Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Quest

Dragilor, din Anexa la recentul MP, pag 83, la capitolul proiecte PPP apare Co-Bra fazata astfel:

Comarnic - Brasov (faza I) - VO Comarnic    4,10 km      53,52 mil €
Comarnic - Brasov (faza I) - VO Sinaia           6,23 km      135,56 mil €   
Comarnic - Brasov (faza I) - VO Busteni           5,60 km      121,80 mil €
Comarnic - Brasov (faza I) - VO Azuga           2,80 km      60,92 mil €
Comarnic - Brasov (faza II)               39,27 km      625,95 mil €
(valori estimate pret 2014, f.TVA)

Cele 4 VO (18,7 km) fac impreuna pe la 370 mil. € Noi, boborul ar trebui sa credem ca ptr bugetul RO un efort financiar multi-anual de 370 mil € e ceva imposibil, si care face absolut necesar un PPP ?
Finantistii din actuala opozitie (PNL) pot estima ce efort este ptr tara un 370 mil €. E chiar intr-atit de mult ?
Eu am prins saptaminile trecute o remarca facuta de Ponta atunci cind s-a pus problema reducerii TVA la apa, cineva l-a intrebat daca impactul pe buget al reducerii n-ar fi prea mare, la care raspunsul dat a fost interesant, a zis ca ar fi pe la 100 mil € nesemnificativ ptr buget. Pai daca asa stau lucrurile, inseamna ca daca 2 ani consecutivi guvernul pune prioritar deoparte cite 180 mil €, iata avem banii ptr cele 4 VO de pe Co-Bra. Si atunci de unde nevoia implicarii banilor privati, care se stie ca sint extrem de scumpi ? Auzi, apoi rambursare 300 mil € / an, timp de 26 de ani (!!), asa cum se tot discuta in vechea varianta fara mix de finantare.
Comments ?
Si fie vorba intre noi, nici restul de 625 mil € nu mi se pare o suma prohibitiva ptr ceea ce poate RO in materie de finantare de la institutii de tip BEI / BERD.
Cum e cu relaxarea cantitativa a lui Juncker ? ca promitea ptr intreaga UE fluvii de bani ceva mai ieftini.
Common sense will get you far !

vancouver

#331
Quest, pai asta spun si eu de ani de zile.

Hai sa luam alt exemplu: Bechtel. In 2003, atentie deci, la un PIB jumatate fata de acum, guvernul Nastase se angaja sa faca 415 km de autostrada. Ziceau ei, pe baza costurilor de la autostrada din campie Fundulea-Drajna-Fetesti, ca va costa 2,2 miliarde NUMAI DE LA BUGET. Fara expropieri si neprevazute. Ca atare au dat o hotarare de guvern, ca sa se imprumute Romania 2,8 miliarde de €. Se dorea finalizarea in 10 ani, deci 280 milioane pe an. Concomitent, tot de la buget, s-a facut si prima incercare de Comarnic - Brasov, cu 1,2 miliarde cu Vinci, contract reziliat imediat de guvernul Tariceanu.

Asadar in 2003 tatal spiritual al actualului PM considera acceptabil ca de la buget sa cheltuim (fie si prin imprumut) 300-400 milioane pe an pentru autostrazi. Iar acum vine gigorita ca nu putem sa ne permitem nici macar 180 milioane pe an, in conditiile in care:
-  PIB-ul este dublu
- dobanda cu care acum statul ia bani este de 3-4% fata de 8-10% in anii 2003-2004....

Este o gogorita mare cat China, asta pe langa gogoritele legate de pretul fabulos al Sibiu - Pitesti (in realitate aceea are finantare pana la 85% de la UE, dar acolo vorbim de 116 km, nu 53 km ... ALOOOO INTELIGENTA, unde ai ramas?) sau de "necesitatea" de a face Comarnic-Brasov pentru ca leaga Bucurestiul de Moldova ?????!!!!!????? (inventand autostrada Brasov-Bacau de 3-5 miliarde de € - a , daaaaa, daca mai cheltui 10 miliarde sa fac un lac de 1000 km2 in mijlocul Baraganului de la Giurgiu la Gaiesti, atunci poate ca se justifica si un pod peste acel lac, ca sa ajung mai repede la Alexandria !!!!!).

In sine insistenta cu care ploiticienii promovaza acest proeict este f. suspecta, in conditiile in care in rest ii doare in baston, de ex. ii doare in baston de nenorocirea de pe centura Bucuresti sau de ambuteiajele cam la fel de mari dintre Agigea si Eforie Sud, care au loc cam tot 15-20 de zile pe an, la fel ca pe Valea Prahovei!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nicolaem

referitor la intarzierea PiSi, SF a fost contestat la CNSC, CNADNR a pierdut, dar se risca cu un proces la CAB.

Oare ar fi prea paranoica strategia ca intentionat ei sa vrea intarzierea studiului, si ca tocmai din acest motiv sa atace decizia CNSC?
Ramane sa vedem de zice judecatorul, dar daca pierd acolo eu sunt convins ca si-au dorit asta. Parca unde au dorit sa faca treaba buna ( CTurzii- Tg Mures de ex) au facut. Chiar asa coincidenta ca tot timpul PiSi sa fie cu ghinion.

iulius

Interesant cum au fost "botezate" viitoarele Autostrazi si Drumuri Expres din Romania

http://m.hotnews.ro/stire/20094921



  Sa vedem la ce intelegere se va ajunge si cu CE

oricum prima prioritate va ramane completare coridorului IV ( Sibiu-Pitesti + A 0 )

TibiV

#334
Hopaaaaa ...
Quote
Autostrada Brașov-Sibiu = "Autostrada Transilvania"
Cost estimat (mil.Euro fără TVA): 816,44
VNA mil € (preturi 2014): 6,895
Adică mutăm A3 pe la Sibiu ?!..
Recunoaşterea oficială că Brasov-Tg.Mures nu se va mai face în veci ?...
Altminteri era normal ca Sibiu-Brasov să se numească tot "Moldova" la fel ca Brasov-Bacau-Pascani...
Asta ar însemna implicit că A10 va trebui să devină si ea " Transilvania" , adică A3.
Iar Turda-Campia Turzii devine A8...
Îţi stă mintea ... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

igorashu

Oare DX pe Ploiești-Bacău are șanse să se transforme în A?

yetiman

QuoteProiect autostradă:   Pitești - Slatina - Balș - Craiova
Finanțare: PPP sau alte surse de finanțare Variante de ocolire pentru: Slatina, Bals
Denumire autostradă                  Oltenia
Indicativ                                       A3
Cod proiect:                                 RA012 RA011

Nu stiu daca e o greseala sau nu, dar indicativele sunt varza.
A3 este si Pitesti-Craiova....!
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

#337
S-au anulat licitatiile pentru SFurile la acest sector in regim de A ca sa faca licitatie SF de DX, banuiesc ca nu au facut cei de la CNADNR miscarea asta cu gandul ca vor transforma DXul in A dupa 2-3 ani.

Mai sunt greseli legate de Craiova-Pitesti, multe minuni se mai intampla prin Oltenia :).

Ionut

Quote from: igorashu on May 11, 2015, 12:29:17 PM
Oare DX pe Ploiești-Bacău are șanse să se transforme în A?

Poate reusim ceva in sensul asta.

pasadia

Quote from: TibiV on May 11, 2015, 11:14:22 AM
Recunoaşterea oficială că Brasov-Tg.Mures nu se va mai face în veci ?...

Oricum Brasov-Tg. Mures nu exista nici macar ca DX. E aceeasi nebunie ca si cu DN-urile: DN1 e Buc- BV- Sebes - Cluj, avand sector comun cu DN7 intre Sibiu si Sebes. Daca facem acelasi lucru si cu autostrazile sa nu ne miram daca Sebes-ul va ajunge la fel de aglomerat pe cat era si pana in urma cu 2 ani. Ok, nu va mai fi in oras aglomeratia ci in jurul lui pe autostrada.

igorashu

Quote from: Ionut on May 11, 2015, 12:58:13 PM
Poate reusim ceva in sensul asta.
Ar fi ceva, dar și horatiu.cosma are dreptate cu anularea SF-urilor. Sau poate anulează... anularea :o

nedcatalin

Nu cred ca se vor suprapune autostrazi, pe modelul dn1 / dn7 sibiu - sebes. Pur si simplu a3 se va termina la Tg Mures si va reincepe langa Brasov. Stiu ca in Polonia au moda de a suprapune segmente de drumuri diferite si cam iese haos mai ales langa Varsovia unde avem S2, S7 si S8 si multa confuzie.

vancouver

#342
Quote from: igorashu on May 11, 2015, 12:29:17 PM
Oare DX pe Ploiești-Bacău are șanse să se transforme în A?

Ploiesti-Bacau este prevazut ca DX cu posibilitate de upgrade la autostrada in viitor. Curbele vor fi proiectate dupa normativul de autostrazi, posibil si exproprierile sa se faca de la bun inceput in acest fel.

