News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

voicul

Show off!  :lol:

Secolul XXII! Țara care își face autostradă subacvatică

Cu ghețari maiestuoși, fiorduri și munți, Norvegia este renumită pentru peisajul său natural. Terenul său accidentat nu face călătoria ușoară. Mai mult de 1.000 de fiorduri se găsesc pe coasta de vest a țării scandinave, unde locuiește o treime din populația țării de 5,3 milioane.

Pentru a face o călătorie de 1.100 de kilometri între orașul sudic Kristiansand și Trondheim, în nord, prin coasta de vest, de exemplu, durează în prezent 21 de ore și necesită șapte treceri de feribot.

Guvernul norvegian intenționează să reducă la jumătate acest timp, cu un proiect de infrastructură de 40 de miliarde de dolari, pentru a face ruta fără feribot.

Planul include poduri și cel mai adânc și mai lung tunel de rocă din lume.

Tunelul va fi construit prin fundația de stâncă, în subsolul marin, acesta fiind la o adâncime de 392 metri şi cu o lungime de 27 kilometri.

Cu toate acestea, cel mai ambițios element al proiectului este dezvoltarea unor tuneluri plutitoare, construite la o adâncime de 30 de metri sub apă.

Dacă planul va fi de succes, Norvegia ar putea ieși învingătoare în această cursă globală, împotriva altor țări precum China, Coreea de Sud și Italia. Acestea dezvoltă și ele proiecte asemănătoare.

https://www.money.ro/secolul-xxii-tara-care-isi-face-autostrada-subacvatica/

Ionut

40 de miliarde de dolari. OMG.

Dar doar intreb: nu mai bine fac pod in aer? Ma refer la aviatie (extindere aeroporturi, facilitati companii aeriene, whatever). Nu iesi mai ieftin si poate chiar mai rapid cu tot cu checkin & security la aeroport?

dr4qul4

Tu, daca ai avea 1 miliard de dolari ti-ai lua doar o vila si o super masina? Sau iti iei mai multe case de vacanta, private jet, elicopter si yacht?
Au atat de multi bani, incat isi permit aroganta asta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

^^ marfa e mai greu de transportat pe aer, iar in prezent trebuie sa ocoleasca prin Oslo.

Proiectul nu este nou, sunt articole mai bune decat cel pe Money.ro (care nu are deloc detalii):
- https://www.theb1m.com/video/norways-47bn-coastal-highway
- https://www.vegvesen.no/en/roads/Roads+and+bridges/Road+projects/e39coastalhighwayroute
- https://www.google.com/search?q=norway+coastal+highway :D


dr4qul4

Prin aer e greu de transportat marfa, insa o pot transporta pe apa. Iar de infrastructura portuara nu duc lipsa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

De acord, dar pe apa dureaza mult. Pe sosea e mai rapid si mai flexibil, dar mult mai scump. Dar daca ai bani de spart, de ce nu?

dr4qul4

S-ar putea sa nu fie mai rapid. Pentru ca de la Kristiansand tot pe apa trebuie sa o iei. Asadar, pana la Rotterdam scutesti doar vreo 750 km, dar faci 1000 pe uscat si mai trebuie si sa muti marfa din camioane pe vapor. In plus mai e nevoie si sa investesti masiv in portul kristiansand.
Mai degraba isi fac aceasta autostrada pentru turism si pentru a putea circula cu masina printre fiorduri. Si pentru ca pot.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Quote from: dr4qul4 on February 13, 2019, 09:14:10 PM
incat isi permit aroganta asta.
De ce aroganta?
Cu avioane loaga doo localitati, cu tunelurile astea le leaga pe toate cele care sunt pe coasta aia.

cezar-mario2012

 Muntenegru...Autostrada Bar - Bolijare:



rizzuh

@dr4qul4 nu uita de transportul intern de marfuri, eg. Kristiansand - Nordfjordeid sau Haugesund - Alesund. Clar, nu sunt cantitati mari, proiectul nu cred ca este rentabil dpdv. economic, dar este dpdv. "a mea e mai mare".

voicul

Economic (adica ban pe ban) nu este rentabil acum si nici in viitorul apropiat (poate chiar nici peste 10 ani).

Dar ei se uita si dupa alte lucruri (mai ales ca bani au si oricum proiectul va dura cativa ani - nu dau 40 de miliarde intr-un an):
Cand drumul dureaza acum 21h si tu o sa il faci in 10 ... pai 11h e ceva economie.
Ce cantitate de combustibil se economiseste (adica cat nu se polueaza)?
Oameni sunt putini si raspanditi SI in general destul de tristi (din cauza zielor mici). 3h parca nu ai sta pe drum sa iti vezi un prieten, dar vreo 1h parca mai merge.

cezar-mario2012

  ^Proiectul este unul țăcănit fără un viitor practic, e pe genul am bani și nu am ce să fac cu ei. Economia lor este bazată pe petrol și gaze, iar curentul îl obțin cel mai mult din hidro. Norvegieni nu sunt oameni sociabil, deci nu se vizitează. Poate va fi o atracție turistică pe viitor, dar turismul lor este bazat pe fiorduri, iar acestea le vezi cu vaporul. Oricum Norvegia este o țară foarte scumpă și atunci mare majoritate a turiștilor o vizitează cu vaporul fără să plătească nimic pe teritoriul Norvegian în afară de câteva excursii.

dr4qul4

Este o tara atat de bogata, incat 40 mld nu inseamna mare lucru pentru ei. Au doar 5 mil de locuitori si nici un alt proiect de infrastructura. La ei totul este pe apa. Au doar cateva DN-uri si cateva cai ferate. Asa ca nu au nevoie de bani multi nici macar pentru intretinere, in afara de cea pentru porturi.
Nu au nici o sansa sa faca vreo cale ferata de amre viteza sau vreo alta autostrada in afara de asta. Ok, ar putea fi Trondheim - Oslo, dar ar merge prin pustietate (pentru ca mai toata populatia e la Atlantic) si Trondheimul are doar 200.000 locuitori. Cat trafic sa genereze sa umple un drum? Viteze mari (130) nu se prea pot obtine pentru ca e mai mereu ploaie/zapada. Trafic de tranzit nu exista, iar lemnul, pestele si petrolul il transporta pe apa.
Asa ca, neavand pe ce altceva sa cheltuie banii (pe care i-au tot strans in fondul suveran pana acum) au cautat un proiect futuristic, in stilul celor din tarile arabe. Doar ca se gandesc si la viitor. Tuneluri submerse = ferite de intemperii. Viaductele gigant peste fiorduri nu prea erau o solutie. Pe langa deszapezire, mai aveau de rezolvat si cu ceata. Si fiordurile nu sunt Golful Persic sa poti umple cu nisip. Adancimea apei este mult mai mare (maluri abrupte)
Sa vedem daca exista solutia tehnologica pentru acest proiect. Pentru ca 40 mld (in vreo 10 ani) ii platesc doar din dobanzile incasate.

Un prieten (olandez) care merge in fiecare an merge la pescuit in Norvegia (sta cate 10-14 zile si il costa pe masura), imi spunea ca ei au barci cum avem noi masinile- 1-2 la fiecare familie. Si pe toate dimensiunile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Colegii,
nu prea aveti tinere de minte...  ;)

Proiectul autostrazii de coasta din Norvegia a fost postat pe acest topic inca de asta vara de pasadia...
Si indiferent ce solutii vor adopta, 47 de miliarde nu mi se pare mult in conditiile date.
Ramai mut cand vezi ce vor sa faca...
Quote from: pasadia on August 24, 2018, 01:56:07 PM


In sine nu am ce sa mai comentez la asa ceva...

Mamaaaa....
Cat mi-as dori sa faca si CxxxR astfel de randari 3D...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

#1154
Quote from: dr4qul4 on February 15, 2019, 06:58:50 PM
Un prieten (olandez) care merge in fiecare an merge la pescuit in Norvegia (sta cate 10-14 zile si il costa pe masura), imi spunea ca ei au barci cum avem noi masinile- 1-2 la fiecare familie. Si pe toate dimensiunile.

Am vecini care stau in Bergen de 15 ani. E relativ usor sa iti cumperi barca, mai complicat e sa gasesti loc in port sa o tii. Nu sunt locuri disponibile.
Dar mi-a spus ca sunt aproape cat numarul de masini din oras. Si ca nimic nu se compara cu un pescuit de somon. :)