Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 20 Guests are viewing this topic.


alexV

Ce pare nou in video:

- pregatesc a treia macara turn la viaduct, astfel ca va fi cate o macara la fiecare din cele trei perechi de piloni lamelari
- au o foreza pe capatul viaductului, presupun sa intareasca terenul pentru a instala o padure de schele. capetele viaductului asa vor fi turnate.
- a aparut un strat de piatra pe drumul de santier, pana la jumatea viaductului. ciudat cum dupa 1 an de zile imbunatatesc drumul de santier. s-au lamurit cu noroaiele




GAC

Frunoasa filmare +1;
Problema este totusi mobilizarea. Acest viaduct este ceva mai "labor intensive" fata de cele cu grinzi prefabricate. Macar 2-3 echipe de muncitori daca am avea... ce bine ar fi... ca front de lucru este destul.

Attreyu

Legat de Holdea, niste intrebari pentru colegii cu experienta:

1. De ce dureaza 4 ani constructia a 2 tuneluri, pe un tronson de nici 10km ?
2. De ce in loc de tuneluri nu se fac pur si simplu niste poduri mai late peste autostrada, sau chiar pe dedesupt ?
3. Care e populatia de ursi din zona, cate exemplare sunt documentate si in virtutea caror studii s-a concluzionat ca cea mai importanta autostrada din Romania merita sa fie blocata de atatia ani pentru atata lucru ?

GAC

Salut,
Incerc sa-ti raspund:
1. Constructia de tuneluri este mai dificila. Frontul de lucru este mic - pornind de la cele doua portale din capete; de asemenea in tunel se petrec mai multe operatiuni tehnologice: stabilizari, excavatii, armare, betonare. Intrucat frontul de lucru este mic nu poti avea zeci de utilaje la un loc. Astfel ca avansul zilnic este de pana in 10 metrii, chiar si cu New Austrian Tunneling Method.
2. Varianta initiala era cu deblee de 30-40 m (sapaturi f. adanci) dar exista riscul de alunecari... nu vrem Aciliu reloaded. De asemenea a aparul noul acord de mediu care impunea tuneluri. Problema fundamentala este ca legislatia si diferitele institutii functioneaza ca niste gaini fara cap, ideea de colaborare spre a indeplini un obiectiv comun, pornind de la legiuitor este de neconceput. Fiecare institutie functioneaza pe ideea "stat in stat" ... "eu sa fac bine, daca tara toata sufera, nu ma intereseaza".... daca ma intrebi pe mine singura solutie este o modificare a constitutiei care sa prevada clar ca in caz de investitii pentru dezvoltarea nationala, prioritate are respectivul proiect si chiar daca se schimba acordul de mediu intre timp, acel acord nu va avea efecte retroactive pentru proiectul deja adjudecat, etc.
3. Populatie de ursi o fi, dar mica...

pasadia

"Cea mai importanta autostrada a Romaniei" nu e blocata de populatia de ursi ci de incapacitatea administrativa a institutiilor publice din Romania. Plecand de la Guvern si Minister si pana la CNAIR.

RaduG

2. Pentru că ar trebui săpate niște deblee de zeci de m prin această pădure (traseu aproximat de mine pe google earth):




3. Un urs are nevoie de suprafețe mari, de ordinul a zeci de km pătrați, iar autostrada tăia în două unul din culoarele lor de migrație din Apuseni în Meridionali. Avem nevoie de autostrăzi, dar trebuie să lăsăm generațiilor viitoare și dreptul la biodiversitate.

cristi5

#54187
@Attreyu
Este o zona extrem de sebsibila, daca te uiti din satelit palcul acela de padure care trece peste tunelul CF Holdea este singura padure continua intre Apuseni si Carpatii meridionali. Din pdv mediu nu este vorba numai de ursi ci de "permeabilitatea mamiferelor mari"

In Acordul de Mediu scrie (din 2013! actualizat 2016) tuneluri forate si cu asta basta. Orice schimbare ar mai intarzia procesul cu inca un an-doi. Au fost ministri si premieri care au zis ca schimba, revin la debelu, au primit Njet de la Comisia Europeana (credeau ca daca e comisar roman, fac ei rapid o combinatie)

Nu stiu cat se poate accelera procesul de executie. Vor fi primele tuneluri forate de autostrada din Romania. Va fi o premiera pt multi din cei implicati.

Dar pana la executie mai avem
- calificarea antreprenorilor la licitatie. Asta nu e ceva obisnuit, de obicei se liciteaza fara precalificare. Vedem cat dureaza.
- clarificari la licitatie. Probabil se vor cere multe pt ca avem un SF fara tunel care a fost adaptat de CNAIR (deci nu de un proiectant cu experienta in tuneluri) pt tunel. Au coborit traseul, dar traseul ocoleste in continuare dealuri, ceea ce un tunel nu are neaparat nevoie sa faca. Imi inchipui ca e greu de facut oferte pe un SF neclar, iar aici e un soi de semi-SF
- desemnarea castigatorului
- contestatii. Aici e chestie de noroc. Daca ne uitam la lotul de CF cu tuneluri Apata-Cata, nu arata bine (2 ani?).
- proiectare. Poate ne spun constructorii cat dureaza proiectarea unui tunel.
- aprobarea proiectarii (CTE, cu niste domni care nu au mai aprobat asa ceva), autorizatie de construire

alecu26

chiar si o constructive cut&cover ar deranja destul de mult pe perioada executiei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#54189
@Attreyu:

1. Principala problema la tunel este aprovizionarea. Ai o gura de acces si pe acolo scoti / bagi totul. Dupa ce tunelul este strapuns ai 2 puncte de aprovizionare, dar nu se simplifica mult.

2. Cu cat tunelul este mai lung, cu atat problema devine mai critica.

3. De regula nu poti face 2 operatii concomitent. De ex: daca sapi prin explozii, de regula pe durata acestora tunelul trebuie evacuat - practic pe durata excavarii nu se mai face nimic altceva (asta e regula, exista si exceptii). Inclusiv daca te gandesti ca materialul excavat trebuie evacut cu basculante de mari dimensiuni, care circula cu oarecare viteza prin tunel, rezulta ca orice altceva devine problematic.

4. Dupa ce ai excavat, urmatoarea etapa este sa betonezi radierele (adica pe jos). Cata vreme circula acele camioane care excaveaza, e clar ca nu poti betona nimic pe jos: apare un prag de ca. 1-2 metri intre beton si zona fara beton si in plus cand betonul e proaspat nu pot circula camioane pe el. Mai mult, inainte sa fie betonul proaspat, radierele trenuie armate - pe armatura iar nu poti circula. Iar inainte de a fi pusa armatura, se face o hidroizolatie - pe care iar e interzis sa circuli cu masina. Ca atare, chiar si dupa ce ai excavat complet, camioanele care betoneaza pot veni numai dintr-o parte, iar din partea cealalta nu poti aproviziona nimic, ca sunt cei cu izolatia care merg cateva tacturi in fata (un tact are de regula 10 metri).

5. Dupa ce ai betonat toate radierele se monteaza un car de armare bolti si in spatele lui unul de cofrare si betonare. Fiecare car din asta e destul de scump si dureaza vreo 2-3 saptamani asamblarea lui. La peste 2km de tunel poate are rost sa mergi concomitent cu 2 care, dar la mai putin nu merita.

6. Numai cand esti complet gata cu toate boltile poate incepe etapa urmatoare importanta, asfaltarea. Intre ele se mai fac instalatii electrice, de ventilatie, tunele de legatura, iluminat etc..

In medie fiecare operatie dureaza 1 an / km. Si nu se pot suprapune. Strapungere: 1 an, radier 1 an, bolti 1 an, asfaltare si dotari 1 an = 4 ani / km. Daca ai 2 fire, ca sa folosesti eficient forta de munca (=ca sa iasa ieftin tunelul), fiecare echipa face intai o cale, apoi a doua. Deci totul decalat cu 1 an. Rezulta al doilea fir gata la 1 an dupa primul.

Asta e foarte grosolan. Exista desigur si cai de accelerare si suprapunere partiala a operatiilor. Se poate incepe din ambele capete sau merge concomitent cu ambele fire. Dar costa. Gandeste doar asa: daca sapi in paralel cu 4 echipe timp de 6 luni e una si daca folosesti o singura echipa de sapat galerii, care ia pe rand galeriile si lucreaza continuu 2 ani e alta. Unde gasesti 4 echipe bune concomitent, dispuse sa vina 6 luni si dupa-aia gata papa sa se duca in somaj toate 4 echipele... Deci poti, dar cu costuri mult mai mari.

De asemenea nu conteaza cate tunele ai pe un tronson, timpul final il da numai si numai cel mai lung dintre ele! Degeaba termini 5 tunele de 300m in 2 ani, dar pe cel de 1,5 km il termini doar in 5 ani - celelalte vor sta 3 ani nefolosite. Deci iti optimizezi costurile si le faci si pe ale 5 tunele scurte pe rand.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

stefan_cel_mic

Apropos de Holdea si tuneluri. Ar fi bine daca s-ar putea accelera finalizarea pe un sens din cele doua. In felul asta s-ar putea descongestiona DN68A.

Mersul trenurilor

Eu inca mai sper ca nu fac tunel cu banda de urgenta.. adica care e logica? la bretele a10 a1 ai atata spatiu si nu faci benzi de urgenta si la tunel faci?

iulius

Chiar si farà banda de urgenta, important este ca sa se faca intr-un timp cat mai scurt, respectand calitatea lucrarii si in acelasi timp si posibilitatea desfasurarii faunei si nu numai....
Cateva exemple/foto din propria experienta .... "Prietenii stiu de ce".... de pe meleaguri straine... si pe usor duc 25 k/ MZA














Powered by API/PUM imgur uploader

Europiu

Evident că toate discuțiile de aici au o anumită ciclicitate și e normal să fie așa. Nu ar fi rău însă, înainte de a le relua, să ne uităm un pic și în urmă  :)...  Recomand, de pildă, acest post, cele ce l-au precedat și cele ce i-au urmat...  ;)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

hefaistos

Eu SPER ca se deblocheaza pana la urma situatia juridica. Pentru ca deabia de la finalizarea licitatiei incepem sa numaram cei 4 (sau 6) ani. Si de cand este blocata lucrarea au trecut mai mult de 4 ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.