News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#34995
Acordul de mediu se face pe tot proiectul, nu pe loturi. In varianta in care CNAIR angajeaza un prestator care sa faca acest acord de mediu, avem din start un singur document, unde relatia de comunicare e prestator - CNAIR- ANPM si invers. Daca se impinge responsabilitatea la constructori, vom avea n prestatori, cate unul pe fiecare lot de autostrada, n componente ale acordului de mediu, fiecare facuta intr-un stil propriu, fiind necesara o unificare a acestor componente si stiluri intr un singur document de catre un project manager de talia CNAIR-ului  :D.  Relatia de comunicare e prestator - constructor (care mai cenzureaza din masurile propuse de prestator) - cnair - anpm si invers.

In primul caz, comunicarea e mult mai rapida, negocierile mai rapide, in al doilea caz nu prea (pe LD negocierile pentru niste panouri fonoabsorbante suplimentare au durat luni de zile. Constructorii spuneau ca vor costa in plus x lei, CNAIR in general se fereste ca dracul de tamaie de costuri suplimentare, puneau presiune ambii pe prestator sa faca cumva calculele astfel incat sa nu mai fie necesare panourile, WWF nu accepta, ANPM lua pozitie de drepti in fata WWF si tot asa. Cam asa arata negocierea pentru fiecare masura suplimentara inclusa in acordul de mediu revizuit).

L.E. Revizuirea AM ului pe Ogra-Bors se face de catre un prestator angajat de CNAIR. Imaginati-va ca s-ar fi facut de catre constructori (acolo unde exista constructori). La Fegernic (Suplacu - Bors), unde a aparut acea rezervatie care a necesitat includerea unui viaduct, cine ar fi facut revizuirea? Ar fi asteptat toti constructorii cu partea facuta pana ar fi aparut un constructor si pe Suplacu - Bors? Ar fi facut CNAIR un contract separat pentru loturile fara constructor? Sunt curios cum ar fi aratat un asemenea contract si daca si-ar fi asumat CNAIR riscul ca o sa ii ia la intrebari curtea de conturi.

disney

A mai venit un raspuns referitor la Holdea. Vedeti aici.

NGC

Quote from: NGC20 on June 14, 2017, 03:24:14 PM
La Holdea mai raman exproprierile vizate de acest proiect de HG.

"Proiectul de Hotarare a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Lugoj-Deva", aflate pe raza localităţii Lăpugiu de Jos, din judeţul Hunedoara"

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1392-hg13122016dirrt

HG a aparut in MO.

HG 459 / 30.06.2017 -> HG "privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Autostrada Lugoj-Deva", aflate pe raza localităţii Lăpugiu de Jos din judeţul Hunedoara"

bogdix

@horatiu.cosma
Eu cred ca problema AMurilor s-ar simplifica enorm daca acestea n-ar mai contine atatea date tehnice, care pe deasupra au si precizie la metru. Problema revizuirii rezulta fiindca la noi se obtine AM pe baza SF, unde nu e 100% dezvoltat in detaliu priie tul ci e doar o evaluare a.lucrarilor necesare). De ex. in AM sunt trecute intersectiile cu drumuri (cu pozitie kilometrica), iar proiectantul de la PT cand kilometreaza si proiecteaza pasajul pe/peste drumul respectiv, daca ii rezulta o pozitie kilometrica cu 10m diferita, se poate interpreta ca e necesar a se modifica AM. La fel si la altele. De ex. AM impune pozitiile km intre care sa se faca panouri fonobaorbante, inclusiv inaltimea lor, lucru putin impropriu (daca AM stabileste atatea conditii, de ce mai e nevoie de proiectant. De ce nu fac ei PTul ?)

NGC


pbh


Tavi


Ionut

Drona e bine. Problema probabil că e la sol. :)
Oricum eu mi-am luat gândul de la lotul 3 pentru anul ăsta.

NGC

Ce am scris eu in Decembrie 2016?

Quote from: NGC20 on December 13, 2016, 09:51:04 PM
@MT: In anexa apare CF 61735, dar este gresit. Corect este 61835.

Luna trecuta a fost emis si HG pentru acele exproprieri ramase dupa adaugarea descarcarii Holdea.

Quote from: NGC20 on July 12, 2017, 10:34:42 PM
HG 459 / 30.06.2017 -> HG "privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Autostrada Lugoj-Deva", aflate pe raza localităţii Lăpugiu de Jos din judeţul Hunedoara"

Si ce surpriza avem in anexa de la HG? Pai a ramas tot 61735.

http://legeaz.net/monitorul-oficial-529-2017/hg-459-2017



Despre acest imobil este vorba.





