Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

esendy

#435
poate sa puna cineva acest link http://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/anexempgt.pdf in sinteza la rutier, langa harta MPGT, eventual sa fie cel actual (atat harta cat si lista) ? merci. Nu apar proiectele aflate in construcite in aceasta lista, desi eu cred ca ar trebui incluse.

Punctajele de la A se pot compara cu cele de la DX? Cred ca ar trebui unite cele doua liste, ca sa nu se mai creeze confuzie care e ordinea prioritara a rutelor rutiere. Ideea este sa fie vizibila usor si pt toata lumea ordinnea in care vor fi implementate proiectele rutiere majore (A si DX)

P.S. Imi pare ciudat ca Nadaselu - Suplacu are punctaj mai mic ca ambele treceri muntoase moldova-transilvania.
P.P.S. Harta de la NIS Ungaria in care apare evidentiat ce proiecte se vor implementa in ce perioada este mult mai edificatoare pentru un nespecialist.

dr4qul4

ce se mai aude cu MPGT? Avem o varianta finala agreata de UE? Se va adopta in parlament ca sa devina "lege" ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Guvernul încă nu s-a hotărât cum să "formalizeze" treaba.
Merge şi prin HG, dar ei ar prefera Lege, că are putere mai mare şi este mai greu de modificat
Mama proștilor este mereu gravidă... :)



bridge

#440
A fost scandal în Parlament la discuţia pe tema Masterplanului de drumuri.
Preşedintele comisiei de Transporturi, Mihai Lupu,(http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=196&cam=2&leg=2012&pag=0&idl=1) se plânge că trei miniştri îi sfidează pe aleşi pentru că au refuzat să vină la dezbateri.  :lol: cred ca de la CV se trage.La fel si domnul:
http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=307&cam=2&leg=2012&pag=0&idl=1 membru al comisiei.S-a uitat cineva pana acum la CV-urile membrilor acestei comisii?

cavver

#441
Quote from: bridge on February 04, 2016, 08:34:23 PM
cred ca de la CV se trage.La fel si domnul:
http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=307&cam=2&leg=2012&pag=0&idl=1 membru al comisiei.S-a uitat cineva pana acum la CV-urile membrilor acestei comisii?
Domnul din link a fost director/proprietar chiar la o firma de constructii. Pacat ca domnii procurori de la DNA se chinuie acum sa-i mai adauge niste ani la CV.

tom_sawyer

#442
Quote from: dr4qul4 on December 28, 2015, 12:24:13 PM
ce se mai aude cu MPGT? Avem o varianta finala agreata de UE? Se va adopta in parlament ca sa devina "lege" ?

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20800086-masterplanul-trimis-parlamentului-martie-pentru-promovat-prin-lege.htm

Masterplanul va fi transmis Parlamentului in cursul lunii martie pentru a fi promovat prin lege, a anuntat ministrul Transporturilor, Dan Costescu, prezent marti la comisia de resort din Senat

Quote"Am agreat modul prin care vom promova acest masterplan de transport - prin lege. Sunt si parerile colegilor de la comisia de transporturilor de la Camera Deputatilor. Asta ne spune ca avem o directive, un mod in care sa mergem inainte si, cu sprijinul Parlamentului, speram ca pana la sfarsitul acestei sesiuni parlamentare sa avem masterplanul aprobat, deci sa setam acest moment zero in care infrastructura are o lege a ei de dezvoltare, cu toate avantajele care decurg din lege", a spus si Dan Costescu.


TibiV

Quote
Autostrada Nadaselu - Suplacu de Barcau (lungime 93 km, valoare totala multianuala 115 mil Euro)
?!?!...
Doar tunelul Meses va costa mai mult de atat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Uită-te la tronsoanele A7, A8 sau CoBra.
Nu poate fi un DTE de 1,4 mld Euro (A8)
Tot ce apare în listă are aceeaşi formulare.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


AFC

Conform articolului de mai jos , aprobarea MPGT in Guvern se va intampla pana pe 15 Aprilie. Imi place chestia cu privarea de libertate.
http://www.capital.ro/conferinta-capital-pe-transporturi-exclusiv-soarta-master-planului-se-decide-pe-data-de-22-martie.html?v=1
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Ionut

In aceasta dimineata Asociatia Pro Infrastructura (API) a trimis catre MT, CNADNR si catre contactele noastre din mass media, o scrisoare deschisa in care semnalam cateva elemente incoerente, ba chiar lipsite de logica si viziune cu privire la Master Planul General de Transport si in special legate de Drumul Expres/Autostrada Moldova.




În esență, este vorba despre alegerea unui drum expres (DX) pentru ruta Ploiești-Buzău-Bacău-Târgu Frumos/Pașcani, când în mod normal fluxul de trafic pe acest segment extrem de important necesită alegerea autostrăzii ca soluție pentru creșterea vitezei de deplasare, îmbunătățirea semnificativă a siguranței rutiere (DN2 este unul dintre cele mai periculoase drumuri naționale) și asigurarea, așa cum este logic și normal, a conexiunii dintre Moldova și Muntenia la nivel de autostradă. La fel de ciudat și ilogic, este să forțăm mutarea unei părți din fluxul de trafic de pe această rută prin mijlocul munților, pe ruta Brașov-Bacău (proiectată în MPGT la nivel de autostradă). Vrem să credem că logica firească și evidența studiilor de trafic impun ca soluție Autostrada Ploiești-Buzău-Bacău-Târgu Frumos/Pașcani (și mai departe spre Iași) și doar Drum Expres (DX) pe ruta Brașov-Bacău. Aceasta nu este singura problemă identificată de noi în MPGT, însă credem că este cea mai relevantă și importantă în ceea ce privește infrastructura rutieră.




Va invit, in numele API, sa descarcati scrisoarea, sa o dati mai departe catre cine este interesat si sa o comentam pe forum. Va rog frumos ca pe acest thread (MPGT), sa comentam STRICT elementele care tin de flexibilitatea Legii MPGT si alte lucruri legate de aceasta lege, iar discutiile despre DX/A7 pe thread-ul dedicat din Rutier.

Multumesc anticipat pentru ontopic! :cheers: