Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 57 Guests are viewing this topic.

Vice33

Discutăm de A1 sau de DN68A și variante noi de DJ-uri...?

vancouver

^^ scuze, ai dreptate. Discutam despre reabilitarea unui drum comunal. Hai sa mutam discutia pe drumuri comunale, ca pentru A1 nu are nici o relevanta.  :o
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Quest

Filmarea mea de vineri, cu ambuteiajul de 7,4 km de pe DN68A a descatusat polemici :)

gruiarew noi pe sensul Grind->Ohaba am trecut prin giratoriu, dar in sens opus asfaltau vechiul traseu al drumului, care devine un soi de bretea care sa nu te oblige la utilizarea giratoriului, se vede configuratia acestuia in filmarea lui Ionut la min 09:09.

voicul nu e cazul "VO sa plinga dupa trafic" comparativ cu situatia filmata vineri, caci nu asta e intensitateta de trafic pe DN68A, situatia a fost una exceptionala cauzata de lucrarile la Grind.
Dar e un indiciu clar ce s-ar intimpla in cazul unui carambol major...

TibiV nu va fi "soc si groaza" pe Cosevita-Margina :) dar e imperios necesar ca nimic sa nu blocheze traseul, cei 15 km se parcurg rezonabil intr-un sfert de ora, daca nu exista dopuri (masina defecta sau accident cu blocarea circulatiei)

Dominik in anumite intervale de timp ale zilei (dimineata si seara), oamenii din satele de pe traseu chiar nu mai apuca sa treaca strada din cauza traficului intens :)

aqualung nici eu nu cred in atragerea de trafic suplimentar dupa ce se dau in folosire LD3-4. Tot ceea ce avem deja este pe DN68A. Prin toamna trecuta am mers intentionat de la Deva la Timisoara prin Savirsin - Faget, tocmai sa vedem ce trafic mai e pe DN7. ZERO ! cu exceptia unor masini mici de AR care se simtea ca sint in tranzit local. Pur si simplu e pustiu. Acum (joi, zi lucratoare) impreuna cu Dorum am constatat acelasi lucru, vedeai doar cind si cind basculante pline cu balast adus de pe Valea Muresului, in drum spre vreun santier. Nu TIR-uri, nu autocare Atlassib, nu faimoasele transportere care brazdeaza tara, nu nimic.
De acord ca LD3-4 date in trafic va fi o usurare ptr localnicii de dupa Cosevita si pina la Deva.

adiarc, pentium10 da e posibil LD3-4 sa atraga mai mult trafic dinspre rutele care trec granita pe la Bors. S-a vazut si in filmare ca erau TIR-uri de HR, zona care merge in HU pe la Bors. Cind tot A3 va fi gata pina la Bors, punctul de balans Nadlac vs Bors (ptr destinatia intrarea M0 in M1 HU) e undeva pe la Aiud, Teius. Dar pina atunci va tot fi tentatia confortului pe care ti-l da A10-A1 vs DN1.

pasadia da si eu cred c-ar fi utila intarirea interiorului curbelor pe DN68A

carutasul dupa darea in trafic a LD3-4 panourile galbene cu emoticoane care intre Cosevita -> Margina anuntau din 3 in 3 km cit mai e pina la autostrada ar trebui sa revina, mai ales ca acum atentionarea va fi in ambele directii. Ar fi un pas catre normalitate. Pe mine ma mira argumentatia decidentilor de la Companie care le-au inlaturat. Ar trebui sa li se spuna ca e o practica obisnuita in Vest sa oferi prin aceste panouri supape de siguranta prin care angoasa si nervii soferilor se mai atenueaza...

lupulalb comerciantii de pe marginea drumului nu vor avea viata usoara, ptr ca organele judetene care ii controleaza par sa fie mai severe in TM decit in HD. La parcarea de dupa nodul Holdea catre Ohaba (HD) sint comercianti din satele din TM, care nu indraznesc sa vinda sus la parcarea de la Cosevita (TM) de raul controalelor... Dupa ce se da drumul la LD3-4 va exista trafic pe DN doar de la Cosevita in jos catre Margina, adica in TM.
Daca sint autorizati, precum cei de la refugiul pe DN de deasupra satului Homojdia (TM), atunci mai au o paine 4-5 ani.

