Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Aici vom pune updateuri despre cele doua aeroporturi ale Bucurestiului: Otopeni (Henri Coanda) si Baneasa (Aurel Vlaicu).




Licitatie modernizare pista 2 si suprafete miscare - caiet sarcini, planse.

Ionut

QuoteAeroportul Băneasa se modernizează, iar zborurile low-cost se mută la Otopeni

Aeroportul Băneasa se va transforma într-o aerogară de lux. Reamenajarea aeroportul Băneasa care va fi tranformat într-o bază aeriană de lux începe anul viitor, însă proiectul va determina companiile low-cost  să se mute în Otopeni şi, implicit, să scumpească biletele.

Transformarea aeroportului într-unul de lux va costa între cinci şi zece milioane de euro. Lucrările ar urma să înceapă, cel mai devreme, la sfârşitul anului viitor.

sursa: Adevarul

Ionut

QuoteWizz Air este nevoită să anuleze 10% din zborurile din Bucureşti

Wizz Air, cea mai mare companie low cost – low fare din România şi din Europa Centrală şi de Est este nevoită să anuleze 10% din zboruri şi să reorganizeze 75% din orarul de iarnă din şi spre Aeroportul Băneasa din Bucureşti, din cauza deciziei aeroportului de schimbare a restricţiilor de zbor.

Noile restricţii, valabile începând cu 29 octombrie, nu vor permite operarea zborurilor în intervalul orar 22:00 – 06:00.

sursa: Capital

Ionut

QuoteLufthansa ,,plusează" pe Otopeni: 49 € cu avionul de la Bucureşti la Berlin

Compania aeriană Lufthansa, unul din primii zece operatori din lume ca număr de pasageri transportaţi, va introduce din iunie anul viitor patru zboruri săptămânal pe noua rută Bucureşti-Berlin, potrivit oficialilor companiei. Preţul practicat pe această rută va fi de 49 de euro pe o singură călătorie iar aeronava care va opera zborurile este un Airbus A320.

Mai mult compania va dubla din vara anului viitor capacitatea de zbor din Sibiu, de la şapte zboruri săptămânal la 14, potrivit lui Ofer Kisch, directorul Lufthansa pentru Europa Centrală şi de Est, Kisch, care a preluat la începutul acestui an conducerea companiei. În România s-a înregistrat o creştere cu 20% a traficului de pasageri în primele nouă luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă a lui 2010. Anul trecut Lufthansa a transportat 615.000 de pasageri pe piaţa locală, cu 10% mai mulţi decât în 2009. Avansul de anul acesta va fi peste estimările iniţiale ale companiei care vorbea de creşteri tot de 10 procente. Cifrele se referă însă doar la transportatorul aerian Lufthansa.

sursa: B365

Ionut

QuoteMutarea pe Otopeni va crește prețul biletelor la Wizz Air

"Managementul Aeroportului Otopeni nu va face bine dacă forţează companiile low cost să se mute. Cred că Wizz Air are o poziţie destul de bună pe piaţă încât să nu plece, dar dacă va trebui să ne mutăm, vom fi forţaţi să ne revizuim capacitatea de transport şi tarifele. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla pieţei de aviaţie este ca, din cauza unei decizii ca aceasta, companiile să plece şi să facă investiţii pe alte pieţe", a declarat, într-o conferinţă de presă, Jozsef Varadi. El spune că Aeroportul "Henri Coandă" (Otopeni) practică tarife mai mari comparativ cu alte aerogări din regiune precum Varşovia şi Budapesta.

sursa: B365

Ionut

QuoteAnca Boagiu: Companiile low-cost s-au obişnuit să câştige mulţi bani pe aeroportul Băneasa, în timp ce pasagerii stau ca în autogară. Cursele low-cost, mutate pe Otopeni din martie

Zborurile low cost vor fi mutate de pe Aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni în luna martie a anului viitor şi, potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu, costul suplimentar pentru un bilet va fi de doar 4 euro.

"Legat de mutarea zborurilor de pe aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni, îmi dau seama că acele companii low-cost care s-au obişnuit să câştige foarte mulţI bani, în timp ce pasagerii erau trataţi în condiţii de autogară, sunt acum nemulţumite că trebuie să facă un efort minim pentru a-şi muta operaţiunile pe Otopeni", a spus Anca Boagiu, care a adăugat că tarifele la zborurile low-cost nu ar urma să crească decât cu cel mult 4 euro în urma acestei mutări, sumă ce reprezintă diferenţa de taxe dintre cele două aeroporturi.

sursa: ZF

E putin zis conditii de autogara, BBU e o rusine.

