Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 21 Guests are viewing this topic.

fuscobal

Quote from: cutter on July 16, 2015, 03:49:10 PM
Pe lotul 4 Lugoj-Deva (constructor UMB) ne-a fost semnalată o situație care pare destul de gravă la cariera Brănișca: în jur de 20 de piloți forați (la adîncimea de 25 de metri) au alunecat. Este vorba de o parte din piloții forați prin care UMB urmărea stabilizarea dealului de la baza carierei. Se pare că planul activ de alunecare este sub adîncimea maximă a piloților. Pare a fi vorba de o greșeală de proiectare și de pregătire a acestei lucrări de consolidare, dar în același timp este o problemă foarte serioasă cum s-ar putea rezolva situația apărută și aici îi invităm pe inginerii de pe forum să-și exprime opinia.

Din pacate confirm si eu vestea dupa ce am discutat cu un "insider" !

RaduC

Quote from: igorashu on July 16, 2015, 05:41:04 PM
Quote from: vancouver on July 16, 2015, 05:19:47 PM
...intre ele ar trebui sa existe un perete masiv in forma de U...

Mi se pare mie sau ăia sunt piloni, nu un zid masiv?



Ia priviți unde este deversată toată apa pluviala de la suprafață viaductului, prin țeava portocalie, drept deasupra alunecării. Posibil apa de ploaie astfel deversat sa fi slăbit solul și sa fi contribuit la alunecare...

rocklee

imagine cu zidul de pe mures ... :o


rocklee



imagini de la viaduvtul soimus   ???



alte imagini cu vitoate podete




rocklee

#22834
am fost si pina la dealul de la cariera bretea muresana si este adevarat zidul de sprijin facut din piloti forati este surpat pe o distanta de 100 si ceva de metrii ...poze am facut dar am vrut sa le selectez si din gresala le-am sters pe toate ... :((

imi pare rau de ce sa intamplat ca am batut drumul pana acolo degeaba si am pierdut si vrio 100 de imagini ...sunt suparat rau si ma duc sa ma culc ... :zen:

Marius

Un utilitar gratuit si bun pentru recuperarea fisierelor sterse e Recuva:
https://www.piriform.com/recuva

Eu l-am folosit cu succes de cateva ori.

Scuze de offtopic.

ion59

Rocklee, nu fiți supărat, veți face altele, mai frumoase și mai interesante! Sunt printre cei care vă apreciază eforturile și știu că nu vă veți opri! Toată stima!


dan_c

#22838
Quote from: rocklee on July 16, 2015, 11:09:41 PM
am fost si pina la dealul de la cariera bretea muresana si este adevarat zidul de sprijin facut din piloti forati este surpat pe o distanta de 100 si ceva de metrii ...poze am facut dar am vrut sa le selectez si din gresala le-am sters pe toate ... :((

imi pare rau de ce sa intamplat ca am batut drumul pana acolo degeaba si am pierdut si vrio 100 de imagini ...sunt suparat rau si ma duc sa ma culc ... :zen:
Quote from: fuscobal on July 16, 2015, 10:02:45 PM
Quote from: cutter on July 16, 2015, 03:49:10 PM
Pe lotul 4 Lugoj-Deva (constructor UMB) ne-a fost semnalată o situație care pare destul de gravă la cariera Brănișca: în jur de 20 de piloți forați (la adîncimea de 25 de metri) au alunecat. Este vorba de o parte din piloții forați prin care UMB urmărea stabilizarea dealului de la baza carierei. Se pare că planul activ de alunecare este sub adîncimea maximă a piloților. Pare a fi vorba de o greșeală de proiectare și de pregătire a acestei lucrări de consolidare, dar în același timp este o problemă foarte serioasă cum s-ar putea rezolva situația apărută și aici îi invităm pe inginerii de pe forum să-și exprime opinia.

Din pacate confirm si eu vestea dupa ce am discutat cu un "insider" !
Quote from: horatiu.cosma on July 16, 2015, 06:41:58 PM
Mie imi pare greu de crezut ca planul activ de alunecare depaseste 25 de metri adancime, si daca e asa, pe baza caror calcule s-a decis forarea pana la 25 si nu pana la 30 sau 35...
Quote from: paulmare on July 16, 2015, 06:39:41 PM
Quote from: cutter on July 16, 2015, 03:49:10 PM
Pe lotul 4 Lugoj-Deva (constructor UMB) ne-a fost semnalată o situație care pare destul de gravă la cariera Brănișca:

Eu nu sunt constructor dar ma indoiesc ca isi va da cineva de aici cu parerea fara sa stie exact ce e acolo,
cariera e in exploatare de zeci de ani
cine stie cat au puscat, au excavat, unde au depozitat ce a fost de decopertat ca sa ajunga la roca utila, unde se scurge apa pluviala din cariera care curge nestingherita - cred ca sunt mult mai multe probleme decat la un deal normal din cauza carierei
La fel cum nu ma indoiesc ca si-au trimis acolo niste capete luminate care sa gaseasca o solutie repede 



Deocamdata, este vorba de aproximativ 17 piloti forati cu diametru de 1000, din totalul de 80 , care au cedat / alunecat, planul de alunecare fiind mai jos fata de adancimea de forare, care conform proiectului era de 25 m

o mare parte din zona pilotilor forati, este o fosta zona unde se depozita materialul nefolositor ca urmare a puscarilor, dar si a extractiilor din albia raului

la vremea realizarii SF, si a efectuarii  forajelor ,nu stiu, dar poate au fost montate si inclinometre, in urma rezultatele citirilor inclinometrice și piezometrice precum și calcule privind analiza stabilitătii taluzurilor,s-a stabilit ca adancimea maxima a planului de alunecare este de 25 m.

in timp , din cauza apelor subterane, dar si a altor cauze, planul de alunecare isi poate modifica pozitia atat in plan vertical cat si orizontal

avand in vedere ca este un proiect Design & Built ( fidic galben), este responsabilitatea celor de la UMB si Tehnostrade, implicit a proiectantului

este posibil sa fie vorba de o greseala de proiectare legata de cotele zidului de sprijin proiectat, dar si a executiei legaturilor la partea superioara , care trebuia sa fie de aprox 7 -8 m, care se pare ca nu s-a respectat

a existat o intalnire intre reprezentantii proiectantului, Luca Way, si a unei firme din Timisoara, aceasta din urma a inceput efectuarea unei expertize, pentru  a stabili cauza acestor cedari / alunecari a pilotilor

oare CNADNR a cerut punctul de vedere al consultantului responsabil pentru acest lot 4, Aecom Ingieneria ??

totodata, chiar nu stiu ce solutie poate sa dea ca urmare a expertizei.....poate executia unor piloti la o adancime mai mare, sub planul de alunecare care sa preia eforturile celorlalti piloti......

informatiile sunt tot de la un '' insider '' 8)

NadlacII

#22839
Bună seara! Urmăresc deja de câţiva ani acest forum şi sunt foarte impresionat de profesionalismul şi de seriozitatea membrilor!  :)

Quote from: Alor on July 16, 2015, 09:17:26 PM
In legatura cu semnalizare deficienta pe autostrazi va redau ce relata astazi doi utilizatori pe un site de stiri, in ideea ca API ar putea semnala si aceste probleme la CNADNR.

Articolul la care @Alor face referire se găseşte pe site-ul ...
http://www.opiniatimisoarei.ro/pericol-urias-pe-noua-autostrada-a-vestului-eroare-grava-de-semnalizare-soferii-disperati-fac-manevre-extrem-de-riscante-unde-e-greseala-video/16/07/2015
Video: http://www.opiniatimisoarei.ro/wp-content/uploads/2015/07/autostrada-eroare-semnalizare2.mp4

Nodul A1/A11 (Arad) îl găsim şi pe YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=haF3IJAQD_E&feature=youtu.be&t=8m32s

Pentru îmbunătăţirea orientării şoferilor ar putea fi luate următoarele măsuri pe lânga afişarea oraşelor Deva şi Sibiu:

- Repetarea inscripţiilor de pe carosabil,  care în acest moment nu apar decât o singură dată, cu scurt timp înainte de a se termina nodul, la minutul 8'54:
ARAD pe banda stânga (spre A11), respectiv TIMIŞOARA pe cele două benzi spre dreapta (spre A1).

- Adăugarea permanentă a oraşului LIPOVA (10.000 de locuitori) pe indicatoarele spre Oradea (A11), cât şi eventual pe carosabil, deoarece DN7 Arad - Lipova - Deva va rămâne o alternativă şi după finalizarea A1 Nădlac - Sibiu.

- În timp ce săgeţile de pe indicatoare arată clar spre stânga (direcţia A11 (Oradea)), respectiv spre dreapta (direcţia A1 (Bucureşti)), pe carosabil găsim următoarele marcaje:

8'51 min: A11: înainte / A1: înainte+dreapta
8'54 min: A11: înainte / A1: dreapta / A1: dreapta
8'56 min: A11: înainte / A1: dreapta / A1: dreapta
8'57 min: A11: înainte // A1: înainte / A1: înainte
8'58 min: A11: înainte // A1: înainte / A1: înainte

Poate că şi aceste săgeţi neclare contribuie la faptul că şoferii virează la stânga abia în ultimul moment, aşa cum vedem pe filmul de pe site-ul Opinii Timişoarei, aceştia neştiind că spre Lipova nu se iese decât pe o singură bandă!

Quote from: rocklee on July 16, 2015, 11:09:41 PM
...poze am facut dar am vrut sa le selectez si din gresala le-am sters pe toate ... :((

P. S. Şi mie odată acelaşi lucru mi s-a intâmplat - iar Recuva m-a salvat!  ;)

cutter

1) Se pot fora piloți mai jos de 25m?
2) Ceilalți 63 de piloți n-or fi și ei pe cale să cedeze?

TibiV

Despre care parte a autostrăzii este vorba?
UMB a făcut piloţi si la nord (spre carieră) si la sud.
Adică sensul Deva-Lugoj sau Lugoj-Deva  ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexIP

Am făcut azi A1 pe tronsoanele cu probleme din zona Săliște. Nu mai era nici o restrângere pe o singură bandă, a fost asfaltată toată bucata cu probleme pe câteva zeci de metri (și lăsată nemarcată).

Pe toate tronsoanele respective nu ești în siguranță cu viteză decât dacă ai mașină mică, pe ambele sensuri erau camioane sau dube oprite pe avarii după câte o trambulină, vreo 6 în total, la unul am nimerit fix când se uita șoferul cu o privire tristă înăuntru la marfă. În special în zona care pleacă la plimbare, pe sensul Sibiu - Sebeș sunt câteva trambuline unde iei lejer aer de la o viteză în sus, și plin de urme pe parapeți în imediata apropiere. Nu neapărat 60, cât scrie pe indicatoare (ca de obicei, dacă sunt prea jos nu le mai respectă absolut nimeni) dar un 80 sau 100 limitarea ar fi fost mult mai ok pe acolo. Am remarcat și semne definitive de denivelări, pe fond alb, deci e finală treaba. :(

Vă las cu faimosul Indicator din Pisa, comuna Săliște.


MNU

La trambuline, exista macar un indicator de limitare de viteza pt fiecare zona?

Ca daca nu exista, chiar sunt niste nesimititi ordinari!

mishu77

^^

Nu cred ca este nici o limitare de viteza la trambuline (sper sa nu gresesc) de altfel cred ca nu poti pune limitare din km in km ca practic nu cred ca este pod sau podet care sa nu sufera de acesta tasare.