Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radupe

#1020
Iar in Turda si C Turzii se poate interzice in totalitate traficul greu (in afara de cel local).

Liviu M

Quote from: gicu on December 13, 2021, 03:49:59 PM
68km, trece prin 2 sate, prin care în mod normal se circulă cu 80 km/h fără probleme.
80 km/h prin sat sunt o problemă.

dragos76

Chiar nu prea cred că ruta asta o să fie folosită pentru traficul de tranzit prin Cluj, excepție ore de vârf și ambuteiaje majore. Și să o impui ca obligatorie pentru camioane chiar nu cred că e ok, sunt convins că diferența de carburant (costuri) e semnificativă (distanța mult mai mare, diferențe de nivel etc).
Dar mi se pare oricum că beneficiul pentru ocolirea Turzii o să fie imens, practic tot traficul din Cluj și din zona Dej/Bistrița către sud o să beneficieze de acest nou drum.


qionescu1

Interesant, s-au prins că zonele astea de est, de graniță, stau prost cu conexiunile. Polonia/Slovacia/Ungaria  SM- BM - CJ - SB - apoi Pitești - Alexandria - Zimnicea - Bulgaria/Grecia chiar foarte interesant.

tom_sawyer

#1025
Dezbatere publică privind emiterea Acordului de mediu pentru conexiunea dintre A3 (zona Turda) și DN1 (zona Tureni)
23 Dec 2021

Raportul privind impactul asupra mediului și a Studiului de Evaluare adecvată, pentru proiectul "CONSTRUIRE DRUM EXPRES PENTRU REALIZAREA CONEXIUNII DINTRE AUTOSTRADA A3 (ZONA TURDA) ȘI DRUM NAȚIONAL DN1 (ZONA TURENI)" în comuna Tureni, sat Tureni, nr. F.N., jud. Cluj, a fost depus.

Tipul deciziei posibile luate de APM Cluj poate fi emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării de emitere a acordului de mediu. Raportul privind impactul asupra mediului, poate fi consultat la sediul A.P.M. Cluj din Calea Dorobanţilor, nr. 99, Cluj-Napoca, jud. Cluj, în zilele de luni-joi, între orele 9-1400 și vineri, între orele 9-1300 și la sediul D.R.D.P. Cluj, din  municipiul Cluj-Napoca, strada Decebal, nr. 128, județul Cluj, în zilele de în zilele de luni-vineri, între orele 9-1400.

Documentul menționat este disponibil și la următoarea adresă de internet: www.apmcj.anpm.ro.

Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată va avea loc la Primaria Tureni, Str Principală, nr 243, Tureni, Jud. Cluj., în data de 28.12.2021., începând cu orele 16.00, precum și în regim electronic- teleconferinţă. Linkul de acces la teleconferință va fi publicat în data de 28.12.2021, începând cu ora 10.00 pe site-ul cluj.cnadnr.ro.

Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/opinii/observații privind documentele menționate la sediul A.P.M. Cluj din Calea Dorobanţilor, nr. 99, Cluj-Napoca, jud. Cluj în zilele de luni-joi, între orele 9-1400 și vineri, între orele 9-1300, până la data de 28.12.2021.

CNAIR

gicu

Bun. Încă un pas. Pot să apară surprize aici? Persoane sau ONG-uri care să aibă obiecții?

qionescu1

Se pare că finanțarea SF Cluj-Dej-Bistrita se va face de către consiliile județene care au decis implicarea și sub acest aspect.

johnc4

În presă a apărut informația (azi, 28 dec 2021) că CNAIR intenționează să facă rost de fonduri europene pentru A3-Tureni.
https://monitorulcj.ro/administratie/95618-drumul-expres-care-va-lega-cluj-napoca-de-autostrada-a3-are-proiectul-tehnic-finalizat

"
Investiție de 55,3 milioane de euro

Sectorul de drum propus, între localitățile Turda și Mărtinești, va avea o lungime estimată de 5,3 km și va cuprinde două benzi de circulație pe un sens. Costul estimat al investiției gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 55,33 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată, în principal, din fonduri europene.

"

Nu mi-e clar dacă îi sigură finanțarea UE sau doar îi intenția. În fine. După atâția ani se pare că se mișcă ceva.

Feri

Documentatie Acord de Mediu: https://drive.google.com/drive/folders/1R5YAV3QJX1zpwkrjmF7HME6qAYM2hYKi
(via FB Viorel Băltărețu https://www.facebook.com/viorelbaltaretudeputat/posts/436555357876049)


Si o randare din aceeasi sursa


Nodul cu A3:

Quote
A avut loc dezbaterea pentru emiterea acordului de mediu în vederea construirii drumului expres de legătură dintre A3, zona Turda, și DN1, zona Tureni.
...
Conform prezentării, drumul va avea o lungime de 4,9 km, fiind prevăzute două noduri rutiere.


Alți indicatori tehnici:
- Lungime bretele pe noduri: 7,633 km
- Structuri (poduri/pasaje/viaducte): 9 buc
- Lungime structuri: 719 ml
- Lungime relocare drum național DN1: 1,455 km
- Lungime relocare drumuri locale existente: 3,150 km
- Lungime amenajare albie Râul Negroteasa: 1,033 ml
- Punct de sprijin pentru întreținere: 1 buc
- Lungime lucrări de consolidare piloți forați: 2,070 ml
- Lungime lucrări de consolidare cu plăci ancorate: 160 ml
- Lungime lucrări de consolidare pământ armat cu geogrile: 540 ml
- Lungime fundație adâncită de parapet: 112 ml
- Punct de sprijin pentru întreținere: 1 buc

În ceea ce privește costurile, valoarea totală estimată este de 750.451.019,34 lei cu TVA.
...

Conform lui Viorel Băltărețu, calendarul este următorul:

- decembrie 2021: avizarea studiului de fezabilitate la CNAIR
- ianuarie 2022: obținerea acordului de mediu, în paralel cu avizarea studiului de fezabilitate la Ministerul Transporturilor
- iulie 2022: obținerea autorizației de construcție
- martie 2023: semnarea contractului de execuție
- septembrie 2024: darea în exploatare
...
Sursa: https://monitorulcj.ro/administratie/95655-dezbatere-pentru-avizul-de-mediu-al-drumului-de-legatura-intre-cluj-si-autostrada-transilvania-care-e-termenul-de-finalizare


Siciltir

Daca costul estimat e ăla, o sa fie bătălie cruntă intre constructori!

adiarc

30 de mil de euro pe km?pai e tunel sau viaduct continuu?
Poate mai scade in urma licitatiei..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Siciltir

^Dacă câștigă vreo firmă de apartament, clar e pe parandarat, chiar si la 20 milioane/km.

paullie

#1033
L-am interpelat pe FB pe domnul Baltaretu. Vedeti in poza.

Se ofera un coleg de forum specialist sa dea o mâna de ajutor cu o oarice analiza?



razvan96

Ce analiza? Cum se poate face comparația cu A0N4, care nu are nod pe traseu, pe cand aici avem acei 7,6 km de bretele din nod in plus? Asta lasand la o parte ca noi vorbim de indicatorii tehnico-economici cu TVA si alte chestii care nu vor intra in contractul de execuție (exproprieri, de exemplu) incluse pentru drumul asta versus pretul dupa o licitatie fara TVA pe lotul cu care comparam. Nu spun ca e un cost mare sau mic, dar hai sa nu comparăm mere cu jambon de curcan ca nu da bine.