[CJ] Parcarile din Cluj-Napoca

Started by doryan93, July 19, 2013, 09:47:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebip

Aici de multe ori problema ii greu de identificat! Pot fi masinile inmatriculate pe fiecare membru al familie plus una de serviciu cu care vine acasa!

gsimon

Se mai lucreaza pe undeva la demolarea garajelor din cartiere?
N-am mai vazut/auzit nimic de asta, desi inca sunt destule garaje care stau bine mersi in picioare (Marasti langa Lidl, Zorilor etc)

nicolaem

corect, e greu de identificat din cauza asta vad o singura solutie. intrun fel sau altul stim ca sunt in oras in cartiere masini mai multe decat apartamente.
dar acum nu se dau amenzi si e corect pt ca un om de buna credinta cu o masina o mai lasa pe unde apuca la fel ca acei bisnitari.


daca cartografiezi si pui un apartament - un loc de parcare ai cel putin moral dreptul sa amenndezi la sange masinile in plus.
si sa descurajezi volumul.

qionescu1

Prumul lucru care s-ar putea face e cresterea pretului abonamentului. Nu cu 10 lei/an ci substantiabil. Dar care primar isi asuma asta fara sa piarda alegerile?

Fara indoiala e nevoie de un nou regulament pentru atribuirea locurilor de parcare. Chiar daca primarii nu isi vor asuma o asemenea masura nepopulara tot se mai poate face cate ceva. De exemplu:
- primul loc de parcare ramane in continuare la pret accesibil, mai mare decat azi dar totusi accesibil. Al doilea loc de parcare sa coste de cinci ori mai mult si sa fie atribuit cu prioritate celor care dovedesc ca au nevoie de o a doua masina (gen familii cu copii, etc.) Sau pur si simplu eliminarea atribuirii unui al doilea loc de parcare.
- vechimea domiciliului actual
- clasa de poluare a autovehiculului

Se pot gasi mai multe cerinte si constitui un punctaj. Va fi mai complicat dar mai echitabil iar primaria isi poate aplica politicile si ce vrea sa faca. Oricum ar fi mai bine decat regula de acum primul venit primul servit.

dragos76

Da, ca să se înceapă să fie toleranță zero la parcări neregulamentare în cartiere e cam inechitabil, că îl pune pe cel de bună credință în aceeași oală cu cei care abuzează.
Dar pe de altă parte totuși, au trecut cam 20 de ani de când a început să se fie construcții noi în Cluj, majoritatea cu locuri de parcare aferente (normal, contra cost). Nu mi se pare normal atunci echitabil nici față de cei care când au decis să se mute sau să își cumpere o mașină să ia în calcul că nu plouă cu locuri de parcare, și s-au orientat către locații unde ai astfel de locuri (cum ziceam, contra unui preț nu tocmai mic).

ariassis

Probabil toata discutia asta ar trebui sa fie pe topicul despre parcari.
Oricum, stau in bloc nou, locuri de parcare sunt nr apartemente + X. In continuare parcarea e 60% ocupata, iar strada e plina de masini.

doodoo

Quote from: ariassis on October 02, 2024, 02:48:51 PMOricum, stau in bloc nou, locuri de parcare sunt nr apartemente + X. In continuare parcarea e 60% ocupata, iar strada e plina de masini.
La 7000-10000 Euro locul de pacare (stramt) nu ma mira ca nu se prea baga toti locatarii...

Am vazut locuri de parcare in Buna ziua atat de stramte incat abia puteai sa iesi din masina, cu maxima grija sa nu il lovesti pe vecinul...deci...

