Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 74 Guests are viewing this topic.

rocklee

mai este de lucru acolo un pic ....ultima informatie era ....urma sa se faca proba la tevi supt presiune ...apoi sa le conecteze ...de cele existente ...dar esteun proces de durata ....

horatiu.cosma

#37351
Discuție de azi (moderată de mine că nu mai rețin cuvintele exacte, dar sensul e identic cu ce s-a discutat) între Directorul General Adjunct de la CNAIR, Sorin Dicu (SD) și Carsten Rasmussen (CR), șefului Unității pentru România în cadrul DG Regio al CE:

SD: SF-ul Iptana 2008 pe Sibiu - Pitești e extraordinar, senzațional, cel mai bun și mai matur.
CR: Păi dacă e așa de bun, de ce ați mai scos la licitație pentru 7 milioane de euro revizuirea lui și ați pierdut ani prețioși?
SD: Ăăă, păi pentru că Jaspers prin Halcrow ne-au spus să revizuim și noi, fiindcă nu le-am pus la dispoziție toată documentația pentru a le demonstra ce grozav e SF-ul, ne-am conformat. Acum am găsit documentația suplimentară și putem spune că acum totul e în regulă.
CR: Bine bine, dar acord de mediu nu aveți. De ce ați scos la licitație capetele fără acord de mediu?
SD: Păi am vrut să ne mișcăm mai repede, să fim proactivi ( :)).
CR: E foarte riscant ce ați făcut, cine știe când veți obține acordul de mediu.
SD: Nu e nicio problemă, ne-a permis legea să punem clauza rezolutorie, astfel încât nu se poate semna niciun contract până la apariția acordului de mediu.
CR: Băi CNAIR, voi nu înțelegeți? Acordul de mediu poate spune că trebuie un tunel de 3 km acolo unde în documentația voastră apare debleu (e doar un exemplu).
SD: Noi avem un consultant de mediu, traseul autostrăzii a fost studiat și răstudiat, e bun, e matur, nu e niciun risc.

Waiiii doamne, că încă sunt în stare de șoc. Deci ăștia ne fac nouă autostrăzile. Conform CNAIR, SF-ul din 2008 e perfect, dar ei au aruncat 7 milioane de euro pe revizuire fiindcă au uitat/nu au găsit niște date suplimentare prin arhivă. Alooooo, Curtea de Cooonturi! Glumesc. Este evident că povestea lor e cusută cu ață albă. Documentația asta suplimentară uitată prin arhive la momentului raportului Jaspers e ca statul paralel. Toată lumea a auzit de el, dar nimeni nu l-a văzut. De fapt documentația asta suplimentară e formată din niște teste și încercări cu 0 plus valoare făcute de IGP anul acesta. Este evident că acordul de mediu va prevede anumite modificări și că toate licitațiile pentru construcție lansate pe PiSi vor fi anulate în cel mai bun caz, iar în cel mai rău caz se vor semna contractele, dând naștere unei noi telenovele de tip LD 2.

Nivelul de înțelegere al complexității unor astfel de proiecte la nivel de CNAIR e sub zero, abordarea e mai mult decât deficitară, nivelul de inteligență individual pe măsură. Același nivel halucinant al discuțiilor a avut loc și pe subiecte precum Craiova-Pitești sau OMT 600/2017, dar e prea mult pentru azi, trebuie mult aer curat ca să îmi revin.

Ionut

Stiu ca pare greu de crezut, dar discuția este reală. As fi avut probleme să cred dar am fost prezent. :) Legat strict de PiSi, se va face o întâlnire la CNAIR cu membri CM POIM interesați de subiect. Evident vom fi acolo. Invitația a fost făcută in primul rand din cauza/datorita insistentelor și întrebărilor mele/ale API. Sperăm să auzim chestii noi, nu doar ce am auzit azi.

gdaniel


Ionut

Bun, legat de PiSi de ieri, discutiile din CM POIM au fost cam asa, pe scurt:

- SF Iptana 2008 este foarte bun, sublim (CNAIR)
- AM iese in T3 2018 (CNAIR) pentru tot segmentul Sibiu-Pitesti
- se "reface SF pentru S2, 3 si 4" (Stroe)

Da, a fost si ministrul Stroe prezent ieri vreo 1,5 ore de dimineata. Am avut ocazia sa il intreb cate ceva. A raspuns, dar nu a zis nimic. Insa a zis un lucru interesant ca "se reface SF pentru S2, 3 si 4". Pana sa apuc sa-l intreb mai precis ce intelege prin asta, a plecat. Dar am intrebat cand am apucat pe cei din CNAIR si mi s-a raspuns... ca de obicei. Facem, dregem, IGR, suntem cei mai tari, Iptana rules, SF 2008 este bun.

Ceata totala. Zero profesionalism. Zero lamuriri.

Totusi, am primit (iar) promisiuni ca suntem invitati la CNAIR sa discutam de PiSi. Asa cum stiti, am trimis deja cerere in acest sens. Asteptam.

Mihai_C_Radu

#37355
Hold on, guys...

Sa ne regrupam putin... din info disponibile cf posturi anterioare avem asa:

pozitie CNAIR:

- SF ok, licitatii lansate, AM "pe vine" (2018)   

pozitie MT (prin vocea ministrului):

- SF va fi refacut exact pe sectoarele mai complexe


In aceasta situatie, dupa depasirea starii de perplexitate, inclin sa cred ca Ministrul e absolut pafarist, habar nu are care e situatia reala a acestui proiect... sau...

... in ambele institutii se cam stie ca nu vor reusi sa liciteze pe SF 2008, AM le va schimba si mai mult planurile si joaca in continuare o piesa proasta pe tema "noi ne facem treaba, muncim, urcam pe SEAP, bla-bla"...

Nu am la indemana termeni acceptabili aici pentru a descrie starea pe care mi-o induce "profesionalismul" acestor echipe... :( 



PS1 Nu stiu cum sa multumesc membrilor API si intregii comunitati de aici pt eforturile depuse, sper sa inteleaga intreaga societate civila din Ro cat de importanta e activitatea lor :hug:  (vorbesc serios, luati-o ca atare, nu incerc sa flatez pe nimeni)

PS2 Presupunand ca vor fi fortati de evenimentele viitoare sa reia acea refacere de SF... care e stadiul actual al acelui contract? poate continua executia lui, estimati ca va fi nevoie de alta licitatie refacere SF, cam cat timp mai pierdem?
In aceasta situatie luand in considerare complicatiile procesului de licitare lucrari, probabil nu vom avea absorbtie POIM pe PiSi ...
   :(

NGC

#37356
Care contract de "refacere de SF"? Cel cu SPEA care a incetat? Forget it!

Ar mai fi de adaugat ca vrabiutele au spus ca exista documentatie de atribuire pentru PiSi 3 si PiSi 4, dupa cum am mai zis acum cateva saptamani, deci despre ce refacere SF vorbim?

Nu trebuie insa sa uitam si de problema cu OMT 600 / 2017, care ar trebui totusi sa se rezolve curand, daca ne luam dupa ce zic ei.

horatiu.cosma

Ministrul da mai departe ce ii spune Ionita, cel care foloseste cu fiecare ocazie cuvinte mari (refacere SF) pentru achizitiile de servicii pentru obtinerea aplicatiei de finantare sau ACB-ul. Cam la asta se refera si ministrul.

iulius

Quote from: NGC on November 15, 2017, 07:39:37 PM
Quote from: Ionut on November 15, 2017, 07:36:53 PM
Dar tunelurile frate, tunelurile, pe ce documentație se lanseaza?

Vulturii sunt deja in zona. Revin cand aflam ceva. ;)

Noutati?

trifuhoria

Furnicar la Soimus... UMB lucra cu 3 macarale la amplasarea predalelor!
PS... nu arată rău Tapatalk, e prima data când îl folosesc:)



Sent from my iPhone using Tapatalk

TibiV

#37360
trifuhoria,
frumos...

Quote from: horatiu.cosma on November 29, 2017, 03:29:37 PM
Ministrul da mai departe ce ii spune Ionita, cel care foloseste cu fiecare ocazie cuvinte mari (refacere SF) pentru achizitiile de servicii pentru obtinerea aplicatiei de finantare sau ACB-ul. Cam la asta se refera si ministrul.

Astia mai au vreun angajat competent?!?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Planificarea finantarii la LD conform proiectului legii bugetului pe 2018 ne spune ceva despre cand vor sa inceapa lucrarile la tuneluri:

2018 - 217.4 milioane lei;
2019 - 1.5 mil. lei;
2020 - 0.6 mil. lei;
2021 - 303.4 mil. lei

cassyo

Am vazut, in ultimele luni, vehiculat ca limita intre loturile 3 si 4 ale A1 Sibiu-Pitesti, Tigveni , in loc de Valeni, deci lotul 4 scurtat cu aproximativ 10 km. La fel, limita intre lotul 2 si 3, mai nou apare la Cornetu  in loc de Racovita. Presupun ca asta este legat de resuscitarea SF-ului IPTANA din 2008. Asa fiind, se au in vedere inclusiv modificari de traseu fata de cel "batut in cuie" acum aproximativ  un an ?
Calatorului ii sade bine cu drumul

Ionut

Nu vor fi modificări de traseul aprobat de JASPERS în decembrie 2016.

Dominik

You're in Steelers Country