Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut


prd.marius

Vai mama noastra, nu suntem in stare sa construim un drum de 3-4 km....  :headbash:

Avem Drumul National nr 1 care e intrerupt in Turda si nicio alternativa.
Turda e un oras sufocat, nimeni nimic...
Dupa atatia ani, inca nu se poate in Romania sa construim un drum de legatura, legal. In schimb stim foarte bine sa plimbam hartii intre birouri..

radupe

Eu sunt din zona si de multe ori ajung pe acolo cu bicicleta si am timp sa admir fauna, dar nu cred (chiar nu cred) ca au ajuns animalele din zona un subiect asa de important, animale practic aproape inexistente. Este o zona deschisa, sunt doar campuri pe care localnicii cultiva una-alta, zona de pasunat pentru oi si vite, mai mult chiar daca pe de o parte la cateva zeci de km e o zona muntoasa (Baisoara - V Ierii - M Mare) animalele nu au ce cauta incoace deoarece pe zeci de km sunt doar dealuri fara padure si sate, nu exista migratie semnificativa de animale salbatice.
Sper ca studiul sa se termine cat mai repede si sa nu prelungeasca si mai mult perioada pana cand va fi gata tronsonul.


bacovia

Problema ministrului sunt ursii si cum sa-i impuscam mai repede.

alexV

Drumul de legatura vazut din DN1. La orizont e jumatea distantei pana la autostrada, copacii din linia orizontului sunt pe DC85 care va fi subtraversat printr-un debleu.




Un pic mai spre dreapta, sa prindem viitorul viaduct, si barajul cu constructiile aferente.


Si asta e DN1




foto: @qionescu1

qionescu1

Cu riscul de a mă repeta, tema studiul suplimentar cerut de APM Cluj, adică felul în care vor fi afectate marile carnivore de construcția drumului de legătură este o corelare forțată. Chiar și în ipoteza în care ar exista o anumită cauzalitate care ar putea fi soluțiile?  Garduri? Se vor face. Pasaje? Vor exista două, unul peste Valea Racilor și o supratraversare a DC 15 din cate înțeleg. S-ar putea crea și alte treceri de mai mici dimensiuni corelate eventual cu alte drumuri de exploatare agricolă dar revenim la aceeași intrebare cum ar ajuta aceste traversări marile carnivore? Vor putea trece în siguranță drumul de legătură pt a ajunge fix in Tureni sau Turda. Apoi vor rămâne prinse în localități în triunghiul dintre A3 la vest, DN1 la est (4 benzi) și drumul de legătură la nord.

klax187

pai in cazul asta nu mai facem drum  :lol:

(imi musc limba acum)

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alin2pas

Din fotografii reiese că terenul nu e ca în palmă, vor fi alternanțe de porțiuni cu rambleu și debleu. În porțiunile cu rambleu se pot monta ușor câteva tuburi prin care pot trece animalele. Dar pentru că în zonă sunt doar terenuri agricole, am impresia că trecerile vor fi necesare în special pentru oameni și nu pentru animale. În special pentru cei care nu ocolesc 30 de metri până la o trecere pentru pietoni și nici nu se asigură când traversează.

elphax

alin , este clar de mult ca tot traseul va avea poduri, viaducte, tuburi etc. deplasarea animalelor nu este o problema. problema este mai generala , cam din timpul fanariotilor ...

alexV

Macar sunt la aceeasi masa, proiectantii si reprezentantii institutiilor. Unii mai ofticati, dar cel putin dezbat subiectul.
Poate aflam zilele urmatoare concluziile si viitoarele actiuni de intreprins pe proiectul asta.

qionescu1

Indiferent cum se va rezolva cu acest studiu suplimentar, de la obtinerea tuturor avizelor si aprobarilor tot mai avem cel putin 2 ani pentru licitatie si executie. Mi se pare foarte mult pentru doar 5 km de drum fara cine stie ce lucrari deosebite iar din toamna, odata cu deschiderea ultimului lot din A10 situatia va deveni si mai apasatoare. Daca se poate face ceva pentru reducerea acestui termen (de ex. reducerea duratei de executie, conditii de personal minim si utilaje, bonus pentru terminarea inaintea termenului etc) trebuie facut rapid pana la licitatie.

alexV

Si finantare. Ca nu a prins PNRR.
Unde e Boc cu cele 3 luni?

alwn

Nu mai bine se prelungea A10 pe directia Dej- Baia Mare- Satu Mare? Asa, daca te duci spre nord trebuie sa iesi de pe A10, sa intri pe A3, intri pe drumul de legatura, intri pe DX..

zol21

QuoteDeputatul USR de Cluj Viorel Băltărețu anunță că, săptămâna trecută, a avut o întâlnire la CNAIR, unde a discutat despre situația drumului ce va lega municipiul Cluj-Napoca de Autostradă.
,,Birocrația din agențiile statului - de media, arheologie - e o frână în dezvoltarea infrastructurii. Sigur, e necesară expertiza specialiștilor din aceste agenții. Am aflat, însă, în mod concret în proiectele județene în care mă implic, că precauțiile pe care și le iau acestea sunt maxime. Această dorință de a fi acoperiți și lipsa de analiză în ansamblu a proiectelor au ca efecte timp și costuri foarte mari. Mai grav, înseamnă de multe ori, proiecte blocate sau amânate cu ani buni.
De exemplu: punctele de vedere diferite dintre proiectanți și Agenția Națională de Protecția Mediului în cazul DX A3 Tureni ar fi putut duce la întârzieri de până la 1 an", a transmis deputatul.
Ieri, parlamentarul a discutat cu reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri, ai Agenţiei de Protecţia Mediului şi proiectanţi, solicitând emiterea avizului de mediu pentru lucrare în regim de urgenţă.
,,Azi, într-o nouă întâlnire la Cluj cu DRDP, APM și proiectanți, am reușit să clarificăm de ce are nevoie APM pentru a emite aviz de mediu în regim de urgență, pentru deblocarea proiectului DX A3 Tureni. Sunt optimist că, prin aducerea tuturor la masa discuțiilor, ne apropiem în mod real de finalul acestei etape de avizare", a conchis Băltărețu.

Sursa: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/92173-aviz-de-mediu-in-regim-de-urgenta-pentru-drumul-expres-dn1-a3-tureni-promite-un-deputat-clujean?fbclid=IwAR0Bljj9ydM0okdn8FqTD6z2SxHleZvWWfo81E2BXnyuGE4tcffCZ7C9zQ8#sthash.aGTTcXqv.MH1KWlLu.dpbs