Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Cat poate sa coste doua tuburi pt animale mari si inca 2 sau 4 pt animale mai mici si sa le adauge in proiect?

Comparativ cu cat costa sa mai asteptam inca un an fara acest drum. Daca intre timp studiul dovedeste ca e nevoie de ecoduct, facem proiect separat.

Sau e prostie imensa ce zic eu aici?

alexV

Incepe sa fie pe langa subiect discutia :)

E vorba de studii de mediu, durata lor, si tema de studiu.
Nu pasajele ori gardurile drumului.

Ma asteptam ca beneficiarul (DRDP Cluj prin seful de proiect domnul Pana) sa medieze mai mult comunicarea intre institutii si antreprenor.

qionescu1

#887
Daca fauna cunoaste un reviriment mare ca urmare a restrangerii  activitatilor umane si concentrarea populatiei in centrele urbane mari atunci cate pasaje trebuie sa faci sa nu mai ai accidente cu animale pe drum? Nu sunt impotriva lor insa nu se pot face peste tot...   De cand migreaza ursul sau rasul la campie sau deal? Si daca incep sa apara nu cumva numarul lor este mai mare decat credem mai ales la urs pe fondul interzicerii vanarii lor? Ce rute de migratie? Chiar impacteaza 5 km de drum expres populatia de ursi si rasi de la Baisoara si Valea Ierii. Problema e studiul suplimentar cerut de APM Cluj pentru cateva cazuri de animale ratacite si care ies din habitate lor naturale, si asta e exces de zel daca bine am inteles.

dragos76

Da, începem să deviem înspre off topic, dar și mie îmi pare că problema asta a modificărilor de habitat ale multor animale și implicit și a rutelor lor de deplasare migrație și interacțiunea cu oamenii e o chestie mult mai complexă. E ceva care e valid dincolo de existența și implementarea acestui proiect/drum, e ceva ce afectează (și e afectat) de construcțiile și antropizarea deja existentă.

Deci faptul că se cere un studiu fix pentru aceșți câțiva km, când e clar că deja drumuri existente, atât din zonă cât și de aiurea, au un impact mult mai mare

nicolaem

is totusi doar 4km de drum. care se termina in acel viaduct de 200m mult criticat. Cate alte viaducte suplimentare sa facem totusi in 4 km ?

pasadia

Pai tocmai pentru că NU ai nici o idee cu privire la care e nivelul de permeabilitate necesar REZULTĂ că ai nevoie de un studiu.

Logica elementara - dacă nu știm care e necesarul atunci incercam sa colectam date pentru a stabili asta. De exemplu (acest mesaj și următoarele) - http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=19.msg182168.msg#182168

qionescu1

Lasa generalitatile, te-ai uitat pe harta? De ce ai avea nevoie de alte pasaje (cu exceptia celui peste Valea Racilor 260m)? Ca sa treaca marile carnivore in Tureni? Si dupa Tureni sa treaca DN1 spre campia transilvana (terenuri agricole in principal-arabile) sau Turda?

alexV

#892
@pasadia, cu tot respectul, comparatia de mai sus e mere cu pere: 100km in carpatii de rasarit cu paduri si animale salbatice, versus 5 km in terenul arabil langa sat.

Da, sustinem studii extensive de mediu unde inca avem ramasite de salbaticie.
In schimb, daca eu as fi biolog, mi-ar fi rusine sa imi instalez echipamentul de monitorizare intre 2 brazde de pamant asteptand cu lunile sa vad ... ce ? Cum rad oamenii cu capul pe umeri de ridicolul situatiei.

pasadia

Deși îmi promisesem că nu mai răspund decât dacă muta @Ionut discuția cu totul pe topicul adecvat -

Prin acel link eu nu am făcut comparația între un DX de 4km (care totuși, la un moment dat, va fi continuat) și o autostradă de 300km.
Prin acel link v-am trimis la niste imagini care arată magnitudinea unui areal străbătut de urși. Și îți garantez că nu e împădurit tot acel areal - un urs / cerb / mistreț va traversa multe zone agricole și câmpuri cultivate, nu are nevoie sa fie împădurită zona.
Și mai ales v-am arătat că astfel de date pot fi culese și interpretarea lor poate ajuta mult în viitoare decizii.

Da, înțeleg nevoia unei decizii rapide - dar va zic sincer că nu îmi convine sa înjurăm acum APM, dar sa ignoram timpii pierduți din cauza fostei primărițe din Tureni, a fostul antreprenor care a cam lăsat lucrarea de SF in plop sau vechile atitudini ale beneficiarului neinteresant de finalizarea acestui proiect in anii trecuți (când era, 2015-2016 când eram cam în aceeași fază a proiectului, nu?).

jaston

Simt sa intervin si eu.

Ce asa mare lucru sa faci niste mici tuneluri dintr acelea albe din beton , cum sunt intre Alba si Teius sau intre Sibiu si Boita pe sub care sa treaca toate animalele pamantului: iepuri, maimute, ursi, veverite, crocodili si alte vietati? Pasarile zboara pe deasupra drumului ca peste orice drum national sau judetean si sa dam drumul la proiect.

dr4qul4

pai iti trebuie un studiu ca sa stii unde sa le faci.subtraversarile se fac pe culoarul de migratie (daca exista), adica pe poteca pe care merge de obicei animalul. Rareori se abat de la drumul lor.
Dar in cazul de fata, intreruperea culoarelor de migratie nu ar fi un lucru rau. I-ar impiedica sa ajunga pe Dn1 si in sate
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

caveman

Apropo de acei 50 de ursi din Valea Ierii care conform APM pot trece prin Tureni, unul a fost lovit de masina. Link
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

alin2pas

Poate sunt mai greu de cap, dar eu am înțeles că la un drum de 4 km va fi un viaduct pe sub care ar putea trece o turmă întreagă de elefanți simultan și totuși nu e suficient. Ce putem face: facem DX-ul suspendat, îl facem subteran sau amânăm construcția până mașinile vor fi zburătoare și nu va mai fi nevoie? Traseele de migrație din câte știu sunt prin zone care să asigure o minimă protecție: păduri, cursuri de apă etc, sau va trebui să vedem dacă nu cumva migrează prin mijlocul Tureniului? Unii preferă să spună povestea cu drobul de sare pentru a nu ieși din starea de dolce far niente.

Fred

Un drum de 4 km s-ar putea sa aibe nevoie de cateva treceri pentru animale, plasate in puncte cheie. Am vazut o gramada de pietoni care nu ocolesc 50 de metri pana la trecerea de pietoni, e posibil ca animalele sa nu stie ca pot ocoli 2-3 km ca sa traverseze drumul respectiv.

klax187

Nici o noutate, doar o trecere in revista a vizitei Ministrului Mediului in Cluj:

Quote,,Am cerut detaliile despre toate blocajele din infrastructură într-o ședință cu colegii mei, dar nu știu să vă spun exact despre această zonă.  Am cerut o evaluare a impactului, nu cu scopul de a încetini lucările, ci cu scopul de a respecta legile. Evaluarea de impact este obligatorie și procedurile pot fi derulate rapid dacă institutițile care fac investițiile sunt prompte și răspund imediat. Dacă sunt arii protejate, atunci trebuie făcută această evaluare", a declarat ministrul.

Sursa: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/91627-tanczos-barna-despre-studiul-de-observare-a-faunei-pentru-drumul-care-leaga-a3-de-dn1-nu-vrem-sa-intarziem-proiecte-doar-respectam-legea