Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 33 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Da bogdane ai dreptate insa de la realitatea te astepti ? Cred ca au trecut sursa deoarece ionut a mentionat asta in mod special...
Poate asa invata viitorii reporteri sa scrie cand mai preiau si punctual realizatorul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nenea_hartia

Quote from: Ionut on November 13, 2012, 05:49:25 PM
Daca tot stii, spune-ne si noua de ce e mai periculos un tunel decat un viaduct-debleu acolo. Marturisesc ca, pentru mine cel putin, nu este deloc evident acest lucru. Daca se face un cut & cover nu se stabilizeaza acel deal mai bine? Nu stiu, intreb.
Dacă planul de alunecare al dealului este mai profund, degeaba faci tunel. Imaginează-ți tunelul de la Săcel, care e destul de sus, și o alunecare de teren care pleacă de sub el. Poate e mai clar aici: consideră că autostrada ar fi fost mai spre dreapta și gândește-te că ar fi trecut în tunel prin dealul din dreapta imaginii, dar aproape de vârful lui, așa cum e la Săcel. N-ar fi folosit la nimic.

===========

@sebba: formidabil film, mulțumesc mult!!! Cred că le-a închis gura celor care-i mai țineau pe Romstrade în brațe. :gj: :notworthy: :notworthy:

delacroix

#4547
Quote from: Ionut on November 13, 2012, 05:49:25 PM
Cred ca e evident pentru toata lumea, inclusiv pentru colegul mahora, ca o autostrada nu e drum comunal. Nu inteleg de ce tot ai tendinta sa dai replici sarcastice... nu toti suntem de specialitate. De fapt cei mai multi de-aici nu sunt de specialitate.

Daca tot stii, spune-ne si noua de ce e mai periculos un tunel decat un viaduct-debleu acolo. Marturisesc ca, pentru mine cel putin, nu este deloc evident acest lucru. Daca se face un cut & cover nu se stabilizeaza acel deal mai bine? Nu stiu, intreb.
Scuze @mahora. Am vrut sa fiu scurt si a iesit altceva(!?)
La chestiune: dealurile cu pamanturi slab coezive se afla in echilibru instabil. Un tunel ar putea rupe definitiv echilibrul si tot dealul se pune in miscare. Asta la un cut&cover (cine a fost la bunici, la tara, sa vada cum se taie mamaliga cu sfoara intelege mai usor. Daca mamaliga nu e bine "legata", dupa ce o tai curge la loc)  . Mai bine tai dealul in doua decat o felie.
O forare ar fi mult-mult mai scumpa si nu cred ca se poate face in asfel de soluri.
In caz mai e si problema pantei. Eu nu cunosc SeFeul. Poate pentru a ajunge in varf, actualul C&C, cu o pante de max. 3% trebuia inceputa ascensiunea devreme (H=60m, L=2,5 km)
In cazul de fata nu cred ca studiul(le) geo n-ar fi fost bine facut. Doar ca daca iei o bucata de deal, greutatea lipsa face ca platforma sa se ridice, se produce un plan de forfecare sferic. Ca urmare , ceea ce si fac "ragazzi", se foraza micropiloti, diametru 30-50 cm. h~10m ,care "cos" sfera de stratul stabil.
NOTA: nu sunt "specialist", cunosc doar tangential problemele.
PS. @nenea_hartia, merci de completare.

sebba

baieti, nu-mi mai multumiti atat ca mi se urca la cap! :D
si la tembelizor nici nu vreau sa ma mentioneze, poate cumva sa ma invite live, altfel n-am chef de ei ;)
Sailing away! S/Y Haimana

delacroix

Quote from: sebba on November 13, 2012, 07:58:30 PM
baieti, nu-mi mai multumiti atat ca mi se urca la cap! :D
si la tembelizor nici nu vreau sa ma mentioneze, poate cumva sa ma invite live, altfel n-am chef de ei ;)
Am uitat: Merci @sebba!.  :D

tonică

Cineva, undeva, prin 2003 dupa cum scrie, vazuse si o varianta care rezolva problema acelui deal. De vazut traseul variantei asa zis 5a, linia rosie intrerupta. E posibil ca astfel se creea o curba nitelus mai din scurt nespecifica unei autostrazi dar cred ca in zona aceea oricum va fi restrictie de viteza din cauza viaductului asa ca s-ar fi eliminat problema acelui deal.

dorinparau

Ce-i cu bucata aia de autostrada acolo?!?! :)) Au inaugurat astia ceva suplimentar (just triyng to be funny)

Pe acolo va iesi autostrada din tara, iar daca gatam inaintea ungurilor (ha ha ha...) , acolo se va face nodul spre Nadlac, nu?

boer_escu

Astazi nu am mai rezistat si, dupa o lunga absenta, mi-am facut ceva timp si m-am urcat de dupa-amiaza pe bicicleta si am facut o iesire pana in zona conexiunii lotului 4 cu Sibiu by-pass. Era cam ora 16.30 si se lucra din greu. Singura si cea mai mare problema din zona, in afara de nodul cu Sibiu by-pass (care banuiesc ca va fi construit integral sub trafic) este traversarea de catre DJ143B a autostrazii. Dupa cum se vede in poze, exista doar structura din beton a podului + grinzile, nimic din umplutura pentru rampe. In orice caz podul va trebui finalizat fiindca altfel locuitorii din Rusciori (aia care au ramas) n-au alta sansa de legatura cu lumea. 

Asa arata conectarea cu Sibiu by-pass. Dupa cum arata, cred ca vor sa dea drumul la trafic si apoi sa construiasca nodul (in continuare, nici un semn ca s-ar apuca de nod) :



Din sensul giratoriu al Sibiu by-pass, podul parte din DJ143B (pe sub pod totul e aproape gata, mai lipseste stratul de uzura pe aprox 100m, iar DJ143B e deviat peste autostrada):


Podet inainte de acelasi sens giratoriu:


Acelasi pod al DJ143B:





Una dintre ultimele portiuni neasfaltate din zona (banuiesc ca acum stabilizau terasamentul):





Linia de inalta tensiune a caror stalpi au fost relocati in zona spre Cristian:








viossboss

Quote from: Ionut on November 13, 2012, 05:49:25 PM
Quote from: delacroix on November 13, 2012, 03:30:18 PM
Un tunel pe un deal care "aluneca" e mai periculos decat chestia din poza. O autostrada nu e drum comunal.

Cred ca e evident pentru toata lumea, inclusiv pentru colegul mahora, ca o autostrada nu e drum comunal. Nu inteleg de ce tot ai tendinta sa dai replici sarcastice... nu toti suntem de specialitate. De fapt cei mai multi de-aici nu sunt de specialitate.

Daca tot stii, spune-ne si noua de ce e mai periculos un tunel decat un viaduct-debleu acolo. Marturisesc ca, pentru mine cel putin, nu este deloc evident acest lucru. Daca se face un cut & cover nu se stabilizeaza acel deal mai bine? Nu stiu, intreb.
Nu are nici o  influenta cut&cover , pt. un deal care o ia la vale, rezolva problema doar ad-hoc pt un sezon sau doua (ploioase).
Desi din punctul meu de vedere problema e destul de artificiala un cut&cover ar intari intradevar dealul care "o ia la vale".
Si luatul asta la vale are o cauza nu se intampla asa din senin , un cut&cover nu destabilizeaza un deal decat daca e destabilizat deja.
In alta ordine de idei sunt pro cat mai multe cut&cover si viaducte pt.animalele salbatice si as sacrifica si doua dealuri (pt. animnale) daca e nevoie.
Dream come through !
Once in a lifetime !

udar

Quote from: ciprebbe on November 13, 2012, 01:05:21 PM
@udar felicitari pt poze.
Ai schimbat parbrizul "celebru" pana la urma? Sau masina? :D

am schimbat parbrizul ,dar acum 3 zile iar l-am spart  :lol:

udar

#4555
 poze de astazi la repezeala, Turdas




pe sub pasajul din fata trece autostrada






:cheers:

udar

astazi se betona la pasajul peste CF la drumul de lagatura intre A1 si DN7 Simeria...........

se vede pompa de beton in planul indepartat










aglomeratie mare la sensul giratoriu in constructie care face legatura cu  A1 la Simeria







si un pasaj peste A1 intre Simeria si Turdas



multe poze nu au iesit pentru ca a plouat i era intunecat.........

:cheers:

udar

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara anunţă că în zilele de 14 şi 15 noiembrie 2012 circulaţia autovehiculelor pe A1 între nodul rutier Remetea Mare şi nodul rutier Giarmata va fi închisă temporar din cauza executării lucrărilor de montare a două portale de informaţii trafic.
Închiderea de circulaţie se va efectua după în data de 14 noiembrie, între orele 13 – 14, pentru montarea portalului de la km 503+100 dreapta. Circulaţia rutieră pe sensul Lugoj – Arad se va desfăşura deviat pe următorul traseu: intersecţie DN 6 km 540+710 cu DN 6F – DN6 – Centura  Timişoara – DJ 691 – A1 nod rutier Giarmata. Totodată, circulaţia va fi închisă în data de 15 noiembrie, între orele 13 – 14, pentru montarea portalului de la km  495+150 stânga. Circulaţia rutieră pe sensul Arad – Lugoj se va desfăşura deviat pe traseul: A1 nod rutier Giarmata – DJ 691 – Centura  Timisoara – DN6 Lugoj. 
Conducătorii auto sunt rugaţi să respecte restricţia de circulaţie instituită şi semnalizarea rutieră temporară. Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri administrate de D.R.D.P. Timişoara pot fi obţinute de la dispeceratul instituţiei, la telefon 0256 – 246 620 sau pot accesa: www.drdptm.ro/informatii.htm.


http://www.tion.ro/atentiune-se-inchide-autostrada-timisoara-%e2%80%93-lugoj/1203289

Ionut

#4558
@nenea_hartia, delacroix si viossboss: multumesc frumos pentru explicatiile foarte clare, m-am prins! Intr-adevar, sunt multe lucruri complexe si cred ca inginerii care proiecteaza autostrazile astea nu primesc respectul care li se cuvine. Trebuie sa intelegi multe elemente, de la rezistenta materialelor pana la geologie. Evident, este o echipa intreaga de specialisti care proiecteaza... tocmai de-asta ma gandesc ca data viitoare cand se fac desene poate cei de la CNADNR au grija la caietul de sarcini. Iar firmele isi pun cei mai buni oameni la munca, nu juniori... ca altfel patim ca-n poza lui nenea_hartia. :D

@boer_escu si udar: minunate pozele, ca de fiecare data!!! :cheers:

BoGDaN


realitatea este ca anul asta nu cred ca pupam ceva intre Orastie si Deva! alecu26 ai dreptate cu predictia ta de inceputul verii.

tuturor multumim de poze