News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#1500
PCC-ul (sau Punctul de Comandă și Control):








Powered by API/PUM imgur uploader

Bineînțeles, subsemnatul in ambele poze. Cu ceva pată pe față, nu că m-ar mai recunoaște cineva după atâta timp, dar din motive de GDPR.
Prima poză este sigur pe un semirapid (cel mai probabil Grivița). A doua, nu sunt sigur, ar putea fi Gorunul sau Hațeg. Nu îmi pot da seama nici după echipamente.
Cert este că în prima poză se vede telegraful și maneta de la mașina de pas, iar lângă este maneta motorului. În a doua poză comanda este diferită. Este posibil să fie totuși Gorun. Pentru că fusese vândut grecilor fără motor iar ăștia i-au instalat un motor luat de pe un Polar (adus tot din România). Probabil că și echipamentele de comandă erau tot de acolo.
A, o fază faină: când au cumpărat motorul, nu s-a uitat nimeni cu atenție la el. Motorul original avea turbina in pupa (PCC-ul este orientat spre pupa, deci stânga în prima poză și dreapta in a doua). Când a ajuns motorul adus cu camionul și l-au coborât în sala mașini și-au dat seama că asta era cu turbina in prova. Așa că a trebuit să facă niște modificări, au tăiat din podea și o parte din PCC să intre. Dar acum era turbina înghesuită și nu mai trăgea aer ca lumea. Însă a fost de ajuns pentru greci, și-au făcut treaba câțiva ani.
Acum că scriu, îmi dau seama că am niste poze cu principalul, foarte proaste și întunecate. Ia să mă uit, nu cumva or fi chiar alea cu turbina?

LE: in a doua poză se văd frecvențmetrele cu lamele, vibra lamela și indica frecvența. Nu cred că am mai văzut de atunci.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Da, din păcate nu se vede. Aparatele foto ale vremii (și filmele dealtfel) nu puteau să străpungă bezna din sala mașini. Cumva peretele din spatele imaginii este PCC-ul. Se vede o evacuare de DG strâmbă, să facă loc turbinei. Se vede și evacuarea de la principal un pic. Pentru mine este ușor să disting in poze, dar voi vedeți lumini și umbre. Și 6 capace de culbutori de la principal.
 


In schimb poza asta este foarte clară, că este făcută pe un soare arzător. Este pupa navei, cu parâmele de rigoare. Se vede clar rugina și cât de uzate sunt parâmele. Și mai clar se vede Iliescu, cățelul nostru. Povestea lui incepe undeva pe la poarta 5 a portului Constanța, când cineva din echipaj, venind din oraș spre vapor a dat peste doi căței și i-a adus la bord. Au fost botezați cu două nume in vogă atunci, Iliescu și Văcăroiu. Din păcate, cam odată cu căderea guvernului Văcăroiu am pierdut și cățelul cu același nume, nu mai știu, s-a speriat de un tren și a fugit, ceva de genul ăsta. Iliescu in schimb a rămas cu noi, a mers în voiaj, s-a plimbat in Emirate, in India, Arabia Saudită, Egipt, Rusia și a venit înapoi în România. La ruși cobora scara și lipsea cate o săptămână. Probabil că își amintea de tinerețe și de studiile făcute acolo (au, stai că îi încurc). In fine, Iliescu cățelul, pleca câte o săptămână și venea înapoi slab și flămând, dar fericit.

 


Și să mai punem două poze din același voiaj, din păcate cățelul nu a avut voie să vină cu noi in excursia făcută la Cairo. Nu că ar fi pierdut prea multe. Dar, pentru conformitate, ceva cataroaie văzute atunci:
 






Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Gata cu amintirile de pe vremea când nu aveam siguranță (și încă fumam):




Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence