Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 20 Guests are viewing this topic.

cfdp

#54090
Stie cineva cum este tehnologia proiectata, respectiv se va face tensionarea? Pt fiecare DOUA tronsoane turnate in pereche pe pozitie dupa un anumit timp de intarire sau se vor turna tronsoanele jos si se vor tensiona cate doua ca si prefabricate. In primul caz necesita foarte mult timp de executie.
Nu se observa traseu de canale cabluri tensionare, sau nu am vazut in filmarile cu armarea pe reazem. Este clar ca sunt in elevatiile verticale si in talpa inferioara dar nu s-au observat, poate dupa decofrarea trononului de pe pila.

GAC

Din pacate nu vom avea luxul prefabricatelor... fiecare sectiune de 5 m se va turna in consola "la inaltime". De aceea se zice ca acest viaduct va dura 2 ani. Daca s-ar fi mers pe sectiuni prefabricate, putea fi gata si la vara.
Singururele lucruri care pot fi prefabricate sunt custile de armatura aferente sectiunilor de 5 m... ar mai scuti ceva timp.
Cat despre partea de post-tensionare, se pune problema abia dupa ce s-a turnat ultima sectiune a viaductului.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

@cfdp: de ce e clar ca sunt si in talpa inferioara? Cum e diagrama de moment la o grinda continua pe reazeme? Probabil vor veni inglobate acum, in placa superioara de beton tecile pentru post tensionare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV

#54094
Adica se post tensioneaza grinda in partea superioara, nu in talpa inferioara?

In talpa inferioara e compresie? Imi imaginez ca grinda e perfect balansata si centrata pe pilon. Sta singura daca o lasi :)  Iar in mijlocul deschiderii intre piloni, unde se uneste o grinda cu alta, n-ar trebui sa fie niciun fel de forte?

E complet altceva fata de grinda simplu rezemata intre 2 piloni. Aceasta din urma are forte de forfecare la capetele rezemate, iar in mijlocul grinzii are in acelasi timp forte de compresie in partea superioara si tensiune in partea inferioara ( a se vedea grinzile retter cu gaura in mijloc; deasupra gaurii e beton sa reziste la compresie, dedesubtul gaurii e otel sa reziste la tensiune )

Presupun. Sunt inginer dar nu cfdp :)

PS. frumos filmul

udar

#54095
Astazi am trecut pe bucata de DN de la Margina pe care se circula din lipsa A1 este criminala doar cu viteza  1 si maxim a 2 .
Iti rupi masina pe drumul asta si nu se face nimic ...... :(  rusine maxima pentru responsabilii acestui drum

Vreau sa mai adaug ca pe A1 intre Sebes si Sibu banda 1 era inchisa pe mai multe portiuni care si aceasta era praf plina se gropi destul de mari in care daca intrai sigur te dadeai peste cap cu masina.
Si tunelul avea banda 1 blocata se lucra in tunel cu o nacela in partea de sus pe directia Sebes Sibiu iar :(

cfdp

#54096
Imi pare rau pentru remarcile rautacioase dar schema statica la consola (in executie ) preia numai incarcarea proprie si grinda continua (in exploatare preia incarcarile permanente din cale, trotuare, utilitati, s.a. si incarcarile utile din trafic) cu momente negative pe reazem aprox/simplist 2/3M si pozitive in camp aprox/simplist 1/2M; efectul lor de intindere este anulat de fascicolele de pre sau post tensionare, treaba de CFDP...  Era vorba de toate canalele care trebuiesc lasate in tronsoane nu numai cele din timpul executiei.  Inclusiv evazarile din reazem, pe langa preluarea eforturilor in nod, cred ca sunt pentru placile de ancorare

alecu26

#54097
La o grinda continua pe reazem ai forte de intindere la partea superioara, si compresiune la partea inferioara (simplist vorbind).
In camp invers. In concluzie cel mai probabil vor aparea traseele de cabluri in curand, in placa care va inchide acest tronson facut pe pila. Si vor fi foarte foarte multe. Practic cate tronsoane de 5 metri se vor turna.

La tipul asta de pod exista practic doua tipuri de tensionari:
- unul care se numeste  "pentru lucrul in consola" si leaga tronsoanele intre ele sa nu cada naibii jos. Astea sunt tot timpul la partea superioara a grinzii, ca ai moment de de intindere la partea superioara de la inceputul executiei pana te unesti cu grinda care vine de pe cealalta pila. Acestea se opresc unul cate unul in fiecare tronson executat in consola.
- un tip de tensionare de continuitate care urmareste diagrama de momente (de fapt infasuratoarea diagramei de momente) dupa deschiderea podului la traffic. Acestea merg in general la partea inferioara.

Am gasit cumva o schita pe google sa explice.

https://www.elsevier.es/en-revista-hormigon-acero-394-articulo-gilberto-borja-navarrete-viaduct-S0439568915000273#imagen-11

sau aici....slideul 14 din 33.
https://www.slideshare.net/PiyushKumarSanthalia/practical-design-of-balanced-cantilever-bridges-piyush-santhalia
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

@udar Nu mai lucraza nimeni pe acolo?

Acum 2 saptamani erau poze cu echipe in teren, pusi sa faca sosele de calitate  :)

madsnowman

Au reparat fix 200 de metri (i-am numarat pe bord) si alti 200 i-au lasat la nivel de pamant. Ambele "santiere" pe directia Lugoj - Deva. In rest, cum spune colegul, iti rupi masina. Iti intra piciorul pana peste glezna in unele gropi. Imi pare rau ca nu am facut poze.

gruiarew

Păi și care-i motivul pentru care s-au oprit?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alecu26

Vremea. Sa vedem de luni incolo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gruiarew

E prea frig să sape? Sau la ce te referi cu vremea?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

#54103
        1) """Astazi am trecut pe bucata de DN de la Margina pe care se circula din lipsa A1 este criminala doar cu viteza  1 si maxim a 2 .
Iti rupi masina pe drumul asta si nu se face nimic ......"""
        2) """Au reparat fix 200 de metri (i-am numarat pe bord) si alti 200 i-au lasat la nivel de pamant. Ambele "santiere" pe directia Lugoj - Deva. In rest, cum spune colegul, iti rupi masina. Iti intra piciorul pana peste glezna in unele gropi. Imi pare rau ca nu am facut poze."""

        Nu-i  bai că nu ați mai făcut poze; situția este  la fel, ca în instantaneele de mai jos din 19.03.2021....

        Însă, pentru cei ce "călăresc" drumurile, asta constituie realitatea zilnică și evidențiază lipsa celor cca 9.500m de secțiune lipsă....







































Powered by API/PUM imgur uploader

      Ei, dar zvonul s-a dus repede și iată că apar și "prietenii" tuturor șoferilor; unii, malițioși spuneau că "auvenit să constate" starea drumului..........



Powered by API/PUM imgur uploader

  Și sfârșitul zonei de chin........dintre cele două.....autostrăzi, pentru lungă vreme   :D .



Powered by API/PUM imgur uploader

     P.S.   Poate ar fi trebuit s-o afișez la mentenanță.......

MarcoPolo

^ Vai de capul meu, așa arată "poarta" prin care trec 3/4 din cei care intră sau ies din țară spre / dinspre Vestul Europei ?!?   :headbash: