Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 44 Guests are viewing this topic.

cskovi

#16725
Salutare. Eu am realizat harta interactiva. Pentru detalii, ma poti contacta cu incredere. Multumesc  :)

Noi suntem EnjoyMaps --> http://enjoymaps.ro/despre-noi/

Ionut

Guys, pentru discutiile astea va rog folositi thread-ul AUTOSTRAZI, cel generic, aici.
Pe acest thread (A1), vorbim strict de A1, nu A1 vs A3 si alte combinatii. De aceea exista Autostrazi in Romania: planuri si proiecte.

ciprebbe

Cum pana la ora asta in SEAP nu au aparut alte amanari pt Nadlac-Ar lot 2, speram ca maine sa fie finalizata procedura:

QuoteV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD). Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente.      30.07.2014 ora 11:59
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare.   30.07.2014 ora 12:00
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor.   30.07.2014 ora 14:00

Speram sa vedem repede si lista cu ofertantii.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

BoGDaN

Nu inteleg cum au fost montate panourile anti-orbire, mai ales pe lotul IV, Strabag, pentru ca pe zi ce trece devin din ce in ce mai rare. Sunt cazute la marginea drumului de parca ar fi fost prinse cu suruburi de hartie. Este adevarat ca in zona bate vantul cu putere destul de des dar in ritmul actual peste cativa ani o sa cada toate.
Pe de alta parte celebrul hop de langa Sebes a disparut..este asfaltat. Insa in continuare acolo unde s-au produs accidente balustradele sunt neinlocuite. Mai ales in dreptul intersectiei DN7 Cugir.

adiarc

este intradevar o problema reala...la inceput am crezut ca au fost furate , dar pe lotul Straco sunt mult mai putine disparute.....intradevar sunt prost montate...e bine totusi ca lucrarea e in garantie si sper sa fie prevazut si acest lucru.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Lvs_tm

Iar pe alte loturi, lipsesc in totalitate...

iuli_reiner

#16731
Quote from: Ionut on July 29, 2014, 05:33:50 PM
Guys, pentru discutiile astea va rog folositi thread-ul AUTOSTRAZI, cel generic, aici.
Pe acest thread (A1), vorbim strict de A1, nu A1 vs A3 si alte combinatii. De aceea exista Autostrazi in Romania: planuri si proiecte.

1.A1  trebuie sa se descarce undeva ?Unde?

2.In cazul in care bancile nu vor acorda finantare pentru Comarnic-Brasov ,se poate lua in considerare orice alt traseu.
-pentru ca aici eeste in discutie o suma ce depaseste posibilitatile actuale ale Romaniei 
-nu putem noi anticipa,nici bancile ce guvern va fi peste 2-3 ani
-nici capacitatea statului roman de a plati acele transe nu este batuta in cuie

De la episodul Grecia nimeni nu da 1.8 mld asa cum au impresia multi,singura chestie pozitiva este ca suma este sub cea a lui Vinci
cand au fost refuzati ,mai elegant nu au primit ok de la nici o banca.

delacroix

iuli_reiner. Relaxeaza-te un pic. Nu de alta dar intri in fibrilatie si Arafat e ocupat cu inundatiile.
De 40 de ani A1 se descarca in Bd. Iuliu Maniu fost Pacii.
Centura Bucurestiului se poate dezbate in sectiumile "Centuri..." si "Autostrazi... planuri si proiecte".

AlexIP

Dobra, 4 PM, un autoturism de-al lor pe terasament se plimba și ridica praf, în rest liniște și pace. Noutăți, în schimb, au finalizat împrejmuirea organizării de șantier cu gard. Nici n-am mai scos aparatul din tașcă...

iuli_reiner

Quote from: delacroix on July 30, 2014, 12:31:02 AM
De 40 de ani A1 se descarca in Bd. Iuliu Maniu fost Pacii.
Centura Bucurestiului se poate dezbate in sectiumile "Centuri..." si "Autostrazi... planuri si proiecte

Nu locuiesc in Bucuresti,un admin iti poate spune de unde scriu,nu sunt implicat in vreun fel.
Postul acesta o sa fie interesant cand o sa treaca o autoruta Carpatii indiferent pe unde.

.Ca sa intelegi diferenta dintre o centura si inel in regim de autostrada ar trebui sa inconjori orasul Munchen.
In fapt A1 nici nu exista atat timp cat exista intrari  de 90 de grade pe asa zisa autoruta,cel putin pe tronsonul Bucuresti-Pitesti exista asa ceva.


alecu26

hopa....interesant nou coleg avem aici. :)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

#16736
Quote from: iuli_reiner on July 30, 2014, 01:00:38 AM
In fapt A1 nici nu exista atat timp cat exista intrari  de 90 de grade pe asa zisa autoruta,cel putin pe tronsonul Bucuresti-Pitesti exista asa ceva.

Nu stiu ce-i aia autoruta - in limba romana cuvantul asta nu exista. In limba romana exista cuvantul autostrada care se aplica pentru toate drumurile rapide cu acces controlat din toata lumea (inclusiv reteaua Bundesautobahn din Germania, reteaua Interstate din SUA, reteaua 400 din Ontario si tot asa).

Romania are un standard pentru autostrazi. Standardul se numeste Normativ pentru proiectarea autostrazilor extraurbane si poarta numele PD162-20xx unde xx e anul ultimei actualizari. Standardul este extrem de lung, complex si detaliat. Il gasesti pe net daca esti curios.

Intamplator, este un standard al naibii de avansat fata de ce se foloseste in multe alte tari ale Europei (de exemplu, Romania obliga la luxuri precum benzi de 3.75m, parapete de protectie lateral pe aproape toata lungimea soselei, borne kilometrice din kilometru in kilometru, avertizoare de nod etc. etc.). Suedezii, finlandezii, danezii, italienii sau spaniolii nu primesc luxurile astea la constructiile noi, intamplator. S-a discutat in extenso despre asta pe forum, functia "cauta" e buna - foloseste-o cu incredere.

A1 nu respecta standardul curent. Pentru ca a fost construita inainte de ultima actualizare. Dar il respecta pe cel in vigoare la ultima renovare capitala a soselei, adica PD162-83 actualizat in 1997. In conditiile astea, A1 este autostrada (nu e nevoie sa respecte ultimul standard, ci standardul in vigoare la constructie/reabilitare capitala). E autostrada conform unei definitii obiective, detaliate, clare si la obiect. Nu e cea mai buna autostrada din lume. Nu e nici cea mai proasta. Am mers pe autostrazi mai rele ca A1 in SUA, in Germania, in Suedia, in Canada (QEW in martie e cu siguranta cel mai rau segment pe care am fost) si in multe alte locuri. Si, este marcata ca autostrada de CNADNR si politia rutiera.

Spre informare, toate intrarile si iesirile pe A1 sunt iesiri prin noduri, cu banda de urgenta cf. normativului. Nu exista intrari perpendiculare pe axul drumului. Intrarile perpendiculare au fost rectificate in 1999. Da, nu sunt cele mai moderne noduri - dar asta pentru ca soseaua e construita in 1972-1973. Nici o autostrada nemteasca din aceiasi perioada nu va avea o configuratie contemporana.

Quote from: iuli_reiner on July 30, 2014, 01:00:38 AM
.Ca sa intelegi diferenta dintre o centura si inel in regim de autostrada ar trebui sa inconjori orasul Munchen.

???
Centura rutiera = Sosea care ocoleste o localitate pentru o pereche sau mai multe de directii de mers.

Centura rutiera in regim de autostrada = centura rutiera care respecta standardele de autostrada si a fost incadrata de adminstratorul drumului in categoria autostrada. Ori ca segment al altei autostrazi, ori ca autostrada de sine statatoare. In Romania, pe A1, avem autostrada ca centura la Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Timisoara, Arad si, discutabil, Lugoj. Mai avem si la Cluj pe A3 si la Constanta pe A4.

Inel de centura = centura rutiera care inconjoara COMPLET o localitate, pe toate directiile de mers. Ca un cerc in jurul orasului. Romania n-are nici un inel de centura care sa fie la nivel de autostrada. Constanta se apropie, dat fiind ca are mare pe o latura, si toate relatiile de mers sunt rezolvate. München NU are inel de centura. BAB 99, centura Münchenului este neinchisa pe o treime. Nu e nici macar un inel incomplet, pentru ca accesul pe una din autostrazi (BAB 95) nu se poate face din centura.

Deci, sa recapitulam. Bucurestiul are inel de centura, dar nu are autostrada de centura. Totul clar?

Quote from: iuli_reiner on July 30, 2014, 12:15:20 AM
In cazul in care bancile nu vor acorda finantare pentru Comarnic-Brasov ,se poate lua in considerare orice alt traseu.

Sunt doar doua trasee viabile pentru o trecere peste munti in momentul asta in Romania. Una este Valea Oltului (A1), alta este Valea Prahovei (A3). Motivul este simplu - asta e mersul traficului; aici e cererea.

Ambele au in clipa asta trafic de autostrada. Opinia mea e ca cu inteligenta, buna-vointa politica si eforturi manageriale si de planificare masive (plus efortul ingineresc necesar), ambele se pot finanta sustenabil, prin combinatii de fonduri europene, fonduri bugetare si taxe de tranzit. In momentul in care ai MZA >10.000, o solutie exista - trebuie doar cautata, validata, si pusa in practica. Atat pentru A1 cat si pentru A3. Tari precum Maroc sau Tailanda au gasit solutii pentru segmente similare.

Quote from: iuli_reiner on July 30, 2014, 12:15:20 AM
-pentru ca aici eeste in discutie o suma ce depaseste posibilitatile actuale ale Romaniei

Nu, depaseste un set de constrangeri bugetare asumate de Romania. Daca Romania ar emite maine dimineata 1.8 miliarde de Euro intr-o emisiune de bonduri pe 5 ani, ar fi subscrisa si supra-subscrisa aproape imediat. Doar ca am avea mari probleme cu Uniunea Europeana, care ne-ar arunca inapoi in mirifica procedura de deficit excesiv.La fel, Romania isi permite sa dea 300-400 milioane pe an. Arunca mai multi bani pe alte tampenii degeaba.

Quote from: iuli_reiner on July 30, 2014, 12:15:20 AM
-nu putem noi anticipa,nici bancile ce guvern va fi peste 2-3 ani

Indiferent ce guvern va avea Romania, nu va baga tara in default. Sau va face tot ce e omeneste posibil sa nu se intample asta, indiferent cat de rau se impute treaba. Si nu o sa se imputa mai rau ca in anii '90, ca n-are de unde (fata de situatia de-atunci, ce-a fost in 2009-10 a fost "briza usoara").

Quote from: iuli_reiner on July 30, 2014, 12:15:20 AM
-nici capacitatea statului roman de a plati acele transe nu este batuta in cuie

Rezervele BNR sunt de 34.442 miliarde de euro. Fata de PIB, situatia rezervelor BNR este extrem, extrem de confortabila - foarte sus in topul mondial. Da, guvernul nu se poate imprumuta din ei, dar ii poate folosi pentru a converti lei in scopul platii de datorii externe (asta e unul din scopul lor - asigurarea convertibilitatii si solventei statului, pe langa tampon de soc valutar). Cum 34.442 >> 1.xxx => nu exista probleme pentru plata de catre statul roman a oricarei datorii externe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Este absolut in regula ca un coleg nou sa aiba propria parere/opinie/viziune despre orice (inclusiv A1). Asta nu inseamna ca nu e nevoie sa o exprime ontopic si sa respecte regulile. Frunzaverde a explicat foarte bine, ca de obicei, multumesc!

Repet, puteti discuta in continuare toate lucrurile astea pe thread-ul general de autostrazi. Alte mesaje de tipul comparatie intre A1 si A3, A1 si autostrazile din Germania, Franta sau de oriunde, vor fi sterse.

Pentru iuli_reiner si userii noi de pe forum - va rog CITITI cu ATENTIE si RESPECTATI regulile forumului. Sunt foarte strict cu asta, sa nu va treziti cu mesaje sterse sau mai rau. :) Nu de alta, sunteti bineveniti cu totii atat timp cat respectati TOATE regulile.

AFC

Big like pentru @frunzaverde pentru explicatii si rabdarea cu care le-a redactat.
Daca nu e cu suparare recomand colegilor noi sa faca ce am facut si eu ( noi toti ? ) acum ceva vreme si sa citeasca regulile forumului si postarile anterioare ( pe cat posibil).
Bun venit colegilor noi si sa auzim numai de bine! :)
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

iuli_reiner

#16739
Quote from: frunzaverde on July 30, 2014, 01:36:11 AM
PD162-83 actualizat in 1997. In conditiile astea, A1 este autostrada
Spre informare, toate intrarile si iesirile pe A1 sunt iesiri prin noduri, cu banda de urgenta cf. normativului. Nu exista intrari perpendiculare pe axul drumului. Intrarile perpendiculare au fost rectificate in 1999.

Ceea ce scriu tot timpul are un suport,au fost rectificate in 1999 prin acte la voi in birouri.

Dupa indicatorul Corbii Mari,
http://s1378.photobucket.com/user/iuli_reiner/media/Screenshotfrom2014-07-30133049_zpsd55f2f02.png.html

imediat se observa intrare perpendiculara ,strada chiar are un cedeaza trecerea pentru a intra pe autostrada,strada asa cum iti place sa o numesti este direct perpendiculara pe asa numita autostrada.

In 2010 cand am intrat intamplator sa alimentez la statie (Agip) arata mult mai rau,acum observ totusi un gard si o intrare mai acatari de la Agip.
Pur si simplu iesirea era comuna perpendicular pe autostada.(Autoroute den fr,Autobahn deutsch) anul de gratie 2010 in momentul de fata tot perpendiculara pe autostrada  a ramas cealalta strada de langa statie.




http://s1378.photobucket.com/user/iuli_reiner/media/Screenshotfrom2014-07-30010419_zpsd2deee7b.png.html

http://s1378.photobucket.com/user/iuli_reiner/media/Screenshotfrom2014-07-30132809_zpsd01c4064.png.html



Este bine sa retineti tot ce scriu are un suport real.

Respect,Iulian