Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 55 Guests are viewing this topic.

cutter

Eu am auzit un zvon că ar mai fi și niște apă care-și face de cap pe dedesubt și că ar avea cumva legătură acea apă cu cariera de deasupra... dacă e o prostie, nu-mi aparține :)

paulmare

Niste poze cu riglele care leaga pilotii au fost si aici sau pe skyscrapercity
eu nu sunt deloc de "meserie" dar alea erau "microfisuri" ??? pareau zdravene

Nu inteleg nici de ce au reziliat contractul lui consitrans :) clar ca au avut justificari pentru neconformitati, asta o vede oricine a circulat pe bucata aceea

NGC

Quote from: dan_c on August 06, 2015, 05:56:07 PM
referitor la acele dispute in numar de 4, exista un punct de vedere / prezentare Orastie Sibiu lot 3 in format .pptx

Documentul original se gaseste in aceasta arhiva.

cutter

#23283
Quote from: paulmare on August 06, 2015, 06:21:52 PM
Nu inteleg nici de ce au reziliat contractul lui consitrans :) clar ca au avut justificari pentru neconformitati, asta o vede oricine a circulat pe bucata aceea

Dacă nu mă înșel (nu știu cazul specific aici, dar explic un mecanism general), lucrurile sunt așa. În cazul contractelor de consultanță ce se semnează este o sumă lunară pentru serviciile oferite și un număr fix de luni (cred că 24 de luni) - adică o sumă maximă. Dacă s-ar termina mai repede contractul, atunci consultantul nu și-ar mai lua toți banii pentru că se termină serviciile oferite. Prin urmare, pe niciun șantier de autostradă consultantul n-are interes să se termine mai repede lucrările că se alege cu mai puțini bani în total. Aici ar fi de făcut o schimbare (și am auzit că ar fi intenția să se facă) ca banii să fie dați toți oricum și dacă se merge mai repede. Altfel, consultantul va insista la maxim pe timpi tehnologici și va fi rigid și bătut în cap ca să prelungească lucrurile (nu-mi aparține mie afirmația, povestesc și eu ce-am auzit).

Pe de altă parte, dacă sunt probleme contractuale la execuție și se prelungesc lucrările cum e cazul Impregilo, atunci cele 24 de luni expiră pe timpul cît sunt întîrzieri, probleme cu avize, contractuale, etc și din cauza legii care nu permite mai mult de 10-20% (niciodată nu mi-e clar, legea națională zice 20% - la fonduri europene e ceva cu 10% pentru neprevăzute cred) acte adiționale, se mai poate prelungi cu suplimentare cîteva luni, dar apoi trebuie reziliat. Ceea ce și asta pare o tîmpenie și ar trebui cumva remediată legislația...

Extrema celalată fiind un contract ca cel semnat în 2004 cu Egis pentru autostrada Transilvania pentru care aparent iau 1 mil de lei lunar indiferent de ce se întîmplă :)


paulmare

Quote from: cutter on August 06, 2015, 06:06:27 PM
Eu am auzit un zvon că ar mai fi și niște apă care-și face de cap pe dedesubt și că ar avea cumva legătură acea apă cu cariera de deasupra... dacă e o prostie, nu-mi aparține :)
E foarte logic sa fie asa
apa pluviala - nu are nici unde sa se infiltreze, nimic vegetal care sa o opreasca, vine la vale instant
si toate chestiile astea care au fost aruncate acolo de-a valma in dealul acela unde au facut zidul de sprijin cu piloti - nu e nici un strat, nimic omogen,
La noi au inceput acuma sa faca publice povestile cu iazurile de steril de la mine - de la apa incep - si acolo sunt chestii care au fost puscate in cariera sau subteran, macinate, spalate, sunt foarte grele si au tot felul de dimensiuni, ce nu e a fost util a fost aruncat la gramada si in cateva zeci de ani nu ajung sa se stabilizeze cumva, aici in apropiere e si exploatarea de unde vine apa la greu la fiecare ploaie
Deci si aici era clar ca nu merge chiar asa de usor

NGC

#23285
Quote from: cutter on August 06, 2015, 06:34:59 PM
Extrema celalată fiind un contract ca cel semnat în 2004 cu Egis pentru autostrada Transilvania pentru care aparent iau 1 mil de lei lunar indiferent de ce se întîmplă :)
Si de acel contract nu stiu sa fi scris nimeni din presa centrala si nu inteleg de ce. Poate inca se documenteaza. :p
Corectati-ma daca gresesc.

Poate mai arunca cei din presa centrala totusi o privire aici, aici si aici.

alecu26

UMB a pus conditie ca acel zid sa reziste, cei de la cariera sa descarce dealul, acolo in varf de depozitele de piatra sparta care exista. Si de asemenea sa nu mai dea drumul la apa care o folosesc in cariera direct in jos...spre autostrada.

Cam greu asta de obtinut intr-o tara democratica. Mai ales ca nici aia nu sunt neica nimeni, fiind una dintre cele mai mari cariere de piatra sparta pentru asfalt sau CF din tara. (Si mai ales pe CF vor fi acum in centrul actiunii).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

paulmare

Aici este ?https://www.google.ro/maps/@45.9491288,22.7161494,2471m/data=!3m1!1e3?hl=en

Nu cred ca folosesc apa in cariera, eu cred ca problema e cu apa pluviala care ar trebui cumva sa ajunga in Mures in mod controlat
ca si la dealul Bucium, si-o cam cauta cu lumanarea de dragul de a merge aproape de DN

sper sa o rezolve cumva (dar bine, definitiv) si sa nu intarzie cu lotul 

Ionut

Exclusivitate PUM/API.
Sursa secreta si super de incredere: A1 Izvin-Sanovita ia o pauza incepand de luni din "lipsa de cashflow".


Mda, din pacate. Sa vedem poate CNADNR se misca totusi.

MrInfinity

Buna seara, eu am venit din Italia sambata trecuta si la vama noua nu am gasit nici o casa de schimb. Acest lucru nu este posibil , am riscat sa raman in pana de carburant, doar la 40 km de Arad am gasit un Exchange. Risti sa mori de foame cu euro in buzunar. Va rog sa va adresati la cine trebuie, pentru ca cine ajunge noaptea tarziu o sa aiba mari probleme.

adiarc

e bine ca avem constructori seriosi NEPLATITI la timp si cei ca Imbecilio si-au luat 99,60% din bani......inca o dovada a maxiemi incompetente si rea vointa a CNADNR....v-am spus ca nu s-a intentionat NICIODATA cheltuirea acelui mld de lei...nici vorba , altfel erau suficiente motive sa se cheltuiasca in mod corect si transparent

Degeaba va umflati in pene d-nule Neaga...nu avem nevoie de comunicatele d-voastra...avem nevoie de solutii...nu sunteti in stare sa le livrati....mergeti acasa

in alta ordine de idei intretinerea tronsonului din jud.Ab - Cunta - lim cu jud HD , lipseste cu desavarsire din partea DRDp CJ...pe cat de bine fac intretinerea A3 , pe atat de prost la A1









de cum intri pe lotul Imbecilio , esti intampinat de restrictii , pe cel mai nou lot inaugurat in Romania ( cu excep.Nadlac-Arad )



dupa cum spunea si mariansb, reparatia crapaturii a tinut doar cateva zile.....inca nu a reaparut , dar dif de nivel e mare ( se vede aceea baliza inclinata ) , incat avem pericol real de rasturnare , mai ales la autotrenuri

momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Vezi ca s-a spus ca acea bucata de A1 tine de DRDP Timisoara, nu Cluj. Au considerat ciudat sa implice DRDP Cluj doar pentru cei cativa kilometri de A1 din Alba si i-au lasat la DRDP Timisoara, de care tine si sectorul din Hunedoara. Probabil ca odata construit A10 va primi DRDP Cluj in gestiune si segmentul de A1 din Alba.

Quest

#23293
Quote from: Ionut on August 07, 2015, 08:55:53 PM
Exclusivitate PUM/API.
Sursa secreta si super de incredere: A1 Izvin-Sanovita ia o pauza incepand de luni din "lipsa de cashflow".


Mda, din pacate. Sa vedem poate CNADNR se misca totusi.

S-a discutat aici despre discrepanta dintre stadiul fizic al lucrarilor 85% vs. stadiul platilor 51%. Din cite spunea un coleg nu mai retin cine, TS n-a respectat cerinta CNADNR de-a face podetele casetate indejuns de late incit tronsonul sa fie cindva extins la 3 benzi pe sens. Nu stiu daca e reala aceasta neconformitate, voi ce stiti ?
In rest, e evident ca TS incearca sa forteze mina beneficiarului de-a reduce gap-ul asta de 30% dintre lucrari si plati. Nu ne-ati platit, nu mai avem bani lichizi, nu mai putem continua lucrarile.

Eu as reveni obligatoriu la FIDIC rosu, asta cu design & build (FIDIC galben) duce la tot felul de deviatii pe care constructorul "si le asuma". Trecerea de la rosu la galben a fost o decizie dintre cele pozitive ale d-nei ministru Anca Boagiu (ptr ca proiectantul si constructorul tot timpul se acuzau reciproc de blocajele in derularea lucrarilor) dar uitati-va la ce se ajunge, constructorul face proiectul cam cum crede el de cuviinta sa-l coste mai putin, iar beneficiarul se trezeste ca obtine pe alocuri altceva decit a cerut.
Multe s-ar rezolva daca ar exista buna credinta de ambele parti. Dar ea e deficitara...
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

Super, chiar ca duceam lipsa de vesti proaste pe santierele de autostrazi... Daca CNADNR cedeaza si plateste, o sa trebuiasca sa refaca din banii proprii acele supratraversari, in momentul adaugarii unei a 3-a benzi pe sens. Daca nu cedeaza, si se ajunge la judecata, se pierd toti banii europeni de pe acest tronson, fiindca nu s-a propus fazarea. Deci in situatia asta, eu as prefera sa cedeze(35 de km de autostrada deschisi anul acesta, vieti salvate, timp de deplasare redus cu vreo 20-25 de minute).