Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 84 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Deja se aduna promisiunile de bere/benzina etc. Eu zic sa le lichidam toate la inaugurarea Izvin-Sanovita :).

NGC

#24076
Quote from: cutter on September 18, 2015, 10:38:33 AM
Quote from: stangabriel on September 18, 2015, 10:25:47 AM
Ne dam cu parerea pana la urma, daca nu citim expertiza cu locatiile carotelor.

Corect. Și dacă n-avem expertiza completă, ci frînturi publicate într-un articol de ziar.

Corect!

Totusi, suntem destul de informati. :lol:

CNADNR a contractat doua expertize in 2015 pentru lotul 3 Orastie - Sibiu.

[213313] / 17.07.2015: "Expertiza tehnica privind fenomenele de degradare constatate in cadrul obiectivului de investitii Autostrada Orastie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965, durata contract maxim 2 luni", atribuit direct in 16.07.2015 catre RUTEXPERT.

[223234] / 28.08.2015: "Servicii de expertiza tehnica la Autostrada Orastie - Sibiu lot 3, km 43+855 - km 65+965 pentru identificarea cauzelor aparitiei neconformitatilor pe calea de rulare intre km 59+900 - km 60+600, durata: 15 zile", atribuit direct in 13.08.2015 catre PROEXROM.

Cum in articol se precizeaza firma RUTEXPERT, este vorba atunci de primul contract, dar nu rezulta ce zona ar fi fost cercetata.

CristiM

Quote from: stangabriel on September 18, 2015, 10:25:47 AM
.... De la Apold spre Aciliu s-au grabit, au fost presati, santaj din ambele parti si si-au bagat picioarele.

Timp de executie au avut destul, de fapt si l-au asumat cand au participat la licitatie.
Nu au nici o justificare sa nu respecte proiectul!!! Aici chiar miroase a DNA, sunt totusi in joc si fonduri europene, o zona tare sensibila, iar decontarea unor lucrari neefectuate are iz penal.
Sunt tare curios daca intra DNA-ul pe fir la CNADNR cu lucrarea asta, ar avea curaj sa se bage si peste o multinationala?!?!? Asta ar fi o premiera!!!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

NGC

#24078
Quote from: NGC20 on September 18, 2015, 10:42:32 AM
[213313] / 17.07.2015: "Expertiza tehnica privind fenomenele de degradare constatate in cadrul obiectivului de investitii Autostrada Orastie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965, durata contract maxim 2 luni", atribuit direct in 16.07.2015 catre RUTEXPERT.

[223234] / 28.08.2015: "Servicii de expertiza tehnica la Autostrada Orastie - Sibiu lot 3, km 43+855 - km 65+965 pentru identificarea cauzelor aparitiei neconformitatilor pe calea de rulare intre km 59+900 - km 60+600, durata: 15 zile", atribuit direct in 13.08.2015 catre PROEXROM.

Cum in articol se precizeaza firma RUTEXPERT, este vorba atunci de primul contract, dar nu rezulta ce zona ar fi fost cercetata.

In schimb putem spune ca al doilea contract vizeaza sigur si crapatura.
Quote
Precizăm că instituirea acestei restricții este necesară în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii (km 60+600 proiect).
[...]
Menționăm că, atât experţii tehnici din partea Antreprenorului, cât şi cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul că apariţia şi evoluţia defectului (crăpătura) de la km 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structural pricinuită de execuţia necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 - 2013.

alecu26

Cutter:

Studiile geoelectrice sunt frectie la picior de lemn. Pentru asa ceva nu-ti ofera nici o informatie suficient de precisa. Se bazeaza pe niste fenomene fizice destul de greu interpretabile. La fel si georadar. 

Acolo trebuie studiu serios cu recuperare de probe cat posibil netulburate, incercari triaxiale...etc.

Cat despre respectiva solutie tehnica...cel mai probabil e asa cum spui: a fost un profil transversal tip, avizat in CTE pentru a fi folosit in zonele cu anumite probleme. Ulterior, prin Detalii de executie, s-a precizat mai clar unde si cum se aplica acesti 3 metri de piatra sparta si cativa de balast armati cu geogrile. Cat despre probleme de balast stabilizat...balastul stabilizat are doar 2-5% ciment. Coeziune de care vorbeste acolo exista...dar e normal sa se sfarame acel material când este scos.

