Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cetatean

La autoritate i-au luat decenii sa faca o documentatie pentru o extindere mai mult decat necesara de acum 10 ani...si au pretentia sa vina cineva sa depuna o oferta in 2 luni? Ba alo!

Bine ca au extins Tulcea,Sibiu,Mures,Baia Mare etc.. si pentru Otopeni in 35 de ani de abia au mai adaugat doar sfertu ala de hala. Si trenul.

Pentru constructie mizez pe stranierii deja  consacrati in constructii aero, erbasu,cona,concelex si bogart.
Si cu BIM haha :) succes!

al3x

Trebuie sa recunosc ca mi-e greu sa inteleg cum vor aduce ei trenul si metroul in zona noului terminal, asa cum apare in acele scheme.

De asemenea, presupun ca extinderea trenului si metroului nu fac parte din constructia noului terminal si vor fi licitate ulterior separat, corect?

TibiV

De la ProTV: Aeroportul Otopeni se extinde. Cum va arăta noul terminal

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Metroul vine din sud si reprezinta o extindere ipotetica a M2.

Trenul vine din nord si se desprinde din M700 inainte de Dimieni, cu o curba larga. Proiectul la tren include electrificare.

Sorinus

M2, ești sigur? La M6 ar mai trebui sa sape o stație doar, pe sub aprox și taxyway-uri. Care apropo, ar trebui proiectata o data cu terminalul, sa iasă ceva coerent.

AndreiB

Da, uita-te la diagrama. Linia vine din sud si are o curba cu raza larga sa ajunga aproape de terminal.

De altfel cred ca e extinderea suburbana de metrou cu cel mai mare potential.

Ai posibilitatea de a avea:

1. O legatura intermodala cu linia M800
2. O legatura cu zona foarte densa de locuinte / birouri in rondul Pipera
3. Un P+R legat direct la A3 (e.g. la Popasului)
4. Posibilitatea de transit based development pe un camp imens la est de Pipera
5. O legatura cu Cosmopolis care are o densitate de populatie imensa
6. O legatura directa intre OTP si principalul district de birouri din Bucuresti
7. O echilibrare a cererii de transport - dimineata acum exista cerere imensa S-N. Ai construi o extensie care ar adauga cerere diametral opusa N-S

pista_bacsi

E cam mult 2 magistrale de metrou si un tren pentru OTP chiar si daca ar fi 30 de milioane de pasageri (aprox 80.000 zilnic) din Bucuresti, dar multi sunt din alte localitati. 

hefaistos

Asa planifica unii când nu e pe banii lor.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Sorinus

AndreiB are dreptate si mi s-ar fi parut mai natural si util asa, dar exact, nu cred ca e vreun oras sa aiba doua linii de metrou si una de tren spre Aeroport. Deci putem sa uitam de asta.

Oricum, o data cu reinvierea acestui topic, ne amintim si de ce zicea frunzaverde despre solutia deloc future-proof cu estacadele la terminalul vechi, ce nu permite o dezvoltare ulterioara naturala catre T2.

Nu cred ca se va inchide T1, si solutia cu plimbat pana la gara Balotesti pt T2, nu se impaca deloc cu T1. Ce-o sa faca, merge la T1, apoi inapoi pana la gara Mogosoaia, apoi la T2? Sau 2 automotoare, ce se 'rup' la Mogosoaia ptr fiecare terminal? Sau trenuri complet diferite?

Oricare din solutiile de mai sus, sunt nu doar 'ne-ideale', dar chiar cam proaste.

pista_bacsi

Exista la Londra 2 lini si un tren catre Heathrow, dar numarul de calatori si densitatea populatiei e incomparabila intre BIF si Londra.

Preferabil in zonele suburbane din Bucuresti ar fi soluții de suprafață (tramvai sau tren).

Din păcate trenul a fost proiectat foarte prost (linie simpla, neelectrificată și cu ultima stație în parcare) și materialul rulant este de o calitate mediocră.

dr4qul4

Mi se pare overkill sa faci 2 linii de metrou pana la OTP.
Am mai zis viziunea mea: Gara noua la Pipera-Petricani, metrou M2 pana acolo (2 statii). Linie de tren M900-OTP-Gata Petricani.

Legi Galati-Braila de Otopeni. Legi Constanta de Otopeni. Legi OTP, Galati-Braila si Constanta de M2. Si toate astea intr-o zona extrem de dezvoltata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

Sorinus

Cred ca vrei sa spui M700 (Bucuresti-Galati via Urziceni), dar altfel, are sens dar ar costa destul de mult, e in mare parte camp, dar DNCB este un obstacol maricel. Dar iarasi, avand in vedere ca M6 e pe tzeava, e lowest priority.

Solutia cea mai iefina si buna ar fi: statie terminus M6 la T2, si statie M6 la T1 (se face acum). Nimeresti aiurea terminalul, ai metrou (de preferinta la pana in 15 minute interval).

Solutia actuala cu trenul la T1 devine redundanta, n-o mai foloseste nimeni, frecventa la 40 minute nu poate concura cu metroul. Va avea soarta vechiului PO Aeroport.

Gara terminus la T2 conectata la M700, deservita de rame. Rama vine de la Braila/Galati, intra in T2, rebruseaza in 5 minute, pleaca spre Gara de Nord. Tre un racord in ambele directii, ca la Dragonul Rosu. Nimic fancy.

Pt pasagerii de la Constanta, coborat la gara Baneasa (dupa ce e adusa la conditii ok) si luat M6 cateva statii.

Pt Ploiesti Brasov, 1-2 trenuri pe directie dimineata, ce nu intra la Bucuresti Nord, ci la Chitila intra pe ramificatia Buciumeni spre Mogosoaia. Ar insemna electrificare M700 Mogosoaia-Balotesti, plus racordul cu T2.


Practic, majoritatea infra exista deja, tre doar adaptata si updatata. Si coafezi pe toata lumea.

dr4qul4

Da M700. la ce idei se vehiculeaza, o CF noua intre Petricani si T2 e chiar ieftina. Terenul este liber si singurele obstacole sunt la popasului si DNCB, unde trebuie ingropat CF-ul.
Degrevezi si Gara de Nord si ai si conexiune rapida (cu o singura schimbare) cu centrul orasului.
Si creezi si un transport rapid, pe sine, pentru zona dintre Pipera si Voluntari, plus Cosmopolis-Tunari.
Ramane si M6 pe partea cealalta, cu inca o statie pana la T2, dar linia actuala de tren pare condamnata. Trebuia sa subtraverseze DN1 si ea sa fie prelungita pana in M700.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

Xenos

Dar de ce nu se face inca o statie la M6 pana la viitorul T2?

Sorinus

Pai probabil se face. Și logic ar fi sa se proiecteze și construiască în tandem cu T2. Asa, dacă tot sapa, o pot face sub terminal, ieșind mai ieftin și cu utilitate mai mare.