News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siciltir

^cum o dai, cum o sucesti, tot mult e! A0N4 e mai mult suspendat si tot nu costă atât.

paullie

Razvan despre expropieri am pus si eu intrebarea, nu am primit inca raspuns de la domnul deputat. Totusi cât sa coste expropierile? 10 milioane de EUR? Tot raman vreo 590 milioane de lei si asta fara TVA acum. Ca sa nu compar cu ce a facut Strabag la Ungheni pe 192 miloane. Deci si parerea mea este ca e CUMPLIT de mult.

ionescu63

Cred ca cele 2 noduri rutiere sunt cotate cel mai scump.
In orice caz urmează o licitație deschisa si prețul corect se stabilește acolo.

razvan96

^^ @pauilie: Hai sa asteptam macar proiectul de HG pentru ITE ca sa ne convingem ca aia e suma si cat din ea sunt lucrarile de constructie si mai vorbim. In memoriul de prezentare suma estimata era de 221 mil RON. Cand avem ceva oficial putem compara. :)

^^^@Siciltir: Nu trebuie sa sucesti nimic, daca ai fi citit ce am scris ai fi vazut ca se compara 2 lucruri care nu au nicio legatura.

paullie

221 mil RON expropieri? Cu banii astia cumpar 9 ha la Piata Victoriei. Sau 7,5 la Aviatorilor. Si asta la niste preturi extramaximale. Ce suprafata ocupa 4,9 km de drum expres plus 2 noduri?

horatiu.cosma

Indicatorii de cost ai unui proiect sunt niste elemente maximale pe care statul român (prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici) își asumă că îi poate plăti. Însă valoarea efectivă a lucrării va rezulta dintr-o licitație publică, valoarea exproprierilor din evaluarea realizată de un prestator pe baza grilei notarilor publici etc.

paullie

Ok Sper sa fie cum spui. Insa chiar o sa urmaresc subiectul si as aprecia Horatiu daca la momentul potrivit ne vei da cuantumul exproprierilor.

razvan96

221 de milioane era costul total al proiectului. Nu stiu daca includea TVA. De aia am zis ca ma surprinde creșterea la 750. Cat despre exproprieri nu imi dau seama ce poate fi mai transparent aici, aproape de fiecare data cand vine hotărârea de guvern cu exproprieri pentru un obiectiv MT cineva a pus linkul pe forum.

gsimon

Bun, si avem noutati de la Tureni  :) via fb. Viorel Baltaretu:

"Azi, 19 ianuarie, 𝐀𝐏𝐌 𝐚 𝐞𝐦𝐢𝐬 𝐚𝐜𝐨𝐫𝐝𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐝𝐢𝐮 𝐜𝐨𝐧𝐝𝐢𝐭̗𝐢𝐨𝐧𝐚𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐃𝐗 𝐀𝟑 𝐓𝐮𝐫𝐞𝐧𝐢.
E cu siguranță un pas înainte, din păcate cu două probleme.
Avizul era așteptat de la începutul lui ianuarie, ceea ce înseamnă o întârziere de două săptămâni.
Apoi, mai este problema condiționării acordului de mediu de avizul Administrației Nationale Apele Române (ANAR).
Acest aviz este întârziat de blocajul birocratic dintre CNAIR și ANAR, legat de predarea-primirea terenurilor din zona cursurilor de apă peste care trece drumul expres.
Suntem într-un cerc vicios și nu există un interes real pentru deblocarea situației, în special la ANAR.
Din discuțiile pe care le-am avut în aceste zile referitor la subiect, am aflat că mai sunt cazuri de blocaje similare în alte zone ale țării.
❗️ Fac apel la Laszlo Barabas, Director General ANAR, la Cristian Pistol, Președintele CNAIR, la Tánczos Barna, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, respectiv la Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, să găsească o soluție pentru deblocarea situației, inclusiv prin emiterea unui OUG care să stabilească o nouă procedură pentru situațiile de acest tip."









Powered by API/PUM imgur uploader

adiarc

astazi,o companie germana a anuntat constructia unei fabrici noi de medicamente la Turda..o investitie maricica de aprox 50 de mil de euro....pe langa beneficiile economice ( este estimata sa inceapa productia in 2024), nu pot sa nu-mi doresc ca acest lucru sa sporeasca presiunea pe factori decidenti pt a actiona normal...pt a-si face treaba intr-un timp rezonabil si a nu mai gasi scuze si povesti
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

razvan96

QuoteC.N.A.I.R. S.A. prin D.R.D.P. Cluj anunță publicul interesat asupra luării deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul "CONSTRUIRE DRUM EXPRES PENTRU REALIZAREA CONEXIUNII DINTRE AUTOSTRADA A3 (ZONA TURDA) ȘI DRUM NAȚIONAL DN 1 (ZONA TURENI)" în comuna Tureni, sat Tureni, nr. F.N., jud. Cluj.

CNAIR

tom_sawyer

^^^

Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului privind darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a unor imobile și părți din imobile, aflate în domeniul public al statului, din administrarea Ministerului Apelor și Pădurilor, prin Administraţia Naţională "Apele Române"- Administraţia Bazinală de Apă Mureș, în vederea realizării de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. a obiectivului de investiţii ,,Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) și Drum Național DN1 (Zona Tureni)"

Data publicării: 22.02.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 07.03.2022

MT

alexV

Contextul OUG-ului si ridicolul necesitatii lui:

Proiectul presupune devierea unui curs de apa pe o lungime de cativa zeci de metri. Administratia Bazinala a Apelor Mures cere exproprierea terenului pe unde va fi noul curs de apa, ca sa isi dea avizul necesar proiectului. Ori o expropriere nu se poate face fara a avea un studiu de fezabilitate aprobat.

Situatia nu e unica si se va repeta pe viitoare proiecte.

dr4qul4

doamne cata prostie... Pai care ar fi alternativa? Ar putea sa nu realizeze devierea cursului de apa si sa lase raul blocat? Apa nu va astepta dupa proceduri birocratice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexV

Nu stiu cum au procedat alte administratii regionale ale apelor, in cazuri similare. Ma gandesc ca si-au dat avizul pozitiv fara a solicita in prealabil exproprierea viitoarei locatii a cursului de apa.