News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

#240
da, am o problema daca confuzi 25% cu 50%.
Am corectat doar matematica, nu opinia.

Ai facut la fel cu autobuzele electrice pe care le considerai o afacere proasta pentru Cluj, aruncand cu cifre mai mult sau mai putin exacte vreo 3 luni pe forum.

In rest, cum am mai zis, e forum, e liber la pareri, te-am rugat doar de vreo 3 ori sa nu mai jignesti pe cei ale caror pareri difera de ale tale.

Succes si cu celelalte 2 propuneri ale tale in  judet: aeroportul de langa Gherla, cu DX-ul Rascruci-Vultureni.

caveman

Am condus si eu astazi pe Apahida-Dej dus-intors si mi se pare unul din cele mai riscante si dificile drumuri din Transilvania, daca nu din tara. Norocul meu e ca trec pe-acolo foarte rar si nu in ore aglomerate. Imi imaginez prin ce trec cei care circula zilnic sau la ore aglomerate si le inteleg frustrarea. Chiar si Sambata la ore "linistite" eram depasit si daca mergeam cu 80 km/h in localitate pe banda de urgenta - nebunie! - si nu orice depasiri, unele foarte riscante...

Nu inteleg de ce nu e plin de radare drumul ala, tot la 10 km sa fie un echipaj de politie care sa amendeze si sa suspende permise... Politia era prezenta doar la un accident in Jucu unde o masina era cu rotile in sus (link catre presa locala).
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

dr4qul4

Sa inteleg ca inca nu ai mers pe DN2? La 80kmh te depaseste tirul in localitate :))
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TibiV

Pe Cluj-Dej te depaseste TIR-ul cu 100 km/h in localitate.
Cocalarul cu BMW/Audi/etc te depaseste cu 120, si iti mai da si flash-uri....

Nu vreau sa reinflamez o discutie "stinsa", doar intreb: avem date de trafic de DN1C Clul-Dej?...
Strict pe sectorul asta.
Chiar si din 2015.

In urma cu 2 ani am "prins" un accident intre o doamna tot "din zona" (BN) cu o basculanta.
Juma' de ora a durat sa trecem.
Doamna era relativ OK - intreaga dar "nevinovata".
"Basculantierul" nu l-am auzit, dar sunt sigur ca si el era "nevinovat".

Nashpa a fost pentru un cetatean din localiate, care s-a trezit cu basculanta in casa (nu glumesc, cabina basculantei ii demolase cel putin o camera....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vasile.silion

Nu știu de ce vă tot contrați, dar sper că toată lumea e de acord, în final, că realizare unui drum expres Cluj-Napoca - Dej este o necesitate! Nu am date de trafic, dar am făcut de multe ori drumul acesta. E foarte aglomerat. Dar nu doar atât. Să vedem ce deservește el:
-traficul local pe 60 km între 3 orașe: Dej, Gherla, Cluj. Sunt mulți navetiști care fac zilnic drumul ăsta.
-drumul traversează o parte a zonei metropolitane Cluj.
-cel puțin două parcuri industriale mari: Jucu, Dej. La astea două se adaugă altele mai mici, în dezvoltare: Apahida, Gherla.
-accesul la aeroportul internațional.
-tranzitul dinspre MM, SM, BN, SV spre sud și sud-vest de Cluj-Napoca și invers.
Și alte ,,aglomerări" temporare de peste an...

Cu toate astea cred că suntem de acord, nu?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

raulbogdan23

^

Pana sa avem drum expres Cluj-Napoca-Dej v-a mai curge multa apa pe Somes.
Dar pana atunci se poate imbunatati siguranta in trafic pe sectorul asta prin transformarea lui in 2+1 alternativ cu parapeti, loc exista.
TIR/BMW/Audi/etc care vor sa depaseasca o pot face pe sectorul cu 2 benzi cu cat vor ei 140-160km/h.

Quote from: caveman on September 27, 2020, 12:56:18 AM
Am condus si eu astazi pe Apahida-Dej dus-intors si mi se pare unul din cele mai riscante si dificile drumuri din Transilvania, daca nu din tara. Norocul meu e ca trec pe-acolo foarte rar si nu in ore aglomerate. Imi imaginez prin ce trec cei care circula zilnic sau la ore aglomerate si le inteleg frustrarea. Chiar si Sambata la ore "linistite" eram depasit si daca mergeam cu 80 km/h in localitate pe banda de urgenta - nebunie! - si nu orice depasiri, unele foarte riscante...

Nu inteleg de ce nu e plin de radare drumul ala, tot la 10 km sa fie un echipaj de politie care sa amendeze si sa suspende permise... Politia era prezenta doar la un accident in Jucu unde o masina era cu rotile in sus (link catre presa locala).

De ce ti se pare tie riscant?
Pentru ca lipsa de educatie a unor participanti la trafic. Unii depasesc prin dreapta si pe acostament, alti circula constant pe acostament lucru care te indeamna sa faci o depasire pe care in mod normal nu ai face-o. Am prins de multe ori pe ambele sensuri cate o masina pe acostament care erau depasite in acelasi timp de catre alte masini. E suficient ca unul din conducatori sa nu fie atent 1 secunda si ai dezastru.

Personal, circul destul de des pe sectorul asta de drum dar nu mi se pare asa aglomerat ca si DN7 sau altele din tara.

naivu

Din discutiile de pe thread-ul 2+1 alternativ am inteles ca 2+1 alternativ se face in afara localitatilor, in localitati devine 1+1. Ori actualul DN1C este dintr-o localitate intr-alta.

vancouver

Intre Cluj si Dej nu trebuie sa se faca drum express. Trebuie autostrada cu 3 benzi pe sens de la inceput. Este o zona in care se suprapun fluxurile de pe Suceava-Bistrita-Cluj cu cele de e Satu Mare -Baia Mare - Cluj si plus densitatea destul de mare a populatiei din zona, care creste traficul local si regional f. mult.

Ca sa intelegeti simplu: DX 2+2 de la Baia Mare o sa se unseasca cu 2+2 de la Bistrita si toti vor dori sa mearga cu voiosie spre sud, spre Cluj sau alte destinatii. Si peste asta se vor adauga navetistii din Dej si alte localitati catre polul de dezvoltare Cluj. Si voi vreti 2 + 2 + 1 = 5 benzi sa le uniti si toti sa mearga pe o autostrada ingustata (adica rahat de DX) tot pe 2 benzi ?

Rolul DX este in imediata apropiere a unui oras mare, unde un drum 1+1 este largit la 2+2 sau 3+3, dar fiind putin spatiu si exproprieri scumpe se fac benzi ingustate. Viteza de circulatie fiind oricum mica, dat fiind ca se merge spre intrarea in oras, deci spre semafoare. Cand ne aflam in camp si e loc destul e aberant sa se faca DX. Iar in relief deluros economia e inca o data si mai mica, oricum trebuie facut pod sau debleu, fundatiile si pilele de exemplu sunt aceleasi, doar tablierul e un pic mai ingust, ceea ce e o economie infima. Deci NU MERITA.

Cluj-Dej-Bistrita trebuie AUTOSTRADA in toata regula, Cluj-Dej 3+3, rest 2+2. Iar DX doar drumul de legatura intre aceasta autostrada si A3 pana la Tureni.

Cat despre discutiile cu 2+1 - sincer imi vine cu greata cand aud asa ceva. La ce valori de trafic sunt aici si vor fi in viitor e o bataie de joc crunta. 2+1 se poate face pe un drum gen DN 1G, la o reabilitare, ca sa pot sa depasesc decent camioanele pe urcari si dat fiind ca drumul e virajat si deci greu de depasit. Sau ici colo pe DN16, pe zonele drepte cu vizibilitate buna, unde si asa se fac depasiri, dar macar sa se faca in siguranta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

