News:

Video dronă 12.04 A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Păi, el avea vreo 20 ani. Muricanii cică sunt imberbi până la 21 ani.

Da, ar fi o idee să compar locurile din romanele copilăriei cu cele pe unde am ajuns. Fac un bucket list. Cu cele care sunt posibile, că pe pe lună nu am cum. Sau în centrul Pământului.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Sper ca Tara de Foc (Toate Panzele Sus) iti este la indemana...   ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Încă nu am avut noroc. Am colegi care au trecut, am fost pe nave care trecuseră prin strâmtoarea Magellan. Dar eu inca nu am ajuns.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1518
Am găsit (cam cu un an înainte să ajung eu pe nava respectivă), așa arată un certificat de traversare a strâmtorii:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dragos76

Prin Panama ai trecut?

kitsune

Nu, nici pe acolo. Nici nu aveam cum până de curând, că eram pe nave mari. Acum sunt pe din astea mai mici. Un prieten de-al meu a reușit să treacă acum mai puțin de o lună, cu o navă soră cu cea pe care am fost eu (și mă întorc contractul următor). Și pentru el a fost o premieră. Și cealaltă premieră a fost coliziunea de după ieșire, au intrat unii in ei chiar când se pregăteau să debarce piloții.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Si in Panama se da certificat?

cum e obiceiul cu certificatele astea, unde se mai dau?

kitsune

Nu cred. Panama, Suez, Malacca, Gibraltar, Sulu, Bosfor, Dardanele, etc. sunt banale, trec mii de nave. Magellan este mai specială, nu mulți ajung.
Pe multe nave am văzut plachete date de primul port in care au ajuns după șantier (nu toți fac asta), maiden voyage. Am să caut să văd dacă am fotografiat vreuna.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dragos76

De ce trec puține nave pe acolo? Cele mai mici, cum ziceai, se cam duc prin Panama. Dar cele mari ce alternative au? E mai ok să ocolească Capul Horn?

kitsune

Trece și un capesize prin Magellan, nu este problemă. Dar nu ai de ce să treci. Că nu e marfă să o iei și să nu fie mai scurt pe la sudul Africii (excluzând Panama).
Uite un exemplu tipic, cu marfă din Brazilia (Tubarao) cu descărcare la chinezi (Dalian).





Pe la Magellan mergi cu alea mari doar daca ai vaporul in sudul Americii și ai prins marfă să merite pe partea cealaltă. Adică să zicem că ai descărcat la Buenos-Aires și ai găsit ceva din Chile/Peru spre China. La alea mici e mai simplu, că sunt flexibile, încap în multe porturi, au macaralele lor, etc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

aschiutza

#1525
Reportaj "Romania te iubesc" despre santierele navale


kitsune

De la un prieten, care a tras mult voiajul trecut, că a făcut motorul principal "buba".

Asta ca idee despre forțele care sunt acolo (oțeluri speciale, DN cam 30mm, prindere cu patru bucăți prezoane, locație talpa tijei pistonului, prinderea de capul de cruce):








Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

 :)

am intrat pe saitu https://www.marinetraffic.com/, e un fel de flightradar24 dar naval, si acolo l-am gasit ep Doctorul Petru Groza. :lol:
wtf, pe bratul Borcea, cred ca e un fel de barja, dar cum de are semnal sa-l vada pe sait?
si numele sa fi ramas asa? na, oricum 6 martie abia ce a trecut...

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:4896921/mmsi:264163305/imo:0/vessel:DOCTOR_PETRU_GROZA

Latest AIS information
Navigational status   Stopped
Position received   3 mins ago
Vessel's local time   2025-03-19 20:52 (UTC+2)
Latitude/Longitude   
Upgrade to unlock

Speed   0 kn

kitsune

#1528
Vessel Name: DOCTOR PETRU GROZA
Flag: ROMANIA
Vessel Type: OTHER TYPE
Call sign: YP3305
MMSI: 264163305
Overall Length: 35.0
Breadth: 16.0

Momentan atât. Să vedem ce mai găsim:



Remorcherul DOCTOR PETRU GROZA

A fost construit in 1957 la Santierul naval Oltenita si a apartinut IAS Fetesti.
In prezent apartine SC Agrozootehnica Pietroiu SA.
A fost modernizat in cursul anului 2011 la Shipyard ATG Giurgiu. De fapt, a fost pastrat doar corpul vechiului remorcher, suprastructura fiind reconstruita, motorul si celelalte echipamente fiind inlocuite.
In prezent este folosit la trecerea bac din dreptul localitatii Borcea.

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 15,50 m. latime: 4 m, pescaj: 1,2 m
– MMSI: 264163305
– Call Sign: YP3305
– propusia originala era asigurata de un modor 3D6 de provenienta sovietica, ce dezvolta 150 CP / acesta a fost inlocuit cu ocazia modernizarii remorcherului, cu un motor DOOSAN L086TIH, ce dezvota 285 CP la 2.100 rpm.
– noul sistem de guvernare: D-I INDUSTRIAL
– propulsia si noul sistem de guvernare au fost furnizate de firma WaterMota din Constanta
– elice pas fix, otel, in duza fixa
– deplasament: 30 tone

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

mersi de informatii.

ar trebui sa nu ma mai mire nimic? in 2025 un vapor numit Doctor Petru Groza...Ma rog a apartinut de IAS deci de Frontul Plugarilor...
am crezut ca simbolurile comuniste sint interzise...
oare ar putea urma chiar si ceva cu denumirea Nicolae Ceausescu? (strada, vapor, piata etc?)

 https://romania.europalibera.org/a/de-ani-de-la-primul-guvern-pro-sovietic-din-romania-doi-soldati-pe-calea-victoriei-si-45-de-ani-de-represalii-propaganda-/33335701.html

https://www.memorialsighet.ro/6-martie-1945-instaurarea-guvernului-petru-groza/

https://www.wilsoncenter.org/sites/default/files/media/documents/article/RAPORT%20FINAL_%20CADCR.pdf