Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 44 Guests are viewing this topic.

ladposta

descarcarea de la Holdea s-a putut. Incercarea moarte n-are. Daca nu incerci ... nu ajungi nicaieri

cristi5

#46711
Daca traficul va creste cum preconizati voi (eu nu cred  ca va creste major, dar sunt de acord ca vor fi zile cu cozi la Holdea), atunci *ceva* va trebui facut.

Holdea s-a putut face, asa:
- cu mult noroc, guvernul tehnocrat cu consilieri din comunitate
- cu un constructor (si proiectant!) in teren, si un contract in derulare (si o intarziere de doi ani cand la CNAIR a fost un director care nu era de acord cu asta)
- AM aflat in revizuire, deci a putut fi adaugat la AM
- e o masura totusi punctuala, pe cateva sute de metri, in mare parte pe culoar deja exporpriat.

Un drum nou are nevoie de SF (se poate face inhouse), AM, exproprieri, licitiatie, proiectare, executie... Minim 2 ani, dar poate fi relevant. Problema e ca daca se inhama la asa ceva, CNAIR zice: "recunoastem ca nu suntem in stare sa lansam tunelurile".

In legatura cu prelungirea autostrazii pana la DC, intrebarea este stim ceva despre pozitia tunelurilor? Daca bine vad, autostrada e la 280 iar dealul Holdea/Cosevitae la peste 310, deci acolo va fi deja tunel.  Am putea calibra cele mai mari deblee pe harta si sa deducem astfel pozitia aproximativa a tunelurilor.

TibiV

Quote from: vancouver on June 18, 2019, 02:29:49 PM
Intrebarea este daca tehnic vedeti vreo problema serioasa, daca exista variante mai bune, si in ce masura se poate inainta oficial o astfel de propunere.
Din punct de vedere TEHNIC nu vad NICI o problema serioasa, in afara de problema birocratica a simplei existente a institutiei numita CxxxxR.... (CNAIR, ca sa pot gasi postarea peste 5 ani.... )
Propunerea se poate inainta catre aceeasi CxxxxR... De data insa cred ca nu va functiona... :((

Quote from: ladposta on June 18, 2019, 02:31:13 PM
...descarcarea de la Holdea s-a putut.
S-a putut atunci pentru ca (spre norocul nostru, dar mai ales ales spre norocul tarii asteia amarate...) "am avut" niste oameni in guvernul de atunci, guvern care a incercat sa faca ceva. Si uneori a si reusit.
Acum vrei sa propui (cu succes?!...) un astfel de proiect cuplului Cuc-Neaga?!?!.... Care nu vrea decat sa  #nufacanimicdinceartrebuifacut ?....
Poate vor lua in considerare, poate vor trimite spre SEAP, si poate va fi gata la 10 ani dupa tunelurile de pe LD3... :(

Tu ai astfel de asteptari de la niste idioti care stiu de fo 4 ani ca vor avea o "gaura" de 15 km in A1, dar nu au facut ABSOLUT NIMIC?!?!...

De la momentul in care li s-au cerut tunelurile (cu ani in urma!...) ar fi putut sa faca AUTOSTRADA din cei 15 km de DN68A...  (Ma rog, puteau sa il boteze "drum de mare viteza", Transregio, Eurotrans, whatever...)
:headbash:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ladposta

Din pacate ai dreptate @TibiV.

Eu sper(am) ca voi avea sansa/posibilitatea sa fac un drum Eindhoven - Cluj-Napoca - Eindhoven pe autostrada. Ca e A3 in RO sau A1+A10+A3 chiar nu conteaza  :p

Dar incep sa-mi pierd speranta ...

TibiV

Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate Romania...
>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ladposta


AlinC


davyl

Ce surprizaaa! Multumim! Super vreme pentru filmare!

gruiarew

@vancouver, tehnic se poate. Eu ziceam de pante abrupte în speranța că se pot folosi drumurile existente. Ce propui tu e să se facă un drum COMPLET NOU care să înlocuiască autostrada ce nu s-a făcut din cauză că nu s-au înțeles la numărul de urși. E zonă protejata acolo totuși, nu poți s-o tai cu drumuri și poduri.

Plus, economic nu are sens. Nu faci drum nou lângă autostradă. Că nici la Aciliu nu s-a făcut drum pe lângă autostradă când s-a surpat. Am propus în neumărate rânduri și mi-am luat-o în bot, dar mai zic o dată: DJ682 Făget - Birchiș. Dacă la CNAIR nu se mișcă nimic, poate măcar la CJTM se va găsi cineva mai răsărit. Când îi aglomerație mare pe DN68A s-ar putea devia trafic de turisme pe acolo. Plus ar ajuta și pe cei de pe Valea Mureșului să aibă access mai bun la A1.

Culmea, partea din Timiș e cea mai praf. La fel și pe DN68A, parted din Timiș e varză. Și cea din Hunedoara e rea, dar nu se compară.

E doar o părere, nu dați cu pietre.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Din fuga si din citire ca lipsa tuneluri, de, a fost luat prin surprins CNAIR de aparitia lor, am citit: "dealul melcilor"  :lol:

+1 TibiV.
Daca peste 5 ani o sa avem tunelurile, A1 pana la Boita si poate printr-o minune Curtea de Arges, vom fi departe. Realist doar pana la Boita sunt sanse reale.

+1 pentru filmare.
#aproapelacota  :D

Intrebare: la partea dinspre Bejan au ingropat conductele care duc apa pluviala de pe versant. Nu vad sa fie vreun acces pentru a curata aceste sectiuni. Nu se pot infunda/cum se intretin?

tom_sawyer

#46720
Va temeti ca daca s-ar implementa propunerea lui vancouver, nu s-ar mai face (prea repede) tunelurile? Si ce daca? Pentru 10 km de mers in coloana?

Quote from: vancouver on June 18, 2019, 02:29:49 PM
Intrebarea este daca tehnic vedeti vreo problema serioasa, daca exista variante mai bune, si in ce masura se poate inainta oficial o astfel de propunere.




^ Folosit si reabilitat/largit/reconstruit o portiune din drumult comunal 144 si o legatura intre acesta si traseul propus de tine (linia neagra pe harta). Ar mai scurta segmentul de drum nou (reduce exproprierile si deranjul naturii).

Si nici nu interfereaza cu traseul autostrazii:
http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.885/22.4/0

Skynick

Sper ca dealul asta sa se predea la facultate.

AlexxC

Construind un drum paralel nu faci economie, drumul actual tot trebuie reabilitat candva,deci banii tot se duc.
Mergand pe aceasta idee peste 3 ani vom avea 2 dn-uri din care unul nou si altul praf...apoi peste 5 ani vom avea 3 drumuri paralele intro zona sensibila dpdv al mediului si doar unul circulat.
Reabilitarea drumului actual este singura solutie economic posibila...cu tot deranjul aferent.

pbh

Zidul pe partea dinspre Bejan este la cota finala si asteapta zgura :)
Din pacate se pare ca acum au de spart si de carat multa stanca.
Progresul este vizibil in cele 4-5 zile de la filmarea lui Ionut. O remarca, parca sunt mai putine utilaje, basculante si respectiv muncitori ca acum 3 luni. Imi aduc aminte de un deal portocaliu si de cozi de basculante la incarcat sau descarcat.

vancouver

#46724
Quote from: AlexxC on June 18, 2019, 08:31:17 PM
Construind un drum paralel nu faci economie, drumul actual tot trebuie reabilitat candva, deci banii tot se duc.

Corect nu faci economie pe termen lung. Dar cum vrei tu sa reabilitezi SUB TRAFIC drumul actual? Ti se pare o idee buna? Si poate ca nu stii, dar ceea ce s-a licitat acum nu este o reabilitare, ci doar o reciclare in situ. Adica cateva luni bune de restrictii si semafoare, apoi dupa 2-3 ani iar o sa se surpe, pentru ca nu se reface si fundatia drumului!

Dupa parerea mea semafoare si inchideri de trafic de acum inainte numai cineva IRESPONSABIL mai poate sa faca pe cei 15km de DN68a. Cum drumul nu se poate nici sa ramana asa, nici nu se poate reabilita, la modul serios exista doar varianta unui drum nou.

Quote from: tom_sawyer on June 18, 2019, 05:42:11 PM
^ Folosit si reabilitat/largit/reconstruit o portiune din drumult comunal 144 si o legatura intre acesta si traseul propus de tine (linia neagra pe harta). Ar mai scurta segmentul de drum nou (reduce exproprierile si deranjul naturii). Si nici nu interfereaza cu traseul autostrazii.

Corect, am schitat si aceasta varianta pe desenul meu (nu-l mai pun aici, ca sa nu poluez prea mult). Costurile nu le reduce prea mult, ca oricum cei 400-500 m din DC144 trebuie si ei reabilitati, plus ca la parasirea DC144 trebuie o intersectie (de ex. in T), care altfel nu e necesara. Dar celelalte argumente sunt corecte, mai ales lipsa interferentei cu proiectul A1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.