News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Cine elibereaza brevetul "ofiteresc"?...

O institutie nationala sau una internationala?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#1486
Și certificatele de capacitate și brevetele sunt eliberate de ANR in urma unui examen (ANR = Autoritatea Navală Română).
Până și brevetele de conducător de ambarcațiuni de agrement tot ANR le eliberează.
La noi la maritim, când mergem pe pavilion străin, trebuie un "endorsement" din partea țării de pavilion. Plus carnet de marinar emis de ei. Deci eu umblu cu carnetul nostru, brevetul românesc, endorsement-ul românesc, carnetul de pavilion străin, endorsement de pavilion străin. Plus certificatele de cursuri IMO in original, vizita medicală, carnetul de vaccinuri, contract, test Drug & Alcool, scrisori de garanție, etc. etc. cam 3 kg de hârtii.
Mai nou, la francezi a venit vama inopinat și au controlat tot, au cerut inclusiv rețete pentru medicamentele personale.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

BYD, singurul producător auto din lume care deține o companie navală proprie de transport vehicule, a încărcat al doilea vapor cu mașini cu destinația Europa, în cadrul programului de extindere a vânzărilor pe piețele continentului european, relevă datele Profit.ro. BYD Changzhou este numele vaporului pe care au fost încărcate, în portul Ghuangshou din China, 5.000 de automobile cu destinație Europa.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-vin-chinezii-byd-a-incarcat-inca-un-vapor-cu-mii-de-masini-electrice-si-hibrid-pentru-a-cuceri-europa-21864180





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1488
Stațiunea Costinești va avea 25 de hectare de plajă în plus / ,,Plaja va veni oarecum în dreptul plevei epavei

,,Nisiparea se va începe de la un dig spre sud, lățimea plajei are aproximativ 100 de metri, iar asta înseamnă că plaja va veni oarecum în dreptul plevei epavei. Până în luna mai se va lucra la diguri, apoi operațiunea va fi sistată pentru ca turiștii să nu fie deranjați în sezonul estival", a declarat Marius Stamat, manager proiect.

g4media.ro

Provei
i se zice "pleavă", mai nou.

kitsune

Ce să mai zic? Jurnalismul plevei.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TVlad

#1490
Gasisem si eu articolul respectiv azi in presa si remarcasem eroarea. Probabil ziaristul a inregistrat audio vreo declaratie si nu i-a iesit la transcriere. Pesemne nu i-a placut Jules Verne :) Eu din cartile lui am aflat o multime de termeni marinaresti.

A propos: nu mai tin minte daca am mai spus dar va mai amintiti faza cu accidentul ministrului Bode? Era o filmare dintr-o masina ce fusese depasita de masina oficiala. Se comenta si aici pe forum, citeam eu replicile si, la un moment dat, cineva spune de momentul cind masina aflata in depasire ajunge in dreptul masinii cu camera. A folosit expresia "la travers". Am izbucnit in ris, "nu poate fi decit Kitsune!". Si chiar el era.

kitsune

Și pentru că am intrat în butoiul cu melancolie, iar topicul a ajuns la pagina 100, o poză (sunt și eu în ea, in prova bărcii) din 2012, când salvam doi olandezi:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Voicu

M-a dus și pe mine gândul la @kitsune acum câteva zile văzând filmulețul de mai jos. @kitsune, just as a joke, mate, ferească Dumnezeu să treci prin așa ceva!


kitsune

Sper că știi că video de mai sus este de fapt o reclamă...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Și uite că am mai găsit o poză cu mine in barcă, de data asta pe suport fizic (nu mai găsesc filmul). Este și o poveste in spatele pozei, cu final fericit, că altfel nu mai eram aici să povestesc, poate.





Powered by API/PUM imgur uploader

Poza este făcută în radă la Kandla, India, cam pe aici. Zona asta este una cu cele mai mari maree pe care le-am văzut vreodată, cam 6-7 m. Normal că și curentul de flux sau reflux este destul de mare. Ei bine, onor tovarășul comandant a decis să facem rol de abandon. Cu barca noastră cu motor polonez in 2 cilindri, cu pornire la manivelă și aprindere cu bujie cu fitil ars. Pregătim barca, pornim motorul - ok. Ne lasă la apă (eu - mecanic 3 pe atunci, căpitanul, un motorist și un marinar). Când începem să plutim desfacem cârligele, pornim motorul. Cuplează căpitanul pe înainte, se oprește motorul. Hopa... Iar manivelă, iar pornim. Reductorul pe înainte, motorul dă în greu și se oprește iar. Și tot așa până când ne-am depărtat destul de vapor. Nu aveam walkie-talkie pe atunci. In fine, pornim iar și îmi vine o idee din neant: ia să dăm înapoi, să vedem. Hopa, merge. "Capitane, ia cârma, mergem cu spatele". Și așa am mers cele câteva cabluri (câte ori fi fost, dar cel puțin 3) până lângă vapor. Ne-am agățat de cârlige, ne-au ridicat la bord. Acolo am văzut că cele două saule de "țin-te bine" erau lăsate prea largi și una din ele se înfășurase pe axul elicei. Dădeai înainte se strângea și oprea motorul. Dădeai înapoi, se lărgea.
La ce culoare are apa acolo, nici gând să poți vedea ceva.
Nu mai zic, comandantul deja vroia să anunțe navele din jur să încerce să ne salveze. A trebuit in schimb să ii salveze pe marinarii ăia de lăsaseră saulele prea lungi, că dacă îi prindeam atunci...
Motor polonez, P24 parcă. Ce de manivele am dat la el.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Ia să vedem ce mai găsim:





Powered by API/PUM imgur uploader

Fostul Gorun, cargou de 8700 tdw. Se văd cranicele electrice rusești pe care le-au blestemat generații de electricieni. Se mai vede și încăperea unde era generatorul de avarie și buteliile de CO2 (compartimentul dintre magaziile 3 și 4 pe care stau butoaiele alea). Capacele de magazii cu acționare hidraulică.
Nu se văd magaziile inferioare, care se închideau cu bocaporți și minginii, dar scormonim prin poze, poate găsim ceva. Da, uite aici:





De data asta o poză de pe Dunăre (se vede pasagerul Moldova). Nava este sora Gorunului, se numea Grivița. Tot 8700 tdw, tot motor semirapid de Reșița (MAN Reșița 6L52/55a). Minginiile sunt legate cu sârmă, acolo era poziția de stocare când nu erau folosite.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1497
Mai găsim? Păi da. Ia să vedem:





Powered by API/PUM imgur uploader

Motoristul meu Romi, tot pe un 8700 românesc. Cred că pe Grivița. Din ce văd în poză, încearcă să desfacă capacul de la răcitorul de apă al DG-ului. DG-uri SKL la 1000 ture, făcute în Germania de Est. Urâte de majoritatea mecanicilor, nu doar pentru că proiectantul le băgase pe jumătate în santină (o idee tâmpită) de trebuia să stai pe vine să lucrezi, dar și pentru că erau fragile, cu o pompă de injecție monobloc ce se strica foarte ușor, prea ove-engineered. Cred că aveau vreo 250-300 kW, cam așa.
Mizeria era omniprezentă, pișau toate țevile din lipsă de piese și materiale. Santina era mereu plină cu apă uleioasă, o trăgeam când ajungea la volanta motorului principal și o arunca peste tot. Altfel riscam să intre în generatoarele electrice (apropo de ideea tâmpită de a scufunda DG-urile in paiol decât să le pui mai sus și să faci o treaptă să ajungi la chiulase, cum este normal).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Voicu

Quote from: kitsune on January 28, 2025, 07:53:01 PMSper că știi că video de mai sus este de fapt o reclamă...
Evident :)

kitsune

O altă poză găsită în cufărul cu amintiri:





Powered by API/PUM imgur uploader

Este epava navei Rostok, nava ucraineană ce s-a înfipt în mal și apoi s-a răsturnat, undeva pe la Partizani. Poza este făcută după ceva ani, deja se săpase canalul pe lângă, să permită traficul. Mergeam spre Galați parcă, să încărcăm laminate pentru Jebel Ali. Cheresteaua o luam apoi, de la Constanța.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence