Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexV

@Hercule de acord cu supratraversarile alea din 300 in 300 de metri, o risipa ne-necesara. Iar mini-tunel in loc de pasajul ultra-consolidat din mijlocul lotului ar fi fost de asemenea mai elegant. Ochiometric tot pe atat beton. Pacat ca nu am vazut asta la SF.

Acu cativa ani am laudat proiectul fiindca e o linie dreapta si scurta. Si e intr-adevar de laudat. Au modificat punctul de pornire din A3, cu cap.

La noduri insa cred ca te hazardezi. Toate comparatiile tale sunt cu noduri pe teren plat. Acest DeX  are ambele noduri in dealuri. A3 e in urcare lunga acolo, cu 3 benzi la deal. Am povestit pe larg cu proiectantul, mi-a aratat ca panta existenta pe A3, impreuna cu conflictul de trafic dintre vehicule lente in urcare pe A3 cu vehicule in viteza care intre de pe DX au dus la solutia cu bretele lungi. Au adaugat si CIC in ochiul ala, sa nu fie spatiu irosit. Tot acolo s-au folosit de viaductul A3 cu 5 benzi ca sa nu construiasca o structura noua peste/sub autostrada.

Sunt destule argumente sa consider ca nodul DeX e chiar bine proiectat. Daca s-ar fi putut mai bine, nu stiu. Totusi, modul in care dai buzna in dezbatere - "dea foc la diploma", rostogoling argumentele sueperficiale si comparatii irelevante ce le-ai zis si anul trecut si care nu tin cont de relief, pot induce in eroare.

voicul

Cristian Pistol - update drumul expres care va asigura #legătura între #A3 și #DN1


AlexC

Pentru că am facut demersurile și nu am mai filmat demult acest obiectiv, mâine o să fac o filmare... de calitate.

Hercule

salut @alexV

Cum adica dau buzna in discutie? Vrei sa zici ca nu am mai participat niciodata la discutiile despre legatura A3/Tureni?
Am fost solicitat sa detaliez, asta am facut. Argumentele nu sunt fara rost si nici comparatiile superficiale.
Bineinteles ca au mai fost scrise aici, dar daca omul nu vrea sa citeasca in spate ce sa-i faci?

In fond esti de acord cu mine la toate argumentele, exceptie unul, asa ca nu inteleg de ce te-ai oparit asa tare.
O sa-ti explic de ce cred eu ca nodul e prea mare. In primul rand vorbesc de legatura cu A3. Celalalt la DN1 e ok ca dimensiune.
* Bretelele de legatura vor fi cu limitare de viteza, ca peste tot unde sunt conexiuni la autostrada.
* Daca ai limitare de viteza, cel putin bretelele de iesire de pe autostrada nu trebuie sa fie asa de lungi. Uita-te la "comparatiile irelevante" ce scurte sunt bretele A0.
* In teorie bretelele de intrare ar trebui sa fie mai lungi, ca sa poti ajunge la viteza de pe autostrada.
* Dar pe breteaua Tureni -> Turda te ajuta relieful si la coborare poti accelera mai repede. Deci breteaua nu trebuie sa fie foarte lunga.
* Singura bretea care trebuie sa fie cat mai lunga e Tureni -> Gilau care este pe urcare.
* Daca proiectezi bretele lungi (chiar unde nu e cazul) intr-o zona deluroasa bineinteles ca vei ajunge aproape de varful dealului si vei avea pante mai mari/lungi. De aici complicatii.

In concluzie, nodul se putea face mult mai optim. Asta daca nu cumva s-a cerut de la beneficiar un nod astronomic (cum le place lor).
Daca nu s-a cerut asta, cand te mai intalnesti cu prietenul tau proiectant, da-i sa citeasca ce am scris. Sa inteleaga ca intr-o proiectare de genul asta intra si un pic de fizica. Daca lua la picior dealurile alea poate era mai in tema. Iar daca mai proiecteaza asa ceva sa-si dea foc la diploma. Daca e de Spiru nu e asa mare tragedie.
Iar tie sanatate!

PS. Am colegi constructori si proiectanti. Toti au sustinut cele semnalate de mine.



Deșteaptă-te române!

dr4qul4

nu sunt specialist dar e unul din putinele loturi care au fost proiectate bine.
Din 3 directii, doar 1 e dezavantajata - DN1-A0. La restul, lungimea bretelelor e destul de mica (compar cu A10xA3) asa ca nu conteaza limitarea.
Apoi, drumul e trasat perfect drept. Degeaba faci o bretea scurta, daca bagi o cocoasa pe DX. Iar pasajele alea in plus sunt nimicuri. Au economisit destul folosind un pasaj existent pe A3. In alte parti facem cate 2 pasaje peste A, pentru un singur DN.

Probabil proiectantii aia care critica nodul asta sunt cei care au gandirea invechita si inca mai deseneaza urmarind curbele de nivel sau care fac curbe aiurea pe autostrada, chipurile sa nu adormi la volan, ignorand sistemele actuale de siguranta activa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qionescu1

Traversările alea peste drumurile comunale (cu o excepție) nu e risipă, e normalitate. Așa ar trebui să avem peste tot, că mereu vorbim de investiții în siguranța circulației iar când le avem vorbim de economii.

Nici laude nejustificate proiectantului nu sunt de preferat. Alegerea unui viaduct de pe A3 era, zic eu, obligatorie și oricine ar fi făcut asta că punct de plecare. Dar să nu uităm că inițial joncțiunea cu DN1 a fost imaginată printr-un sens giratoriu pentru "calmarea traficului" dacă bine îmi amintesc. Apoi mai avem un drum județean la 100 de metri de breteau lungă în discuție, fix lângă un pod. Îi asigurăm subtraversarea dar nu îl conectăm la legătură.

Breteau într-adevăr este cam lungă. Nu am sesizat inițial dar as prefera să aud că a fost constrânsă de relief și că nu era altă soluție decât explicația cu conflictul de trafic care pare a fi din aceeași categorie cu calmarea traficului la sensul giratoriu inițial dorit.

AlexC


ivladbogdan

Ce-mi plac cele cateva personaje de aici care detin adevarul absolut in orice, si care sunt lasate sa abereze
intr-un mod foarte tendentios si de multe ori chiar obraznic ori de cate ori au ocazia.
Uite, mie mi se pare foarte fain proiectat drumul asta, si sunt adeptul lucrului supradimensionat din start, pentru ca "nu stii cand iti trebuie", iar o chestie de genul asta nu se face de doua ori.
Usor usor se vor contura si la noi retelele de A/DX, implicit traficul va creste, iar atunci nodurile astea supradimensionate nu vor mai fi chiar atat de inutile.
Si ce e asa de rau cu bretele lungi si benzi de accelerare lungi? E rau ca are timp si omul cu 100 cai sa ajunga la 140 fara sa-i incomodeze pe aia care vin pe banda 1?
Cat despre traversarile alea, prin tarile pe care le luam drept exemplu, sunt o gramada, unele efectiv in camp in lanul de porumb. Daca se fac "nu merita", daca nu se fac, "vaaaai, bietii oameni trebuie sa inconjoare X km".

Nu sunt proiectant de drumuri si poduri, sunt altfel de inginer. Trebuie sa-mi dau si eu foc la ceva?

Hercule

Salut,

La inceput nu eram sigur daca te referi la mine, dar sfarsitul confirma asta.
Nu detin adevarul absolut iar postarile mele nu sunt tendentioase. Am niste idei logice pe care poate le spun cu prea multa pasiune. De ce? Pentru ca sunt unii care tin neaparat sa imi dovedeasca contrariul, de multe ori fara argumente contra ideilor mele. Scopul unui forum este dezbatere de idei, nu trebuie sa ai neaparata dreptate asa cum nici interlocutorul nu detine dreptatea absoluta (exceptie poate Horatiu Cosma  :D ).
Mai mult, pun pasiune pentru ca e un drum pe care mi-l doresc foarte mult. Nu cred ca m-ai vazut "aberand" pe A7, A8, A1, A13, etc.