micutzu

Trebuiesc masuri drastice. Nu e posibil ca si in anul 2025 sa vezi trotuare pline cu masini, trotuare care sunt destinate oamenilor pietoni. Trotuarele pline de masini e o imagine specifica tariilor cel putin spus "in curs de dezvoltare".
Masurile drastice ar fi:
 - cresterea taxei anuale. Facand o comparatie cu Elvetia, de exemplu, unde un loc de parcare costa cca 70-100chf / luna (in orasele mai mari si mai scumpe aceasta valoare e mai mare), aprox. 1000chf/an si orata asalariului mediu net de 5:1 ar insemna o taxa anual a parcarii de cca 200Euro/an
 - amendare imediata a oricarei masini parcate ilegal (fie zi, fie noapte) - a parca oriunde doresti nu este un drept, nu sunt locuri de parcare ori nu iti iei masina ori o vinzi ori te zbati sa gasesti un loc legal
 - alt exemplu: Laussane cu o populatie rezidenta de cca 140000 are 15000 de locuri publice de parcare (9.33 oameni/loc de parcare) iar Clujul are  o populatie rezidenta de cca 325000 are 20000 de locuri publice de parcare (16.25 oameni/loc de parcare) ar rezulta ca orasul romanesc ar avea un deficit de spatii publice de parcare de cca 15000 pt a ajunge la o rata asemanatoare cu un oras dezvoltat din Europa de Vest.
 - constructiile noi aprobate avand un sistem de nr de parcari in functie de suparafata utila a cladirii.
 - masuriile drastice le-as anunta acum cu executare exact peste un ciclu electoral, adica in 1 Ian 2028 intra in vigoare in deplina forta acest regulament. Pana in acel moment oamenii vor stii cum sa isi gestioneza propia situatie iar autoritatiile vor mai putea ridica nr. de locuri de parcare publice. Taxa de parcare si amenda sa intre automat intr-un buget dedicat constructiei si intretinerii.

dragos76

^^
Din ce știu eu sunt standarde privind și aceste locuri de parcare, deci teoretic nu ar trebui să se ajungă la astfel de situații. Și nu prea mai merge ca la recepție să se închidă ochii la nerespectări flagrante. Ce e posibil e ca după recepție ei să le fi retrasat, și să le îndese. Asta nu m-ar mira.

La fel cum la alte blocuri locurile special menționate și în proiect ca locuri pentru vizitatori (da, e o obligație asta) sunt de fapt date prin tot felul de mijloace spre folosință proprie.

ovicor

Mai e o problema, nu numai la Cluj. La obtinerea avizului, primaria are cerinta unui numar de locuri de parcare. Asa ne trezim ca in unele parcari de magazine, si nu numai, e greu sa iesi/ intri dintr-o masina parcata. Si asta ma incomodeaza pe mine, care sunt inalt dar nu gras, dar e extrem de dificil pentru persoanele grase, nu neaparat obeze. Cred ca cerinta la aviz ar trebui sa se refere la suprafata, nu la numarul de locuri.

neobluenet

@ovicor la Leroy Merlin de pe vremea cand era Baumax, parcarea zici ca e facuta pentru Tico-uri. Si eu sunt destul de inalt, slab, am o Skoda Octavia 2 si de fiecare data cand parchez acolo ma simt ca la concursul de parcat la milimetru.

Cele mai bune locuri de parcare mi se par cele de la IKEA Baneasa, cu linii intre care ar trebui sa iti fie rotile si un dreptunghi in zona unde se deschid usile de la ambele masini. Asa nu ai niciodata scuza ca esti intre linii, dar nu esti pe centru.

StefanCelMare

Multe belele sunt la parcări.
Am pățit-o recent la parcarea Leroy din Mărăști.
Am dat cu spatele din parcare, vizibilitate zero, evident că am agățat ușor o altă mașină care trecea.

Pe lângă spațiu între mașini, ar trebui gândit și spațiul dintre rânduri, pe ideea de a nu pune două benzi de circulație, ambele sensuri, dar fără niciun fel de spațiu față de cei parcați.

A se vedea ca model Polus/Vivo, unde ai benzi sens unic între rânduri, cu loc berechet.
Deci dacă ieși un pic din rând cu mașina, să câștigi vizibilitate, nu ai risc să dai direct în cineva care circulă.

doodoo

#252
^
Sa nu uitam ca intr-o parcare trebuie asigurat si spatiu pentru traficul pietonal, e evident ca trebui sa ajungi pe jos pana la masina parcata...
Iar pentru ca au rezolvat cu brio acest aspect eu ii felicit pe cei de la Vivo pentru modul in care au reorganizat parcarea (mai trebuie doar sa o si revopseasca cat de repede).
Si da, cel mai bun model de parcare e cel de la Ikea Baneasa, dar asta sigur nu va fi preluat la noi de nimeni, pentru ca s-ar pierde aproape 1/3 din numarul de locuri, asa ca...

raulbogdan23

Eh la Vivo sunt multi berbeci care o iau pe contrasens.

La LeroyMerlin de pe Aurel Vlaicu are merge rasa toata parcarea si facut una cu subsol, parter, etaj si ce ramane parc.

StefanCelMare

La Vivo, chiar și cu berbeci pe contrasens pe sens unic, in general se merge DEPARTE de mașinile parcate.

Ce este la Leroy in Mărăști m-aș aștepta la procese de la firmele de asigurări auto...
Acolo pot să pun pariu că numărul de incidente este de x ori mai mare ca la Vivo.