News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

Excelenta filmare!

Sunt si ursi, dar nu le place sa fie filmati, si s-au ascuns sub capitele de fan de la 02.50 ...    :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

calino

Traseul asta cred ca si la 1700 era complet antropizat.
La fel cum restrictile de circulatie impuse aiurea ii fac pe soferi sa le ignore si pe cele reale la fel e si cu procesele de analiza a impactului de mediu facute cu exces de zel, sa nu ne mai miram daca publicul vede in avizarea de mediu doar un pretext de intarziere a lucrarilor publice sau chiar ca pe o oportunitate de spaga in cazul lucrarilor private.

endre.kemenes

Oare la astfel de videouri nu poate API sa vina cu un punct de vedere oficial prin care sa puna presiune pe ANM?

vm75

Oare nu s-ar putea porni licitatia fara avizul de mediu? Pe A1 LD2 Holdea-Dumbrava s-a putut (ce-i drept, s-a terminat prost). Aici s-ar putea prevedea din start un ecoduct si ulterior s-ar putea adauga pe lucrari suplimentare eventualele cerinte speciale din acordul de mediu. Daca legal nu e interzis sa scoti la licitatie proiectul fara acordul de mediu, poate merita riscul sa suprapunem perioada de licitatie/contestatii cu perioada de obtinere a acordului.

cristi5

#934
@calino nu stiu la 1700 cum era dar la 1770 era cam asa. Am trasat cu albastru traseul aproximativ A3, si cu verde traseul legaturii A3-DN1
Tüür = Tureni (dreapta sus)
Indal= Deleni
Szind= Săndulești (se scria de fapt Sândulești pana in 1974)
Koppand= Copăceni
M. Peterd= Petreștii de Jos

Aproape toate drumurile de pe harta iozefina exista si azi. Cel mai din dreapta e DN1. Restul au devenit DJ sau drumuri agricole.

Plansa 109: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Josephinische_Landaufnahme_pg109.jpg




cristi5

@vm75 Acordul de mediu poate sa ceara viaduct continuu sau tunel. Diferenta de costuri e foarte mare. Dupa Holdea-Margina nu mai face nimeni asa ceva. Culmea acolo exista AM dar se stia ca va fi revizuit (cu tunel) in cateva zile. Dar ei s-au repezit sa semneze.

qionescu1

Poate n-ar strica inca o pozitionare publica a API mai explicita cu filmare si poze. Cat se mai poate intarzia?

marinul

Multumesc pentru vizionare. Se gasesc destule caprioare langa A3, dar aici nu am vazut niciuna. In schimb in alta parte ...


Biharia-Bors , bine ca nu le-am postat atunci poate blocau cei de la mediu lucrarile







Cauaceu



Salard




Powered by API/PUM imgur uploader





pasadia

Pai in pozele astea, ultimele din Bihor, se vede cat de puțin antropizat e peisajul, n-are nici o treabă cu Tureni-ul cel plin de elemente antropice...

alin2pas

La Tureni unii poate speră să găsească popândăi mov sau căprioare pitice cu guler roșu, să aibă motiv să facă legătura prin tunel, să nu deranjeze. Ups! dacă deranjează cârtițele cu creastă?
Am impresia că unii sunt deranjați când văd că încep să se miște niște lucruri și nu vor să se interpreteze politic. Mai bine nu facem nimic, că tot ne-am obișnuit așa. Căutăm niște scuze și lăsăm oamenii cu ochii în soare.

hvm

Stiu ca o sa mi-o iau, dar asta este.

Pana la urma avem o lege pe care toti trebuie sa o respecte. Aia de la mediu trebuie sa o respecte si sa solicite un studiu complex daca nu e facut deja. Ce nu inteleg eu este cum de nu s-a facut acest studiu de la inceput avand in vedere ca oricum era cerut? Va mai amintiti pe A7 Pitesti-Buzau ca la Acord de Mediu au venit cu aceeasi solicitare si am sarit toti ca arsi in primele zile, dar pe urma am aflat ca era pe terminate si studiul si urma sa fie depus si nu mai tre sa asteptam 2 ani.

Toata lumea s-a declarat nemultumita ca "Drula si dictatoarea de la CNAIR nu respecta intocmai legea si nu cer Acciona sa faca studiul complet pe 10% din bani asa cum a fost licitata acu x ani". Pai daca Drula si Dictatoarea ar incepe acolo un razboi cu Acciona si nu le-ar accepta SF-ul asa cum s-au inteles (utilizabil pe capete, si cam praf prin munti) si acest razbor ar dura vreo 3-4 ani, ce mai spunem? Parca vad ca sare lumea, inclusiv eu: de ce n-au gasit nici o varianta de mijloc?

Aici vad celalalt trend: "Pai de ce domnule sa respecte legea, ca pierdem 1-2 ani cu treaba asta"..... (spun si eu in linii mari). Imi convine ca e nevoie de studiu care dureaza 1-2 ani? Nu. Este prevazut in lege ca e nevoie de asa ceva? Eu am inteles ca da. Daca exista stipulat in lege ca e nevoie de ce n-a fost inceput odata cu SF-ul ca pe A7 ca era clar ca era pe drumul critic in obtinerea ACM si daca il fac abia la final o sa dureze 2 ani in plus.Exista in lege stipulat vreun caz in care nu e nevoie? Nu stiu. Va rog sa imi spuneti.

Pana una alta totusi cred ca cei de la mediu au facut si ei ce sunt obligati sa faca prin lege: au cerut sa fie respectata legea.

Dar v-ati gandit ca poate e vorba de capital politic? De cine o sa isi aminteasca lumea ca s-a dat ACM repede? MT sau MM? Eu cred ca de MT. Dar de cine o sa isi aminteasca lumea daca se face legatura A8-A13 prin Sfantu Ghiorghe? De Ministrul mediului fiindca el a insistat pentru ala. Eu ma gandesc ca e posibil sa fie si ceva de genul: ori bagati durmul ala in prioritati, ori o sa respectam legea la sange la Acorduri de Mediu. Si acum revin cu intrebarea din noul context: de cine o sa isi aminteasaca lumea ca a facut promisiuni ca se termina multe chestii pe PNNR si apoi nu o sa se faca prea multe de fapt? De MM sau de MT? Eu cred ca de MT ca el a promis solemn ca o sa se faca, dar tot el ar fi ala care descopera ca nu s-a facut si n-a reusit sa negocieze politic ca sa se reduca termene ci a facut doar sa se lungeasca.

Asa ca in concluzie degeaba ne strofocam noi aici, ca fie oamenii respecta legea, fie cel mai probabil o respecta excesiv din dorintele unora si lipsa dorintei altora. Eu totusi consider ca trebuie alese acele optiuni care permit reducerea timpilor pana la executie, nu cele care se da un exemplu de cum trebuie respectata legea. Un fost judecator din perioada comunista imi spunea odata de mult (era copil si nu prea am inteles eu atunci ce voia sa spuna) ca legea trebuie inteleasa si respectata in spiritul ei, nu in litera ei cum sunt fortati ei sa o judece... Daca legea ar fi respectata in spiritul ei atunci toata lumea ar trai mult mai bine..... Acum inteleg pe deplin la ce se referea si avea mare dreptate. Problema e ca romanii nu respecta legea deloc. Nici macar in litera ei, ce sa mai spunem de spirit...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alin2pas

+1, hvm.
Înțeleg că pentru un drum printr-o pădure la limita unei zone protejate e nevoie de un studiu complex pentru obținerea avizului de mediu, pentru a se observa influența asupra florei, a faunei etc. Dar oare pentru un drum de câțiva km prin terenuri agricole e nevoie de un studiu la fel de complex pentru obținerea avizului de mediu? Dacă pentru drumul de legătură de la Tureni e nevoie de un an, oare de cât timp ar fi nevoie pentru Sibiu - Pitești, Comarnic - Brașov, Tg. Mureș - Tg. Neamț sau Brașov - Bacău? Cred că vor ieși la pensie copii copiilor mei înainte de finalizarea studiului.
Un alt aspect: animalele sălbatice care ar traversa drumul de legătură de la Tureni, unde ar merge? În localitate? În Sovata, Bușteni și în alte localități li s-a sugerat oamenilor să-și amplaseze garduri electrice pentru a se proteja de urși (fără să spună cum se poate proteja cu garduri electrice un copil care merge la școală). La Tureni tocmai că ar fi un avantaj construcția drumului: chiar dacă ar fi descoperite animale mari în zonă prin studii de mediu, ar împiedica animalele să intre în localitate.

alexV

Este o varianta optimista in care anul asta sa avem AM pe drumul de legatura. Cei de la Explan au cooptat mai multi specialisti pe partea de mediu, care au in portofliu Rosia Montana, si care promit marea cu sarea in 2 luni de munca. APM Cluj coopereaza de asemenea, am inteles ca au adus niste studii vechi de la Universitatea Babes Bolyai despre fauna locului. Multa lume a depus multe eforturi in ultima vreme, iar cei cu care am vorbit toti sunt optimisti ca anul asta se incheie contractul.

Practic SF + PT e gata a fi livrat, iar dintre avize doar AM si gospodarirea apelor lipsesc,  astea merg mana in mana.

Ramanem rezervati pana vedem rezultatele la finalul toamnei.

StefanCelMare

#943
Văd că se comentează la mișto pe aici despre animalele din zona respectivă.
Aveți aici un exemplu că nu este chiar exagerată solicitarea de a face ecoducte.
PS. De când s-au pus parapetele jersey pe drumul Cluj-Turda, numărul de animale lovite a crescut.

https://gazetadecluj.ro/ras-lovit-de-masina-pe-drumul-european-dintre-turda-si-cluj-napoca/

cristi5

#944
A mai fost pomenit acel râs. Dar daca punem imaginea poate observa mai multi colegi. "The medium is the message"



Pentru DN si protejarea animalelor as recomanda parapete ingust, Safence WRSB sau Saferoad Birsta 1P (profil patrat) sau succesorul lui cu profil rotund (detalii pe topicul de parapeti). Bine asta e o discutie mai larga ca daca totul merge bine vor veni multi km de 2+1 si trebuie mult parapete acolo.