Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 61 Guests are viewing this topic.

adrian

Quote from: Ionut on July 18, 2012, 04:48:00 PM
Cam astea imi vin in minte... sigur mai sunt avantaje. Evident, sunt si dezavantaje - a se vedea Bucuresti-Ploiesti. Daca UMB avea tot segmentul mergeam pe A3 din decembrie... daca imparti in mai multe segmente si un contructor nu-si face treaba, in functie de autostrada, este riscul sa nu poti deschide. Exact cazul Bucuresti-Ploiesti.

Per total sunt mult mai multe avantaje decat dezavantaje, e clar.

Salut Ionut. E primul meu mesaj, desi am citit toate cele 164 de pagini si savurat filamarile si pozele facute de voi cei din tara.
As vrea sa adaug ca acest dezavantaj, s-ar putea transforma intr-un avantaj clar daca "mintile prealuminate" ar termina fiecare impartire in conexiune directa cu DN sau orice alta cale de acces. In acest mod ar putea fi dat in folosinta imediat indiferent daca cealalta firma a terminat sau nu. Un exemplu clar este UMB la Timisoara. Stiu din experienta propie ca aceasta practica este foarte comuna in afara. Am intalnit destul de des.

Quote from: lautaxi on July 17, 2012, 11:21:49 PM
ca mai sunt cativa ani si intra sora de la est ukraina care e de 3 ori cat romania ,nu are autostrazi si daca o sa avem firme tari ( nu cu trei lopeti si un tarnacop) poare prind si romanii contracte acolo sa faca bani in ukraina cum fac astia acum la noi de asta ziceam sa il ajute pe nelu iordache asta care s-a apucat de 10 lucrurui o data si modernizeaza aeroportul bacau si face transalpina si simeria-petrosani si extinde blue air si nadlac-arad acum vrea inca un aeroport in sudul bucuretiului pana la urma nu ii iasa nimic si crapa da faliment daca nu il ajuta statul sa ii dea ce va tronson daca nu la deva-lugoj poate pe gilau-nadasel sau intre campia turzii si t mures ...vom vedea ce va fi.....

De aici ma faci sa inteleg ca esti un posibil angajat/colaborator al acestui individ, care mie personal nu imi pica deloc bine, dar asta nu are nici o legatura. Pai cum poti tu sa crezi ca acest tip ar fi in stare sa mai faca inca ceva daca el se apuca de 10 mii de lucrari si nu este in stare sa duca una la bun sfrasit. Daca cineva merita este UMB.
Prin spusele tale e ca si cand ai favoriza infractorul si incuraja batutul pasului pe loc. Daca ar fi dupa mine tipul asta care habar nu are de management nici nu ar mai avea firme. Probabil se pricepe la altceva de are bani. Imi pare sincer rau, dar ma astept la mai multa meditare inainte de a spune ceva...

ciprebbe

from eurocopter:

"Poate cineva sa imi posteze o harta/imagine din satelit cu Lugoj-Deva lot I? E nevoie pentru a ne orienta mai bine si a optimiza traseul (sa contina neaparat si localitatile). Multumesc."
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Sfantu

Harta Autostrada A1 A2 A3 A4 A6 inclusiv DN si DJ in judetele adiacente Versiunea medie 50MB  Versiunea mare 200MB

tonică

Sfantu, daca te uitai cu ceva pagini in urma deja se postase aceea imagine!
Doar ca acela e capatul dinspre belint si nu intreg tronsonul.
Repet imaginea poate a trecut neobservata:



tonică

pentru RunRun1730 impartirea loturilor 2,3 si 4 din segmentul a1 lugoj-deva:

lotul 2 sectorul Dumbrava – Ilia, între km 27+620 și km 56+220
lotul 3 sectorul Dumbrava – Ilia, între km 56+220 și km 77+361
lotul 4 sectorul Ilia – Deva, între km 77+361 și km 99+500.