Ionut

QuoteVizita ministrului Anca Boagiu pe șantierul noului terminal "Plecări" al Aeroportului Henri Coandă-Otopeni

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, doamna Anca Boagiu, a verificat astăzi, 11 noiembrie a.c., stadiul lucrărilor la proiectul de extindere a terminalului "Plecări" al aeroportului Henri Coandă-Otopeni, proiect care face parte din planul  "Dezvoltare și Modernizare AIHCB – Faza a III-a" și care trebuie finalizat în iulie 2012 .

"Dacă în martie 2011 eram bucuroasă că am reușit să ne ținem de termen și să inaugurăm noul terminal de sosiri ale aeroportului Otopeni, prin aceste vizite pe șantier vreau să mă asigur că vom putea livra și această lucrare la termenul asumat. Investiția în noul terminal de plecări al aeroportului Otopeni este în valoare de 62 milioane euro și presupune practic dublarea capacității aeroportului în ceea ce privește gestionarea plecărilor.

Astfel, terminalul va avea o suprafață dublă față de cel de până acum (19.000 mp existenți + 19.600 mp extindere) și un număr dublu de ghișee de check in (52 existente + 52 noi). De asemenea, noul terminal va avea 8 porți de îmbarcare pentru zboruri domestice (Schengen), care se vor adăuga celor 24 existente în terminalul Finger (dintre care 19 au fost inaugurate în martie)", a declarat ministrul Anca Boagiu.

În ceea ce privește modernizarea aeroportului Aurel Vlaicu-Băneasa, ministrul Boagiu a anunțat că până la sfârșitul acestui an va fi deja reamenajat corpul C al aeroportului.

"În momentul de față vă pot spune că am trecut de la vorbe la fapte. Ieri, 10.11.2011, s-a obținut autorizația de construcție pentru reamenajarea unui spațiu de 1.500mp din cadrul aeroportului (corpul C). Este vorba de o lucrare în valoare de 2.4 milioane euro cu termen de finalizare decembrie 2011 care va ajuta dezvoltarea aeroportului actual într-unul de tip "city airport".

Legat de mutarea zborurilor de pe aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni, îmi dau seama că acele companii low-cost care s-au obișnuit să câștige foarte mulți bani, în timp ce pasagerii erau tratați în condiții de "autogară", sunt acum nemulțumite că trebuie să facă un efort, minim, pentru a-și muta operațiunile pe Otopeni. Pentru pasageri repet ce spuneam în urmă cu un an de zile și anume că tarifele nu ar trebui să crească cu mai mult de 4 euro, diferența de taxe dintre cele două aeroporturi. O sumă modică pe care în mod normal o companie aeriană ar putea să o suporte ea și să nu o paseze în cârca pasgerului. Iar serviciile pe care le poate oferi Aeroportul Otopeni sunt incomparabile cu cele de la Băneasa, mai ales că Aeroportul Băneasa nu a fost niciodată proiectat pentru capacitatea la care ajunsese în ultimii ani", a declarat ministrul transporturilor.

Nu în ultimul rând, ministrul Boagiu a amintit și de recenta deblocare a fondurilor europene pentru modernizarea infrastructurii aeroportuare, în octombrie a.c. fiind deja semnat primul contract de finanțare pentru modernizarea aeroportului "Ștefan cel Mare"-Suceava.

sursa: MT

Ionut

QuoteAeroportul Otopeni 2012: 52 de ghişee check-in şi opt porţi pentru plecări şi sosiri interne



Extinderea terminalului plecări internaţionale al Aeroportului Internaţional Henri Coandă – Otopeni va duce la dublarea capacitaţii aeroportului. Lucrările se vor termina însa în iulie 2012.

Anul acesta însă, cumulat, Aeroportul Henri Coandă şi Aeroportul Băneasa vor înregistra circa 7,25 milioane pasageri, iar cifra de afaceri a celor două aeroporturi va fi de 115,6 milioane de euro.

sursa: B365

Ionut

QuoteCum arată noul terminal business al Aeroportului Băneasa inaugurat ieri

http://www.youtube.com/v/C5dSSPVy8JQ

Compania Națională Aeroporturi București(CNAB) a inaugurat marți un terminal dedicat pasagerilor de business. Noua dependință a aeroportului a necesitat o investiție de 2,5 milioane euro.

Noul terminal este dedicat exclusiv pasagerilor de business și are o suprafaţă de 1.500 de metri pătraţi. Inaugurarea acestuia se înscrie în strategia de modernizare și dezvoltare a CNAB care prevede transformarea destinaţiei aeroportului dintr-una preponderentă pentru cursele de tip ,,low cost" într-una pentru segmentul business, traficul comercial urmând a fi preluat de Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

"Noul terminal va deservi aviaţia privată întrucât din luna martie a anului viitor aeroportul Băneasa nu va mai găzdui aviaţia low-cost, care va fi mutată pe Otopeni", a declarat la inaugurarea terminalului ministrul Transporturilor Anca Boagiu. Ministrul a recomandat operatorilor low-cost să "îşi reprime nemulţumirile" cauzate de mutarea zborurilor la Otopeni. ,,Serviciile de la aeroportul Băneasa erau sub cele întânite într-o autogară undeva la ţară", a adăugat aceasta. Declarația vine după ce unele companii low-cost au reclamat creşterea costurilor odată cu transferul operaţiunilor la Otopeni, susţinând că serviciile sunt mult mai scumpe.
















sursa si mai multe poze: Realitatea.net

Astept transformarea totala a aeroportului...

iuli

Un nou pas spre inchiderea LRBS  >:(
Asta e o investitie aiurea. Bagi atatia bani ca sa faci un terminal business si nu bagi bani sa renovezi si sa maresti capacitatea actualului terminal si sa faci din LRBS un aeroport low-cost, eficient.
Ca sa faci un terminal low-cost nu iti trebuie investitie ca si la LROP, trebuie doar sa ai unde sa primesti multi oameni si sa realizezi o fluidizare eficienta. Oamenii nu se vor plange ca nu au conditii de lux daca au platit in jur de 150 lei pe un bilet ci doar sa fie deserviti relativ repede si eficient. Oricum la cum arata acum terminalul, o autogara e mai luxoasa.
Eu totusi cred ca in maxim 5 ani toti banii care merg acum in diferite terminale si prostii vor fi bani aruncati pe fereastra ca vor inchide aeroportul. Interesele sunt pentru terenul extraordinar care e in zona. Desi... nu stiu cine ar avea de castigat din afacerile cu teren.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Ei cum, interese sunt in zona. Totusi, eu unul nu cred ca se va inchide. :)
Adevarul e ca traficul pe Baneasa era din ce in ce mai puternic si acum aeroportul e in oras.

Si pana la urma nu ar fi mai bine cu un singur aeroport gen Heathrow si un aeroport business, de oras? Spui ca e gresit modelul londonez?

robert

Salut

Tind sa fiu de acord cu Ionut in acest subiect. De multe ori volumul de trafic din Baneasa il depasea pe cel din Otopeni. Orasul se dezvolta, accesul in zona se face extrem de dificil (nu stiu daca ati remarcat, cand sunt curse in jurul pranzului, pentru ca nu mai pot intra in parcare, masinile particulare sunt oprite cu avaria pusa pe DN, indiferent de riscuri).

Am fost in cateva orase din Europa si toate aveau aeroportul departe de zona locuita. Ai tren, metrou, taxi la dispozitie si nu se plange nimeni.

Cred ca pana la urma, cu interese sau nu, sa avem un singur aeroport care sa acopere toate zborurile ar fi mai util. Poate, totusi, in viitor sa se dezvolte si zona de Sud, iar acel aeroport de care se tot vorbeste sa fie construit.

iuli

Quote from: Ionut on December 21, 2011, 01:16:58 PM
Ei cum, interese sunt in zona. Totusi, eu unul nu cred ca se va inchide. :)
Adevarul e ca traficul pe Baneasa era din ce in ce mai puternic si acum aeroportul e in oras.

Si pana la urma nu ar fi mai bine cu un singur aeroport gen Heathrow si un aeroport business, de oras? Spui ca e gresit modelul londonez?

Nu zic ca e gresit modelul... si sunt complet de acord cu el. Problema e ca sunt pesimist daca nu realist ca modelul londonez sau parizian va fi copiat la noi cu succes.  :|
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Capitala e totusi destul de mare, plus are atractie mare pentru Pitesti si Ploiesti (zone industriale puternice si orase maricele). Eu zic ca sunt sanse sa fie aplicat cu succes modelul britanic. Eh, sa vedem.

:cheers:

Ionut

QuoteOtopeniul, "poarta" Bucureștiului: Traficul de pe Henri Coandă l-a depăşit pe cel din Gara de Nord



Potrivit unei analize a Ziarului Financiar, în medie, anul trecut au aterizat zilnic 105 avioane pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă, în timp ce în Gara de Nord au intrat în medie 103 trenuri zilnic. Şi la trafic aeroportul din Otopeni a bătut Gara de Nord.

Aproape 5,1 milioane de pasageri s-au înregistrat pe cel mai mare aeroport din ţară anul trecut, în timp ce numărul călătorilor transportaţi din şi înspre Gara de Nord a fost de 3,6 milioane de persoane, potrivit datelor transmise de oficialii aeroportului şi ai CFR Călători. Situaţia era alta însă în urmă cu 12 ani.

sursa: B365 / via ZF

Eu zic ca nu e totusi o veste buna daca privim numarul de calatori cu trenul care a scazut drastic.....