Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

esendy

f buna scrisoarea, sper sa fie luate in atentie observatiile. Varianta acuala de MPGT e aceeasi cu cea de acum un an? oridnea de implementare apare undeva? merci

chr

Nu stiu daca apare in actualul MPGT, dar se vehicula intens pe vremea lui Rus ideea de autostrada fazata, cu faza intermediara DX.
Daca cumva mai apare, ar trebui eliminata fiindca e o tampenie imensa.
Sunt de acord cu autostrada fazata acolo unde e cazul, dar faza intermediara trebuie sa fie half-profile.
Daca etapa intermediara ar fi DX, ai avea de ales intre 2 rele, extrem de rele:
1. faci DX cu pante si curbe de autostrada, exproprieri la culoar de autostrada, lucrari de arta pentru autostrada si in final ajungi la un pret foarte apropiat de autostrada (mai ales la deal / munte)
2. faci DX ca DX, dar apoi upgrade-ul la autostrada te costa aproape cat autostrada noua (refacere traseu pentru pante + curbe de autostrada, refacerea tuturor lucrarilor de arta, noi exproprieri)

Ionut

^ Exact asta ziceam si noi in scrisoare! Ca daca faci DX si apoi autostrada iesi mai scump decat daca faci autostrada din start. OK, corect, faci half-profile. Dar ca sa faci fundatia, curbele, intersectiile denivelate/noduri etc etc la nivel de autostrada insa fara banda de urgenta si cu benzi de circulatie mai inguste ca mai apoi sa largesti, e stupid. MAI ALES la campie, cum e ruta discutata in scrisoare.

stefanudrea

Dar ce parere aveti de dezvoltarea Master Planului in functie de criteriile somaj si zona de campie? Aici sudul si estul ar putea fi rapid dezvoltate!

adiarc

Quote from: caf on March 15, 2016, 11:07:01 AM
Conform articolului de mai jos , aprobarea MPGT in Guvern se va intampla pana pe 15 Aprilie. Imi place chestia cu privarea de libertate.
http://www.capital.ro/conferinta-capital-pe-transporturi-exclusiv-soarta-master-planului-se-decide-pe-data-de-22-martie.html?v=1

Si asa finuț,iarasi au dat-o la întors....din aprobam pana la SF.lui Martie,au trecut la Aprilie....

Deja cand mai aud termene de facem si dregem....ma ia un somn,ca cel cand eram copil si ascultam la Radio povesti.....si finalul tuturor acestor declarații,ar trebuii sa fie tot "noapte buna....copii "

Scuzați ironia....dar dupa asa comportament,asa raspuns....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

clau

Eu zic ca bun rau cum e MPGT a fost dezbatut odata. Acum iar discutam iar vrem sa schimbam... Dar sa vedeti ce spectacol o sa fie in Parlament... Eu zic sa ne tinem si noi odata de ceva ... Si sa mai construim si noi odata ca daca iar vrem sa schimbam un masterplan acceptat de CE o sa parem a n a oara neseriosi...
Ai dreptate Ionut e o prostie sa faci DX si nu A dar asta trebuia stabilit acum 2-3 ani... Acum iar ne dam seama ca suntem prosti( noi ca tara) si facem planuri acorduri contracte MPGT tratate etc si nu le respectam ...

TibiV

Quote from: clau on March 17, 2016, 10:18:56 PM
Eu zic ca bun rau cum e MPGT a fost dezbatut odata. Acum iar discutam iar vrem sa schimbam...
Eu zic sa ne tinem si noi odata de ceva ...

Ai dreptate Ionut e o prostie sa faci DX si nu A dar asta trebuia stabilit acum 2-3 ani...

Toţi cei de pe forum ştim că este o prostie, şi încă una costisitoare în timp.

Aşa că dacă putem corecta o greşeală în ceasul al 12-lea, de ce să nu încercăm măcar ?!...

Şi, atenţie, nu propunem o schimbare de fond, adică nu băgăm CoBra în faţă şi nici nu schimbăm trasee.
(...)
Este o schimbare de formă, A în loc de DX. Pe același traseu, cu același "rang" în tabelul de priorități.

Nu cred că CE va avea ceva de comentat....
Sincer, cred că ăia s-au mirat când au văzut că noi propunem DX pe o astfel de rută...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

De acord TibiV dar daca se trezesc si parlamentarii sa propuna schimbari daca API reuseste cu DX/A7? Si mai ceva... Chiar daca diferenta DX/ A e mica poate 10-15% procentul asta inseamna o suma de bani chiar daca sunt 50-100 mil euro ... Banii astia trebuie taiati de undeva sau suplimentati dar de unde din moment ce exista o lista cu proiecte fiecare cu suma aferenta si rezulta un total convenit deja... De aceea cred ca nu se poate chiar asa simplu schimbat DX in A si gata, fara sa nu fie consecinte per total...
Problema in Romania e ca dezbaterile nu sunt dezbateri cu adevarat iar dupa ce se aproba sau voteaza ceva abia apoi apar nemultumiri ca legea, HG, OUG etc nu sunt bune...
Eu apreciez API pt ca vrea A7 in loc de DX si sper sa se poata schimba dar cred ca sunt implicatii mult mai mari azi fata de acum 2-3 ani...

clau

Gandindu-ma mai bine e foarte bine ce peopune API ca oricum MPGT va fi votat in forma actuala doar printr-o minune... La ce parlament avem o sa fie haos la vot... Poate nici nu va fi votat iar daca va fi modificat substantial nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa zica CE sau poate iar o luam de la capat si negociem... Mai bine faceau OUG pt MPGT decat sa vedem iar show...

Ionut

^ Nu. Asa ceva trebuie sa treaca prin toate institutiile. Adica Guvernul aproba MPGT, apoi se duce in Parlament si se asuma de partide si la urma Presedintele isi da si el girul. La urma urmei, Parlamentul reprezinta cetatenii, nu Guvernul (asa-i in democratie). Sper sa accepte presa/observatori in dezbaterile din Comisii in Parlament, asa cum stiu ca s-a intamplat, de exemplu, pe Legea Voluntariatului.

Intre timp, voi ar fi bine sa pregatiti observatii legate de MPGT ca sa stim cu ce mergem la dezbateri. Ca vad ca ne reprosati ca nu va intrebam si nu va consultam cand emitem scrisori.

horatiu.cosma

Eu as avea niste observatii, dar as vrea sa vad varianta actuala a mastetplanului.

tom_sawyer

Ionut, propun sa trimiteti scrisoarea despre A7 si parlamentarilor din judetele PH, BZ, VN, BC, NT, IS, pe e-mail, ca teoretic pe astia ar trebui sa ii intereseze propunerea.
In cel mai rau caz, nu va avea niciun efect, dar poate uneori merita sa dai cu capul in zid chiar daca misti doar o caramida.

alecu26

Ăsta da idee buna. Sigur sunt prin comisie responsabile careva.
Exemplul legăturii spre Moldova e mai degrabă un exemplu...to mare a point. Nu poți impune atât de strict prin MPGT ca trebuie DX sau autostrada. Dacă la momentul respectiv când faci SF Îți iese ca trebuie autostrada....sau chiar 3 benzi pe sens? Sau nici atât. ....ca toată Moldova a emigrat sau a explodat prețul la combustibil și e suficient pentru încă 20 de ani un half profile?
Părerea mea personala e ca nu poți sa stabilești ăsta de acum printrun studiu făcut semiprofesionist sub presiunea și la dictarea lui Sova.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Intrebare: cum trebuie interpretate datele din MPGT când trebuie făcut un proiect?  Cum trebuie interpretată ordinea lor?

Sunt date de început,  de sfârșit?  Nu poate începe un proiect înaintea altuia din fata lui decât după finalizarea acestuia? Se pot intercala tronsoanele?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

Pe mine ma interesează sa propunem ceva legat de sursele de finantare

Ceva de genul,daca aprobam un proiect cu acel mix,macar partea de la buget sa fie obligatoriu asigurata prin bugete multianuale.....sa nu o mai poată muta nimeni la tot felul de pomeni...așadar Buget Multianual obligatoriu,indiferent de rotația cadrelor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura