News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

dupa logica APM Cluj...

- Coboara ursul de la munte
- trece prin vreo 2-3 sate
- se asigura temeinic la traversarea A3
- se arunca in fata masinii pe DX
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

Acu totusi hai sa vedem si partea goala a paharului. Ei au raspuns in cateva zile la fiecare solicitare, CNAIR ce a facut? De ce dupa atatea luni? Sa fim seriosi, asta cu fisierul mi se pare de rasul curcilor. Cat dureaza sa pui un fisier pe stick si sa il tirmiti corespunzator? 3 saptamani? In cel mai rau caz 3 zile prin curier securizat...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rhemaxos

Cred că undeva este o confuzie.

EIM este, conform legii, obligatorie pentru această categorie de proiecte. CNAIR ar fi trebuit să știe asta de la bun început (îmi place să cred că a știut-o iar contractul de servicii include prevederi specifice în acest sens) și să-și planifice resursele și calendarul general de implementare în consecință. 

Întrucât EIM este obligatorie, proiectul a făcut obiectul etapei de încadrare exclusiv din perspectiva aspectelor privind evaluarea adecvată și al impactului asupra corpurilor de apă. Decizia o știm și, strict pe baza argumentelor prezentate, pare, într-adevăr, exces de zel. În orice caz, după cum subliniază și APM Cluj, SEA  nu este critică pentru finalizarea procedurii de mediu decât în ipoteza, aș adăuga eu, în care procesul este gestionat defectuos de CNAIR și prestatorii săi.

Cu alte cuvinte, câtă vreme nu avem pretenția ca o instituție a statului să încalce flagrant legislația în baza căreia funcționează, putem concluziona că:

a) APM Cluj nu se face responsabilă de nicio întârziere în procesul de pregătire a proiectului;
b) calendarul de implementare anterior asumat era nefezabil, întrucât excludea o etapă a cărei parcurgere era obligatorie conform legii (EIM). 

Și un ultim lucru: a ajunge în faza finală cu proiectul tehnic al unei investiții greenfield înainte de a începe EIM denotă faptul că nu am reușit încă să depășim logica potrivt căreia acordul de mediu este "un simplu aviz", abordare care a creat în trecut nenumărate probleme.   

dragos76

Comunicatul zice (citat aproximatov) "acest stiudiu urmărește evaluarea modului cum după implementare sunt afectate rutele de migrație etc".

Acuna, cu logica mea de om mai prost, dacă ei deja zic că au fost cazuri de răs și urs care au ajuns prin Tureni, ei ar fi trebuit să treacă de A3, venind (foarte probabil) din zonele menționate de ei (Iara, Băișoara). Nu cumva A3 e obstacolul major care afectează aceste rute, și poate un astfel de studiu deja s-a făcut în acel context (de autorizare pt A3)? Și în cel mai excesiv caz, construcția acestui drum ar presupune din perspectiva acestui domeniu, al mediului, o ajustare (relativ minoră) a acelui studiu?

nicolaem

e de plans, nu e de ras.
10 ani pt o amarata de legatura si nici SF nu stim cand va fi gata..

pasadia

^
Cand au inceput constructia A3 Turda - Gilau in mod sigur era alta legislatie de mediu - deci nu cred ca a existat atunci o analiza pe partea asta (cel putin nu la nivelul de acum).
In plus chiar daca A3 ar fi fost construita luand in calcul rutele de migratie pentru mamiferele mari (de exemplu avand un numar suficient de viaducte care sa permita subtraversarea autostrazii) acest lucru nu are nici o legatura cu acest proiect. Strict pe acest proiect va fi de analizat daca exista destule subtraversari, daca e nevoie de vreun ecoduct si daca (asa cum scrie si in document) nu cumva exista riscul ca lipsa acestor zone de trecere sa provoace conflicte directionand mamiferele in zona locuita de oameni.

Imi permit sa spun ca raspunsul APM e de bun-simt.

klax187

O fi de bun simt raspunsul, dar asta nu scuza lipsa de comunicare intre institutii...
E de plans cum ne balbaim si cum trimitem foi dintr-o parte in alta.

Cei de la Mediu nu pot sa se sesizeze din oficiu sa inceapa un studiu in zona?


  • Hai frate sa analizam zona respectiva daca avem animale salbatice moarte pe carosabil.
  • Hai sa facem un studiu daca exista intentia de a face un nod rutier in zona.
  • Hai sa facem un studiu sa vedem daca culturile acelea agricole sunt frecventate de carnivore mari.
  • Hai sa facem un studiu sa vedem daca carnivorele mari se apropie de Tureni...

Motive ar fi sa iesim din birou... doar sa vrem.

pasadia

Sau să plătească cineva... Să îți aduc aminte de Milvus care a studiat traseul A8 pe un proiect cu fonduri europene, nu cu fonduri de la noi? Și care erau constatarile acelor studii (ce probabil oricum sunt ignorate acum, când se face noul SF pe A8).

Să îți explic că îmi e groaza de faptul că pe CoBra CNAIR și antreprenorul par să facă tot posibilul pentru a evita tunelurile? Caz în care promit, voi fi unul dintre cei care vor scrie APM-ul să "blocheze" proiectul. Și nu, nu cred că are de ce să iasă APM-ul din birou cat timp nu știe nici măcar CNAIR ce vrea să facă și unde...

hvm

In acest caz si mie mi se pare de bun simt raspunsul tinand cont ca in 2018 daca nu ma insel populatia de Ras Carpatin numara un total de ~2200 de exemplare din care >90% parca sunt in Romania (dintr-o discutie la momentul respectiv cu cineva din RomSilva). O populatie mai mare de Ras se afla in Rusia....

In momentul in care unul a fost lovit de o masina chiar in aceeasi localitate prin care trece DX-ul mi se pare cat se poate de normal sa fie realizat un astfel de studiu. Din pacate se pare ca nimeni nu se astepta sa fie nevoie de el chiar daca legislatia o cere. Eu recunosc ca nu ma asteptam ca pentru 5km de drum in campie sa fie nevoie de studiu privind mamiferele mari, pe de alta parte eu nu sunt angajat care se ocupa de asa ceva (CNAIR + firma care realizeaza SF-uri).

Am o intrebare totusi, cum se face ca un studiu similar a fost inceput pe A7 Ploiesti-Buzau odata cu SF-ul, dar aici nu s-a gandit nimeni ca e necesar? Nu mai intreb de incadrarea in termene ca deja ma repet si deja pare sa fie aceeasi problema ca si inainte la CNAIR. Pe de alta parte mentalitatea si obiceiurile angajatilor nu se schimba de pe o luna pe alta, mai ales la stat. Cu multa rabdare poti face schimbari de genul ascesta intr-un orizont de timp de ani de zile...

Exemplu: Am fost azi la ANAF si ca un nesimtit am ajuns la ora 3:07. Parcarea era aproape goala cu doar 2 masini. Orarul de lucru e 8:00 - 14:30.... Venit de la Iasi special pentru aceasta pana la Gura Humorului. Inteleg ca au nevoie de program si pentru intocmit rapoarte si alte chestii, dar ar trebui sa fie cateva ghisee deschise si la final de program si nu m-as astepta sa fie plecati la 15:07. Poate unii nu pot sa ajunga inainte de 15:00 sau vin de la departare, atunci ce fac? Ca la telefon nu prea raspunde nimeni....  Sa nu imi spuneti ca lucreaza de acasa fiindca am fost acu 3 saptamani in jur de ora 11:00 si n-am avut unde sa parchez... Erau libere doar locurile sefilor care erau plecati la sedinta la judet dar trebuiau sa revina in orice moment....  :-[
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alexV

@Silviu Tegzesiu: puteati incepe studiile de mediu in momentul atribuirii contractului ?
Din intelegerea mea raspunsul e NU, fiindca in acel moment lipsea TEMA studiului. Adica ce anume studiem: ursi, pasari, faptul ca traiesc in zona sau ca doar  tranziteaza zona !?

Tema studiului a fost aflata abia la etapa de incadrare, dupa prezentarea memoriului de antreprenor.

gicu

Din ce zice răspunsul APM, s-au mișcat mult mai bine decât CNAIR.
Partea bună este că nu este un studiu ce durează, un an, se poate face într-o lună.

qionescu1

#881
Se pare ca s-a miscat bine APM Cluj in privinta termenelor si ne linistesc ca SEA nu trebuie sa dureze un an si se poate face paralel cu SEIM care e obligatoriu.  Oare la ce stadiu e acest SEIM si care sunt sansele sa fie finalizate deodata?

Incidentele intre carnivorele mari si om cu care se justifica APM Cluj pt acest SEA sunt fix zero. Populatia de ursi si ras sunt in crestere rapida pe fondul interzicerii vanarii lor (mai ales urs) si pe fondul scaderii dramatice a activitatilor in mediul rural. Am ajuns sa avem ursi si in zona Gherla, semnalati de mai mult timp si inclusiv ras lovit accidental de masina la Fizesu Gherlii. Cea mai recenta victima e un urs https://www.gherlainfo.ro/urs-de-250-kg-lovit-de-masina-la-fizesu-gherlii-video/  care are toate sansele sa fie cel care a distrus mai multe garduri in zona intrand in curtile mai de la marginile satelor de aici si a distrus mai multi stupi de albine. Pot confirma pentru ca sunt printre cei patiti.

In rest strict pt acest SEA cu rutele migratorii mi se pare si mie un exces de zel din partea APM pentru ca la vest e A3, la est e DN1 plus campia transilvana si la nord va fi drumul de legatura la nivel de DX. In triunghiul asta e comuna Tureni deci despre ce culoare de migratie a carnivorelor mari vorbim aici? Exces de zel!



pasadia

Deci tu singuri admiți că există din ce in ce mai multe situații în care se petrec accidente în care sunt implicate animale sălbatice dar totodată afirmi că ar fi exces de zel...

Pe bune că nu pot sa va pricep - până la urmă e o chestiune de siguranță rutieră de a salva (și) vieți umane sau mașini. Preferi sa avem accidente cu mașini care lovesc diverse animale sau cu șoferi care încercând să le evite provoacă daune și mai mari?

Sau ai prefera sa circuli relaxat cu 100km/h sau mai mult știind că sunt practic zero șanse să îți apar in fața vreun urs, mistreț, cerb sau alt animal pentru că există destule variante pentru acesta să traverseze câmpul dintr-o parte în alta?
Zilele trecute am făcut un drum BV - Bran și am avut parte de 2 cadavre de vulpe. Da, știu, nu e mare vulpea, dar totuși as fi preferat sa nu vad și asta...

Fred

Drumurile de categoria DX au garduri pe margini si treceri pentru animale sau sunt libere ca acces pentru orice animal?

pasadia

Au garduri și autostrăzile și tot au fost (dacă îmi amintesc bine) 4 cazuri de urși pe A1 in zona Săliște - Sibiu. Și astea sunt cazurile cunoscute.

Nu gardurile sunt soluția, indiferent cat de bine le-ai monta. Până la urmă tot vor fi distruse / ocolite de animale determinate să treacă dintr-o parte în alta. Soluția e sa avem un număr adecvat de viaducte și podețe, suficient pentru a avea animalele cum sa SUB- traverseze.