News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 16 Guests are viewing this topic.

MAP


cristi5

#46756
Quote from: voicul on June 20, 2019, 09:38:08 AM
Cu Holdea, noroc cu politia ca nu a deschis acces-ul la Grind. Erau prea multi km sa nu faca nimic. Nu era problema ca nu se foloseau niste km de A, ci de imagine, ca-i huiduiau oamenii.

Proiectul la Holdea exista din mai 2016, problema stupida de la Grind (nu vor sa deschida nodul din cauza trecerii la nivel si va fi doar punct de intoarcere) a aparut ulterior. Poate horatiu.cosma stie mai exact cand si cum.

Fireste ca si la Grind trebuie sa facem scandal. Holdea a fost mult mai important, acum ca am castigat acolo trebuie sa ne asiguram ca infrastructura construita pe banii contribuabilui european e pusa in valoare cum se cuvine.

horatiu.cosma

Comsa a venit în CNAIR cu vreo 49 de soluții la Grind. Doar că la CNAIR erau 2 tabere: tabăra 1 e formată din cei care se ocupă de contract (UIP-unitate implementare proiect) și care fug ca dracul de tămâie de orice fel de modificare contractuală (vedeți ecoductul suplimentar construit de Comsa și încă neadiționat în contract) și tabăra 2 formată din cei care aprobă partea de siguranța circulației. Cei din tabăra 2 sunt o enigmă pentru mine. Pe de o parte aprobă proiecte de marcaje discontinue în curbe, indicatoare rutiere complet tâmpite (vezi nodul Turda, lotul Strabag Ogra-Ungheni) și în general cam orice soluție de "siguranță a circulației" de pe DN-uri și autostrăzi pe care orice șofer o vede și zice că e ceva în neregulă, și pe de altă parte nu e de acord cu deschiderea nodului Grind că cică nu e safe, că s-ar face cozi kilometrice când e jos bariera la CF și ar ajunge mașinile staționare sus pe autostradă.

Deci cu alte cuvinte, au stat vreo 2-3 ani într-un ping-pong interminabil în CNAIR (RaduLuc ne poate da mai multe detalii) și până la urmă au ajuns la soluția inițială a constructorului, doar că nodul va fi închis pentru ieșirea în DN. Adică nu se modifică nimic la contract (victorie pentru tabăra 1) și nodul e închis (victorie tabăra 2). Win win, nimeni din CNAIR nu are nimic de semnat, nimic de asumat, salariul vine în continuare, au plimbat hârtii 2-3 ani fără sens, nimeni nu e responsabil, everybody happy. Mai puțin contribuabilul (inclusiv cel european, că și el a plătit pentru nodul ăsta).

voicul

#46758
Desigur ca nu e safe. Toata lumea o sa iasa la Grind si . (punct). Iesiti la Grind o sa ramana care cum pe unde uitandu-se dupa cainii cu covrigi in coada. Cei de pe A1 vazand ca e coada, chit ca si-au propus alte destinatii, instant si fulger o sa zica ca si ei vor la Grind ca acolo e cel mai bine ...

Avand Holdea functional, daca s-ar deschide si Grind, DACA ar iesi 10 masini pe zi pe acolo ... asta da record.

Ce intreb: si cum blocheaza iesire? Pun NJ perpendicular pe drum? (in ultima filmare nu era nimic)
Intreb ca NJ, daca blocheaza un access, are tendinta sa ajunga pe margine in RO.  :lol:

horatiu.cosma

Da, vor pune NJ în giratoriul cu DN-ul. Se va întâmpla probabil ca la Moara Vlăsiei. Cineva binevoitor îi va da la o parte la un moment dat, cele 10 mașini pe zi vor ieși pe acolo, API va face o filmare când trece trenul să arate că nu se face nicio coadă, iar CNAIR, în prostia monumentală tipică, în loc să recunoască greșeala, va pune NJ la loc. OT: Tocmai am terminat de vizionat serialul Cernobîl (recomand). Seamănă atât de mult cu situațiile de pe drumurile noastre și din administrația noastră (minciună, incompetență, șefuți politici, aruncat la gunoi măsurile profesioniste) care duc la aceleași dezastre din nou și din nou și din nou. Sigur, aici vorbim la o altă scară. Dar dacă ne uităm la morții pe șosele într-un an, putem spune că și noi avem câte un mic Cernobîl anual.

Quest

Ionut care e succesiunea de semne grafice care sa dea emoticonul animat cu cineva care se loveste pe frunte a dezamagire profunda :)

Ieri am reusit sa urmaresc interviul pe care dl Alin Serbanescu l-a dat la DCNews in 08 iunie.

Pe chestiunea lipsei tunelurilor rutiere, mi-a fost dat sa aud o afirmatie de-a dinsului care m-a lasat perplex:
"Atunci când nu ai experienţă în construcţia de tuneluri, nici cei care activează în acest domeniu nu dau buzna în ţara respectivă. Nu suntem predictibili pe construcţia de tuneluri. În România nu se ştie niciodată ce fel de tunel vei construi. Nefiind o ţară cu specializare, nici nu vin să ne caute astfel de firme."

Halucinant, e o mostra superba de rasturnare a raportului cauza-efect.
Dle Serbanescu, constructia de tuneluri rutiere e pusa la punct la nivel mondial de DECENII. Beneficiarul experimentat sau ne-experimentat in materie de tuneluri trebuie doar sa spuna in caietul de sarcini al licitatiei: vreau in tehnologie cut & cover, sau vreau in TBM, sau ptr c-am auzit de noile cuceriri tehnologice vreau in NATM, etc.

Ce inseamna "noi neavind experienta, nu vine nimeni sa ne caute" ?  Dar cine va opreste de ani de zile, sa va specializati un departament din Companie care sa zbarnaie in tuneluri ?  Ok, nu s-au construit pina cum, dar asta nu inseamna ca mai pot fi aminate, nici A1-PiSi, nici A1-Holdea, nici A3-Meses, nici A6-Plugova, nici A8-un lant intreg, nici A13-un alt lant intreg.  Nu e clar ca nu se va MAI putea fara ele ?

Incredibil...
 
Acesta e articolul de presa din jurul subiectului tunelurilor.
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

A, deci ei nu scot la licitație tuneluri că nu îi caută firmele de tuneluri? Prostie monumentală, ce ziceam și mai sus...

wifi

Doar este in apropiere un tunel, de cale ferata. Nu l-au facut extraterestrii!
Si CIC-ul de la Margina pot sa-l puna pe lista UNESCO, arata ca o cetate dacica. Pardon, un site ca cel de la Sarmisegetuza Regia este ingrijit, iarba taiata...

__dir

#46763
^^ Stai ca nu am inteles, vor sa vina firmele specializate in tunele sa le faca ce? consultanta la contract? executie? S-a lansat vreo licitatie pentru tunele? :)
Sunt asa de idioti incat nu stiu sa ceara ajutor ? Nu stiu cum reusesc vecinii nostri de la sud?!

Sunt cei mai tari bugetari! Nici astia nu au inteles absolut nimic, faza cu accesul interzis e o miscare ordinara.

GDPR

Eu nu inteleg ceva: se pot face proiecte de tuneluri pe PiSi, dar pe LD nu? Cam da cu virgula.

TibiV

Quote from: Quest on June 20, 2019, 12:08:31 PM
Ieri am reusit sa urmaresc interviul pe care dl Alin Serbanescu l-a dat la DCNews in 08 iunie.

Pe chestiunea lipsei tunelurilor rutiere, mi-a fost dat sa aud o afirmatie de-a dinsului care m-a lasat perplex:
"Atunci când nu ai experienţă în construcţia de tuneluri, nici cei care activează în acest domeniu nu dau buzna în ţara respectivă. Nu suntem predictibili pe construcţia de tuneluri. În România nu se ştie niciodată ce fel de tunel vei construi. Nefiind o ţară cu specializare, nici nu vin să ne caute astfel de firme."
:lol:
Aha...
Deci tunelurile facute de CFR Infra pe km 614 - Simeria se construiesc in alta tara, si doar sunt aduse si instalate (la gata) aici...  :D
Iar la Sighisoara nu sunt tuneluri, sunt doar doua "gauri de vierme", ca in Star Trek....

Adicatelea MT este stapan peste doua tari: una fara tuneluri (Romania) si una cu tuneluri (naiba stie unde este tara asta, unde domneste CFR, care chiar da dovada de un apetit exagerat pentru tuneluri multe si prea putin utile...)

Astia din CxxxxR nu trebuie impuscati.
Exista metode mai lente, si mult mai satisfacatoare pentru spectatori...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

De când se tot învârt, le dădeam fiecăruia un târnăcop și acum tăiam panglica :)
Mie mi se pare mai degrabă că textul ăla spune "ar trebui să vină să ne spună de la început cât costă tunelul, cât e partea noastră, și noi aranjăm treburile..."

paulmare


TibiV

Respect, paulmare!...
(Dar si pe DC-uri se mai fac ambuteiaje...  ;) )

Insa vad ca mie Rebreanu imi face rau la karma....
(Sau Eva o fi de vina?... Cam ea este "vinovatul de serviciu"... Cu muuuuult inainte de Moise!...)

:lol:

PS
Ionut,
te rog nu ne sterge...
Este "foarte off", de acord, dar este atat de bine sa stii ca valorile tale nu sunt doar ale tale...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#46769
Quote from: adrian rosca on June 20, 2019, 02:05:17 PM
Eu nu inteleg ceva: se pot face proiecte de tuneluri pe PiSi, dar pe LD nu?

Daca era tunel de la inceput in SF, cu AM facut temeinic, licitat frumos pe baza acelui SF, cu un contract in care scrie tunel intre km X si Km Y, eu cred ca astazi am fi avut tunel, macar inceput. Chiar daca e forat si de autostrada.

Cred ca aici avem (si) un limbo birocratic descris cu lux de amanunte de NGC aici. Nu exista SF. Ce sa liciteze birocratul?

Exista o licitatie in desfasurare pt studii geotehnice in zona. In cel mai optimist scenariu, rezultatul acelei licitatii va fi anexat la vechiul SF si se va licita. Sau chestia aia nemaivazuta: dialog competitiv.

Din sinteza:
Quote
[SCN1041752] / 16.04.2019: "Executia de foraje geotehnice pe amplasamentul Sectiunii E2 km 52+780 - km 56+220 in vederea completarii Studiului Geotehnic existent din cadrul contractului <Proiectare si Executie autostrada Lugoj-Deva lot 2, km 27+600-km 56+220> prin lucrari specifice de investigare a terenului (lucrari de foraje, activitati de prospectare geofizica si inginerie geotehnica)"
    Depunere oferte: 15.05.2019 29.05.2019
    Oferte deschise in 29.05.2019: 2 oferte
    Stadiu actual licitatie: Evaluare oferte
    Valoare estimata:  950.550,23 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -

Mai e si limbo politic. Politicienii zic ca e scump. De parca ar fi banii lor de pomana electorala. Atunci sa faca naibii un singur tub. 1+1 in tunel e mult mai bine decat 1+1 pe DN68A.

Cum s-a ajuns aici? Hei-rup cu semnat contractul (2013, dupa alegeri, promisiuni multe, asteptari mari) chiar daca se stia ca ce scrie in SF nu poate fi executat. Acelasi hei-rup care a pornit CraPi pe un SF inadecvat si pe legislatie proasta care a dus la paralizarea a doua loturi (ca trec prin fabrici si uzine), si anularea celorlalte doua...

Se putea gasi in 2012-2013 o cale legala de oprire a unui proces care duce drept in zid? Ca apoi sa se refaca SF, AM, licitatia? De fapt trebuia licitat numai LD3+LD2A-D in 2012, cu descarcare la Holdea, si refacut SF+AM  pt LD2E inainte de licitatie. Cat putea dura, un an, doi? Asa, in limbo birocratic, a durat 7 ani si suntem tot la inceput!!! Asa e cand autostrazile sunt politizate, deciziille se iau cu organele erectile, nu cu capul. Poate de-aia merge CF incet dar fara astfel de sincope, pt ca nu e politizat.


Ce e fenomenal este cat de mult pot dura aceste "invarteli in jurul cozii". Cum au facut si la Grind, dar mult mai grav. Cum fac la groapa de gunoi de la Alba Sud etc etc etc. Totul prin capitala prin birourile unor oameni care n-au habar unde e Holdea sau Costeiu de Sus.

Ca un amanunt secundar: AM e facut pe baza debleelor din vechiul SF, inlocuite cu tunel, si va fi probabil revizuit inca odata dupa proiectare.