News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

cristi5

@vancouver in estimarea ta de 4 ani / km (deci 6 ani pt tunelul lung de 1,6km) nu intra proiectarea corecct? Aia la cat o estimezi?

Asta e llicitatia
http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100065428

Avem undeva descarcata documentatia si clarificarile de pana acum?

E foarte interesant ce se va intampla in procedura asta. Probabil latimea tunelului e specificata in documentatie.  Partea de SF pentru tuneluri e facuta de CNAIR in-house prin carpirea SFului DIWI. Adica vorbim de (inca) o licitatie cu  documentatie slaba. Putem ruga un profesionist sa ne spuna cat de slaba. Documentatia slaba duce la problemele obisnuite: clarificari, contestatii, probleme la proiectare, probleme la executie.

tom_sawyer


vancouver

#54197
@cristi5 nu stiu cat dureaza proiectarea la un tunel. Dar cred ca nu ar trebuie sa dureze prea mult inainte de a incepe executia. In general totul se repeta la fiecare 10 metri. Ce mai iese din tipar sunt "parcarile" si tunelurile de legatura transversale. Dar toate astea s-au facut deja de n ori la alte tunele de autostrada. Este in mare masura copy-paste.

Pe de alta parte daca nu gresesc, la Holdea, tunelul de 1670m este compus din 3 sectiuni: 830m tunel initial + 440 m tunel pe zona pe care initial era debleu + 400m tunel initial. Intre sectiunea de 830m si cea de 440m este o zona de cativa metri in care terenul este la cota autostrazii (la final acolo va fi acoperit, ca sa nu existe o scurta iesire si apoi imediat intrare in tunel). Deci practic tunelul de 1670m este compus din doua, de 830 + 840m. Se va pleca concomitent cu 2 echipe.

Cu ceva masuri de suprapunere a unor operatii se poate obtine un termen de 3-3,5 ani executie. Primul fir. Si inca cateva luni / maxim un an pana este gata si al doilea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cosmin1794


vancouver

Steinbühltunnel
https://de.wikipedia.org/wiki/Steinb%C3%BChltunnel

Hai ca am gasit un plan de termene pentru tunelul 3 din cadrul complexului de tuneluri "Albabstieg" din Germania (Steinbühltunnel: CF, 2 galerii paralele, 250km/h, lungime 4,8km, fara TBM, linia Stuttgart-München).

Termene:
12.2012 - incepere proiectare
01.03.2013 - incepere executie pe santier (nu se asteapta sa fie proiectarea complet gata) - se executa in primul rand coloanele forate pentru portaluri
31.05.2013 - finalizare proiectare pentru excavare / strapungere - planuri aprobate
31.07.2013 - finalizare drumuri de acces
31.08.2013 - finalizare completa proiectare


excavare / strapungere ambele fire in paralel, decalaj ca. 1 luna
inceput: 01.06.2013
final: 16.03.2016 (in realitate s-a reusit finalizarea strapungerii in sept. 2015)

14.11.2015 - incepere realizare radiere firul 1 (radierele zonei cut+cover trebuie sa fie deja finalizate intre timp, aici e vorba doar de radiere din zona miniera)
17.12.2015 - incepere realizare bolti firul 1

26.06.2016 - finalizare radiere fir 1
02.08.2016 - finalizare bolti fir 1

(deci altfel decat am descris eu anterior, aici s-a mers cu boltile in spatele radierelor. Dar va spun ca e chin, mai ales ca strapungerea nu este gata si aprovizionare pe un singur culoar; in timpul asta materialul excavat s-a scos probabil pe celalalt fir, via tuneluri de legatura intre fire = care la asa o lungime sunt o posibilitate de a optimiza executia daca se merge cu ambele fire in paralel; daca nu se merge cu ambele fire in paralel, atunci nu era posibil sa se inceapa pe un fir radierele si boltile inainte sa fie tunelul complet strapuns - deci aviz celor care vor sa grabeasca primul fir si sa lase al doilea pe alta data: lipsa celui de-al doilea fir face executia mai lenta pe primul!)

30.07.2016 - incepere radiere fir 2 (mutat carul de radiere de pe fir 1, intre timp ambele fire sunt complet strapunse)
08.09.2016 - incepere bolti fir 2

17.03.2017 - final radiere fir 2
01.05.2017 - final bolti fir 2

31.05.2017 - 27.09.2017 dotari fir 1
04.10.2017 - 14.02.2018 dotari fir 2

29.06.2018 - 31.08.2018 recultivare suprafete teren distruse de lucrari mai ales in zona cut+cover

31.08.2018 - 28.02.2019 - perioada cooperativa (adica in cooperare cu Deutsche Bahn - realizare teste instalatii - fara sine, catenara, etc, astea nu fac parte din contract)
28.02.2019 - predare finala.


Din wiki aflam ca executia constructiei la rosu s-a finalizat in 2018.

octombrie 2020 - s-a finalizat instalarea sinelor (nu a facut parte din contractul de executie, deci nici din planul de termene)
decembrie 2022 - punerea in functiune a liniei, daca totul decurge conform planificarii actuale

Trebuie mentionat ca acesta nu este cel mai lung tunel de pe traseul Ulm-Stuttgart. Calendarul darii in functiune este dat de cel mai lung tunel, de 8,8km, unde abia in 2018 s-a finalizat strapungerea (incepere tot in 2013).

Primele studii de prefezabilitatea sunt din 2001, SF-ul din 2004 pana in 2007. In 2009 a fost aprobata finantarea.

Pretul pe km per galerie a fost estimat initial la 22,7 milioane euro, in 2010 a crescut la 28,7 mil. € / km / galerie. Intregul proiect "Albabstieg", care include si un pod f. mare, are costuri estimate la peste 1,1 miliarde de euro, pentru ca. 59,5 km de linie dubla.

Declivitatea liniei este una exceptionala, de 30,99 ‰ pe o lungime de 1,47 Kilometern (adica 3,1%):



Daca vreti continuam pe feroviar despre aceste detalii, aici pe A1 am incercat sa arat cam care pot fi termenele la proiectare si executie tunele mai lungi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#54200
Quote from: tom_sawyer on April 03, 2021, 09:36:07 PM
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.47010

interesante si comentariile incepand de aici
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg249192#msg249192

@RobertH poti sa imparti pe OSM tunelul estic in 3 tunele, de 890, 405 si 456 m? Cel de 405 e cut&cover, ar fi interesant de vazut cu aproximatie unde "cade" in teren.




Europiu

Quote from: vancouver on April 03, 2021, 10:21:35 PM
Pe de alta parte daca nu gresesc, la Holdea, tunelul de 1670m este compus din 3 sectiuni: 830m tunel initial + 440 m tunel pe zona pe care initial era debleu + 400m tunel initial.

Câteva mesaje mai sus de propriul tău post de acum doi ani la care făceam referință pe pagina anterioară
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

GAC

Daca tunelul "mare" se compune din 3 sectiuni: 2 cu forare in capete si una cut & cover la mijloc, atunci timpul de executie poate fi mai mic, ca urmare a "frontului 3" cut & cover.
Un alt aspect ce trebuie punctat tine de ideea de a "cauta si gasi oameni". Ca urmare a presiunilor economice (lipsuri), multi oameni au ales calea strainatatii, deci ideea aceasta o putem vedea de moda veche. Intradevar, pentru inceput trebuie sa cauti oameni, dar dupa ce faci o echipa si dupa ce echipa respectiva se obisnuieste cu rutina activitatii si incepe sa devina performanta (in activitatile de executie tunele), respectiva echipa poate fi divizata sa formeze 2 "nuclee de experienta" ale viitoarelor 2 echipe (fiecare noua echipa sa contina oameni cu experienta si nou veniti); dupa inca 2-3 luni mai faci operatiunea divizarea si uite asa, dupa 4-5 luni vei avea 4 echipe cu care sa poti aborda toate tunelele.
Avand in vedere ca abia suntem la inceputurile constructiilor de tuneluri de autostrada, vom avea nevoie de cat mai multi oameni care sa stie sa execute tuneluri. Deci este nevoie de acest efect de "leverage" al experientei profesionale in acest domeniu nou care este pe drumul critic daca vrem sa avem o infrastructura ca in tarile civilizate.

dargauda

Autostrada A1 Lugoj - Deva, ecoducte, ieșirea de la Holdea


alecu26

Foarte mult don proiectarea la tunel e "on going". Adică te adaptezi la ce găsești în teren în frontul de lucru. Ok...exista niște soluții tip...și măcar pt alea ar fi bine sa ai pregătite materialele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pitsigoi





Powered by API/PUM imgur uploader

Lucrari vizibile - decopertare- pe lotul 5, in zona nodului rutier Băiculești

adrian sibiu

Salutare tuturor!
Am revenit azi la km12 unde forfota e mare și unde se fac pregătiri pentru urcarea cofrajelor călătoare,probabil că mâine sau poimâine o sa se ridice.De asemenea au continuat lucrarile și la celelalte pile precum și la drumul tehnologic. Enjoy !


ovicor

Observ ca la ambele culei, cele doua cai sunt la inaltimi diferite. Asa va arata si cota carosabilului la final?

Fred

Daca e vorba de diferenta de nivel pentru a asigura inclinarea in curba, da.

danutzu_1069

@adrian sibiu, cel mai bun documentar pentru facultate (CFDP). Face cat o mie de desene, schite si poze .... :cheers: