News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

#2115
@miahi Da, în general mi se pare ca e mai ieftin în general. Ce merge la Gddkia (CNAIR polonez) este ca sunt în stare sa gestioneze foarte repede licitații și au evitat situații unde un lot cheie a rămas în faza preparatoare nepermis de mult și - în caz de probleme cu constructorul - reliciteaza repede sau chiar pot sa negocieze cu constructorii fara licitații în caz de loturi reziliate ("punere în siguranță" prevede și asigurarea circulației pe lot).
Plus, niște constructori seriosi: de exemplu, în aprilie 2019 Budimex a preluat A1-VO Częstochowa, abandonat de Salini la 50% (20km),in iulie a fost semnat contractul, în decembrie a fost deschis lotul. If you ask me, pe Budimex și Mostostal as vrea sa vad pe piața românească.

reed

#2116
La polonezi nu doar ca se construieste mult,ci si frumos.Tunel in zona rezidentiala,

mirceaeliade

despre tuneluri in insulele Faroe, cu un quote interesant la 14:37:

panda80

#2118
Am avut ocazia sa merg la inceput de aprilie pe unul dintre cele mai frumoase drumuri de coasta din Europa, D8 in Croatia. A fost si primul film in care am montat camera deasupra masinii:


voicul

Construction of Slovak Highway D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala (May 2024)

Are si subtitrare in romana.


bZ1-

foarte interesant, enumeram urmatoarele:
1- intarziere tunel datorita unei sparturi pe un sens, necesita reparatii, posibila deschidere a circulatiei doar pe un sens pana la remediere.
2- debleu dupa debleu (nu doar la noi)
3- parcari separate din contract, urmeaza a fi licitate si construite ulterior
4- legatura scoasa din proiect datorita costurilor ridicate, urmand a fi licitata ulterior
5- piloni centrali (intre cele 2 sensuri ale autostrazii) la supratraversari

la noi toate astea sunt mereu subiect de scandal, uite ca si in alte parti aleu lumii se intampla astfel de treburi. dorm mai linistit.

bZ1-

urmaresc de ceva timp (ani de zile) B1M si au postat ceva interesant - Stockholm Bypass. Cateva puncte interesante: estimat initial la $3,3 miliarde cu termen 2018, a ajuns la $4,3 miliarde cu termen 2030. B1M mentioneaza ca au fost probleme cu anulari de contracte, probleme de SSM si probleme 'politice'fara a intra in detalii.


stangabriel

https://www.dw.com/en/germanys-autobahn-bridges-falling-apart/a-69439952

In Germany, as many as 5,000 of the 40,000 bridges along the country's autobahns are in such poor condition that they urgently need repair. All bridges are inspected regularly and assigned grades based on their structural condition.

More than half of the autobahn bridges were built before 1985, including most of the major valley bridges in former West Germany. As they were designed for less traffic and lighter vehicles, the bridges are now so overloaded that many are showing signs of deterioration. On top of that, too little has been done in recent years to maintain them.

It is not possible to renovate them all at the same time. Federal Transport Minister Volker Wissing has called it a generational undertaking and wants to complete around 400 bridges per year. "We are setting new priorities in order to tackle the modernization of bridges strategically and in the most sensible order," he said after the first "bridge summit" in Berlin in 2022.

voicul

^Pai cum?
Credeam ca doar in Romania exista anulari si Cobra creste de la an la an, fara se faca nimic.

Adica nu suntem chiar asa unici? Intr-un stat ca Suedia sunt problemele de zeci de ani anulari si cresteri peste bugetul initial?
Hmmm: se pare ca nici la a fi mediocrii nu suntem buni.

Dedicat celor care "doar in Romania se poate intampla asa ceva"

bZ1-

Da, de aceea am tinut sa postez acele detalii din clip, se intampla si la case mai mari.
Nu ne absolva pe noi de nicio vina dar este totusi un aspect interesant in contextul actual din tara noastra.

SB76UFO

Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a inaugurat recent primul element de construcție al viitorui tunel feroviar și rutier de 18 kilometri pe sub Marea Baltică.

Acest tunel va lega sudul Danemarcei de nordul Germaniei și va contribui la tranziția ecologică a sectorului transporturilor.

Tunelul Fehmarn, a cărei inaugurare este preconizată pentru anul 2029, va reduce, de asemenea, durata călătoriei de la actuala traversare cu feribotul de 45 de minute de la Roedby, pe partea daneză, la Puttgarten, în Germania, și va asigura legătura rutieră și feroviară cu Europa Centrală și țările nordice.



Potrivit Associated Press, Regele Frederik a dezvelit o placă la intrarea aflată în prima secțiune de 217 metri a tunelului, care va fi scufundată într-un șanț pe fundul mării din partea daneză în cursul acestui an. El a aruncat o monedă cu efigia sa într-o "capsulă a timpului" care conține obiecte donate de cei care au construit elementele de beton.

Sund & Baelt, compania care construiește legătura Fehmarn, susține că va fi cel mai lung tunel submersibil din lume. Acesta va include, de asemenea, o cale ferată electrificată.

Se estimează că mașinile vor putea traversa Marea Baltică în 10 minute pe cele patru benzi, iar trenurile vor face acest lucru în doar șapte minute.

În 2011, s-a decis ca o legătură între insula Lolland din sudul Danemarcei și insula Fehmarn din nordul Germaniei să fie construită sub forma unui tunel scufundat. Lucrările la partea daneză au fost puse în funcțiune în iulie 2022, iar la cea germană exact un an mai târziu.

Tunelul va fi format din 89 de elemente de beton care sunt construite la o instalație specială din Roedbyhavn pe Lolland, supranumit cel mai mare șantier din Europa de Nord. În luna mai a fost turnat primul dintre elemente.

Tunelul Fehmarn va costa 55,1 miliarde de coroane (8 miliarde de dolari) și va fi plătită de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez va decide taxa de drum pentru tunel într-o etapă ulterioară.

În ultimii ani, Danemarca a construit legături rutiere și feroviare cu Suedia vecină și între două mari insule daneze.

În 2000, o legătură prin pod și tunel peste strâmtoarea Oresund a legat Copenhaga de Malmo, al treilea oraș ca mărime din Suedia, iar în 1998, traficul rutier a fost deschis între insulele Funen, unde se află Odense - al treilea oraș ca mărime din Danemarca - și Zealand, unde se află Copenhaga.

Traficul feroviar a început cu un an mai devreme.

stirile protv.ro
Associated Press
"Prostia este eternă și invincibilă"

bZ1-

s-a mai postat despre asta (functia search) dar da, este un mega proiect. pentru cei care vor sa si vada ceva mai mult decat ce se da la stirile protv:


survola

Ce a făcut Danemarca prin aceste poduri și tuneluri este chiar extraordinar.
Practic nu mai sunt insule și strâmtori acolo.

tom_sawyer

#2128
Dublarea unui segment de autostradă din Slovacia, de la semiprofil la profil complet, cu al 2-lea tub de tunel:



voicul

#2129
E la moda sa ne comparam cu V ca la ei e (cel mai) bine.
Pfff daca am avea si noi kultura de mers din V!
Asa ca sa ne culturalizam cum merge ei.
https://www.facebook.com/watch/?v=1123948292012278

Sau probabil tot romani sunt ... cine stie?