qionescu1

#248
@nicolaem
Divaghezi dar am rabdare asa ca iti mai explic pt ca le intrepretezi de-a dreptul haotic: cu busurile electrice spuneam ca si achizitionate la 15% din valoarea lor exercitiul financiar e negativ (greu de crezut dar e un fapt recunoscut de primarie printr-un studiu pe care tu nu vrei sa il citesti), au o autonomie mica si performante discutabile, iar RATUC a vrut initial altceva. Primaria Oradea a refuzat sa acceseze fondurile europene exact din acelasi motiv al pierderilor financiare pe care le generau busurile electrice raportat la eficienta lor preferand solutii mai eficiente cel putin pentru o perioada scurta/medie de timp. Am raspuns la fiecare in parte mai cu nervi mai cu ironii... 100 de minusuri de la fanii electricelor desi cea mai buna primarie din tara le-a refuzat avand aceeasi bani la dispozitie pentru a le cumpara...

Aeroport la Gherla? O iei pe aratura... Discutiile erau cu expertii Bancii Mondiale care realizau strategia judetului si  ceva dezbatere publica. Vorbeau de 3 locatii: Luna, Jucu, Mociu. Cred ca ultima nu intra in discutie acum si ar ramane primele doua. Mie mi s-a parut ca Jucu-Bontida e o locatie buna pt mutarea aeroportului insa dupa proteste justificate expertii(nu asupra locatiei ci asupra costurilor si oportunitatii) au propus un nou aeroport doar pt marfuri la Luna.

DX Mihaesti -Rascrusci? Am propus legatura la nivel de DN si la modul ideal DX avand in vedere ca vorbim totusi si de centura de nord a Clujului... Legatura, pe care o recomanda si expertii Bancii Mondiale si oricine care se uita pe harta si are logica va fi prinsa in strategia judetului si foarte probabil si a zonei metropolitane. Deci ramai tu contra si altul ce tot abera cu DN1H si DJ109 pentru urmatorii 50 de ani...

Iar cu DX Turda-halmeu unde invoci matematica te invitam totusi sa iti largesti viziunea si sa vezi ca cifrele acolo bat chiar daca nu fix 25% cum vrei tu, si mai ales daca alegem sectorul Cluj-Dej care are un volum de trafic  mai mare decat MZA a DN1C.

pasadia

Asta cu Cluj - Dej autostrada cu 3 benzi pe sens intra, dpmdv, direct la inepția anului pe acest forum.

Dar și argumentația e de-o frumusețe aparte:

- ok, fie, presupunem că vom avea la un moment dat Dej - Baia Mare că A sau DX cu 2 benzi pe sens. Suna bine, am avea ceva siguranță în trafic (mulțumită separărilor de sens, accesului controlat prin noduri, etc...)
- și la fel.de bine ar suna și dacă am avea Dej - Bistrita cu 2 benzi pe sens.

Dar în nici un caz nu vom avea astfel trafic de 4 benzi pline. De fapt nici măcar 2 benzi nu s-ar umple cu traficul venit dinspre Baia Mare si dinspre Bistrița.

Încă odată, are sens sa construim A sau DX pentru siguranța în trafic. Dar NU pentru valorile de trafic care sunt extrem de mici pe foarte multe segmente propuse.

csebi24

Fac destul de des Cluj-BN si BN-Cluj. Ce pot sa va zic ca ultimi 2 ani traficul e foarte mare, indiferent de ora la care pornesti ( in special pe Cluj-Dej Dej-Cluj). Desi avem trafic mare sa stiti ca se circula relativ bine ( nu se sta, se circula in coloana cu 60-70 ). Evident ca sunt multi care depasesc si pe unde se poate si pe unde nu se poate. Marea problema aici sunt localitatile, nu prea sunt sectoare inafara localitatilor.

Nu cred ca e cazul sa vorbim de A 3+3 sau de alte chestii fancy, dar categoric trebe gasita o solutie care sa evite localitatile fie ca e DX sau A 2+2.

StefanCelMare

#251
3+3 e.... îndrăzneț să spunem așa... poate expropriat mai mult pe ideea de extindere ulterior... dar pentru acest moment, eu zic că 2+2 ar ajunge (pe un orizont de 15-20 de ani).
De acord însă cu extindere spre Bistrița... există riscul izolării jud.BN... Baia Mare nu va fi departe de Autostrada din Ungaria, dar Bistrița riscă să rămână printre puținele reședințe de județ ne-conectate la A/Expres. Chiar și ca județ nu ar avea șanse.
Later edit: este DX propus Baia Mare  - Dej - SV... macar Dej - BN merita accelerat.
Reiterez și eu că ce e acum spre Dej de la Cluj e deja depășit ca și capacitate, și merge spre blocaje gen Aiud, Teiuș, Alba.

caveman

#252
Quote from: raulbogdan23 on September 27, 2020, 09:36:39 AM
De ce ti se pare tie riscant?
Pentru ca lipsa de educatie a unor participanti la trafic. Unii depasesc prin dreapta si pe acostament, alti circula constant pe acostament lucru care te indeamna sa faci o depasire pe care in mod normal nu ai face-o. Am prins de multe ori pe ambele sensuri cate o masina pe acostament care erau depasite in acelasi timp de catre alte masini. E suficient ca unul din conducatori sa nu fie atent 1 secunda si ai dezastru.

De acord. Am impresia ca pe tronsonul asta, cum se circula acum, e nevoie de scoala de pilotaj :-[ Eu nu sunt sofer profesionist - nici macar nu sunt un sofer bun, poate cel mult mediocru. Daca merg cu 100 km/h in localitate imi face scandal sotia. :lol: Chiar si 80 km/h mi se pare prea mult, am trimis destule pisici pe lumea de dincolo cu viteza asta. Cred ca stim cu totii ce avem prin satele din RO - de la cetateni turmentati care uita unde e trecerea de pietoni, lelea Ioana cu gainile, ciurde de vite sau oi, copii pe biciclete, samd. Pe tronsonul asta e sat dupa sat dupa sat.

Ai punctat foarte bine problema cu depasirile, agresivitatea si lipsa de educatie - chiar daca nu mergeam pe banda de urgenta (sau acostament ce o fi, e destul de ingusta partea asfaltata), tot eram depasit - macar pe acostament nu primeam flash-uri si claxoane. Da, am vazut si eu 4 masini paralele cu doua depasiri simultane... Riscurile sunt evidente.

O problema foarte mare din punctul meu de vedere e ca situatia asta (sau mai rau) pare "normala" unora sau macar intalnita si prin alte parti, deci e ca si cum nu ar fi mare lucru... Cum asa? E nebunie, nu normalitate, si in primul rand e de vina politia rutiera. Daca politia si-ar face datoria, nu doar sa constate dupa accidente, sunt sigur ca ar creste mult siguranta circulatiei. Va rog sa ma credeti, am primit amenda in zona Campia Turzii pentru viteza 62 km/h in localitate... aici de ce nu se poate?  Mai ales cei care merg cu dublu limita de viteza sau mai mult... Ce scrie in codul rutier? 90 de zile suspendare... De ce doarme politia? O:-)

Repet, imi pare rau pentru cei care sunt obligati sa mearga des pe acolo. Restul drumurilor din jurul Clujului, pe unde conduc eu mai des, imi par mai sigure, chiar si Floresti/Gilau, Baciu sau Feleacu/Turda care sunt si ele aglomerate.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

naivu

DN17 Suceava-Bistrita preia o mare parte din traficul Moldovei spre Occident, care trafic ajunge inevitabil pe Dej-Cluj. Cand se va termina, A8 va prelua o mare parte din acest trafic si-l va directiona pe TgMures-A3. Probabil un A/DX Dej-Cluj 2+2 va fi suficient pt traficul BaiaMare->Sud + traficul local + ce ramane din traficul moldovean dinspre Bistrita.

TheStig

Pentru o mai buna estimare a MZA actual pe Cluj - Dej, se pot lua datele pentru varianta de ocolire Gherla. In raportul CESTRIN din 2015 se gaseste sub acronimul VGH, iar valoarea MZA de atunci era 11934.