Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alin2pas

E ceva normal atunci când afectezi un curs de apă să prevezi asta, să faci un studiu de fezabilitate, un proiect, să sapi un canal și să iei măsuri de stabilizare a noii albii (pentru a nu da voie apei să-și facă loc pe unde vrea ea). Nu cred că e normal să-și dea seama de asta doar după mai multă vreme și totul să devină o imensă tragere de timp. Ca autor al studiului de fezabilitate sau al proiectului, nu știi că apa aia nu se evaporă și nici nu se teleportează dincolo de zona afectată de lucrări? Dacă aș avea teren în zonă, nu mi-ar conveni să fie deviat cursul apei pe terenul meu fără despăgubire sau expropriere doar pentru că nimeni nu s-a gândit că apa aia trebuie să curgă pe undeva.

dr4qul4

Ce spui tu acolo exact asta face studiul de fezabilitate. Identifica toate aceste detalii.
Dupa aprobarea lui se trece la exproprieri. Pentru ca pe baza lui se vor face documentatiile cadastrale si exproprierile.

Aici, se cere realizarea exproprierilor pentru avizarea SF-ului. Ceea ce este imposibil.
Existenta SF-ului nu inseamna ca incep lucrarile. Inseamna ca se stabileste traseul si se pornesc etapele preliminare executiei.

AC-ul este cel care se acorda doar dupa ce exproprierile sunt facute. Dar pana acolo va mai trece multa apa pe Paraul Racilor
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

StefanCelMare

Parcă aici s-a mutat discuția pentru legătura A3-Tureni.

"Studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres A3 (Turda) – DN1 (Tureni) e blocat de opt luni din cauza procedurilor birocratice.

Deputatul USR-PLUS, Viorel Băltărețu spune că face demersuri pentru deblocarea situației , în acest sens a depus la Ministerul Transporturilor o propunere de soluționare a blocajului din proiectul Drumului Expres A3 Tureni.

Studiul de fezabilitate a fost depus la beneficiar în iunie 2021. Avizarea de către CNAIR a fost amânată până în luna decembrie 2021, din cauza lipsei acordului de mediu. Acesta din urmă nu se poate emite din cauza lipsei avizului de gospodărire a apelor.

,,Ca în multe alte asemenea proiecte, acest aviz de gospodărire a apelor e condiționat de cadastrarea cursurilor de apă, care, la rândul ei, depinde, în unele cazuri, de exproprierea terenurilor aparținând unor persoane fizice. Dacă această cadastrare există, se trece la realizarea unui protocol între ANAR și CNAIR, prin care prima instituție predă către CNAIR terenul necesar în diverse proiecte de infrastructură" explică Băltărețu.

În cazul Drumului Expres A3-DN1 mai există o problemă suplimentară ce ține de relocarea cursului de apă prin deschiderea 3 sub pasaj, în condițiile în care CNAIR nu deține acest teren. Rezultă blocaj de 8 luni. Rezultă neîncadrarea în programele de finanțare, lipsa absorbției banilor europeni.
Punctual, pentru Drumul Expres A3-DN1, se așteaptă o OUG pe baza căreia să se poată emite avizul de gospodărire a apelor, apoi acordul de mediu și a restul avizărilor.

,,Ce am propus eu:
1. Emiterea unei OUG aplicabile în cazul tuturor obiectivelor de interes național, având același scop ca OUG pentru Drumul Expres A3-DN1
2. Modificări legislative care să prevadă obligația pentru Beneficiar de a gestiona situația juridică pe parcursul implementării proiectelor de interes național / județean / local, în baza HG de expropriere
Vă țin la curent cu răspunsul Ministerului Transporturilor" mai transmite parlamentarul clujean.

Legătura la A3 este așteptată încă de la deschiderea Autostrăzii Transilvania, din 2009. Acesta va avea 9 km, și va costa aproximativ 78 milioane de Euro.

Legătura respectivă este deosebit de importantă pentru tranzitul și deplasarea în județul Cluj, însă este de o importanță capitală pentru municipiul Turda, care astfel ar avea șansa să scape de traficul auto de tranzit, care provoacă în prezent ambuteiaje în diverse zone ale localității."

https://turdanews.net/cum-vrea-sa-solutioneze-deputatul-viorel-baltaretu-blocajul-privind-drumul-expres-care-va-trece-prin-tureni/

Asadav

Noutati de pe pagina de facebook a deputatului Viorel Baltaretu:

QuoteUPDATE Dx A3 Tureni:
La sfârșit de martie, ABA Mureș a emis Avizul de gospodărire a apelor pentru Dx A3 Tureni.
E un pas important în deblocarea procedurii de autorizări.
Următoarele date importante:
↪️ 5 aprilie, analiza documentației de către APM și - sperăm - emiterea avizului favorabil
↪️ în termen de 10 zile de la acest moment, emiterea Acordului de Mediu
Ultimul document deschide calea spre finalizarea Studiului de fezabilitate, cu hotărârile de guvern de adoptare a indicatorilor tehnici economici și de expropriere.
❗️Așa cum vă spuneam într-o postare anterioară, există deja o întârziere în procesul de autorizări.
Cu toate acestea, încă văd posibilă finalizarea drumului expres până în 2024, DACĂ Ministerul Transporturilor și Sorin Grindeanu nu se împiedică în birocrație sau alte interese și priorități.
Urmăresc în continuare timpii de progres în autorizări și voi insista pentru respectarea lor.

StefanCelMare

Legătura A3-Mărtinești pare să meargă spre licitație.
La ce viteză au licitațiile în România, probabil doar pe final 2023 are șanse reale să fie gata.
Ar trebui un optimism vecin cu nebunia să credem că licitația și execuția pot fi gata în 2022.

"De asemenea, legătura autostrăzii cu Clujul intră luna aceasta în faza comitetului interministerial, mai există o mică procedură de parcurs la Mediu, o săptămână de zile. După va intra la Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, licitație și apoi 7 luni de zile pentru realizare. 7 km legătura de la Mărtinești, pentru a avea o altă alternativă la traficul din Cluj", a mai spus Boc.

Sectorul de drum propus, între localitățile Turda și Mărtinești, va avea o lungime estimată de 5,3 km și va cuprinde două benzi de circulație pe un sens. Costul estimat al investiției gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 55,33 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată, în principal, din fonduri europene nerambursabile."

https://zcj.ro/administratie/vesti-bune-pentru-taficul-din-cluj-banda-suplimentara-la-iesirea-din-aphiada-centura-de-la-martinesti-ajunge-pe-masa-guvernului--231013.html

C0ndu


dragos76

Vrea să zică "alternativă pentru traficul din Turda". Chiar nu are legătură de loc cu a rezolva o problemă pentru traficul din Cluj

alin2pas

Mai ales când se lucra la podul de pe DN din Turda și se pierdea foarte mult timp pentru traversarea orașului, pentru a ajunge în unele zone din Cluj-Napoca era mai rapid prin Gilău și Florești, unde deja drumul e supraaglomerat. Am avut când a fost mai rapid de mers din zona Belvedere - parcul Cetățuia spre Alba prin Baciu și am intrat pe A3 la Nădășelu. Finalizarea podului din Turda a ușurat accesul prin această parte, iar legătura A3-Mărtinești ar aduce o mare parte din traficul din și spre sud pe aici. Avantajul principal ar fi totuși pentru Turda, care scapă de traficul de tranzit.

SergiuSerj

#1058
Cam cat de mult s-au intarzaiat termenele din calendarul de mai jos, a fost emis Acordului de Mediu? In ritmul asta nici in 2025 nu circulam pe bucata asta atat de importanta..

Quote from: gsimon on September 29, 2021, 09:03:39 PMIntamplator am vazut la dl. Viorel Baltaretu pe facebook, urmatoarea informatie, pe care imi permit sa o pun aici fiind un raspuns oficial din partea CNAIR din data de 27 Sept 2021 cu privire la o interpelare de-a dansului.


decembrie 2021: avizarea studiului de fezabilitate la CNAIR
ianuarie 2022: obținerea acordului de mediu, în paralel cu avizarea studiului de fezabilitate la Ministerul Transporturilor
iulie 2022: obținerea autorizației de construcție
martie 2023: semnarea contractului de execuție
septembrie 2024: darea în exploatare








Powered by API/PUM imgur uploader

caveman

In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

alexV

De ieri avem acord de mediu și avizul comisiei tehnico economice al Min. Transporturilor.

Adică punctele 1. Și 2. Din tabelul lui Baltaretu postat câteva pagini mai in urma. Întârziere, dacă e sa ne luam după tabel, dar vor sa recupereze.

Privind in viitor, după Iunie ne așteptam la licitație.

endre.kemenes

Conform paginii de facebook al deputatului Viorel Baltaretu, avem aviz de mediu: https://www.facebook.com/viorelbaltaretudeputatUSRPLUS/posts/534281494770101

QuoteAviz de mediu pentru Dx A3 Tureni!
Cu această etapă, ne apropiem de finalizarea Studiului de fezabilitate, cu hotărârile de guvern de adoptare a indicatorilor tehnico-economici și de expropriere.
Continuu să monitorizez parcursul birocratic al autorizărilor.
#infrastructura #infrastructuracluj #viorelbaltaretu #usrplus

danny_cbu

FB Viorel Baltaretu
QuoteCNAIR: Azi a fost aprobată documentația studiului de fezabilitate pentru Dx A3 Tureni.
Pasul următor, 26 mai, este avizarea de către Consiliul Interministerial.
M-am întâlnit azi cu Cristian Pistol, Directorul CNAIR și Mariana Ioniță, Secretar general în Ministerul Transporturilor, pentru că ❗joi, 19 mai, e termenul limită pentru depunerea documentației complete.
Documentația a fost pregătită de DRDP Cluj după obținerea acordului de mediu.
Ministerul Transporturilor va depune mâine documentația la Consiliu pentru avizare.
Este o etapă premergătoare emiterii HG pentru indicatorii economici și HG pentru expropriere, care, la rândul ei, stă la baza lansării licitației de achiziție-execuție.
Sper că decizia Consiliului va fi favorabilă și vom trece în etapa următoare.
E important să evităm piedicile birocratice, pentru că, față de calendarul inițial al proiectului, ❗suntem în întârziere cu 4 luni. Termenul de finalizare anunțat - sfârșit de 2024 -  e fezabil încă, în ciuda întârzierilor. Mai mult, se pot accesa fonduri europene în această perioadă, de care trebuie să profităm.
Revin să vă comunic rezultatul din Consiliu. Voi urmări tot procesul pentru pregătirea hotărârilor de guvern și voi comunica transparent progresul următoarelor etape.

Urmeaza pasul 4 pe 26 Mai

qionescu1

Stie cineva, DN1C se largeste la 4 benzi intre Apahida si Rascruci? Pare a se lucra in zona exact la asta si in presa au aparut ceva info despre acest lucru. 

klax187

#1064
Da, se largeste intre sensul giratoriu de laiesirea din Apahida si Rascruci.
Am pus un comentariu cateva pagini mai in urma.

Later edit:
De fapt comentariul este in topicurile din regiunea Centru:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=783.msg380732#msg380732