News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Fara suparare, stii ca sunt un sustinator al Dx/A Cluj-Dej. Si nu sunt un "parerolog" care a trecut pe acolo de 2-3 ori in viata...
Dar Horatiu s-a referit la Turda-Halmeu atunci cand te-a criticat.
Omul a fost foarte explicit cand a spus ca acolo avem "cifre de trafic pe 20 de tronsoane".
Ma rog, nu sunt 20, dar ideea este clara. Si din cifrele CESTRIN 2015 se vede clar ca doar pe Apahida-Dej aveam peste 10k (recunosc, am fesele cam "incordate" si pe Dej-Baia Mare, dar inca nu este de "rosu permanent"...

Quote from: horatiu.cosma on August 02, 2020, 09:44:58 PM
... din DX-urile rămase ambalăm cu niște "argumente" de tot râsul celelalte DX-uri (ba că îs prea scurte, ba că au șapcă verde și nu roșie, ba că ceva metodă science fiction prin care un proiect de 190 de km care are o singură cifră de trafic de la un capăt la altul, nu vreo 20 de cifre diferite pe fiecare tronson în parte e mai bun decât o altă cifră de trafic scoasă tot din burtă) și uite cum "Sfântul Graal" al României în materie de infrastructură devine DX Turda-Halmeu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Mai si daca ar fi sa fi zis, lasati omul sa-si schimbe parerea. Asta ar cam fi telul oricarui forum: sa convinga prin argumente pe altii sa-si schimbe parerea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Nu mi-am schimbat părerea, dar cum foarte bine a sesizat TibiV (mulțumesc de susținere), vorbeam despre altceva. Am zis că nu mai bag în seamă mistificările unora, așa că revenind pe subiect, părerea mea e aceeași și anume că pe Turda-Halmeu prioritățile stau în felul următor:

1. Legătura A3-Tureni. E scurtă, relativ simplă, din punct de vedere birocratic e cel mai avansat tronson (licitație pentru pregătire în derulare, avem decizie CNSC, deci posibil dacă nu se face apel să avem un câștigător final în curând). Deci din punct de vedere tehnico-economico-trafic și ce mai vreți voi asta ar trebui să apară prima dată și pare că există premisele în acest sens. Orizont de finalizare 2024/2025.

2. Tronsonul Apahida-Dej, cu pornire din capătul metropolitanei Cluj. E o variantă și cea propusă de vancouver cu 3 benzi pe sens, dar intuiția îmi spune că un studiu de trafic serios nu va arăta necesitatea asta în următorii 30-40 de ani (chiar dacă se varsă în ea 2 direcții de trafic de interes național dinspre Baia Mare și Bistrița, volumele sunt relativ reduse și nu cred că vor crește semnificativ, plus că o parte din trafic, cel de interes local, va rămâne pe DN care va putea fi reprofilat după deschiderea autostrăzii la 2+1 cu separator de sens), deci maxim aș prevedea o posibilitate de lărgire de perspectivă. La câte SF-uri sunt în derulare în CNAIR acum (și mai vin din urmă), o să fie inundați 2-3-4 ani de acum încolo, deci aș vedea acest proiect pregătit de primăria Cluj ca lider în parteneriat cu câteva UAT-uri de pe traseu (are deja experiență cu metropolitana, cu metroul, ceea ce CJ nu are), poate chiar și partea de implementare a execuției tot în formula aceasta, dacă tot a dat MFE niște ordonanțe anul acesta în acest sens al descentralizării. Orizont finalizare 2027-2028.

3. Baia Mare-Satu Mare are un trafic de 15.000 azi și clar ar trebui autostradă și acolo. Trebuie lansat SF+PT, cred că mai degrabă la CNAIR, chiar dacă au multe proiecte în pregătire, nu îi văd în stare pe cei din MM&SM să poată duce chiar și pregătirea acestui proiect. Orizont finalizare 2027-2028.

4. HP Dej-Baia Mare. MZA 2015 e destul de subțire (5000) și nu cred că va crește spectaculos în următorii ani, mai ales că deja pentru Satu Mare (și chiar și traficul ușor pentru Baia Mare) spre Cluj ar putea să devină în următorii ani mai avantajos pe la Zalău/Zimbor. Orizont finalizare 2030.

5. Închis proiectul între Tureni și Apahida. Nu cred că e o soluție fezabilă dublarea centurii de diamant, deci va trebui traseu nou 2X2. Orizont finalizare 2030.

În plus, trebuie continuat de la Dej cu un drum rapid care să scoată traficul din localități până la Bistrița, chiar până la Prundu Bârgăului sub o formă sau alta. Între Bistrița și Prundu Bârgăului discutăm de un trafic pe MZA 2015 CESTRIN de peste 14.000. Mai departe discutăm despre centuri punctuale la orașele intersectate de pe DN17. Nu ne permitem într-un orizont de timp rezonabil mai mult de o trecere montană completă a Orientalilor și e clar că asta pe la Suceava nu e cea câștigătoare dintre cele 3 luate în calcul.

Dar pentru toate astea e nevoie în primul rând un MARE reset în administrația publică. E nevoie de un salt calitativ, nu peticeli cu Barbier care discută cu Straco și cu subcontractorii și se mai chinuie pe datorie încă puțin, sau cu același Horia Nicolae la achiziții care se opune la orice, sau aceeași dinozauri la exproprieri, tehnic și mai știu eu pe unde. Ceva gen planul Marshal pe 10 ani prin care sărim de la nivelul actual în care ne bucurăm că e ceva mișcare pe ST2 și că avem 300 de km de A/DX contractate din care 120 în lucru efectiv, la un nivel la care se lucrează efectiv în paralel la 3-5 sute de km de A/DX, în care o expropriere/mutare de stâlp de înaltă tensiune/obținere acord de mediu și AC să nu vină cu șampanii deschide și zeci de mesaje de "în sfârșit, victorie", ci să fie o normalitate monotonă.

pasadia

Eu am un mic asterisc, asa ca sa il supar pe quionescu pana la capat: perceptia mea e ca traficul e mult mai mare intre Dej si Bistrita decat intre Dej si Baia Mare. In plus intre Dej si Bistrita e aproape complet "sat dupa sat" si deci dpdv al sigurantei traficului tot pe acolo imi pare a fi prioritatea mai mare.

Prin urmare punctul 4 l-as transforma in:
4.1 DX Dej - Beclean (macar)
4.2 SF si poate demarare pentru DX Zalau - Baia Mare

Si dupa 2030, DACA chiar e nevoie pentru traficul Suceava - Satu Mare de un ocol al Clujului pe la nord putem programa si acea trecere dinspre Rascruci spre Mihaesti. Dar sincer, dpmdv, nu va fi niciodata nevoie de vreo investitie noua la vest de Dej pe valea Somesului.

qionescu1

#274
@vancouver
Foarte bine ca isi schimba omul parerea, nu e nimic de comentat aici, problema era patosul, atitudinea si tirada invectivelor de forum.

@TibiV
Pai si eu despre ce vorbeam? De cateva postari tot de prioritizare vorbesc, de experienta celor din vest care nu ar mai face DXuri ci direct autostrazi acolo unde e trafic de ele etc. Pana la urma daca ne uitam pe valorile de trafic are dreptate si horatiu.cosma caci gura pacatosului adevar graieste. Dupa DN2 si Craiova-Pitesti(poate, deja nu mai sunt asa sigur) DX Turda Halmeu este Sf Graal al DXurile. Ce alt DX cu trafic mai mare a mai ramas?
Si daca ne uitam la volumele de trafic pe tronsoane avem confirmarea:

1. Turda-Cluj are MZA intre 20 si 25k (desi e problematic in sensul oportunitatii si ar putea fi amanat, totusi cand vedem Ca DX Craiova-Filiasi - cu trafic sub Turda Cluj si aprox identice ca distanta si constructie atunci putem sa prindem si noi curaj. Daca la un trafic mai mic se pot dubla 4 benzi de ce nu ar fi posibil si in cazul unui drum cu valori de trafic mai mari decat Craiova Filiasi?
2. Cluj-Gherla are MZA intre 15 si 20k
3. Gherla -Dej are MZA intre 10 si 15k
4. Dej - Baia Mare are MZA intre 5 si 10K (pe harta lui horatiu.cosma langa Dej se vede cifra de 9300 MZA?) Mai amintesc ca Filiasi-Targu Jiu are MZA de 4500?
5. Dej-Bistrita are MZA tot undeva spre 10-12k cred

Asadar TibiV eram la capitolul DX si pe topicul Turda-halmeu unde cu o minima analiza a datelor de trafic si coroborat cu pregatirea celorlate DX vedem ca puteam linistit sa discutam chiar de intregul drum. Eu inteleg problematica centurii de diamant (a oportunitatii dublarii ei), a cifrelor de trafic mai mici pe Dej-Baia Mare dar cand vedem ca volume de trafic mult mai mici (pe jumatate sau chiar sfert) pe DXuri ce se pregatesc deja, atunci mai putem vorbi, moral dar si pragmatic/imperativ de prioritzari pe sectoarele acestui drum?


horatiu.cosma

Ca să dormi liniștit că moare capra vecinului, acel DX Filiași-Tg. Jiu e lansat la plezneală electorală, nu va deveni realitate în viața noastră. În Masterplan sectorul respectiv este prevăzut la categoria Trans Regio, în cadrul proiectului Filiași-Deva, 226 de km, estimat la 136 milioane euro. Cu alte cuvinte, vorbim despre o peticire a actualului DN.

qionescu1

Dupa sepcile rosii si verzi urmeaza povestile cu capre si garantii de "plezneli electorale". Filiasi-Tg Jiu conform ultimelor intenții ale guvernului este in rețeaua rutiera secundara. Asta înseamnă ca nu va fi DX dar va putea fi construit la 4 benzi ceea ce poate fi mai mult decat o "peticire a unui DN" pt care, totusi, nu cred ca s-ar fi impus SF. Dar încă o data iți scapă esența discuției (sectorul amintit fiind doar cu titlul de exemplu) care e prioritizarea construirii DX urilor in functie de volumul de trafic si implicit importanta lor.

qionescu1

#277
@pasadia

Da, ma superi cand zici ca nimic nou la vest de Dej nu trebuie construit. Doar daca ne gandim la conexiunea A3 cu Baia Mare prin DX, am avea jumatate din tronsonul Dej-Baia Mare (din traseul initial al DX Turda-Halmeu) la nivel de DX.  Cam asta afirmi tu si altii de pe aici. Doar ca asta presupune deja 60 de km de DX suplimentar intre Ileanda si Zalau. Adica cu 15 km mai mult daca s-ar realiza DX Dej-Baia Mare, lucrare care insa trebuie coroborata si cu DX Cluj-Dej (care se va face posibil chiar autostrada) dar si cu Dej-Bistrita. Deci exista un singur tronson care ar putea fi amanat si anume Dej-Ileanda si altul nou care trebuie construit Zalau-Ileanda. Toate astea numai in conditiile in care Bistrita se va lega la A3 prin legatura Mihaiesti-Rascruci.  Altfel ca sa asiguri si conexiunea Baii Mari si a Bistritei la A3 e musai ca intreg sectorul Dej-Baia Mare sa fie la nivel de DX + tronsonul de aprox. 60 km de la Ileanda la Zalau. Deci DX Cluj-Halmeu in toata puterea cuvantului.

Si daca vorbim de volume de trafic este inexplicabila decizia Guvernului de a retrograda  Dej-Bistrita de la DX la reteaua de drumuri secundara (adica maxim 4 benzi si probabil dupa 2030) cand drumul are o MZA de 9 658 autovehicule. Pentru comparatie DN1B Ploiesti-Buzau are o MZA de 10214 autovehicule, DN65 (Pitesti Craiova) 11 652 autovehicule, DN2 ( Buzau-Pascani-Siret) 11 697 autovehicule (ce-i drept pe o distanta de 422km).   


ovicor

 Singura solutie pentru Mihaesti - Rascruci - Dej - Bistrita este DX sau A (HP). Largirea actualului DN este imposibila, tinand cont ca >3/4 din lungime este prin localitati, iar casele sunt foarte apropiate de carosabil. Si, oricat l-ai lati, drumul tot prin localitati trece. Stringent ar fi sectorul pana la est de Dej, tronsonul de centura a Becleanului, tronsonul de centura a Bistritei.

pasadia

@qionescu: explica-mi si tu in ce logica vezi tu un traseu de posibil DX intre A3 (zona Zalau) si Baia Mare care sa treaca pe la Ileanda? Traseul direct, paralel cu DJ108D pe langa Cehu Silvaniei nu il vezi deloc?

Repet inca odata: intre Dej si Baia Mare nu are rost nici un DX. Intre Zalau si Baia Mare da, caci altfel legi zona Baia Mare  (si Satu Mare) la A3, la Cluj si Bucuresti. Intre Dej si Cluj are rost, ca sa legi si Bistrita si Suceava de Cluj si de A3. Dar intre Dej si Baia Mare actualul DN e suficient. 

TibiV

Intre Dej si Baia Mare actualul DN este suficient ca si capacitate.
NU ca si siguranta.

"Bastinasii" circula de parca nu au auzit in viata lor de vreo lege rutiera...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Din punctul asta de vedere orice DN sau DJ va fi un drum ne-sigur. Dar pe măsură ce reduci volumul de trafic ce va folosi acel drum vei putea sa implementezi și soluții de calmare a traficului (insule la intrarea in localități, treceri de pietoni înălțate in sate, camere de viteza cu amendă automat emisă (asta daca s-o schimba și legislația), etc...

AlexxC

Vad ca DX Craiova - Targu Jiu apare ca o oaie neagra pe diverse topicuri. Nu este corect sa incerci a impinge in fata un proiect ca cel de fata punandu-l in opozitie cu unul a carui indici sunt mai slabi.
Sunt sigur ca utilitatea DX TurdaDej este maxima in special pe anumite tronsoane care cu siguranta ar trebui prioritizate.
Ca oltean, acelasi lucru pot sa va spun si despre DX Craiova -TgJiu...acest DX se suprapune peste centura Craiovei(ambuteiaj la fiecare giratoriu) si centura Filiasi(noul Bals); pentru aceste doua segmente (15% din proiect) se face SF+PT ,restul e doar vrajeala electorala pentru votantii din Gorj.

alin2pas

Turda - Dej și Craiova - Filiași se aseamănă într-o privință: pe ambele se suprapune traficul de tranzit cu un trafic local semnificativ. Dacă ai pomenit de centura Craiovei, aceasta a fost construită de la bun început fără cap, cu atâtea giratorii. În Bulgaria și Grecia multe drumuri sunt upgradate de la DN la DX prin dublarea acestora. Centura de nord a Craiovei ar trebui modernizată prin desființarea giratoriilor și înlocuirea lor cu intersecții denivelate și achiziționarea terenurilor pentru a permite pe viitor dublarea actualei centuri. La Turda - Dej e necesar un traseu nou, în prima fază între Apahida și Dej. Acest traseu ar scoate din localități traficul de tranzit și ar lăsa pe DN doar traficul local.

elphax

dpmdv ar fi suficient DX de la A3-Tureni pana la linia dreapta de la Bontida si separat centura pt Dej unde este un blocaj cvasipermanent . Acum o luna reparau soseaua de intrare in oras, era un haos imens de la OMV pana la intersectia cu drumul de Baia Mare.
Pe toata bucata de drum de la Jucu la Dej se circula destul de tare, se apropie de stilul de pe DN2. Nici cu politia nu ai treaba - unde poti sa mergi tare si poti sa o iei pe mijloc te ajuta waze si ceilalti colegi de trafic care se dau la o parte.
Restul ar fi trebuit sa fie suplinit de A8 - traficul ce vine dinspre Suceava.
Dar realist vorbind, mai repede s-ar face acest DX decat traversarea noua peste Carpati.