Am primit anul trecut in privat confirmarea problemei si ca s-a transmis catre CNAIR care va corecta problema.

Ei bine, a ramas tot asa. Ce facem acum? Alt HG? :lol:

Cum sa o numim? Rea-vointa? :o

cristi5

#35004
Am adaugat pe OSM structuri pe LD3 si LD4 ca erau multe lipsa
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/45.922/22.609/0

Intrebare: pe OSM DC153 (Bacea-Ilia) supratraverseaza A1, dar in SF subtraverseaza. Care e varianta corecta?
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.947/22.667/0

Pentru a putea mai usor seta pe OSM datele despre licitatie, AC, progresul lucrarilor, deschidere, am facut cate o "relatie" OSM pt fiecare lot. O relatie e practic un grup de segmente de drum.
De exemplu LD4
https://www.openstreetmap.org/relation/7391125

Din asta ar urma sa scot liliecii pt ca nu au AC si deci acolo progresul fizic va fi multa vreme zero.

Dar si asa, pentru ca progresul fizic e f diferit intre partea de est (Soimus, halda steril, lilieci, pescarie, cariera)  si partea de vest a LD4, cred ca trebuie sa o impart in doua. Cam unde e limita partii de vest, unde s-a lucrat bine? Daca credeti ca e OK, as vrea sa reprezint cele 2 zone pe harta cu nuante diferite de verde/albastru, pt ca diferenta e semnificativa.

horatiu.cosma

#35005
^^
Asta este un nou episod din seria "Incompetenta si indiferenta din administratia romaneasca".

Anul trecut in decembrie, imediat dupa aparitia proiectului de HG pentru aceste ultime exproprieri la Holdea pe site-ul MT, NGC mi-a transmis ca s-a strecurat o mica greseala in anexa cu lista terenurilor expropriate, acel 61735 in loc de 61835.

Am verificat, am vazut ca e asa si am sunat la MT si la CNAIR sa le spun sa faca si ei o verificare si in cazul in care intr-adevar e gresit, sa corecteze.

Am fost resunat din ambele directii si mi s-a confirmat greseala, cu promisiunea ca se va corecta.

Asa cum a observat NGC azi, dupa 7 luni in care aceasta documentatie s-a tot plimbat pe la diferite ministere, s-au solicitat clarificari, s-au facut observatii, corectari etc, intr-un final apoteotic ce vedem? Greseala e tot acolo.

Cel mai probabil va fi nevoie de un nou HG care sa il modifice pe acesta, care va dura alte cateva luni. Si uite cum din incompetenta, prostia, reaua vointa, indolenta, indiferenta (continuati voi) unora, se mai impinge cu cateva luni termenul de finalizare pe LD 3.

Si ca sa stim toti care sunt principalii doi vinovati pentru aceasta situatie, cei care mi-au promis ca eroarea va fi corectata, o sa ii si nominalizez:

Ion Cupanache: ceva director pe la departamentul de exproprieri/terenuri din CNAIR

Mariana Ionita: directoare in MT

NGC

Si intrebarea cheie acum este, cum facem cu autorizatia de construire pentru aceste exproprieri suplimentare?
Asteapta acum COMSA dupa o noua HG pentru exproprieri si un singur AC final, valabil pentru ambele doua HG (HG 454 / 30.06.2017 si cel care ar urma) sau primeste un AC pentru exproprierile corecte din HG 454 / 30.06.2017 si inca un AC pentru HG care ar urma?

cristi5

#35007
nu se pot publica erate in Monitorul Oficial? (dar va rog nu la pragul pt abuz in serviciu decat daca stergeti zerouri, nu adaugati :lol: )


horatiu.cosma

#35008
Evident ca la final de 2017 ministrul o sa dea vina pe constructor pentru nefinalizare, vor fi noi amenintari cu liste negre, rezilieri si alti cai verzi pe pereti. "Altii" sau "Cineva" e de vina tot timpul, nu ministerul, nu compania. Si evident ca adevaratii vinovati vor ocupa in continuare, pana la pensie, scaunele caldute din administratie, pe banii nostri.

hentz

#35009
Quote from: phb2 on July 12, 2017, 03:18:56 PM

Entrée Boita -> Sibiu ?
Tu trouveras la repons dans cette image ,sont tous les deux sens,regardes a les piliers.