In general drumurile express nu sunt o varianta acceptabila pentru traficul de tranzit (camioane, autocare) si pe distante lungi pentru toate vehiculele. Datorita benzilor ingustate este necesara o atentie sporita la depasiri din partea tuturor soferilor (atat cel care depaseste, cat si cel depasit). Daca drumul este aglomerat atunci aceasta atentie sporita este necesara pe intreaga distanta. Ceea ce este extrem de obositor si vom avea cu certitudine accidente mai multe decat pe o autostrada. De asemenea camioanele nu se pot depasi unele pe altele decat cu dificultate din acelasi motiv de benzi ingustate.

In general in Germania NU VOM GASI DRUMURI EXPRESS LUNGI. Orice legatura intre orasele mari este asigurata de autostrazi. Drumurile express sunt doar pe distante scurte, unde a fost necesara trecerea la 2x2 a drumurilor nationale / federale. Nici in Franta nu exista legaturi de importanta si lungimea Ploiesti-Bacau-Suceava ca sa fi la nivel de drum express. In Austria cel mai lung drum express are 105 km, in conditiile in care tara este brazdata de munti si dealuri si aparent ar fi fost o varianta logica.

-----------------------------------------------

Ideea cu drumurile express de lung parcurs este una impusa politic, nu are nici o legatura cu o proiectare judicioasa a cailor de transport. Pentru a intelege unde ar trebui sa se aplice drumurile express, dau cateva exemple:

DX Ploiesti-Buzau-Bacau: NU
DX Bucuresti-Alexandria-Craiova-Drobeta-Lugoj: NU
Centura Brasov nord: DA
DN1 centura Ploiesti si Ploiesti - Campina: DA, atata vreme cat se va face si autostrada A3 in paralel.
DN3 Valu lui Traian - Constanta: DA (pt. tranzit exista A2)
DN39 Constanta - Mangalia: DA (dar nu e posibil fizic prin Eforie)
DN7 Bucuresti-Baldana si DN71 Baldana-Targoviste: merge (tinand cont ca tranzitul international sau interregional nu va trece niciodata pe acolo, avand A1 sau A3)
dar: Ploiesti-Targoviste-Gaiesti: NU, pentru ca va servi ca legatura intre Moldova si Muntenia de Vest + Oltenia, inclusiv cu posibil trafic international - in ideea de a evita o apropiere de Bucuresti si folosirea centurii Bucuresti, care este posibil sa aibe ambuteiaje zilnice.

Deci Bucuresti-Targoviste cu folosirea in mare masura a traseului DN actual poate fi drum express, dar Ploiesti-Targoviste-Gaiesti, trebuie sa fie autostrada, servind ca o centura indepartata a zonei Bucuresti-Ilfov.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Prefer un DX lung decat un DN lung, mai bine sa fiu atent cand devansez un TIR pe banda 2 a aceluiasi sens sa nu il ating decat sa il depasesc pe banda celuilalt sens. A face un DX de la 0 pe distante lungi intr-adevar nu prea merita, fiindca diferentele de pret fata de A sunt relativ mici, dar daca se vrea latirea unui DN actual la 2 benzi pe sens, separator median, intersectii denivelate, cateva centuri pe traseu intr-adevar scade mult pretul fata de A si creste incomparabil confortul pe acea portiune.

igorashu

Quote from: vancouver on May 12, 2015, 05:23:15 PM
Ideea cu drumurile express de lung parcurs este una impusa politic, nu are nici o legatura cu o proiectare judicioasa a cailor de transport.
OK, voiam să fiu sigur că nu mi se pare mie  :)

Quote from: horatiu.cosma on May 12, 2015, 05:53:32 PM
Prefer un DX lung decat un DN lung, mai bine sa fiu atent cand devansez un TIR pe banda 2 a aceluiasi sens sa nu il ating decat sa il depasesc pe banda celuilalt sens. A face un DX de la 0 pe distante lungi intr-adevar nu prea merita, fiindca diferentele de pret fata de A sunt relativ mici, dar daca se vrea latirea unui DN actual la 2 benzi pe sens, separator median, intersectii denivelate, cateva centuri pe traseu intr-adevar scade mult pretul fata de A si creste incomparabil confortul pe acea portiune.
Chiar crezi că e probabilă varianta lărgirii E577 și E85? Cred că se sufocă Moldova.
Cel mai probabil se va face de la 0 și atunci, așa cum ai spus, nu știu care ar fi economiile pentru 200-250 km DX vs A ca să nu fie făcută A de la început (n-am găsit standarde de cost pentru DX).