Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 32 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Dacă îmi aduc bine aminte, UMB a încercat să ocolească dealul cu pricina, dar CNADNR a refuzat să accepte modificarea traseului. Cât despre observarea faliei, o falie verticală ale cărei influențe se manifestă pe 30-40m lungime a traseului e foarte greu de detectat prin foraje, fiind observată doar când s-au efectuat lucrări în zonă. Eu cred că UMB a considerat că nu are nici o șansă să obțină avizul CNADNR sau CNAIR pentru modificarea proiectului în zona faliei și a ales să riște și să meargă înainte până când situația din teren impune luarea de măsuri suplimentare (în mod vizibil și pentru cei din CNAIR). Având în vedere lucrările care se presupune că vor fi executate în viitor (PiSi, CoBra, A8, A13), cred că CNAIR trebuie să-și modifice modul de abordare al problemelor și să colaboreze mult mai strâns cu constructorii și proiectanții, pentru că în zonele montane pot apare multe situații neprevăzute, chiar mai dificile decât această falie.

horatiu.cosma

^
Exact, mult mai multă flexibilitate, asumare a răspunderii, colaborare cu constructorul, parteneriat onest și corect, nu dușmănie sau cârdășie. Spre exemplu pe LD3 se frezează acum asfaltul într-o zonă fiindcă CNAIR nu e în stare să zică inginerului pe hârtie semnată că o soluție de remediere e ok, inginerul e înghețat fără să zică CNAIR ce să facă, așa că vor să vadă cu ochii lor stabilizatul de sub 3 rânduri de asfalt că e așa cum zice expertiza. Caragiale se întoarce în mormânt.

Când faci treabă cu cretini cu 2 clase care s-au prins că la stat banul vine și dacă nu semnezi nimic, iar decizia e să nu se semneze nimic pe motiv că semnatura creează un potențial risc de 0,00000001% să te ia cineva la întrebări, lucrurile nu se mișcă.

TibiV

Ionut, nu te supara pentru QUOTE...
Quote from: horatiu.cosma on October 24, 2018, 01:55:26 PM
^
Exact, mult mai multă flexibilitate, asumare a răspunderii, colaborare cu constructorul, parteneriat onest și corect, nu dușmănie sau cârdășie.

Categoric ca asa va fi...
Este deja in "dramaturgia locală".

Insa doar cand Moldova (si Romania) vor fi ale copiilor-copiilor nostri...
NU ale LOR...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#43818
Quote from: istvan78 on October 24, 2018, 11:26:48 AM
Inteleg ca s-a stiut de falie inca din SF.

Nu. Ala e facut din birou. UMB a facut propriile studii geotehnice la proiectare. Inclusiv anul trecut, pentru ca am gasit cilindri de roca la fata locului in noiembrie 2017, cred c-am pus si poze pe forum (eu sau Ionut).

Quote from: perfidus on October 24, 2018, 12:52:15 PM
acea brecie de nisip care s-a decis sa o ia la vale de centenar

Care centenar? A fost ceva in 1917? :) Uite aici, 10 dec 2017. Eu si frunzaverde am fost acolo, dar din fericire prin 20 nov, cand bermele erau "luna". Candva intre 20 nov si 10 dec a cazut. Vai ce tare au vibrat utilajele. Si fara plasa, hmmm...



Deci da sigur, hai sa mergem mai departe, cu totii vrem autostrazi, dar mi se pare panta cam mare pentru trial and error. Alte metode se cunosc? Geologii ti-au spus, consultantul din santier ti-a plecat... Si cand se intampla rahatul, ii dai cu plasa pt muncitori si vibratiile, si publicul pune botul. Ionut, poate data viitoare le spui "se stia de locul ala de cativa ani" ca prea isi propaga minciunile la TV.




Powered by API/PUM imgur uploader

Earthchild

Partial o veste buna, se pare ca brecia, cum o numeste geologul, nu este mai lata de 50-60 de metri.

horatiu.cosma

^
Nu e lată, dar e lungă. În plus, de o parte și de alta a ei (cam 50 și 50 de metri) sunt 2 zone ceva mai stabile, dar cu roci de dimensiuni mari sparte, rotite, slab coezive. Acolo nu curge ca nisipul, dar când își pierde o bucată mai mare echilibrul gravitațional, va fi nasol.

paulmare

Cred ca nu era chiar asa de greu sa iti dai seama ca e ceva in neregula acolo - si sa fii cerut o carota exact pe ax, jos unde era casa expropiata din curba drumului, sus in partea cu arborii mai dezvoltati
De 50 de ani incoace toate faliile astea sunt si pe hartile hidrogeologice si geologice - facute acum jumatate de secol de catre oameni pasionati si atenti care au batut zona cu pasul si stiau ce sa caute - eu am avut una incredibil de detaliata de la poiana horea, acolo poate ca au studiat mai atent din cauza pesterii, si relieful era mai interesant decat aici - oricum harta era de prin anii 60   

Dar no daca nu sunt faliile pe google earth unde s-a uitat diwi cand a facut mizeria aia de studiu - nu inseamna ca ele nu exista   

Captura din videoul lui alinC si rocklee 

Powered by API/PUM imgur uploader

Foreza in spatele zidului de gabioane - cred ca face deja ceea ce a spus Horatiu - un zid cu piloti in partea spre mures, si ar mai fi unul sus, unde o foreza kelly de 50 tone care sapa in roca tare produce intr-adevar niste "super-vibratii" cum ziceau la protv, nu imi dau seama cum o sa o puna in pozitie de lucru), clasica rezolvare din sapatura a lui UMB (incredibil cate basculante portocalii se vad in poza de mai sus parca esti in curte la reprezentanta cu asa densitate de basculante) - ce ar mai fi altceva ? Care e planul B ? Prin nisipul ala ajungea in mures toata apa pluviala de sus de pe deal, oare cum o sa o treaca acuma de autostrada pana la mures ? In mod cert drumul vechi are un podet in zona aceea -

cristi5

#43822
Quote from: paulmare on October 24, 2018, 04:41:17 PM
Cred ca nu era chiar asa de greu sa iti dai seama ca e ceva in neregula acolo - si sa fii cerut o carota exact pe ax, jos unde era casa expropiata din curba drumului, sus in partea cu arborii mai dezvoltati
De 50 de ani incoace toate faliile astea sunt si pe hartile hidrogeologice si geologice - facute acum jumatate de secol de catre oameni pasionati si atenti care au batut zona cu pasul si stiau ce sa caute 

Uite ca DIWI nu a considerat necesar sa foreze acolo. Au forat in general spre Bejan. Mai jos este pagina 131 din SF, volumul 2A Piese Desenate (septembrie 2008, actualizat aprilie 2009), Partea IV "studii geotehnice".

http://cristi5.ddns.net/doclic/A1-Lugoj-Deva.PDF

Poate gasim si textul SF (pe SEAP la licitatia Lugoj-Deva, [134430] / 31.03.2012: "Proiectare si Executie autostrada Lugoj - Deva, Lot 4" sau de la un participant la licitatie, sau la licitatia pt lot 1, sau loturile 2+3). Poate-poate scrie DIWI ceva text despre zona dar m-as foarte mira pentru ca daca stiau de ea nu vad cum motiveaza lipsa forajului.



Quote from: paulmare on October 24, 2018, 04:41:17 PM
unde o foreza kelly de 50 tone care sapa in roca tare produce intr-adevar niste "super-vibratii" cum ziceau la protv

Pot sa inteleg ca acum au fost (si vor fi) vibratii de la vreo foreza dar in 2017 nu era nicio foreza acolo.

Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Foarte buna imaginea, Cristi, e reprezentativa pentru pregatirea proiectelor de autostrazi la noi. Exact asa arata si SF Sibiu-Pitesti 2008, foraje doar in zone plate, usor accesibile si nimic in zonele dificile, cu acces greu, unde forajele si accesul forezei costa. Practic pe cele mai dificile zone, cu cea mai mare nevoie de "radiografie" a terenului, investigatiile lipsesc cu desavarsire. Partea a doua e ca si celelalte foraje sunt cam din pix, nu se prea pupa cu realitatea.

paulmare

Cristi eu nu imi dau seama cum vor pune un zid care sa opreasca valul acela de nisip - de asta zicem de "vibratii"
Unde e foreza acum cred ca va fi un rand de piloti in interiorul zidului de gabioane
Si un rand pare ca e deja executat - unde e excavatorul se vad ca ies din pamant, lipseste grinda de coronament

Daca vor sa faca unul mai sus nu imi dau seama cum vor duce acolo un utilaj greu care trebuie sa lucreze exact deasupra gaurii  - trebuie intai sa sape pana cand se staibilizeaza natural malul abia apoi sa atace un alt rand de piloti mai sus


cristi5

#43825
Da, am inteles ca  te referi la viitor cu vibratiile dar hai sa nu ne pierdem timpul cu povesti din santier din ciclul "e normal, mai vibreaza, terminam in 2018". Cade si fara vibratii, cum a cazut anul trecut.

Despre piloti: e ca toiagul ciobanului: jos e bine, acolo sus e problema (*), pilotii nu ajuta cu nimic la oprit materialul care tot vine de sus (au sugerat colegii solutii gen indulcit panta, crearea unui spatiu de colectare, etc). Dar exista posibilitatea sa nu faca nimic acolo sus, sa puna plasa la loc si sa invoce divinitatea. E cel mai ieftin. Vom vedea curand.

---

(*) Un reporter ProTV vede un cioban sprijinit în bâtă, care-i ajungea până la gât si îl cam jena...
- baciule, da' nu mai bine tai dumitale on pic din bota-ceea?
- apoi nu poci că uită, aicea o sculptat tata, aci o cioplit bunicu...
- da' acolo jos, acolo nu sunt sculpturi, di ce nu tai de-acolo?
- apoi dragu badii, acolo jos îi bine! Aicea sus îi baiu.

paulmare

:) sa vedem - pacat ca nu mai e rocklee
eu cred ca vor face ceva inginereste - poate expropiaza din falie deasupra dealului, combinatii intre indulcit panta, zid, drenaje, torcretat  - cine stie 

oricum altceva decat sa scrie scrisori cu "draga zana a mea, fa cu bagheta ta magica sa intre la loc materialul in falie, si sa ramana acolo" :)

thinker

Falia create pe forumul API printre membrii de aceasta alunecare bate cu mult falia din teren. >:(  Ce or fi pus in ea?

Daca tot acest deal era din aceasta compozitie geologica? Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi la PiSi.  Alunecari o sa mai fie pe loturile ce se vor mai construi, conteza mai mult cum vor fi gestionate astfel incat sa nu se astepte cu anii dupa o expertiza, aditional sau  expropriere pentru rezolvare.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

anacronox

In dimineata asta in jur de 8 fara 10. Se lucra la giratoriul de la Soimus si la bretele. La deal era liniste. Fara poze din pacate.

istvan78

#43829
Bun, din moment ce SF-ul nu a identificat falia, si nu a prevazut nicio solutie speciala acolo, orice vor face suplimentar fata de proiectul initial va trebui platit suplimentar de CNAIR. Ceea ce poate fi si motivul pt. care nu s-a facut nimic special pana acum. E plauzibil ca CNAIR n-a acceptat nicio lucrare suplimentara pana nu se dovedeste (in practica!) ca solutia propusa in SF nu tine. Asa a fost si la Branisca, si pe tot lotul. S-au tinut de SF pana au fost fortati de natura sa schimbe. Ca doar atunci claim-ul e sigur. Tineti minte cum au castigat proiectul cu 40% din costul estimat, si cum spuneati unii si pe aici ca vor abandona? Acum ne asteptam sa implementeza solutii suplimentare neprevazute in SF pe banii lor? Fac doar daca e evident ca e musai si daca CNAIR nu poate refuza claimul.

Pe mine mai mult ma ingrijoreaza afirmatiile de la CNAIR, ca doar trebuie degajat pamantul si repusa plasa. Daca in continuare CNAIR refuza sa accepte o alta solutie?  :o