Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 65 Guests are viewing this topic.

istvan78

Depinde mult de vreme. E probabil cateva luni (2-3) de munca acolo. Cu o iarna ca anul trecut, pot termina pana la primavara, daca se instaleaza gerul si zapada, pauza pana in Martie.

NordKapp

Quote from: bogdymol on December 18, 2014, 01:35:53 PM
Eu doar sambata seara ajung in Arad.

Intrebarea mea e: sa intru in tara pe la Nadlac ca sa vad autostrada, riscand sa fiu blocat la vama de cozile interminabile ce se vor produce in ultima sambata inainte de Craciun, sau sa merg linistit pe la Turnu/Battonya, dar fara sa vad autostrada?
Intri pe la Turnu, faci dreapta către Pecica și parcurgi autostrada în ambele sensuri. :)

marius_ar

A aparut si in presa locala:
QuoteLiber la circulat pe o bucata din autostrada Nadlac-Arad
Constructorii de pe autostrada Nădlac-Arad spun că vineri va fi dat circulaţiei primul lot al şoselei.
După cum au promis, constructorii loturilor I şi II ale autostrăzii Nădlac-Arad sunt gata să dea circulaţiei primul lot. După lucrări intense, după o ,,luptă oarbă" cu vremea şi cu ploile, asocierea Astaldi-Max Boegl a reuşit să finalizeze bucata de autostradă exact cum a promis, înaintea sfârşitului anului 2014, şi anunţă că pe acolo se va putea circula încă de vineri, 19 decembrie. Aşa că cei care vor să circule spre Occident, spre Nădlac, se vor putea urca pe bucata de autostradă pe la nodul rutier din zona Pecica. Însă nu vor merge mult pe şoseaua de mare viteză, pentru că la nodul rutier de la Nădlac vor trebui să coboare, să intre prin Nădlac şi să circule, în continuare, spre graniţă. Şi asta pentru că partea maghiară nu a finalizat segmentul de autostradă dintre Mako şi Nagylak şi nici nu a fost realizat un punct de trecere a frontierei pe autostradă. Mai trebuie precizat şi faptul că şoseaua este circulabilă, dar constructorul mai are mult de lucru acolo. Vorbim despre garduri de protecţie, despre şanţuri, dar şi despre parcarea din apropierea Nădlacului.
Doar pentru unii
Din capul locului, trebuie precizat că nu toţi şoferii vor putea circula pe noul segment de autostradă. Şi asta pentru că drumul de legătură dintre şoseaua de mare viteză şi oraşul Nădlac are o singură bandă pe sens. ,,Camioanele de mare tonaj ar putea forma cozi pe acest drum şi, implicit, ar bloca circulaţia pe drumul de legătură. Aşa că, în primă fază, autostrada va fi dată circulaţiei numai autoturismelor", a spus Adrian Adler, managerul de proiect. Teoretic, TIR-urile vor avea voie să circule numai după ce partea maghiară va termina partea ei de autostradă.
Şi lotul II
Asocierea Astaldi-Max Boegl a câştigat şi realizarea celui de al doilea tronson de autostradă, respectiv Pecica-Arad. Aici au fost finalizaţi deja 6 kilometri care fac legătura între primul lot şi nodul rutier de la Pecica. Adrian Adler a spus că lotul II va fi finalizat cândva în vara viitoare. Din acel moment, se va putea circula pe autostradă pe relaţia Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj, dar şi invers
http://www.aradon.ro/liber-la-circulat-pe-o-bucata-din-autostrada-nadlac-arad/1488819

teocharis

devine critica deschiderea ciotului unguresc Nadlag-Mako + PFT in vara lui 2015.

marius_ar


Quest

Quote from: nenea_hartia on December 18, 2014, 12:57:52 AM
Quote from: marius76 on December 18, 2014, 12:07:49 AMÎnțeleg mai greu de ce A1, autostrada spre Vestul Europei, coridor pan-european, face un ocol până la Timișoara, în loc să urmeze cum era firesc cursul Mureșului, de la Ilia la Arad.
- pentru că autostrada nu se face doar ca să venim noi doi acasă mai repede de sărbători :), ci ca să lege și orașele mari, deci Timișoara trebuia conectată la autostradă;
- pentru că de la Lugoj se desprinde aripa sudică a Coridorului IV;

S-a tot discutat și răăăăăăsdiscutat ,,ocolul" ăsta, încât riscăm un ban de la Ionut. :D

Mersi nenea_hartia ptr explicatiile de bun simt.

Marius76 inteleg ca acel post a fost primul tau mesaj aici pe forum. Cind intri la Nadlac, cel mai mare oras din toata jumatatea vestica a tarii (si demografic, si economic, si cultural, si academic etc) este Timisoara (pacat ca Aradul si Timisoara nu sint mai apropiate precum BR+GL, s-ar fi format cea mai mare aglomerare urbana dupa Bucuresti). Pina la Bucuresti pe acest culoar pan-european nu ai alt oras de talia Timisoarei. Si atunci, cum sa ocolesti unul dintre marile orase romanesti, ca sa ce ? Sa mergi atza pe Valea Muresului ?
"Ocolul" nici macar nu s-a facut atit cit trebuia, normal era ca A1 sa treaca pe linga Dunca si prin sudul aeroportului (e un "lessons learned" clar care ar trebui seminarizat noilor generatii, la fel cu mega-greseala Bechtel). Iata ca acum trebuie construiti inca 8 km de racord ptr deplasarea dinspre Timisoara catre nord ptr ca urcarea de la Giarmata e complet aiurea.

Alecu26 interesanta acea conditie de normativ ca aliniamentul unei autostrazi sa nu depaseasca 2 km (ptr evitarea plictiselii). Desi, daca te uiti pe harta la A1 dupa curba de la Giarmata-TM, catre Arad ai vreo 15 km de linie dreapta (pina pe la Sagu-AR).
Common sense will get you far !

sebba

ba bine ca nu-s apropiate ca sa se faca aglomerarea aia urbana
mi-au ajuns 15 ani de Bucuresti :)

si ca sa revin: cine mai vine? doar Horatiu? Horatiu, la ce ora ai ajunge maine in Arad?

(scriu aici ca poate se mai gasesc si altii dar rog sa raspundeti pe tema asta in topicul de intalniri)
Sailing away! S/Y Haimana

simotm

Quote from: bogdymol on December 18, 2014, 01:35:53 PM
Eu doar sambata seara ajung in Arad.

Intrebarea mea e: sa intru in tara pe la Nadlac ca sa vad autostrada, riscand sa fiu blocat la vama de cozile interminabile ce se vor produce in ultima sambata inainte de Craciun, sau sa merg linistit pe la Turnu/Battonya, dar fara sa vad autostrada?
Daca risti sa stai 1 ora la coada la vama, crezi ca merita sa vezi  bucata de autostrada?Pt cei din zona TM e si varianta vamii de la Cenad insa tot asa, pierzi autostrada.

Eu sper ca vor semnaliza f.bine intrarea pe autostrada (in zona Nadlac), ca la oboseala de pe drum nu mai vezi chiar toate indicatoarele noi si cum romanu merge "tot inainte"ca pe-acolo stie, sa nu fie DN -ul plin si autostrada goala ...

tonică

bogdymol ca sa nu ai nici o problema cu aglomeratia si poti vedea si autostrada eu iti propun ca la mako sa mergi drept inainte...Noi vom fi cei mai castigati.. :lol:

alecu26

Quest: am verificat proiectul. E intradevar peste 2 km: 2bucX aprox 2,5 km si inca 2 bucX aprox 4 km.

Ce ajuta la Arad-Tm este ca sunt variabile in lung...adica tot un deal si o vale, o coborare si o urcare....si asta mai taie din monotonie.

Unde e intradevar DREEEEEPT e pe Lugoj-Deva 1...zona de la Balint-Bodo-Cutina ...unde e lipita de CF. Sunt vre 5-6 km cred. Si acolo e si drept ca-n palma.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

QuoteÎnțeleg mai greu de ce A1, autostrada spre Vestul Europei, coridor pan-european, face un ocol până la Timișoara, în loc să urmeze cum era firesc cursul Mureșului, de la Ilia la Arad.

- pentru că autostrada nu se face doar ca să venim noi doi acasă mai repede de sărbători :), ci ca să lege și orașele mari, deci Timișoara trebuia conectată la autostradă;
- pentru că de la Lugoj se desprinde aripa sudică a Coridorului IV;

Si pentru ca, aparent paradoxal, traseul stabilit e mult mai ieftin decat unul ce ar fi urmat valea Muresului.
Vezi pe o harta cum Muresul face nenumarate meandre dintr-un versant in altul si la fiecare trecere autostrada ar trebui fie sa traverseze Muresul peste un pod, fie sa se cocoate pe versant, fie sa "roada" din versant sa incapa pe langa Mures... problema de la Soimus, inzecita.
Valea Muresului intre Radna/Lipova si Gurasada e mult mai ingusta decat de aici spre Deva.


stangabriel

Quote from: alecu26 on December 18, 2014, 05:13:10 PM


Unde e intradevar DREEEEEPT e pe Lugoj-Deva 1...zona de la Balint-Bodo-Cutina ...unde e lipita de CF. Sunt vre 5-6 km cred. Si acolo e si drept ca-n palma.

Noroc de imperfectiunile asfaltului  :)

Asteptam cu drag poze maine,ma uitai pe Google Maps,Nu cred ca vor fi mai mult de 5 Km in plus pe A1 Pecica Nadlac fata de DN.

Inca ceva,parca 19 decembrie a fost deschiderea si anul trecut.

Ionut

Cei care mergeti va rog frumos sa va uitati de TIR-uri. Sunt curios daca le vor da drumul pe A1 inspre Nadlac. Ar avea totusi loc sa faca o coada mare intre intersectia cu DN7 si granita? Sau ele de obicei fac coada in afara localitatii Nadlac? Nu stiu cum e de obicei acolo.

delacroix

Quote from: istvan78 on December 18, 2014, 05:15:31 PM
...
Si pentru ca, aparent paradoxal, traseul stabilit e mult mai ieftin decat unul ce ar fi urmat valea Muresului.
Vezi pe o harta cum Muresul face nenumarate meandre dintr-un versant in altul si la fiecare trecere autostrada ar trebui fie sa traverseze Muresul peste un pod, fie sa se cocoate pe versant, fie sa "roada" din versant sa incapa pe langa Mures... problema de la Soimus, inzecita.
Valea Muresului intre Radna/Lipova si Gurasada e mult mai ingusta decat de aici spre Deva.
Ai vazut sau facut un SF pentru aceasta concluzie? Daca e o simpla parere, e gresita. Era suficient postul lui @nenea-hartia.

alecu26

ma uit la proiectul de reabilitare CF si sunt vreo 7-8 poduri peste Mures, plus si ceva tunele si galerii deschise.

Probabil (sper) ca a fost analizata macar asa de amorul artei....in cadrul vreunui studiu de prefezabilitate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).