In mod clar nu sunt suporterul lui Impregilo, doar va rog sa nu luam articolul din ziar adliteram, si la fel si franturile din expertiza...care au ""scapat"" in presa. (cam cum scapa extrase din interceptarile telefonice).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

paulmare

Cine stie cum a "functionat" supervizarea la lotul Impregillo?
Inginerul a facut 300 de rapoarte de neconformitate - cred ca printre ele sunt si unele care sa anunte ceea ce constata acuma expertizele astea scumpe cu carota la 10 m adancime etc ale firmelor angajate de cnadnr - ma rog carotajul acuma e munca de autopsier, ce sa mai faci in 2015 cand au fusherit rau in 2012-2013, decat ca "expertii" angajati acuma sunt inregistrati probabil in registrul de experti judiciar si intr-un eventual proces semnatura lor pe document conteaza  ?

Care era fluxul cu documentele astea de "neconformitate" ale inginerului consultant intr-o companie ca cnadnr? Cine le-a dat go-ul cu bun de plata la facturi ?

El producea un raport - scria de exemplu acolo ca la data de xxxx a fost la km xxx unde in proiect ar fi trebuit sa fie geogrila si strat de piatra sparta sortata sortul x grosimea stratului y care nu era etc si se punea balast direct
ce se intampla cu rapoartele astea ? un exemplar primea probabil Impregillo si unul probabil se inregistra la beneficiar - ce se intampla mai departe cu ele ?
Le citea cineva in afara de registratoarea cnadnr ? Exista undeva vreo cerere Impregillo de modificare a proiectului ? Vreo dispozitie de santier pe care cineva sa fi scris nu facem asa ca facem altfel si sa semneze ?
Cum naiba i-au putut lasa sa lucreze asa ? Nu sat fara caini, un caine tot a latrat daca sunt rapoartele alea de neconformitate din timpul fazelor de executie, inseamna ca cineva de la inginerul consultant a fost pe santier a pozat etc - beneficiarul inseamna ca a stiut ca cineva il fura

paulmare

Quote from: alecu26 on September 18, 2015, 11:11:03 AM
Cutter:

Studiile geoelectrice sunt frectie la picior de lemn. Pentru asa ceva nu-ti ofera nici o informatie suficient de precisa. Se bazeaza pe niste fenomene fizice destul de greu interpretabile. La fel si georadar. 
Acolo trebuie studiu serios cu recuperare de probe cat posibil netulburate, incercari triaxiale...etc.


E ca la explorarile de petrol si gaze - unde sa infigi sonda e scump ca naiba si atunci inainte de asta fac tot felul de estimari ca sa afle unde sa infiga sondele de explorare
https://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_resistivity_tomography
Poate masura si cantitativ modelul 3D - e un algoritm cu element finit si iti calculeaza aproximativ volumul stratului, asta apropos de cantitatile de material asumate (si implicit decontate, chiar la design and build) de Impregillo pe devizul de lucrari, acte aditionale etc
Si exact ca la prospectiunile de gaze, iti da niste locatii aproximative unde sa intzepi cu carotele ca sa demonstrezi ceea ce cauti
si ce iese de acolo, aia chiar ca e proba irefutabila, ca exista sau nu exista ceea ce e in proiect sau in studiul geo facut eventual doar din pix

alecu26

ok...daca se dubleaza de carote e altceva. dar studiu geoelectric e bun pentru ce spui tu...pentru a identifica chestii majore, nu chestii de finete.

de exemplu unul din cele mai mari dezastre legate de o lucrare inginereasca (2000 de morti) a fost o alunecare de teren cauzata de 1 (unu) cm de strat de argila nedetectat la studiu geotehnic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Europiu

@cristim, @horatiu.cosma, @caf, @paulmare

si au mai fost atatia si atatia care, pe drept cuvant, au (avut) comentarii "revoltate" vis-a-vis de cum au decurs lucrurile: revin, ca leit-motiv, cele trei initiale fatidice trepadusilor de orice fel, DNA.