Dupa mine, strict necesar intr-o prima faza ar fi lotul 2 si primii 10 km din lotul 3 pana-n podul peste mures.. Dupa guvernanti...potopul... :)

Sfantu

deci eu mi am dat silinta sa gasesc ceva, am pus o harta mare probabil mai utila atunci cand zbori si ai nevoie de puncte de orientare, dar daca ai postat tu deja, sunt sigur ca poti cauta in continuare si restul tronsonlui.  O:-)
Harta Autostrada A1 A2 A3 A4 A6 inclusiv DN si DJ in judetele adiacente Versiunea medie 50MB  Versiunea mare 200MB

Ionut


MHN

Quote from: RunRun1730 on July 18, 2012, 03:24:00 PM
Exact, dimensiunea loturilor.
Motivul pentru care a fost impartit in 4 loturi presupun ca e dat de dimensiunea totala a lotului care are app 100km.Si e mai eficient sa lucrezi cu mai mult firme...nu?

^^
Quote from: Ionut on July 18, 2012, 04:48:00 PM
Sunt multe avantaje pentru care s-a impartit Lugoj-Deva in 4 loturi:

- impaci mai multi constructori, dai la mai multi de lucru si eviti contestatiile (fiecare, ma rog, aproape fiecare, primeste un lot)
- daca unul nu-si face treaba (vezi Romstrade), nu e buba asa mare (iti imaginezi sa fi luat Romstrade 100 de km?)
- nu toti lucreaza in acelasi timp, unii lucreaza mai repede (vezi UMB) si ai sanse sa deschizi mai repede un segment (vezi UMB)
- se creeaza o concurenta sanatoasa intre constructori (daca unul merge mai tare, vezi UMB, ceilalti vor fi motivati pt ca acela care termina primul are sanse mai mari sa primeasca un nou tronson)
- mai usor de finantat

Cam astea imi vin in minte... sigur mai sunt avantaje. Evident, sunt si dezavantaje - a se vedea Bucuresti-Ploiesti. Daca UMB avea tot segmentul mergeam pe A3 din decembrie... daca imparti in mai multe segmente si un contructor nu-si face treaba, in functie de autostrada, este riscul sa nu poti deschide. Exact cazul Bucuresti-Ploiesti.

Per total sunt mult mai multe avantaje decat dezavantaje, e clar.
Sinteza excelenta!
Personal, sper ca UMB sa castige macar 2 loturi :)

vancouver

Quote from: lautaxi on July 18, 2012, 12:31:08 PM
Quote from: ciprebbe on July 18, 2012, 12:26:23 PM
e amanare pana pe 20 august
numa bine termina umb si se muta dincolo
de sibiu -pitesti am uitat ce se mai stie  portiunea aia oricum cred  ca ,costa cat toata autostrada de la nadlac la constanta...

Asta e o prostie pe care o tot aud si incerc sa o combat.


CONTINUITATEA înseamna SUPRAPUNEREA partiala a contractelor

Pentru UMB nu e deloc bine. Bine ar fi fost daca licitatiile se faceau in februarie sau martie. Atunci in aprilie de facea atribuirea si aveau 6 luni pentru proiectare. Dar cu terasamentele puteau deja sa se apuce din iulie-august. In acest moment utilajele pentru terasamente si piloti forati care au lucrat pe A1 Izvin-Giarmata SUNT LIBERE. Inclusiv specialistii. Ei se puteau ocupa deja de un nou lot. Utilajele pentru asfaltari, marcaje, rigole, etc... sunt cu totul altele si nu au legatura. In acest moment chiar si muncitorii de la structurile de beton sunt deja liberi si se puteau apunca de structuri noi.

Asadar pentru a lucra eficient o firma de drumuri are nevoie permanent de lucrari noi, care sa se SUPRAPUNA partial cu cele in executie.



Licitatiile TREBUIE sa fie corecte

LICITATIE inseamna ca NU EXISTA DEDICATIE. Acesta este scopul existentei licitatiei: sa nu se poata faca nici un aranjament pentru ca o anumita firma sa ajunga la o lucrare, ci cea mai ieftina firma care indeplineste toate cerintele din caietul de sarcini sa ia lucrarea.

Licitatiile de pe CIV sunt corecte. Acest lucru este aproape sigur pentru ca:
- sunt urmarite de Uniunea Europeana, iar UE e compusa si din oameni care NU SE GANDESC doar cum sa fure sau cum sa dea o lucrare in mod direct unei firme
- au rezultat preturi MULT mai mici fata de cele estimate de CNADNR, deci chiar a existat concurenta
- firmele perdante puteau face contestatii si nu prea au facut, deci nu au avut ce sa conteste (cu exceptiile de rigoare, dintre care cea mai deranjanta este TM-Lugoj, lot II - dar aici exceptia intareste regula)

E foarte bine ca UMB este o firma serioasa si termina lucrarile la timp. Dar nu exista nici o garantie ca va mai câstiga lucrari mari.



FARA LICITATIE = NENOROCIRE

Pe de alta parte si DACA AM VREA sa dam un nou tronson UMB fara licitatie, acest lucru ar fi o catastrofa. Știindu-se câștigător sigur, UMB nu se va osteni sa eficientizeze la maxim treaba, ci va cere mai multi bani (argumente tehnice sunt destule). In cele din urma firma UMB insasi ar sfârsi in a nu mai fi eficienta si nu va avea nici o sansa sa câstige lucrari in alte parti ale lumii / Europei, ci numai acolo unde este "corcolita" si ocrotita. Aceasta este nenorocirea care s-a abatut asupra României imediat dupa revolutie, când toate firmele erau de stat si primeau comenzi centralizate si sugure si nu erau capabile sa activeze pe o piata concurentiala, de aceea evident trebuiau inchise. Asadar daca nu vrem sa mai repetam asa ceva, hai sa încetam cu ideea de a face favoruri unor firme, indiferent daca sunt românesti si indiferent cât de bine au lucrat pâna acum.

Singurul lucru care se poate face, este o depunctare a firmelor care au inregistrat întârzieri sau au creat probleme, respectiv excluderea lor o perioada de la licitatii daca pur si simplu si-au batut joc in trecut de alte contracte (de ex. ROMSTRADE eu i-as da o interdectie de 2-3 ani iar EUROCONSTRUCT si PACO ar merita si ele cel putin 2 ani pentru bataia de joc de pe Buc-Ploiesti).



Amânarea este pur din motive electorale

Concluzie: Nici în vis nu mai gânditi ca o firma sau alta AR TREBUI sa ia o anumita lucrare. Nici in vis nu mai luati in calcul ca o anumita amânare se face pentru o anumita firma. Iar in cazul de fata va spun sigur, amânarea NU AJUTA CU NIMIC firma UMB, ci dimpotriva, daca va câstiga in august un tronson, se va putea apuca de el serios abia din martie la anu..., adica va avea o discontinuitate in activitate destul de importanta si care nu o ajuta sa se eficientizeze.
Amânarea are un singur scop: economisirea de bani la buget in prag de alegeri, pentru a nu fi nevoiti sa taie din alta parte. Pentru USL sa taie din alta parte sau sa se imprumute mai mult, dupa ce asta au criticat permanent la guvernul Boc, ar fi o catastrofa înainte de alegeri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Man stai un pic, ce te agiti asa? :D

Am mai avut sigur discutia asta. Nu a zis nimeni ca trebuie sa se dea contractele fara licitatie. Si nu a zis nimeni ca acele contracte trebuie sa fie incorecte si date cu dedicatie. Ideea de baza e ca ar fi mult mai bine daca un constructor serios ar lua un nou contract, mai ales ca are o organizare de santier foarte apropiata.

Acum te intreb si eu ceva: ti se pare normal ca Romstrade sa castige Timisoara-Lugoj lot 2? Ca mie nu mi se pare. De fapt, bine ar fi daca s-ar introduce (nu stiu daca se poate asa ceva) niste criterii la licitatie de genul "daca in ultimele X contracte n-ai fost serios, n-ai livrat la timp, ba mai mult, ai deturnat fonduri, atunci esti suspendat pe termen de X ani".

Eu platesc niste taxe si impozite si vreau ca banii mei sa mi se intoarca, nu sa-i bage Nelu Iordache intr-o companie privata din care eu n-am niciun beneficiu. Sa-mi dea bilete Blue Air gratis.

Asta e discutia, e vorba cine merita un nou contract si cine nu. Nu s-a pus problema sa nu se faca licitatii sau ca aceste licitatii sa fie incorecte.

:cheers:

iuli

Baieti, cand ne vom intalni vreodata la o bere va povestesc mai multe despre UMB, lucruri aflate de mine de foarte de curand din interior. Chestia e ca e prima firma romaneasca pe care o aud ca gandeste la nivel global. Nu conteaza cum au facut primul milion ci cum lucreaza acum. Nu incerc sa le tin partea dar am fost foarte impresionat de modul in care gandesc ca si companie, foarte aproape de ce auzim sau vedem ca lucreaza cei din vest.
Acum sa incerc sa il contrazic foarte putin pe vancouver. UMB are capacitatea de a reloca foarte repede inginerii de pe un santier pe altul pentru ca au foarte multe lucrari si oamenii sunt mereu in miscare de pe un santier pe altul, astfel ca nimeni nu sta astepand o lucrare sau cand ii va veni randul. Deci daca ar lua inca un lot oamenii care au lucrat la inceput sunt deja pe alte lcurari sau sunt disponibili pentru a incepe o alta lucrare. Totul se misca ca un carusel. Deja sunt ingineri sau muncitori care si-au terminat task-ul si se pregatesc sa fie relocati pe santiere de prin Moldova (am inteles ca au pe acolo vreo 3 lucrari destul de mari).
Dar intr-adevar daca primesc lotul in august, efectiv de munca pot incepe prin octombrie, noiembrie cu ceva decopertari si in paralel sa se faca planul amanuntit. Astfel ca lucrul efectiv pe care sa il putem si noi vedea cu ochii se va face incepand de prin martie-aprilie la anul.
In rest sunt complet de acord cu vancouver, licitatiile sunt si trebuie sa fie corecte, dar cred ca va mai castiga un lot UMB pentru ca are puterea de a incepe inca un lot de autostrada. Legat de ce loturi va castiga fiecare nu cred ca va fi decis in birourile CNADR ci mai degraba intre constructori care fac un aranjament de genul, baga tu mai tare acolo ca eu ma fac ca dau din pedale dar ma lasi pe mine dincolo ca imi convine mai mult. Cam asa se face peste tot in lume... nimic nou! Dar nu e nici neaparat ceva rau.
Cat despre banii pe care USL ar putea sa ii aloce aici discutia vine, dupa parerea mea umila, in felul urmator. Oricum bani nu se vor da din bugetul actual, deci pot sta linistiti, pentru ca pot incerca niste amanari de plati pana prin ianuarie cand va fi aprobat noul buget. Doi la mana, daca vor fi baieti destepti si vor face un imprumut pe vreo 3 ani de la ceva banca (BM, FMI, Banca Europeana, etc.) si banii sa ii imparta la constructori atunci dupa predarea lucrariilor deconturile de la UE sa acopere imprumutul. Asta ar fi bine si pentru ca statul va sta cu gura pe constructori sa termine la timp ca sa ia mai repede banii de la UE sa plateasca imprumutul facut.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

@Ionut Eu as face altceva: as face un fel de top al constructorilor. Daca ai terminat o lucrare mai repede primesti niste puncte in plus, daca e la timp atunci putin mai putine puncte si apoi cu fiecare luna de intarziere esti depunctat. Astfel ca la licitatie minusul sau plusul de puncte te poate urca sau cobori putin sau te poate departaja de alt concurent. Evident ca vor trebui gasite metode de rezolvare a unor conflicte, de exemplu predarea lucrarii nu s-a putut face la timp pentru ca guvernul nu a efectuat platile la timp, sau pentru ca nu a eliberat terenurile sau utilitatile. Dar si astea se pot rezolva... vointa sa fie!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

vancouver

Quote from: Ionut on July 18, 2012, 06:50:20 PM

Acum te intreb si eu ceva: ti se pare normal ca Romstrade sa castige Timisoara-Lugoj lot 2? Ca mie nu mi se pare. De fapt, bine ar fi daca s-ar introduce (nu stiu daca se poate asa ceva) niste criterii la licitatie de genul "daca in ultimele X contracte n-ai fost serios, n-ai livrat la timp, ba mai mult, ai deturnat fonduri, atunci esti suspendat pe termen de X ani".
:cheers:

Exactly my point, adica exact acelasi lucru l-am zis si eu in postul meu anterior:

QuoteSingurul lucru care se poate face, este o depunctare a firmelor care au inregistrat întârzieri sau au creat probleme, respectiv excluderea lor o perioada de la licitatii daca pur si simplu si-au batut joc in trecut de alte contracte (de ex. ROMSTRADE eu i-as da o interdectie de 2-3 ani iar EUROCONSTRUCT si PACO ar merita si ele cel putin 2 ani pentru bataia de joc de pe Buc-Ploiesti).

Asadar: :cheers:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: iuli on July 18, 2012, 07:03:09 PM
Acum sa incerc sa il contrazic foarte putin pe vancouver. UMB are capacitatea de a reloca foarte repede inginerii de pe un santier pe altul pentru ca au foarte multe lucrari si oamenii sunt mereu in miscare de pe un santier pe altul, astfel ca nimeni nu sta astepand o lucrare sau cand ii va veni randul. Deci daca ar lua inca un lot oamenii care au lucrat la inceput sunt deja pe alte lcurari sau sunt disponibili pentru a incepe o alta lucrare. Totul se misca ca un carusel. Deja sunt ingineri sau muncitori care si-au terminat task-ul si se pregatesc sa fie relocati pe santiere de prin Moldova (am inteles ca au pe acolo vreo 3 lucrari destul de mari).

Eu cred ca nu ma contrazici, ci spui cam acelasi lucru ca si mine. Adica nu ajuta cu nimic UMB-ului o amânare în acest moment a licitatiilor, pentru ca oricum oamenii care se ocupa de lucrarile de la inceput au plecat deja de mult, cu tot cu utilaje.

Eu am mai completat doar care ar fi fost situatia care chiar ar fi convenit UMB-ului: Sa fi inceput prin mai - iunie un nou tronson in zona. Atunci intr-adevar puteau muta doar in zona oamenii si utilajele.


Numai ca cei din afara domeniului cred ca o firma vine cu anumiti oameni si utilaje, sta un an sau doi cu aceeasi oameni, termina lucrarea si apoi pleaca. Asa cum la ei acasa a venit zugravu, a stat 3 saptamâni, a zugravit si apoi cauta alta lucrare. Dar o autostrada este MUUUUUUULT mai complexa si implica activitati extrem de variate. Iar cei care incep lucrarea aproape niciodata nu vor fi si la final prezenti pe santier, cu exceptii sefilor de proiect, dar nici asta nu e sigur.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

iuli

Sorry, se pare ca am sarit niste cuvinte si am inteles gresit ce ai vrut sa spui.  :cheers:
Ai perfecta dreptate!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog