Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 17 Guests are viewing this topic.

alecu26

Nu ca nu ar dori...dar nu prea poate si le lipseste si vointa. (chiar daca sunt asemanatoare ca sens, vointa si dorinta nu sunt chiar acelasi lucru).

Ce-mi place cum ne apuca entuziasmul...când dupa doi ani vedem in sfarsit ceva muguri rasarind pe lotul 3.

UMB sunt inca mult in fata.

Ne trebuie o filmare aeriana. De la ultimile doua (care chiar au fost apropriate intre ele ca timp, si când chiar nu se prea lucra) a trecut mult timp si sezonul a fost chiar propice lucrului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cozak

#23341
^^

Ei uite ca se misca ceva si in zona Bejan Soimus, adica ce e mai important, exproprierile terenurilor cu case pe ele, cel mai sensibil punct de aici, nu lilieci ori alte animale, din pacate.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Executati+silit+din+cauza+autostrazii+Deva-Lugoj

Si da, peste drum de nodul Ilia, catre linia de cale ferata nu e nicio miscare, doar ceva pamant depozitat.

istvan78

#23342
Quote from: alecu26 on August 11, 2015, 01:06:35 PM
Ce-mi place cum ne apuca entuziasmul...
Asta sa ne fie pacatul!  :D

Da, e clar ca UMB au lucrat mult mai mult, dar poate fi si 80% stadiul lotului cata vreme exista o bucata dificila de care inca nici nu s-au atins... nu pot da in folosinta nimic. :(

Deci asta e pronosticul meu: Grind-Ilia inainte de Ilia-Soimus. Vom vedea...

horatiu.cosma

Hai sa ne gandim si la scenariul pesimist, in care concluzia specialistilor legata de pestera cu lilieci e negativa: liliecii sunt acolo, nu pot fi deranjati si deci, autostrada nu poate trece prin acel deal. Asta e echivalent cu a schimba solutia actuala cu una ce trece cu doua poduri in diagonala peste Mures...

alecu26

de când e asta concluzia?

eu credeam ca (din ce spuneau localnici si paraca avizul initial de mediu) ca nu sunt lilieci...si daca chiar or fii sunt cea mai comuna specie...deci nu prea ar fi nevoie sa fie protejati...sau hai...daca tot vrem sa-i protejam se pot reloca fara probleme.

De când s-a transformat asta in...""pe aici nu se trece?""...ca liliacul trebuie sa se (rima o gasiti voi).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Nu am spus ca asta e concluzia, si nici nu as vrea sa fie, sa nu ma intelegeti gresit. Dar am vazut pe lotul 2 cum au aparut acele tunele, pe loturile 3 si 4 cum s-a modificat proiectul prin adaugarea de ecoducte + alte schimbari la structuri. Eu zic ca nu e exclus ca in urma expertizei sa se modifice proiectul. Pana la urma UMB atat asteapta, sa mai poata scoate ceva bani in plus.

cosmin74

 Patru ani de garanție pentru autostradă

La aproape o lună distanţă de la momentul în care autostrada Nădlac-Arad a fost dată circulaţiei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut recepţia lucrărilor. Totodată, compania a aprobat şi modificarea valorii proiectului. Noile cifre sunt următoarele: valoarea totală a proiectului este de aproape 1,2 miliarde lei, din care valoarea eligibilă este de 788 milioane lei. Contribuţia Uniunii Europene, adică finanţarea gratuită, este de 670 milioane lei, adică 85 la sută din valoarea eligibilă a proiectului.

Ce a făcut asocierea Astaldi-Max Boegl pentru aceşti bani? Cele două sectoare de autostradă, cum a fost împărţită şoseaua de mare viteză între Nădlac şi Arad, dar şi amenajarea unui punct de control de frontieră şi o parcare de scurtă durată. În ceea ce priveşte garanţia acordată lucrării, aceasta este de patru ani. O perioadă destul de scurtă, dacă este să ne luăm după complexitatea lucrării şi valoarea ei.

Dar, totuşi, o perioadă decentă, dacă ne punem să comparăm cu garanţia acordată autostrăzii Arad-Timişoara sau centurii ocolitoare în regim de autostradă a municipiului Arad, garanţie care a fost de doi ani.

Ca atare, orice defecţiune apărută pe noua şosea sau în punctul de trecere a frontierei până în vara anului 2019 va fi remediată pe banii constructorilor. După aceea, reparaţiile vor fi suportate din banii statului.

CNADNR a făcut şi o scurtă descriere a necesităţii acestei autostrăzi, lucru solicitat de Uniunea Europeană. ,,Îmbunătăţirea condiţiilor de trafic pentru călători și marfă, sporirea gradului de siguranţă al traficului pe ruta Nădlac-Arad și dezvoltarea economică a zonei prin îmbunătăţirea gradului de accesibilitate sunt doar câteva dintre beneficiile ce vor fi create prin construirea autostrăzii Nădlac-Arad", spun drumarii.
http://www.aradon.ro/patru-ani-de-garantie-pentru-autostrada/1561914

stangabriel

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20351169-cnadnr-despre-deficientele-semnalate-autostrada-orastie-sibiu-lotul-3-sfarsitul-saptamanii-este-programata-sedinta-tehnica-cadrul-careia-constructorul-prezenta-detalii-privind-defectele-inclusiv-solut.htm

Potrivit CNADNR, raportul tehnic preliminar prezentat de catre Expertii Tehnici independenti prezinta urmatoarele cauze preliminare ale degradarilor constatate:

"Zona km 59+900 - 59+950 (ebulment): se poate aprecia pe baza datelor din teren ca degradarile semnalate in aceasta zona, desi superficiale, sunt cauzate de natura argiloasa si starea de consistenta redusa, respectiv capacitatea portanta a terenului de fundare. Avand in vedere caracterul de PUCM a argilelor din teren si posibila circulatie haotica a apei in zonele adiacente si in profuzime se estimeaza ca vor exista in continuare tasari ale terenului cu desfasurare in timp, necesitand pe termen scurt monitorizarea acestora.

Zona km 60+600 - 60+700 (crapatura): se poate aprecia pe baza datelor din teren ca degradarile semnalate in aceasta zona, sunt cauzate de nerespectarea la executie a solutiei proiectate in corelare cu natura argiloasa si starea de consistenta redusa, respectiv capacitatea portanta a terenului de fundare. Avand in vedere caracterul de PUCM a argilelor din teren si posibila circulatie haotica a apei in zonele adiacente si in profuzime se estimeaza ca vor exista in continuare fisurari ale straturilor rutiere provenind din comportarea ansamblului rambleu/teren de fundare necesitand pe termen scurt monitorizarea acestora. Se considera ca este necesara aplicarea integrala si corecta a solutiei proiectate".

CNADNR aminteste ca, "conform prevederilor Contractului "Proiectare si Executie Autostrada Orastie - Sibiu, lot 3, km 43+855 - km 65+965", Antreprenorul are responsabilitatea deplina pentru remedierea defectelor aparute atat in perioada de executie a lucrarilor, cat si in perioada de garantie (4 ani). Astfel, lucrarile de remediere vor fi executate pe riscul si cheltuiala Antreprenorului".

"In cazul in care Antreprenorul nu va executa remedierea defectiunilor constatate, Beneficiarul va angaja si va plati alt antreprenor care sa execute lucrarea de remediere a defectiunilor, urmand ca, ulterior, costurile aferente lucrarilor de remediere sa fie recuperate de la Antreprenor.




Parca se mai apropie de adevar declaratiile. Par  credibile explicatiile.

stangabriel

http://cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNANR%20SA%2011.08.pdf

În virtutea dreptului la informare corectă, având în vedere faptul că în ultima perioadă au fost
prezentate opiniei publice diverse interpretări privind situaţia tronsonului de autostradă Orăştie -
Sibiu, Lot 3, CNADNR SA aduce la cunoştinţă opiniei publice următoarele informaţii:

Granata06

Mai pe scurt....Sa stam linistiti ca se rezolva.

NGC

Quote from: cheetah on July 12, 2015, 02:53:13 PM
Pana ieri stiam ca la indicatoare rutiere se foloseste o grafica standardizata.
Se pare totusi ca sunt acceptate si desene infantile, pe care majoritatea conducatorilor auto reusesc totusi sa le desluseasca.
O dovada in plus (e adevarat, minuscula) ca la CNADNR 90% dintre angajati ar trebui sa dispara de pe statele de plata.


Probabil ca problema se va rezolva in curand.
CNADNR a scos la licitatie achizitia a 20 de panouri de tip A si 20 de panouri de tip B, cu livrare si instalare in termen de 2 luni de la data intrarii in vigoare a contractului.
Ofertele se vor deschide in 26.08.2015.



Cozak

#23351
^^
Tare!

danutzu_1069

Nu stiu daca indicatoarele alea din vama sunt ale cnadnr. Mai degraba sunt ale vamii.

NGC

^^^ Toata partea de semnalizare a fost realizata pana acum de CNADNR.



Ionut

Sunt panouri VMS, atentie! Eu asta inteleg. Dar unde pun ei 40 de panouri pe un portal (asta inseamna "copertina" sau se refera la altceva)?