Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

14 Members and 53 Guests are viewing this topic.

mishu77

Probabil se va deschide tot o data si uite asa 10 km stau nefolositi 2 ani ....

Ionut

Cei 10 km (Topolovat-Sanovita) raman nefolositi doi ani nu din vina constructorului, ci din vina mizeriei si telenovelei cu multe contestatii (vreo 2 ani parca au tot fost contestatii si reluari de licitatii) de pe acest lot. Eu zic ca se poate finaliza in vara tot lotul daca mentin ritmul. Am putea la vara sa mergem in concedii spre vest de la Lugoj la Nadlac numai pe autostrada. Ba chiar ar trebui sa fie gata si Impregilo cu toate prostiile si santajul lor. Ar ramane doar Soimus-Dumbrava "gaura" de acoperit pentru 2016. E bine. Sa vedem si acceptarea in Schengen in 2015 si va fi chiar OK pe segmentul asta de drum.

mishu77

Eu ma refeream la 10 KM nefolositi de la Sanovita la intersectia cu A6 si da clar nu e vina constructorului, e vina incompetentilor care ne conduc. Cu un minim de efort si bunavointa se puteau face 2 (2 nu 4) bretele una de urcare si una de coborare la Sanovita si astfel se puteau utiliza si restul de kilometrii.

Archi

O mica corectie: Avem un ciot foarte intens folosit.......de constructor.

sebba

ieri m-am intors la Arad dinspre Brasov si de la Deva (Sacams mai exact) am virat stanga spre Lugoj cu intentia de a incerca varianta A1 in locul DN7 - Valea Muresului

am facut exact 2 ore de la Soimus la Arad in conditiile in care cioturile de autostrada le-am facut cam cu 130-140km/h iar DN-urile cam cu 90-100
cand va fi data in folosinta si bucata de la Lugoj la Izvin (dupa cum ziceti si voi, cel mai probabil peste vreun an) varianta asta va concura serios cu DN7-le, cel putin ptr turisme

drumul de la Scamas la Ohaba e OK, de la Ohaba la Margina e cam inghesuit si serpuit, posibil sa nu le placa la tir-uri daca devine aglomerat iar de la Margina la intrarea pe A1 e iarasi OK
acum, cu coborare la Lugoj si mers pe DN pana la Izvin, nu e chiar buna alternativa decat ptr zilele de vineri sau cand e foarte aglomerat DN7 dar dupa ce vor finaliza lotul de la Sanovita la Izvin se va putea scoate un timp mai mic de 2 ore intre Arad si Deva fara a depasi viteza legala, ceea ce e mai greu de obtiinut acum pe DN7
Sailing away! S/Y Haimana

adiarc

Quote from: Ionut on October 06, 2014, 03:26:59 PM
Cei 10 km (Topolovat-Sanovita) raman nefolositi doi ani nu din vina constructorului, ci din vina mizeriei si telenovelei cu multe contestatii (vreo 2 ani parca au tot fost contestatii si reluari de licitatii) de pe acest lot. Eu zic ca se poate finaliza in vara tot lotul daca mentin ritmul. Am putea la vara sa mergem in concedii spre vest de la Lugoj la Nadlac numai pe autostrada. Ba chiar ar trebui sa fie gata si Impregilo cu toate prostiile si santajul lor. Ar ramane doar Soimus-Dumbrava "gaura" de acoperit pentru 2016. E bine. Sa vedem si acceptarea in Schengen in 2015 si va fi chiar OK pe segmentul asta de drum.
plus lipsa de viziune a CNADNR , care nu a prevazut noduri sau macar o iesire la capetele acestor loturi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

#17991
La categoria "probleme tehnice ce necesită rezolvare" în raportul de monitorizare pentru acest lot se menționează: Proiectarea structurilor peste autostradă astfel încît în perspectivă să poată fi constituite trei benzi de circulație pe sens.

1) A fost această cerință în caietul de sarcini al licitației?

Da. Este cerinta in normative si s-a insistat foarte mult pe ea la orice licitatie. TS a fost singurul care a facut cu vreo 6-7 metri mai scurte structurile si pe Lugoj-Deva 1 dintre toate acele 8 licitatii, ignorand aceasta cerinta. Acum li s-a cam infundat.
2) Pasajele peste autostradă trebuie să aibă o singură deschidere conform normativului?
Normativul doar recomanda, dar e cerere expres a CNADNR eliminarea pilei mediane pentru a creste siguranta traficului in ultimile licitatii. Arad-Tm a fost ultimul facut asa ca acolo proiectul era mai vechi.
3) Ce înseamnă cerința CNADNR pentru trei benzi pe sens, să fie loc pentru trei benzi plus bandă de urgență?
Hmm, e o intrebare buna. Pentru podurile autostrazii, e foarte clar, se fac de 12 metri latime intre parapeti, astfel incat sa intre si a 3-a banda, prin suprimarea benzii de urgenta. Pentru pasaje superioare nu e foarte clar, dar sa zicem ca e aceasi procedura, tot prin suprimarea benzii de urgenta.
4) Structurile de aici sau aici respectă această cerință?
Nu reusesc sa vad foarte bine din filmare sau sa masor ceva cat de cat, dar par foarte foarte scurte Probabil TS a ingnorat cerinta CNADNR nu doar in oferta, ci si ulterior, stiind ca au o probelema cu asta. O joaca destul de dur, la cacealma un pic chestia asta. Apropo, cand mai e cineva pe pasaj la Sanovita sa incerce sa masoare cam cat e spatiul liber intre acele fetele de beton, acele sferturi de con mai ciudate facute de ei.
5) Ce s-ar întîmpla în cazul unor precipitații de nivel istoric?
Unghiul mare nu e neaparat o problema. Daca se fac racordarile si corectiile de albie cum trebuie, nu e nici o problema. OK, un rau gen Bega, Timis sau altele la fel, mai greu sa le deviezi cum vrei tu. Apele cand vin mari tot pe unde vor ele merg. E si aici o chestie de comparat costurile. Din punct de vedere hidraulic, podurile de autostrada se proiecteaza pentru viitura 1/50 de ani plus o garda suplimentara de 1 metru pentru eventualii busteni, etc. Probabil structurile din studiului initial de 25-30-40 de metri sunt exagerate si la o verificare amanuntita se pot mai mici, dar parca s-a exagerat un pic aici. Problema e ca si studiile hidraulice eu un grad destul de mare de subiectivitate, si foarte multi coeficienti privitori la intensitate ploi, viteza apa, coeficienti de rugozitate, Chezy stau la dispozitia proiectantului cum sunt alesi.

Problema e ca daca subdimensionarea nu e grosolana, cand va veni acea inundatie 1 la 50 de ani, va fi foarte greu de dovedit ca intradevar a fost o proiectare defectuoasa. Un fel de prinde orbul, scoatei ochi.

PS: din ce am auzit si CNADNR s-a grabit aici cu aprobarile, sa nu intarzie proiectul si acum si-au cam dat seama ca nu e chiar OK.

PS 2: amintitiva ca Sova vorbea de o economie pe proiect de vreo 7% sau...ceva de genul asta. Daca sunt economii de genul asta, intradevar din punctul meu de vedere, nu se incadreaza in limitele Design&Build ci ar trebui sa fie incluse la Value Engineering (nu prea exista termen corect in romana).

PS 3: poate rin tin tin ne spune mai multe.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Quest

#17992
Quote from: cutter on October 06, 2014, 03:03:48 PM
@eurocopter: Mulțumim! Ar fi complicat să adăugăm niște adnotări pe film: pozițiile kilometrice, eventual locația nodurilor?

Sper ca e corecta identificarea lucrarilor de arta (lungimea lotului l-am pus intr-un xls cu cuanta de 200 m, pe alta coloana timpul cu cuanta de 3 sec rezultata dintr-un calcul, iar pe a treia coloana lucrarile de arta din desenele Pöyry). Parcurgind filmarea lui Eurocopter am mai corectat pe alocuri coloana cu timpi, la scala din video.

01'10"   km 56+700   pasaj pe DC65 peste autostrada
01'33"   km 57+817   pasaj pe drum local peste autostrada
02'25"   km 60+600   pasaj pe drum agricol peste autostrada
02'54"   km 62+100   pasaj pe drum agricol peste autostrada
03'15"   km 63+205   pasaj pe DJ609E peste autostrada (Recas)
03'54"   km 65+206   pasaj pe DC75 peste autostrada
04'20"   km 66+600   parcare
04'42"   km 67+686   pasaj pe DC76 peste autostrada
05'41"   km 70+659   pasaj pe DC75 peste autostrada
06'37"   km 73+600   nod cu DJ572 (Topolovat)
06'55"   km 74+600   pasaj pe drum local peste autostrada
07'17"   km 75+747   pod peste drum agricol si canal
07'24"   km 76+112   pasaj pe drum comunal peste autostrada
07'34"   km 76+700   parcare
07'44"   km 77+178   pasaj pe drum comunal peste autostrada
08'31"   km 79+604   pasaj pe DJ609A peste autostrada (Sanovita)

(stiu ca apare de 2 ori DC75 la interval de 5 km, dar asta scrie in desenele Pöyry, iar pe google maps nu sint etichetate DC-urile)

In alta ordine de idei, voi ati observat ce scurte sint citeva poduri casetate ? de ex. la 0'45", 04'34", 5'50". Mie nu mi se pare ca au latime ptr 4 benzi  +2 de urgenta.
Common sense will get you far !

igorashu

Quote from: alecu26 on October 06, 2014, 05:32:17 PM
Nu reusesc sa vad foarte bine din filmare sau sa masor ceva cat de cat, dar par foarte foarte scurte

Raportul între cele două linii e de aprox. 5.18. Nu știu dimensiunile microbuzului, dar bănuiesc că lungimea e în jur de 6 m ceea ce duce deschiderea la aprox. 30 m.

schluppi

Podurile inalte, ce ajung cu partea de sus aproape de nivelul asfaltului sunt mai scurte (in partea superioara) decat podurile ce mai au multa umplutura de pamant deasupra, deoarece sectiunea rambleelor este de forma trapezoidala. Incap sigur benzile de rulare plus banda de urgenta.

delacroix

#17995
Quote from: Quest on October 06, 2014, 07:41:56 PM

05'41"   km 70+659   pasaj pe DC75 peste autostrada

(stiu ca apare de 2 ori DC75 la interval de 5 km, dar asta scrie in desenele Pöyry, iar pe google maps nu sint etichetate DC-urile)

E drum agricol Topolovat-Cralovat

radutm

Imagini proaspete din satelit...in premiera se vede lotul Lugoj - Deva lot4 in zona Deva:

Foto: digitalglobe.com, data 6 octombrie 2014
cont inchis

alecu26

#17997
Quote from: igorashu on October 06, 2014, 08:08:35 PM
Raportul între cele două linii e de aprox. 5.18. Nu știu dimensiunile microbuzului, dar bănuiesc că lungimea e în jur de 6 m ceea ce duce deschiderea la aprox. 30 m.

cam scurt. 30 e mai aproape de 28....fata de 35-36 cat e necesar pentru banda a-3a suplimentara.

Oricum rugaminte la cine merge data viitoare pe pasaj la Snaovita sa masoare cat e distanta libera sub pod pe orizontala. Sau mai simplu...cat a ramas, daca a ramas ceva intre asfalt si culea podului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

athosga

#17998
Salut!
Impresii dupa filmare: una calda, alta rece:

:) : Podetele sunt finalizate 100%! Multe dintre ele, chiar "acoperite".
:( : Supratraversarile sunt intr-o faza incipienta! Eu am numarat 10, din care 5 sunt in faza de pile, iar 5 in stadiul de (DOAR) fundatie turnata! Eu zic ca asta este "veriga slaba". Oare cam cat timp este necesar sa se construiasca o supratraversare? Ca daca stim asta, avem si termenul de finalizare a tronsonului. :) Vreun inginer poate sa ne spuna? Mersi.

Cateva observatii:
- ati remarcat zonele absolut neatacate (nici macar terasament)? Una mai scurta, de vreo 100m (cam la 1:40-48), alta mai lunga de vreo 400m (cam la 5:00). Oare care este cauza?
- ati remarcat "dungile" acelea in terasament la 2:47? Stie cineva ce sunt?
- ati remarcat asfaltul turnat IN AFARA sectorului Sanovita-Topolovat? :)

Per total, eu sunt optimist si zic, ca vor termina cam pe la iunie. 2015 desigur. :)

alecu26

se poate deschide fara pasaje superioare....
Oricum dupa deschiderea precipitata a lui Tm-Lugoj soldata in final cu vreo 2-3 morti..sper sa nu se mai repete experimentul.

Asta e...daca trebuie sa asteptam pana prin 15 martie, asteptam.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).