News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

GML

pasadia,

E un ocol super mare sa legi Satu Mare cu A3 prin Baia Mare si Cehul Silvaniei, sau Ileanda.
E mult mai usor o legatura A3-SM prin Simleul Silvaniei, unde nu prea ai dealuri, si ai 77 de km.

pasadia

#286
1. Tehnic vorbind nu legi Satu Mare ci legi zona (Satu Mare + Baia Mare + Seini + Negresti - Oas). Adica vorbind despre o zona de colectare a traficului, nu despre legaturi distincte, una pentru Baia Mare si alta pentru Satu Mare.

2. Oricum si in acest moment legaturile mult mai puternice (si traficul ceva mai mare) este intre Satu Mare si Baia Mare, nu intre Satu Mare si Zalau. Din Satu Mare se iese si pe DN19 si pe DN19F, din Seini pana in Baia Mare se circula ziua aproape in coloana). Prin urmare optiunea fireasca in zona este de a investi mai intai intr-un drum nou care sa lege cele 2 localitati intre ele si abia apoi sa le legi de restul sistemului de drumuri de viteza din tara.

2.1 un argument in plus este cel legat de siguranta / viteaza medie. Pe ruta Baia Mare - Satu Mare (cea mai utilizata, adica DN19F+DN1C) ai mai multe localitati decat pe DN19A (Satu Mare - Simleu). Asta implica costuri generate atat de lipsa de siguranta rutiera si confort pentru locuitorii de pe traseu cat si o viteza medie ceva mai mica. Si din cauza asta as insista pe prioritizarea SF pentru DX complet, dinspre M49 (granita maghiara) pana spre Baia Mare.

3. Iar considerentele finale ar fi cele legate de traseu. Dpmdv faptul ca Ungaria a propus / mutat viitorul punct de frontiera de la nord de Somes (Petea) la sud de Somes (Csenger - Oar) e un lucru avantajos caci obliga si partea romana sa regandeasca posibilele trasee din zona si sa ia in considerare in mod serios un DX nou la SUD de Somes, oarecum paralel cu DJ193.

Evident, in aceasta varianta ar trebui pus si in valoare corespunzator printr-un un pod peste Somes la Seini si legatura prin DJ109I spre Negresti - Oas si un alt pod in zona Ardusat - Tautii Magherus, pentru a servi zonei industriale de la vest de Baia Mare si conectarii aeroportului. Dar acest DX s-ar continua natural de la Ardusat spre sud, prin Farcasa si Cehu Silvaniei spre Zalau si apoi conectarea in A3.

Iar daca e sa fac calculele, chit ca ele sunt aproximatii, as zice asa:

- de la Parcul Industrial Satu Mare Sud pana in centrul Zalaului, pe actualul traseu al DN19A si DN1F avem 82 de kilometri (ok, se poate imbunatati, dar nu cu mai mult de 5kilometri, indreptand traseul si evitand localitatile
- intre aceleasi doua puncte, imaginand linii drepte pe Gmaps am avea 94 de kilometri



Practic o diferenta de 12- 15 kilometri ce imi pare nesemnificativa in conditiile unui DX / A nou construit pe care s-ar conduce in conditii de siguranta cu o viteza constant mai mare decat pe actualele DN-uri/DJ-uri. Din cate stiu @horatiucosma pomenise despre un SF (sau PSF) pe traseul Zalau - Cehu Silvaniei - Baia Mare, dar din pacate pare a fi lasat deoparte. Mi-as dori ca noi, aici pe forum, dar poate si API in viitor, sa luam in considerare si alte variante decat aceasta clasica, DX Turda - Halmeu, lansata de pe vremuri si care e, cel putin din punctul meu de vedere, greu justificabila pentru bucata Dej - Baia Mare.

LE: am schimbat putin harta pentru a figura pe ea si:
cu portocaliu traseul in constuctie al centuri Satu Mare
cu albastru
- posibilele trasee DX Satu Mare - Cseged - M49(H),
- pod peste Somes la Seini cu drum de legatura / centura Seini spre Negresti - Oas
- pod peste Somes la Ardusat cu drum de legatura spre Baia Mare cu 2 brate ce vor inlocui rahatul ala de centura vestica si lipsa de pasaje peste CF din acea zona
- pod peste Somes si drum de legatura spre Somcuta Mare (probabil legatura principala in viitor spre Tg. Lapus si Cavnic)

GML

Asa da. Evident, ca e mult mai ok pe drum express, plus in judetul MM, sunt foarte multe localitati pana cand ajungi de la Seini la Baia Mare.
Intre Seini si Satu Mare macar ai optiuni, daca nu vrei sa mergi pe DN.
Legat de DX intre Csenger si Satu Mare, e mult mai bun pe directia Oar, decat pe directia Petea, care oricum e destul de aglomerat, si asa o sa ai inca o trecere de frontiera. In varianta asta, o sa fie mai relaxat la Petea trecerea.
Prioritatea nr.1 in zona ar trebui sa fie partea intre Seini si Baia Mare, unde e mai grea situatia.

raulbogdan23

^

@pasadia eu as adauga la 1. si includerea Halmeu acolo pentru trafic de marfuri. Din cate tin minte era si ceva proiect pentru DX intre M49 - Satu Mare - Halmeu - Baia Mare (sau ceva asemanator) chit ca se discuta si despre DX Turda - Halmeu.

Traficul in cazul asta s-ar muta pe A3 + DX inspre regiunea Satu Mare - Baia Mare cu posibila continuare inspre Halmeu sau M49.

Ar mai trebui gasita o varianta pentru traficul ce vine dinspre Bistrita - Dej de conectare la A3.

qionescu1

@AlexxC
Pai daca te gandesti la DX Turda-Bistrita se suprapune cu centura de est a Clujului, cu a Gherlei, a Dejului, a Becleanului si a Bistritei...
Unde se scrie in licitatie ca se face SF si PT doar pentru 15% din proiect si ca restul e vrajeala?
CUm adica nu e corect sa le comparam? E corect sa se faca primul cel cu valori de trafic mai mici sau cum?
Si daca vorbim de corectitudine:
- DX Craiova-Pitesti 124 km cu o MZA de 11 632
- DX Cluj-Bistrita 110 km cu o MZA undeva la 12 130
De ce primul, cu valori asemanatoare dar totusi mai mici, e in constructie deja si al doilea amanat spre 2030-2040? Si daca oltenii s-au impus in detrimentul cifrelor de ce acum cand cifrele sunt zdrobitoare fata de DXurile ramase se continua aceasi politica? E corect?

horatiu.cosma

Nu știu de unde ai scos cifrele alea, dar nu au nicio legătură cu recensământul de trafic CESTRIN 2015. Oricum, ai un excedent de răutate de tipul "să moară capra vecinului", recomand niște servicii specializate care să te aducă pe linia de plutire cu negativismul ăsta, nu e ok deloc.

pasadia

^
@raulbogdan23 Halmeu are treabă cu traficul spre Ucraina (nu cu Ungaria sau M49). Va fi deservit de centura Satu Mare (adică va putea acel trafic să ocolească municipiu fara problema), iar în rest infrastructură existe ta cred că e suficientă momentan. Nu de alta dar nu cred că Halmeu atrage atât de mult trafic.

naivu

Halmeu pare sa aibă ceva trafic Ucraina-Serbia (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1096.msg289000#msg289000). Dacă e de DX sau nu, să măsoare Cestrin-ul!

caveman

Conform SEAP s-au finalizat evaluarile dupa contestatie pt legatura A3-Tureni cu o saptamana mai tarziu decat termenul original. Stie cineva cine e noul castigator?
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

qionescu1

@horatiu.cosma
Acum cateva pagini ma parai lui Ionut ca aberez cand vorbeam de volumele de trafic ale DXurilor si erai ironic fata de Turda-Satu Mare ca e Sfatul Graal al drumurilor... si ca avem alte prioritati in tara. Acum cand vorbesc de pregatiri de DXuri cu trafic mai mic sau mult mai mic fata de Turda-Satu Mare imi spui ca sunt rau si ca doresc sa moara si capra vecinului. Eu zic sa fii mai consecvent si sa te hotarasti odata cum e cu prioritatile... pentru ca altfel intri in zona contradictiilor logice. Sper ca e limpede petru toata lumea ca toate deodata nu se pot face...

De ce e rautate daca vorbesc de prioritizare?  Nu sunt impotriva nici unui sector de drum din masterplan doar ca acesta trebuie implementat in functie de criterii transparente nu de cine e mai influent si trage focul la oala lui. In privinta datelor te inseli, ele sunt de la recensamantul Cestrin din 2015 si din harta postata de tine pentru Cluj-Bistrita...  In baza lor am facut comparatia intre Craiova-Pitesti si Cluj-Bistrita. Inteleg ca nu convine unora cand arati ca felul in care se decide ce anume se construieste nu are la baza cele mai obiective criterii (ca sa ma exprim cat mai delicat) insa nici unul nu a venit sa argumenteze pe cifre si motivat de ce asa si nu altfel (ma refer la prioritizari).

NGC

^^

"Elaborare Studiu De Fezabilitate, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire si Proiect tehnic la obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) si Drum National DN1 (zona Martinesti)"

Dupa reevaluare noul castigator este EXPLAN.

nicolaem

#296
^
intervin doar matematic, pentru ca ultima data cand comparai "capra vecinului" exagerai un trafic de 2.5 ori mai mare afirmand ca e de 4 ori mai mare intre 2 ipotetice Dx-uri. Iar in loc sa iti ceri scuze pt greseala ingrasarii caprei noastre cand ti-am atras atentia ai zis ca nu vad padurea din cauza copacilor.

Acum Cluj Bistrita conform pozei puse de Horatiu nu are un MZA de 12000, doar de 10600.

Atentie la rotunjiri. Nu pare important dar dintr-o data MZA ar fi mai mic deca Craiova - Pitesti pe care tu l-ai calculat la 11000 si ai afirmat ca e mai putin prioritar decat cel de Bistrita stric pe baza unui calcul gresit.

elphax

Deci EXPLAN a contestat ( initial era SEARCH) si a castigat.
Informatia veche publicata cand au fost desemnati SEARCH era :" Durata contractului este de nouă luni, din care studiul de fezabilitate final va lua proiectantului 7 luni, iar proiectul de autorizare a lucrărilor de execuție și obținere a autorizației de construire (PAC), alături de proiectul tehnic de execuție final (PT), vor dura câte o lună fiecare."
Deci prin luna mai asteptam sa avem SF si maxim 2 luni PAC si PT (iulie).

Din momentul cand exista SF cam cat dureaza pana se lanseaza licitatia pt executie ? Sunt sanse sa avem executant mai devreme de vara 2022 ?

ciprebbe

Stai sa se semneze, poate fi contestat noul rezultat.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qionescu1