Dar vreau sa va intreb, fratilor: API-ul nu poate face o sesizare absolut oficiala catre DNA, Parchetul General, Parchetul Sibiu, ce stiu eu?, in jurisdictia cui o fi? Sau, pur si simplu, pornita actiune judiciara "in rem" pentru risipirea iresponsabila a banului public?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

NGC

#24084
Quote from: caf on September 18, 2015, 10:20:16 AM
Sunt peste 300 de rapoarte de neconformitate emise de supervizor, dar care nu au fost considerate ca atare de beneficiar, adica de CNADNR. Mai mult, din cate imi aduc aminte acesta a fost schimbat si supervizarea a trecut la Regionala Brasov a CNADNR. Raportul de expertiza e foarte clar si e foarte posibil ca pe tot tronsonul sa avem aceeasi situatie adica nerespectarea proiectului tehnic. Nu mai este vorba de iz penal, e penal complet, atat pentru Impregilio cat si pentru CNADNR.

Oare el s-a ocupat de supervizare de la DRDP Brasov? :o

Quote from: bogdymol on May 17, 2014, 10:44:30 AM


La UMB treaba se pare ca merge mai bine, dupa cum indica Vancouver.

Quote from: vancouver on June 15, 2014, 03:38:51 PM
Quote from: rocklee on June 15, 2014, 02:18:46 PM
sapaturi la baza dealului carierei de la bretea muresana ....cu viitorul debleu...ce mia placut aici era organizarea ...totul fuctiona ca ceasul erau vrio patru echipe de salat si un roi mare de camioane ....cordonate de la sol de doi oameni ...fiecare stia ce avea de facut



NGC

#24085
Sa trecem la lucruri mai serioase.
Eu am dat de cele 2 poze cautand de fapt niste poze cu note de neconformitate pe care sunt sigur ca le-am vaut pe undeva pe aici cu ceva luni bune in urma.
Tin minte ca erau pe fond portocaliu sau roz si sunt curios de unde erau.
Mai tine minte cineva ceva (eventual autorul mesajului respectiv)?

alecu26

dar Inspectoratul de stat in constructii ce pazeste? ca-mi ia 0.7% din lucrare daca vreau sa-mi fac casa. Daca ei nu...atunci cine? ei sunt subordonati direct Primului Ministru si pot sa-i ia la rost potrivit legii pe proiectanti, beneficiari, constructori, consultanti, diriginti, responsabili tehnici cu executia...etc.

In anumite faze de lucrari, ISC chiar participa la receptia lucrarilor. Se numesc Faze Determinante.

In fine, legal situatia e destul de simpla:
- receptia nu s-a facut.
- chiar daca platile sunt facute 99% certificatele de plata in FIDIC sunt fiecare certificat interimar, pana la certificatul final facut la finalizarea lucrarilor, sau certificatul de la expirarea perioadei de garantie când se mai elibereaza niste alti bani.
- CNADNR poate emite un alt Certificat de plata din care sa deduca orice lucrari neconforme, sau platite si neexecutate...etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin_simeriaveche

Quote from: trifuhoria on September 18, 2015, 07:55:44 AM
@ Alin, tu te muti cu jobul functie de santierele patriei?
:lol: asa s-a nimerit...

Ionut

Exclusivitate PUM-API

Am confirmarea de la constructor ca s-au inteles cu CNADNR si vor face tot posibilul sa termine A1 Izvin-Sanovita pana la 15 decembrie (anul asta, evident). Acum, pentru ca a fost situatia asta, depinde foarte mult de vreme. Nu vor sa forteze excesiv pentru ca, stiti bine, daca nu se respecta timpii specifici (mai ales cand vorbim de asfalt), avem probleme. Constructorul este motivat si am fost asigurat ca fac tot posibilul sa finalizeze tot segmentul ca sa putem circula la 15 decembrie de la Nadlac si pana la Dumbrava.

Acum rugati-va pentru vreme uscata in vest. Vesti excelente, sa speram ca si vremea va fi potrivita. Au mai ramas putin sub 3 luni.

Allex

Vesti excelente Ionut :excited:. Deci pana la urma nu inchidem 2015 pe negativ. De sarbatori poate reusesc sa ajung si eu sa ma dau pe autostrada de la un cap la altul :)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova