News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 55 Guests are viewing this topic.

cutter

Cine insistă? delacroix sau eu? Eu n-am zis că vreau eu bandă de urgență în tunel, am zis că așa se va face, poate n-ai citit cu atenție.

TibiV

cutter, pasadia il cita pe delacroix, nu pe tine !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

mare lucru. Nu vom avea banda de urgenta la niste tunele de sub 1 km.

care sunt sansele ca o masina sa se strice exact acolo si sa nu poata iesi? 1 la 1 milion?

hai sa aruncam cu bani pe benzi de urgenta pe care sa opreasca toti sa caste gura, ca e mai bine asa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Pentru 3-400 de metri de tunel, mie chiar nu imi pasa ca e sau nu banda de urgenta. Nici nu ma prind ca am intrat in el, ca deja am iesit. Important e sa se liciteze cat mai repede, ca altfel noi ne certam pentru ceva care o sa fie gata la anu si la multi ani.

istvan78

Quote from: delacroix on March 17, 2015, 10:49:54 PM
La al treilea debleu, al patrulea in SF avem TEREN AGRICOL. Nu trebuie forare se poate si cut&cover.
M-ai bagat in ceata: vorbesti de debleu si spui ca al treilea NU se transforma in tunel, apoi vorbesti de forare vs. cut&cover.  :o

Quote from: delacroix on March 17, 2015, 10:49:54 PM
Si repet pentru ultima data: tunelurile forate se fac pentru un profil de autostrada FARA banda de urgenta.
Nu-i nevoie sa mai repeti. Am inteles cu totii si suntem OK cu asta. Vorbim de cateva sute de metri, la fel e in majoritatea tunelelor de autostrada din Europa (chiar si la tunele de mai multi Km, construite recent), si va fi limitare la 100Km/h probabil, dupa cum e obiceiul pe la altii.

laszlo.robert

#20795
Ori cum toata situatia cu ecotunelele este trasa de par:
Nu era nevoie ele ,mai ales in zona de deal,munte unde ai multe viaducte care asigura trecerea  linistita a animalelor salbatice ,bine inteles cu pasaje libere sub poduri.Ecotunelele sau ecosuprapasajele se folosesc mai ales la cimpie.Animalele aud de la km-rii zgomotul masinilor mai ales a camioanelor,cele carora le este teama nu se vor apropia de autostrada fie ca trebuie sa treca peste sau pe dedesubt.nu de mult am vazut un documentar interesant din Florida unde pentru circulatia libera a pumelor si ursilor negrii americani au preferat podurile ,viaductele chiar in mijlocul padurii unde nu era nevoie de ele din punc de vedere technic.
Am lucrat acum 5 ani la Variante dell Valico (IT),nou parcurs din A1 intre Bologna si Firenzze ,70% fiind in tuneluri.Zona fiind foarte instabila geologic,sa miscat tot muntele ,tunelul principal a crapat ,nefiind deschis nici la data de azi.nemai vorbind de costuri si timpul necesar executiei  nu intotdeauna tunelul ofera siguranta 100%.Nu sunt impotriva tunelului dar trebuie facut unde este chiar necesar.

Quest

Ca tot vorbim de tuneluri, sa ne mai clatim ochii cu o lucrare de arta facuta la croati, de catre croati Hidroelektra Niskogradnja d.d. Zagreb (deci nu Vinci, nu Strabag, nu Bechtel, nu Astaldi, nu nimeni din Vest, croatii ei insisi)
In Croatia expresia prin noi insine, ptr noi insine, are o consistenta aparte care cred ca ne-ar prinde si noua bine...

Tunel Sveti Rok 5,7 km

Common sense will get you far !

igorashu

Quote from: delacroix on March 17, 2015, 10:49:54 PM
Tunelurile respective nu se fac pentru ca aluneca dealurile! Se fac pentru a proteja fauna. Un lucru bun chiar daca arunca in aer pretul autostrazii. La al treilea debleu, al patrulea in SF avem TEREN AGRICOL. Nu trebuie forare se poate si cut&cover. Terenul oricum a fost expropiat. Dar numai in varianta prezentata de DIWI. In realitate linia rosie NU se coboara ci se ridica concomitent cu usoara schimbare a traseului. In consecinta debleul va fi mult mai mic si mai ales autostrada nu va trece pe sub paraie ca in varianta DIWI. Chiar si cut&cover un tunel costa dublu fata de un viaduct. Si repet pentru ultima data: tunelurile forate se fac pentru un profil de autostrada FARA banda de urgenta.
Deci planul e pentru T1 şi T2(T2+T3 varianta cutter)forate, iar T3(T4 varianta cutter) cut&cover?

Quote from: laszlo.robert on March 18, 2015, 10:44:25 AM
Ori cum toata situatia cu ecotunelele este trasa de par...
Dacă îmi aduc bine aminte din ce am citit pe aici, carnivorele (urşii) merg după miros, pe "cărări bătătorite". Dacă s-ar face viaducte sau cut&cover, "cărările" astea ar fi întrerupte.

cutter

Aoleu, pe mine mă doare capul, e ultima intervenție pe subiect. Cu roșu pe pagina anterioară e ce se impune prin acordul de mediu și din ce înțeleg delacroix zice că atît și numai atît se va face. Cu negru e ce cred eu că se va face adică diferență față de acordul de mediu/SF este că T2 este prelungit și apare și T3. 

Toate tunelele sunt forate prin tehnologie similară cu NATM.

T1 și T2 trebuie făcute, sunt impuse de Comisie, de acordul de mediu, orice discuție e absolut tardivă acum.

alecu26

oare nu e posibil când vor vedea costurile, Comisia sa se suceasca?
Drumurile noastre POATE;

cutter

Nu, trebuie respectat acordul de mediu.

Și oricum costurile totale ale proiectului (Dumbrava-Deva) nu sunt mari chiar și cu tunele pentru că s-au făcut economii enorme la licitație (UMB-40% pe LD4, dar și ceilalți au fost în zona de 50-60% din ce-mi aduc aminte).

iuli

Dar cat le mai ia sa faca o data licitatie pentru tunelurile alea? Care ar mai fi procedura? Trebuie facut un SF si pentru ele? Parca vad ca termina lotul (oricat de intarziati ar fi) si aia nu se apuca de sapat un tunel.

Chiar nu inteleg lentoarea asta in MT si/sau CNADR  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

horatiu.cosma

Au fost economii enorme pe licitatiile initiale, dar de atunci au mai aparut pe langa acele tunele de pe lotul 2, alte viaducte(prelungiri viaducte), ecoducte pe toate loturile de care se va profita la maxim. Constructorii stiu ca e o presiune mare pe CNADNR din punct de vedere a timpului, si nu isi permite blocarea proiectelor pana face o licitatie pentru prelungirea unui viaduct sau pentru un ecoduct, si atunci o sa negocieze la sange.

iulius

tunel fara banda de urgenta

tunele "gemele"

istvan78

Quote from: iuli on March 18, 2015, 02:06:42 PM
Dar cat le mai ia sa faca o data licitatie pentru tunelurile alea?

Chiar nu inteleg lentoarea asta in MT si/sau CNADR  >:(

Pai poate si eu s-au zapacit deja si nu mai intelege nimeni unde trebuie tunel si cat?  :p