In alta ordine de idei, Ionut face ordine unde se sare calul. Daca nu a sters inseamna ca ideile expuse de mine au logica.
Tu, din contra ma faci aberant, tendentios si obraznic. Daca e ceva sa se stearga e chiar mesajul tau.

Revenind la subiect: am trecut azi pe DN1 la Tureni, aprox ora 17. Nu se lucra (duminica), la supratraversarea DX Cluj -> Turda au mai inaltat rambleul dar inca ar mai fi aprox 1 metru pana la cota.
Cu cat termina mai repede cu atat mai bine, duminica seara intre Turda si Cluj e un flux continuu de masini. Turda e coplesita total.
Deșteaptă-te române!

reed

Ce cofrează ăștia aici?New Jersey ?




Powered by API/PUM imgur uploader

rt25

#1990
Scuze ca intervin, dar citind acest topic de mult timp pot spune ca pentru topicul supratraversari "extra", imi e clar ca au fost puse in proiect (si platite de noi toti) ca sa se depaseasca blocajele primariei din Tureni: sunt nenumarate marturii in acest thread in paginile anterioare.

Legat de supratraversarea cea inalta, pare ca diferenta de nivel e foarte mare, a trebuit sa se sape atat. Se putea face cut&cover, dar cat faceai capacul la tunel si apoi sa pui pamant la loc, ai facut 2 piloni inalti cu macara fixa si ai pus niste grinzi si gata. Nu uitati ca e o lungime de ~100-200m acolo, daca era tunel, trebuia pus si extra si iluminat si ventilatoare pentru eliminare noxe. Asa e mai ieftin (pana la urma ajungem tot la blocajul primariei Tureni ca nu s-a curbat DC-ul sa se traverseze pe un pod normal).

Legat de noduri, mie imi par foarte ok proiectate si cred ca diferenta de nivel acolo e mult mare decat pare. Plus, nu uitati ca e intersectie de 2 autostrazi. Adica se presupune ca vrei sa mentii viteza prin nod de pe o autostrada pe alta macar la nivel de 80 km/h. Cu DN e acceptabil sa pui limita de 40 sau 60.

PS: titlul topicului face referire ca DX-ul se continua, deci marimea nodului tine de rangul drumurilor.

Vol

Avanseaza vazand cu ochii de la o filmare la alta, si sunt dese filmarile. Daca ritmul continua vor termina inaintea noului termen contractual.
Stie cineva ceva de ce nu se semneaza studiul de fezabilitate pentru Dej-Cluj?

Johnny1711

Anul asta CNAIR nu a mai semnat contracte importante, o contraperformanta din păcate...cred ca se teme ca are prea multe proiecte și nu sunt fonduri suficiente

caveman

@ivladbogdan Se vede că nu ești nici inginer sau economist/contabil. Eu sunt și inginer și manager la firmă privată (din fericire nu în construcții și fără contracte cu statul).

> sunt adeptul lucrului supradimensionat din start, pentru ca "nu stii cand iti trebuie".

Umflarea din pix a proiectelor e o problemă care trebuie evitată pentru că se risipesc resurse ce pot fi folosite in alte locuri, unde chiar e nevoie de ele.

De asemenea e foarte dificil sa estimezi in viitor unde e nevoie sau nu de supra-dimensionare. Aici intrăm in altă discuție, foarte tehnică, pe care as vrea sa o evit, despre ce e de fapt supra-dimensionarea.

Beneficiarul e cel care trebuie sa se opună supra-dimensionarii și creșterii din pix a costurilor, dar în cazul asta beneficiarul e statul care e cel mai ineficient risipitor de resurse. :lol:
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

oneLess