News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasadia

Si ce nu spune artivolul: la acel pod croatii vor sa lucreze tot cu banii chinezilor (de vina insa e si UE, pentru ca nu se hotarasc daca sprijina aceasta solutie).
Dar cea mai vinovata cred ca e Bosnia, cea careia organizarea ca federatie ii cam joaca feste, neputand ajunge la o decizie clara si utila (autostrada pe teritoriu lor, printr-un traseu care leaga Medugorje de Trebinje). Zona e insa dificila, si geografic si etnic vorbind.

cezar-mario2012

 Pentru autostrada litorală exista un proiect, dar este un proiect transfrontalier la care au aderat Grecia -Albania - Muntenegru - Croația. Nu știu la ce stadiu au rămas, dar se dorea finanțare europeană.

Morosanu

#1112
Nu este adevarat ca vor sa lucreze cu bani chinezesti la podul Peljesac de 2.5 km. Podul este contractat deja pe fonduri europene nerambursabile si a fost estimat la 526 milioane €. Toate contractele sunt semnate, peste 3 ani, in 2022 ar trebui sa fie gata. Chinezii de la CRBC in acest caz au castigat cu 280mil. € o licitatie la care s-au "batut" cu Strabag si Astaldi. Lucrarile propriu zise  au inceput oficial anul acesta pe 10 ianuarie cu construirea unui pilon de proba de 74 m.
Politica distruge tot ce atinge.

voicul

Eu nu inteleg de ce zice Bosnia ca o sa le blocheze portul Neum.
Adica ma gandesc, cine a proiectat podul, l-a proiectat sa treaca si nave martime pe sub el.
Si atunci de unde ar veni blocarea portului?

Morosanu

Are 55 m inaltime, probabil bosniacii voiau sa fie mai inalt (sau deloc) ca sa nu obstacoleze in niciun fel accesul marilor nave in portul Neum, port care este doar turistic.
Politica distruge tot ce atinge.

voicul

Eu cred ca merg pe varianta: "sa fie deloc", nu de alta dar nu strica niste tranzit extra pe la tine in tara.

55m mi se pare destul mai ales ca portul ala nu o sa fie vreun hub international ever.

RaduC

#1116
Vizualizari, inainte si dupa, a nodului Dunckettle, actual sens giratoriu semaforizat sub N8/N25 ce leaga M8, N8, N40 si N25 la intrarea in orasul Cork, Irlanda. Autostrada M8 se termina in acest sens giratoriu, cu tot traficul ei. La ore de varf, se asteapta chiar si peste o ora la acest semafor, venind de pe M8.





Reconfigurarea nodului si construirea de bretele dedicate pentru (aproape) fiecare directie de mers va permite tranzitarea acestuia de catre un numar de 95000 de vehicule pe zi.

Si o poza cu configurarea nodului si lucrarile adiacente:


Ionut

Uite bă ca au și alții autostradă care se termină într-un semafor.

RaduC

La Bucuresti s-ar fi putut alege sa se sara peste pasul cu sensul / semaforul si sa se construiasca direct bretele dedicate, ca peste foarte putin timp se va ajunge / depasi capacitatea nodului.

cezar-mario2012

De prin Muntenegru: autostrada Bar - Bolijare, secțiunea Mrke -Mateševo


cristi5

#1120
Trucker Dashcam, canalul youtube al unui camionagiu suedez (camion + remorca, nu TIR), vede zilnic soferi indisciplinati. Are cel putin 3 dashcam-uri.

Episodul asta arata si drumuri in conditii de iarna, ca tot discutam de deszapezire



Compulatia 2017-2018


TibiV

"Bizoni din toate tarile, uniti-va!..."
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

In Muntenegru, sectiune Mrke -Mateševo e singura in constructie?

Morosanu

In constructie sunt 41 km, sectiunea prioritara cum o numesc ei, Smokovac - Uvac - Mateševo cu 45 de poduri si viaducte si 32 tuneluri totul pentru 809.6 milioane de euro.
Politica distruge tot ce atinge.

Ionut

20 milioane de euro pe km. Sa mai spuna cineva ca Romania are cele mai scumpe autostrăzi. :troll: Pretul asta este strict pentru construcție? Are și dobânzile în el?