vancouver da Arad - Cluj prin Deva si nu prin Oradea (3h30m vs 4h30m) va atrage clar trafic suplimentar.

cristi5 ai gasit corect breteaua DN-A are declivitate longitudinala de 3,9 % iar portiunile de DN care se racordeaza la giratoriul de la Holdea au 6,0 (5,9) %.

schluppi si eu cred ca planificam in zadar. Trebuie sa faca tunelurile !
Apropo, dl Cuc iarasi a vehiculat zilele trecute suma de 180 mil € ca fiind costul tunelurilor de la Holdea. Am rugamintea sa intelegm cu totii ca efortul financiar al Romaniei este doar 15% (restul ii da UE), adica o bagatela de 27 mil €. Sa ma corectati va rog daca lucrurile stau altfel.

Skynick si eu sper ca Dealul Liliecilor sa se predea la FCFDP (Facultatea de Cai Ferate, Drumuri si Poduri), ar merita din plin !
Common sense will get you far !

cmd

Vancouver, excelenta idee cu drumul paralel!
In practica, ca sa incepem cu inceputul. cat crezi ca ar dura pana:
- se fac studii de fezabilitate
- se face licitare si proiectare, atribuire, inclusiv contestatii
- se apuca efectiv de lucru
- executa lucrarea si se da drumul in circulatie - atentie, trebuie finalizat complet.
La astea mai adaugam 1-2 ani pana (daca) se tezesc autoritatile plus alte balbe.
Daca investitia facuta este exploatata macar 5 ani, eu zic ca e fezabil.

cristi5

#46729
Mai e si partea cu Curtea de Conturi desi parca au imblanzit-o baietii. Dar totusi nu cred ca se risca nimeni sa porneasca o lucrare care va fi "inlocuita" de autostrada, fara ca un primar de orientare corecta sa aiba un interes...

La Holdea am avut noroc ca scenariul unul incendiu in tunelurile alea de care se tem oricum a dat un motiv perfect pentru utilitatea pe termen lung a investitiei.

———

Parerea mea este ca trebuie cautate solutii punctuale. Mi se pare fezabila pt turisme solutia cu intarit DC144 si DC100. Folosit numai pt autoturisme (care sa ajunga pe A1 la capatul LD2 sectiunea D, care e si intersectia cu DC100)  lasand DN68A liber pt TIRuri.

S-au facut DCuri excelente in tara, cu bani EU, n-ar fi nustiuce lucrare. Cuiul e intre Holdea si Costeiu de Sus, acolo nu e nici macar DC ci un fel de  drum agricol, si ar trebui refacut putin traseul, eventual ocolit casele (cate mai sunt locuite).  Poate e chiar posibila traversarea CF peste tunel...



DC100 pare la nivel cu autostrada chiar la capatul sectiunii D a LD2, se poate rezolva cu o giratie pe corupul autostrazii, ca la Iernut (sau chiar on intersectie T cu DCul)

La Holdea DC144 ar urma sa sub-traverseze, cu A1 la cota 295. De acolo pana in DN68A (vreo 312m) mai sunt de urcat vreo 17m, adica 25m daca luam in considerarea subtraversarea. Panta aceea ar fi un pic grea si pt turisme. O solutie ar fi ca DC144 sa treaca peste corpul A1 atata timp cat va fi in santierul LD2E.

Ar mai fi o idee cu legarea DC144 si a drumului agricol dintre LD2 si LD3 la giratia Holdea, nu e chiar "drept" terenul acolo, ar fi un terasament si un pic de debleu. La schimb cu aceste lucrari se elimina un pasaj peste A1 (drumul agricol) si subtraversarea DC144.

Poate si vrea cineva sa parcurga DN68A-Holdea-Costeiu de Sus-DC100-A1? Sa vedem cum arata. Parca a fost gruiarew in zona.

Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

Poate cineva sa traseze pe google maps sau osm traseul sectiunii E?

gruiarew

@cristi5 DC100 dă în capul autostrazii. Aia ce am tot pozat eu stâlpul de pe mijloc. Nu trebuie giratoriu, nu trebuie nimic. La Zorani n-ai cum să te urci pe A, e deja pasaj cu comunalul urcat peste.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#46732
Quote from: cristi5 on June 19, 2019, 10:35:27 AM
Ar mai fi o idee cu legarea DC144 si a drumului agricol dintre LD2 si LD3 la giratia Holdea

Adica asa ceva (e doar o idee, daca se aplica legarea DC144+DC100 la A1)



Ar asigura o conectare decenta a DC144 la A1 (pt turisme), ar elimina o subtraversare si o supratraversare (parte din LD2E)

Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#46733
@Vlad94

OSM peste Google maps :)

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/45.873/22.348/0

Traseul asa cum a fost trasat de SF-ul DIWI. Se poate schimba la proiectarea tunelurilor (desi cred ca se va lasa doar mai jos autostrada). Ar trebui puse si tunelurile pe OSM, o sa incerc asta odata ce le identificam.

cristi5

#46734
@gruiarew

Eu ma refer la intersectia DC100 cu A1 la capatul sectiunii D. Cred ca acolo e stalpul. Am modificat mesajul, am sters Zorani sa nu produc confuzii.
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.875/22.295/0


gruiarew

Ai scris, ai corectat, dar tot ai lăsat Zorani. Nu ai treabă cu Zorani. A-ul vine până după Margina, spre Nemeșești. Vine până aici undeva: https://goo.gl/maps/Mw7tPY4ZEyw5m6GS6

Google maps nu ajută, îs vechi.

Poate ajută astea:



Trec iar prin zonă, dar pariu că nu s-a schimbat nimic.

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tonică

dintr-acel punct, mergand aproape in linie cu calea ferata si virand spre tunelul holdea la aprox 250m vest de gara Costeiu de Sus ar mai fi de construit 9,3 km de autostrada. Din care eu vad doar un singur tunel, de 1 km. Eventual cu inca o trecere peste autostrada, pentru animale acolo unde taie padurea in doua. Trecere de max. 200 m, poate chiar mai putin. Un fleac daca cei care sunt direct responsabili pt aceasta constructie n-ar fi si ei niste...fleacuri. Se poate chiar imparti in 2 loturi, ca la gradinita, unul cu 7 km si o trecere pt animale si un al doilea cu un km de autostrada. In maxim 1 an jumatate ar trebui sa fie totul gata. Pentru asta ar trebui sa punem presiune pe administratie, tocmai fiindca e posibil. Cautand alternative dam de inteles ca ar fi mai dificil decat este de fapt si n-am face decat sa acoperim incapacitatea si impotenta celor ce sunt platiti gras sa faca aceste lucruri posibile.

cristi5

#46737
@gruiarew

Scuze, am sters acum. Vorbim amandoi de locul acela cu pasaj DC100 peste A1.

Se vede din satelit (16 iunie). Limita dintre sectiunile LD2 D si E este corect marcata pe OSM (si deci si pe harta proiectelor), doar pasajul DC100 de pe care ai filmat nu este marcat pe OSM.




Powered by API/PUM imgur uploader



cristi5

#46738
@tonică

Este stabilit deja ca vor fi doua tuneluri forate. Nu-mi amintesc sa le fi vazut vreodata marcate pe harta. M-am uitat la adancimea debleelor din SFul DIWI pt ca banuiesc ca acolo vor fi tuneluri.

Tocmai mi-am amintit ca in Acordul de Mediu e specificata exact pozitia tunelurilor. Trebuie vazut acolo.

Mai jos sunt plansele DIWI. Sunt 3 deblee majore, judecand si dupa zona impadurita, cred ca e vorba de cele 2 deblee vestice (km 53 si km 54). 

Exista o greseala majora pe planse la km 55+200. Cine o gaseste?












Powered by API/PUM imgur uploader



gruiarew

#46739
@cristi5 mulțumesc. O să trec prin zonă, dar ultima dată când am fost se putea trece de la Holdea la Coșteiu de Sus doar pe drumul făcut de Salini. Să văd cum ajung.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis