Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 53 Guests are viewing this topic.

nrb

,,Declară că Contractul este încă în vigoare;
Declară că plata pentru lucrări modificate și suplimetare și elemente ale lucrărilor care ar fi trebuit, dar nu au fost, certificate este exigibilă;
Acordă plata TVA la rata de 19% pentru certificările 1C, 1D, 1E, 1F, 1G, 1H, 1, 4.1, 4.2 și 5;
Acordă daune-interese, reprezentând suma de 232.318.809,33 RON (incluzând dobânda până la 31 martie 2020), care să fie plătite de Pârâtă Reclamantei;
Acordă dobânda calculată din ziua în care devin scandente daunele-interese până la plata integrală, la rata de bază Băncii Naționale a României +8%;
Dispune că Pârâta va plăti Reclamantei 2.069.291,30 GBP și 67.327,52 EUR și 3.020.270,24 RON, reprezentând cheltuieli de judecată și reflectând succesul relevant al Reclamantei;
Dispune că Pârâta va plăti Reclamantei 142.855 USD, reprezentând cheltuili de arbitraj;
Respinge toate celelalte revendicări și cereri reconvenționale", se arată în decizia Curții Internaționale de Arbitraj.
https://www.ziardehunedoara.ro/exclusiv-cnair-tace-malc-dupa-ce-pierdut-definitiv-un-mega-proces-cu-salini-impregilo-statul-roman-trebuie-sa-plateasca-daune-interese-de-peste-230-de-milioane-de-lei-pentru-incompetenta-unor-politruci

voicul

Vroaim sa  :lol: de 2023, dar dupa a aparut asta.

230 de milioane adica vreo 45 milioane +?
Si fara PT la tuneluri?

Atat timp cat sefii de atunci sunt trasi in anchete DNA si alte institutii, asta e va trebui sa platim.

carutasul

"contractul e încă în vigoare?" păi atunci sa facă tunelul :)

alin_simeriaveche

Ionut, scuza-ma ca vin cu aceasta sugestie. Tu esti in masaura sa decizi. Cred ca ar merge un comunicat pe tema asta relatata in articol+multe alte procese pierdute si platite din banii populatiei. Asa, o sinteza mai recenta al "tunurilor" CNAIR-ului.
In prima faza am crezut ca este vorba de lugoj deva lotul 3. Si acolo o sa fie distractie.

NGC

#51739
Quote from: NGC on May 04, 2020, 12:41:40 PM
Quote from: Ionut on May 01, 2020, 07:23:47 AM
Apropo. Doar întreb. @NGC ia trimite vrabiutele sa afle dacă trebuie să le plătim deja celor celor de la Salini pentru rezilierea LD2? Mai stiti ca ne-am batut in instanță cu CNAIR pentru a ne da actul de reziliere? Mai stiti treaba aia cu "rezilierea parțială"? Mai stiti cum au fost aruncați cei de la Salini de pe șantier la CIC Margina și la cei 4 km între nod și DC100?

Vrabiutele au vazut mesajul si incearca sa afle.

Vad ca mi-a luat-o cineva cu cateva ore inainte. :p

Intr-adevar, este vorba despre dosarul 20727/MHM.

@CNAIR: Pe cand sariti cu un comunicat cum a fost acesta pentru OS3? http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-c%C3%A2%C8%99tigat-la-curtea-interna%C8%9Bional%C4%83-de-arbitraj
De data asta titlul poate fi "CNAIR a pierdut la Curtea Internațională de Arbitraj procesul cu Salini Impregilo SpA". :lol:

JohannDB

   Bună concluzia: """,,Declară că Contractul este încă în vigoare;"""..... Deci, "qvo vadis"... Încotro ??

NGC

Sa vedem acum cum o scot cu licitatia actuala, "Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Sectiunea E si finalizare Sectiunea D". :p

Tot raspundeti la clarificari, nu-i asa CNAIR? ;)

miahi

#51742
^^ 15.5 mil. de lei numai cheltuieli de judecata platibile de CNAIR catre Salini .  Oare ajungeau acesti bani pentru PT pentru sectiunea  cu tunele ?

NGC

P.S. Din ce am auzit au fost reprezentati de biroul de avocati Capisizu din Bucuresti.

carutasul

Dar practic ar fi plauzibil să reînceapă lucrul? Că din punctul meu de vedere, dincolo de banii aruncați, ar fi una din cele mai bune vești din perioada asta :)

holger

Imi cer scuze da a fost intrebat deja, dar macar PT va fi predat ? au obligatia?

cristi5

#51746
Intrebare pt @NGC si cine mai stie

Am intrebat  ieri daca deciziile ICC Paris pot fi atacate la CAB?

Eu inteleg ca ICC e o curte de arbitraj a unei camere de comert internationale. Nu e curte de justitie. In principiu judeca dispute intre firme private.

Deci daca o parte (CNAIR in speta) nu e multumita, decizia acestei curti de arbitraj va trebui validata de o curte de justitie, in caul asta CAB. Corect?

Cum CNAIR a pierdut deseori si in ultima instanta, poate cu noua conducere vor fi mai destepti cu 5 minute si vor aplana conflictul. Poate vor plati si proiectul Salini pt tuneluri etc.

Apoi pot scrie intr-o clarificare la noua licitatie "pardon, de fapt avem proiectul" :) Si cu un proiect pe masa pot raspunde mult mai bine la clarificari...

Alternativa e ca Salini sa faca o oferta foarte jos, dat fiind ca proiectul li se va plati (?) prin decizia de arbitraj. Inteleg ca Salini poate participa pt ca "nota scazuta la purtare" a expirat.

PS: sunt curios si cine a scurs in presa decizia care inteleg ca e privata. Sa-mi dea  PM sa-i dau un butoi de bere. Sau ce bea.

NGC

#51747
Decizia ICC poate fi atacata la CAB. De altfel, pentru OS3 (dosar 21328/MHM), s-a si intamplat si procesul este in derulare. De fapt asteptam sa treaca situatia de urgenta. :lol:

cristi5

#51748
Ma refer la licitatia in curs pt tuneluri (LD2E si finalizare D) pe care ai citat-o mai sus.

Voiam sa zic ca daca CNAIR nu ataca la CAB si se intelege cu Salini, acestia s-ar putea sa nu mai aiba pretentii dupa ce li se plateste tot ce au facut pe LD2 si se poate rezilia de comun acord. Pentru ca deja se intelesesera cu Homor ca proiecteaza tunelurile si atat (poate nu tin bine minte)

Salini are oricum o pozitie foarte buna de a castiga noua licitatie LD2E pt ca cunosc proiectul in detaliu.

NGC

#51749
Stiu ca la aia te refereai. Am adaugat si eu propozitia cu "contract valabil" la mesajul meu, contract care este inclusiv pentru sectorul E, deci pana la km 56+220.

L.E. Vad ca ai editat mesajul si ai adaugat partea cu rezilierea de comun acord. In cazul asta, in functie de ce si cum se reziliaza, vad o posibila problema cu o eventuala modificare a documentatiei de atribuire a licitatiei actuale, modificare care sa faca imposibila continuarea actualei licitatii. Trebuie sa mai studiem problema.