti" lacul de la 20 la 25 mil. mc, dar suntem "state difrite".
Aia cu barajul sunt in Australia, aia cu DN1A sunt America de Sud...

Noi ne alegem cu inundatiile aici, in Romania. Europa de SE... :(

(De ce mama masii CNAIR nu a inaltat terasementul soselei cu 3-4 metri?
Scump, scump !!!... Cat e halatul ?!...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

#257
Într-adevăr, la momentul la care barajul Tărlung (anii 1995-2000 dacă mai rețin, dar se poate verifica) a fost supra-înălțat, la DN 1A nu s-a mai făcut nimic......
   În zona dintre "Brădet" (restaurantul cu parcare pe lateralele DN 1A și cu panorama asupra "cozii" lacului de la barajul Tărlung) și cota actuala a barajului, DN 1A are câteva coborâri (până la baraj) care intră în ZONA INUNDABILĂ, zonă în care s-au mai produs inundații, DAR NUMAI PÂNĂ LA NIVELUL ACOSTAMENTULUI DN 1A deoarece nu au  fost ploi atât de "bogate"....
   A nu se uita, că de data asta a intrat spaima și-n cartierul GÂRCINI, de la ieșirea din Săcele spre Cheia, unde "onor" masa de votanți de mai bine de 20 de ani au invadat, cu de la sine putere, terenuri, și din din albia Tărlungului, pe care și-au edificat "gospodării" ( că pădurea din zonă au ras-o), în ciuda existenței altor proprietari tabulari (este o problemă foarte serioasă, pe care nu vrea s-o vadă nimeni).... De  data asta au fost și ei "spălați" și măturați de anexe, de șuvoi (câțiva).

GDPR

Tibi, ar fi trebuit mult mai multa coordonare. De exemplu, daca se stia ca podul e in suferinta, ANAR-ul trebuia sa primeasca indicatia ca nu au voie sa deverseze mai mult de X mc/s, pentru a nu se produce pagube. Evident ca singurul input a fost "Dati drumul la apa!", ca in filmul "Un petic de cer", daca si-l mai aminteste careva.

JohannDB

Unde liniștea a înlocuit glasul roților de tren.....

[/URL]
La pragul din aval, de pe partea de vest a Tărlungului.

















Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

JohannDB

#260
[/URL]




















Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

.......................................................

Harry

La finele lui 1800 se realizeaza linia ferata Campina - Doftana, care avea un caracter cu precadere industrial, deservind industria lemnului, sarii si mai apoi petrolului.

In 1980 este suspendat traficul de persoane, iar in 2010, la un an dupa inchiderea rafinariei, cel comercial. Dealungul acestei linii s-au realizat o serie de lucrari de arta dintre care se remarca podurile peste Prahova si Doftana realizate de Anghel Saligny.










nenea_hartia

Cam ăsta e podul lui Saligny azi :bash::




În fostul canton Zorile locuiesc unii :o:




Fostul terasament, dincolo de gard, le-a prins bine, terenul e drept și și-au făcut grădină:



Am o tonă de poze cu ce a rămas din linie, precum și din ramificația ei spre Valea Doftanei, dar nu e locul potrivit aici.
@Harry: mulțumesc mult pentru fotografii! Te rog mult, îmi poți trimite pe p.m. toate informațiile pe care le ai despre linia asta? Am copilărit cu ea, dar nu îi cunosc bine istoricul.

nenea_hartia

Podul lui Saligny peste Prahova a fost înlocuit odată cu construcția variantei de ocolire Câmpina, practic DN1 care ocolește acum orașul pe malul Prahovei. Anterior, drumul urca pe deal și trecea prin oraș.




Vice33

Ceva noutati de la pasajul Turdas...? E cineva care a mai fost on zona...?

Harry

Primul pod pare ca...inca mai duce..O chestie pe care am observat-o peste tot, vechi cantoane si gari mici au devenit un fel de locuinte sociale....

Redox

Quote from: Vice33 on July 16, 2018, 10:20:16 PM
Ceva noutati de la pasajul Turdas...? E cineva care a mai fost on zona...?

Pe partea dinspre Deva terasamentul a ajuns aproape până la nivelul pasajului. Pe partea dinspre Orăștie estimez că mai trebuie 2m de umplutură până la pasaj.

Harry

@nenea_hartia tot ce am reusit sa aflu despre linie am scris in postare. Din pacate e foarte dificil de aflat info despre lucrarile de infrastructura pre 1950. In special cand e vorba de investitii sa le zicem secundare.

JohannDB


nenea_hartia