[CJ] Parcarile din Cluj-Napoca

Started by doryan93, July 19, 2013, 09:47:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

Parkingul de la BCU nu este menționat, dar ar avea oricum "doar" 45 de locuri.
Cu cele 333 de la Avram Iancu, ar fi 378 de locuri noi de parcare în zona periferic centrală.
Ar fi un moment bun să scăpăm de parcarea la bordură de exemplu pe Clinicilor, măcar de la intersecția cu Iuliu Hațieganu spre BCU.
Poate și pe Republicii între Creangă și Borza, cu loc de benzi biciclete sau poate chiar lărgire benzi și introducere bus.

https://media9.ro/peste-1100-de-noi-locuri-de-parcare-se-finalizeaza-in-2024-la-cluj/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2hiYz0IwtzUgxGgX8cxqLVoDgrYBCpDqXfeWVjhXBlzPOASIDhrUU9U04_aem_tQMER3WXVBQBPz5or1OqOA

"Două noi parkinguri se vor finaliza, la Cluj, până la finalul acestui an. Acestea vor totaliza 1186 de locuri.

Un parking supraetajat este aproape gata. Foarte valoros este faptul că este amplasat în zona centrală: str. Avram Iancu nr. 22-24. Altfel spus, lângă cimitir. Proiectul aparține Casei de Pensii a Bisericii Reformate din România.

333
de locuri de parcare se vor crea în noul parking de pe strada Avram Iancu.
Dacă parkingul central este o investiție privată sută la sută, celălalt parking care urmează să se finalizeze în 2024 este o investiție publică.

Vorbim despre spațiul de lângă aeroport, gestionat de Primăria municipiului Cluj-Napoca.

853
de locuri de parcare la sol se vor crea lângă aeroport.
Rămâne de văzut cât de utilizat va fi acest parking, având în vedere că promovează modelul de deplasare ,,lași mașina, iei autobuzul". Altfel spus, park&ride.

Parkingul de la aeroport va avea și opt peroane de autogară."

nicolaem

cel de la BCU se mai face?
mai au finantare sau e in conservarre?

as comenta ca era frumos daca cel de la aeroport era cu un etaj, ar fi ocupat doar jumate din spatiu. bun si asa

csebi24

Saptamana trecuta am trecut pe acolo, se lucra la cladire.

klax187

^ important este sa se formeze niste obiceiuri si sa se umple locurile de acolo (aeroport).
Investitii ulterioare se pot face.

dragos76

^^
Cu mai multe parcări, nu ai cum să reduci traficul, dimpotrivă.

ijwtsh

#230
Daca se fac parcari si cei de la ridicari isi fac treaba, ar ajuta la fluidizarea traficului.

Sa zicem ca faci un parking pentru 10 strazi. Pe acele 10 strazi acum nu mai ai voie sa parchezi pe trotuar, doar in curte sau in parking-ul aferent. Acum poti sa revii la strazi cu 2 benzi, nu doar cu sens unic. Sau se elibereaza inca o banda pe vreo strada si va fi folosita ca banda pentru transportul in comun. Ca asta e vis utopic... probabil.

dragos76

Mașinile alea care ar beneficia de parking și nu ar mai bloca străzi/trotuare în nici un caz nu sunt lăsate pe străzi principale, unde să zici că prin eliberarea spațiului s-ar putea face benzi de autobuz. Dacă ai mări capacitatea de transport pe acele străzi, problema tot la căile principale și la capacitatea lor deja saturată ai ajunge. Când deja vezi că e haos în zone ca pța Lucian Blaga, pța Cipariu, pe 21 decembrie etc, cum poți îmbunătăți traficul fără proiecte mari de infrastructură (centură, pasaje denivelate etc) altfel decât reducând numărul mașinilor din trafic?

După părerea mea:
1. Parkinguri de cartier ok, să se facă. Dar în nici un caz nu cred că e ok să fie (în așa hal) subvenționate de la buget. Prețul de închiriere de acum e derizoriu, cred că abia de acoperă cheltuielile curente, ce să mai zicem de amortizarea investiției. În condițiile în care pe piața liberă un loc de parcare costă câteva mii bune de euro. Aceste parkinguri ar fi mai degrabă soluții pentru proprietarii de mașină folosită ca mijloc de deplasare în weekend sau în afara orașului și pentru traficul pietonal din zonă, prin eliberarea trotuarelor. Strict aceste construcții nu au cum să ajute la rezolvarea problemei traficului cotidian.
2. Pentru problema traficului în absența/până la avea centura metropolitană după cum ziceam ar trebui măsuri de descurajare a folosirii mașinii. Eu cred că dacă ar fi voință în administrație ceva pași s-ar face relativ ușor, prin toleranță zero la parcările ilegale în zonele centrală și peri centrală, în vecinătatea spațiilor de birouri care au legături decente cu transportul public. Cât timp sute de mașini pot parca ilegal și gratis pe străzile din Andrei Mureșanu, cele din zona str București, pe lângă Iulius Mall etc, e clar că ei vor fi și în trafic în fiecare zi. Și măsurile nu trebuie să se reducă doar la celebrele ridicări. Asta e o măsură foarte complexă și costisitoare, ar trebui să fie folosită doar pentru situațiile cele mai grave (de gen parcat în intersecții, in stații de bus etc). Ar trebui să se poată folosi și măsuri cum ar fi blocarea roților. Ar trebui ca poliția locală când patrulează să nu dea doar avertismente (sau să folosească sisteme informatice, că suntem în 2024, și să dea avertismente celor care sunt la primele abateri), ci să și sancționeze cu amenzi. Sau să nu se facă că nu văd când zilnic o bandă pe A Iancu e blocată la amiază de cei care își așteaptă copiii de la școlile din zonă.

În contextul ăsta lumea să fie constrânsă/convinsă să folosească mai mult transportul public și cel alternativ. Bun, sunt convins că nici astea nu ar rezolva total problema, dar e imposibil să nu aibă și ceva efecte pozitive.

nicolaem

parkingurile de cartier nu trebuie facut decat in mod exceltional.
in cartiere la parcari sunt 3 problema mari:
 prima a oamenilor care isi cumpara masini in nestire. la noi in zona s-a aglomerat dupa ce toate familile isi mai cumpara o a 2a masina si cea veche o lasa semiabandonata pe undeva la bordura. am destu vecici si cu 3 masini in familie desi nu prea le folosesc. dar e dreptul lor, au 5 mii de euro cat o fi un diesel din 2010
 a doua a aprimariilor ca nu traseaza pe unde se poate 1 loc de parcare pt fiecare apartament. chiar daca e si acolo unde acumnu sunt locuri dar de facto se parcheaza ilegal. apoi ar pute mai usor sa amendeze tot ce depaseste acest numar
 a treia a legislatiei ca nu impoziteaza progresiv masinile per familie

StefanCelMare

#233
Am trecut azi pe lângă parkingul de pe strada Avram Iancu (în construcție).
Păreau să lucreze la fațade.

Dacă bine am văzut, se va monta un soi de fațadă metalică pe exterior, nu cred că finisează prea mult betonul, cu excepția unei părți din frontul stradal la strada mare, unde părea zugrăvit.

Fără poze, dar dacă am văzut bine, pare adevărat că se va deschide cândva anul ăsta.
333 locuri de parcare, și trafic adițional aferent.

În altă ordine de idei, la catedrala greco-catolică din piața Cipariu (Ștefan Cel Mare?), pare că se lucrează la fațade.
Dacă se va termina poate în 1-2 ani lucrarea, parcă nu era vorba că se va trece parkingul de acolo subteran?
Să facă sus ceva piațetă.
Sau mă înșel?

Acela e ultimul parking central la care mai sperăm.
Apoi, croșetăm cu ce avem.
Piața Mihai Viteazu pare căzut complet după dezastrul cu Cogedir (proces).

klax187

Terenul pe care e parkingul din Cipariu e al primariei sau al bisericii?
Daca e al bisericii nu stiu cum s-ar putea apuca de un parking in situatia in care deabea mai bat cate un cui pe saptamana la catedrala de ani buni.

asd_91

Atat terenul pe care e construita biserica cat si cel pe care e amenajata parcarea sunt ale Primariei dar sunt concesionate pe 99 ani.

Intelegerea dintre Biserica si Primarie era ca Primaria sa faca o parcare subterana acolo cu conditia ca terenul sa fie trecut in proprietatea Bisericii Greco Catolice.

Nu stiu daca mai e valabila intelegerea asta...

StefanCelMare

Poate terenul pe care este catedrala efectiv.
Pentru că primăria nu poate construi parcare pe teren privat (sau nu poate ceda terenul pe care a construit ceva din bani publici).

Ar fi bine să se reia discuția.

Am avea parcări de bine de rău pe toate zonele periferice centrului.

Inclusiv zona străzilor de pe lângă parcul central are acest rol, acolo nefiind așa multe blocuri, este un excedent de locuri de parcare.

StefanCelMare

Și poze.
Până la urmă, cred că vor predomina plăci la exterior.
Pe ici pe colo doar exterior metalic.

(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

alexV

Am povestit putin cu paznicul, el zice ca au planuri sa deschida parkingul anul asta.
Parkingul e designed by Tiganas. Am asteptari de la fatada :)

gsimon

#239
Eu nu mai vad inca 2 masuri "ne-populare", una mentionata si mai sus de nicolaem:

1. Impozit marit (dublu?) de la a doua masina in sus. De exemplu punctual in zona mea, Marasti, am un vecin, bisnitar de masini, mereu are 2-3 masini aici, pe langa faptul ca are si 2 locuri de parcare de la primarie. Altul are 3 masini, de la euro 4 in jos, le tot muta dintr-o parte in alta.
2. Suprataxate locurile de parcare din zona semi-centrala si ultra-centrala.
Nu mai departe, parcarea de pe 21 decembrie, e zilnic plina.