Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 54 Guests are viewing this topic.

naivu

Eu visez la CNAIR se intelege cu Salini sa continue proiectul, platim ce mini-penalitati putem avea pt anularea licitatiei L2E si pe la finele lui 2021 avem tunele.

pentium10

certificatul negativ constatator poate fi anulat ma gandesc din oficiu? sau doar la cerere sau din tribunal?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

Documentul constatator poate fi anulat de instante.

Pe de alta parte, vedeti ce a spus CNAIR la capitolul 8.4 din documentul de pe pagina anterioara. A trecut ceva timp de la "incetarea partiala" si unele lucrari probabil s-au degradat. Au vorbit despre "remedierea lucrarilor executate". Cum sa anulezi "din oficiu" din moment ce spui ca ai prejudicii? :lol:

voicul

Interesant: CNAIR nu semneaza PISI5 pana cand nu se clarifica 120% ca se poate semna (desi evident ca puteau semana si de cand era 100% clar), DAR si dintr-o data fac licitatie ca sa semneze contract peste unul deja existent.

Singura sansa aici e sa intre Salini in teren sau sa ne rugam (asta putem sa o facem de acum) ca statul roman va plati din bani publici doar lucrarile neterminate (nu si rambursare LD catre UE).

horatiu.cosma

#51769
Naivu, visele ar trebui sa le ținem fiecare pentru noi, mai ales cele care nu au nicio legătură cu realitatea. Ce mini-penalitati? 230 de milioane sunt de ordinul mini în condițiile actuale de criza economica? Nu are Guvernul bani ăștia nici într-un an. Salini să facă tunelele? Nu au fost în contractul lor niciodată și nici nu pot fi conform legii, alea trebuie licitate orice ar fi. Tunele gata in 2021, adică într-un an jumate? Tu te auzi? Mai citește ce scrie lumea pe forum, explicațiile tehnice ale lui Vancouver cu etapele constructive și alte informații și după aia hai sa discutăm pe fapte și pe realități, nu pe vise.

stangabriel

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23983746-lugoj-deva-salini-daune-arbitraj-contract-reziliat-tuneluri.htm

:crutches:

În august 2017, după vizite cu presa pe șantier în care s-au răstit la constructori, ministrul Cuc și Ștefan Ioniță, șeful Companiei de Autostrăzi de la acel moment, au reziliat contractul cu firma Salini pentru secțiunea cu tuneluri din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva - singura bucată care acum lipsește de la Sibiu la Nădlac. Acum, constructorul a câștigat la Curtea Internațională de Arbitraj daune de circa 50 de milioane de euro. Mai mult, arbitrii au stabilit că fostul contract încă e în vigoare, într-un moment în care CNAIR încearcă cu disperare, pe ultima sută de metri, să contracteze lucrările la tuneluri pentru a nu fi nevoită să dea banii europeni înapoi pe toată autostrada Lugoj - Deva.

,,Declară că Contractul este încă în vigoare;
Declară că plata pentru lucrări modificate și suplimentare și elemente ale lucrărilor care ar fi trebuit, dar nu au fost, certificate este exigibilă;
Acordă plata TVA la rata de 19% pentru certificările 1C, 1D, 1E, 1F, 1G, 1H, 1, 4.1, 4.2 și 5;
Acordă daune-interese, reprezentând suma de 232.318.809,33 RON (incluzând dobânda până la 31 martie 2020), care să fie plătite de Pârâtă Reclamantei;
Acordă dobânda calculată din ziua în care devin scandente daunele-interese până la plata integrală, la rata de bază Băncii Naționale a României +8%;
Dispune că Pârâta va plăti Reclamantei 2.069.291,30 GBP și 67.327,52 EUR și 3.020.270,24 RON, reprezentând cheltuieli de judecată și reflectând succesul relevant al Reclamantei;
Dispune că Pârâta va plăti Reclamantei 142.855 USD, reprezentând cheltuili de arbitraj;
Respinge toate celelalte revendicări și cereri reconvenționale", se arată în decizia Curții Internaționale de Arbitraj."

udar

Ok se vor discuta si se vor duela ,dar ce vom face noi in urmatori 4-5 ani pe aceasta bucata de 13 km !!!!
Au in plan sa mai imbunatateasca aceasta bucata , ceva largiri unde se poate si mai ales la urcare ....

gruiarew

Se va face exact ce s-a făcut în ultimii trei ani. O cârpeală când și când și ajunge. Nu vă mai faceți iluzii, că n-are rost.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TS30

Quote
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat vineri la Realitatea Plus că România a pierdut la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris un proces cu un contructor care a dat statul în judecată pentru un tronson al autostrăzii Lugoj-Deva:

* ,,Aproximativ 50 de milioane de euro trebuie sa plateasca statul roman constructorului, iar Curtea mai declară că contractul este în vigoare (...) asta ar presupune ca antreprenorul să fie repus în contract sa inceapa lucrarile la valorile din contract (...) Statul român trebuie sa opreasca punerea in aplicare a acestei hotarari. Deja am demarat procedurile de contestatie in anulare, cred ca putem intoarce hotararea", a declarat ministrul.
* ,,Am aflat un lucru socant de la un avocat, intre prima instanta si curtea de arbitraj de la Paris niciun angajat al statului roman nu s-a dus in instanta sa apere statul. O sa clarific acest lucru", a mai indicat Lucian Bode.

@StiriPeSurse

cris_ct

Daca Bode zice ca "o sa clarific"  ii da Catalin o mana de ajutor, cu nume si prenume: https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2108567945955623
"...* Răzvan Cuc: fost ministru PSD-ist la Transporturi, în prezent deputat PSD (vestitul ministru care a vrut să țină la sol aeronavele TAROM înaintea moțiunii de cenzură anti-Dăncilă)
* Ștefan Ioniță: actualmente reșapat ca director la CESTRIN (centrul de studii al CNAIR)
* Sorin Scarlat: director CNAIR responsabil cu proiectele de investiții (omul nr. 2 în CNAIR)
* Horia Nicolae: director la achiziții în CNAIR ultimii 10 ani, pus pe linie moartă o scurtă perioadă, dar renăscut ca pasărea Phoenix sub guvernarea PNL..."

kumar

Lucrări de forare, armare și betonare coloane pe șantierul Autostrăzii #SibiuPitești, sectorul #SibiuBoița









Powered by API/PUM imgur uploader

CNAIR pe facebook

naivu

@horatiu.cosma, mini-penalitati se referea la
Quote1. licitatia L2E trebuie anulata. Ce implica asta, ca pierderi?
, licitatie care e in derulare/suspendare de vreo 9luni; din ce am citit pe forum, s-au anulat inclusiv licitatii castigate (dar la care nu s-a inceput lucrul) si nu s-a scris nimic de penalizari. Ce este de platit la Salini sau ce va fi de plata daca UE cere inapoi banii dati pe Lugoj-Deva, acelea clar nu sunt "mini"!
La un moment dat Salini a inceput si terminat proiectarea tunelelor "pt ursi"; imi imaginez ca au facut-o pt ca CNAIR i-a facut sa creada sincer ca pot primi executia prin contract aditional (parca am auzit vehiculata suma de 190.000.000); daca Salini a crezut-o ce pretentie poti avea de la mine  :lol:. Am cam exagerat cu 2021, dar cred ca, avand deja proiectul, proiectul fiind facut pe proprii oameni si cunoscand terenul, Salini ar putea termina mai repede decat altii.
In rest ai dreptate, situatia pe Lugoj-Deva e albastra si incurcata. Tot respectul pt efortul API!


cristi5

#51778
Pai avem asa
- Cuc a reziliat fara sa gandeasca, era mai important sa arate cat e de patriot (pentru cosmetizarea imaginii sale, cum am scris in 2017 la vremea rezilierii, merci @VictorC ca ai reamintit asta pe Hotnews!)

- Bode, vazand hotararea arbitrajului, este cuprins de fervoare patriotica si zice ca Romania poate intoarce hotararea blabla. Nu se gandeste nici 5 minute ca Cuc si gasca lui fiind niste dobitoci "patrioti", faptele lor sunt acum pedepsite de orice judecator.  Ca asa e cu nesabuitii

S-a schimbat ceva de la guvernul trecut la asta? Eu zic ca nu. Zic ca trebuie sa mai lasam patriotismele si sa facem treaba cu cap.

Cand un idiot din tara ta a facut o porcarie fata de cineva, si aluia i se da dreptate, te duci la ala si-ti ceri scuze si incerci sa te intelegi cu el.

Incredibil, am ajuns sa giram prin tribunale faptele lui Cuc si Ionita. Si o mai facem si cu mandrie patriotica.

adiarc

astept in continuare sa vad ca avem inca institutii functionale ...de ex DNA
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura