Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 36 Guests are viewing this topic.

pentium10

nu e noutate, Astaldi a lucrat cu sri lankezi, bangladesheni și la Ludus Chețani in jud Mureș. E politica lor.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

gabim

N-au decat sa lucreze si cu martieni daca vor, important e sa avanseze bine cu lucrarile. Cu lotul 5 avansat va creste presiunea pe CNAIR sa rezolve cu loturile montane, cel putin asa sper.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

adrian sibiu

Salutare tuturor  !
Viaductul Tălmaciu azi 03.02.2022,foreza de la km13 a fost mutată aici,unde a și intrat în ,,pâine"!
Enjoy!



n.alex09

Salut! tocmai ce am văzut comentariul acesta la o postarea de a lui Irinel Ionel Scriosteanu și am zis e bine de știut, mai ales pentru cei care nu au vazut încă pe Facebook  :)



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

API pe Facebook

WeBuild (Astaldi), contestație foarte dură pe A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 3. Asocierea WeBuild-Tancrad a depus la CNSC o contestație de 141 de pagini (download document complet: https://bit.ly/3oouWMp și câteva capturi relevante atașate) prin care critică vehement documentația tehnică pusă la dispoziție de CNAIR și cere suspendarea licitației și măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Pitești mai devreme de 10 ani.

Ce reclamă constructorii? "Profesionalismul" comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme și contradicții care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema.

Sau faptul că "documentația" oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanță față de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar... coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim.

Ne-ar trebui câteva pagini doar să spicuim cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR și cele mai grave abateri de la normative și lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiți să își fundamenteze o ofertă solidă care să fie și pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie.

Rezultatul final? Constructorii serioși ridică prețurile ca să își acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur și simplu renunță, afectând serios concurența sănătoasă, așa cum s-a întâmplat pe lotul vecin, A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 2, unde doar turcii de la Mapa-Cengiz au depus o ofertă finală, ceilalți 5 antreprenori pre-calificați fiind alungați de lacunele documentației și riscurile tehnice și financiare.

Iar cine câștigă contractul, într-un final, își asumă aceste riscuri și de multe ori apar situații neprevăzute în teren care blochează execuția sau chiar duc la reziliere și amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare și celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro.

Cosminescu

Quote from: gruiarew on January 25, 2022, 01:26:55 PM
La Margina peste drum de CIC spre linia ferată se sapă ceva. Știe ciceva despre ce este vorba? Fără poze că m-a luat prin surprindere :D

Am trecut si eu ieri pe acolo. Pare ca se face un OMV. E montata o reclama acolo pe care scrie asta.

RaduG

Se face OMV în giratoriul de descărcare a autostrăzii în DN68A. O idee genială, relativ ușor de replicat și în alte noduri rutiere.

Mediul privat se adaptează la realități mult mai repede decât instituțiile statului. Când vezi că statului îi ia chiar și 10 să liciteze niște spații de servicii existente pentru a se construi benzinării, marile companii găsesc soluții creative, care nu mai implică infrastructura de autostrăzi, ci pe cea de DN-uri.
Giratoriile extraurbane chiar sunt locuri bune pentru benzinării, sunt locuri safe din punct de vedere al siguranței, pentru că acolo oricum toate vehiculele încetinesc pentru înscriere în giratoriu. Cel mai bun exemplu de dezvoltare este intersecția DN1-DN7 de la Veștem: https://www.google.ro/maps/@45.700173,24.2490443,1384m/data=!3m1!1e3

gruiarew

Multumesc de info. Daca mai trec prin zona poate fac și niste poze. Sper doar să prind lumină.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

RaduG

Am râs adânc la termenele ,,aruncate" de dl. Șerbănescu și preluate inocent de media:

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cand-va-fi-gata-prima-autostrada-din-romania-care-va-traversa-muntii-20589458

QuoteCând va fi gata prima autostradă din România care va traversa munții AUTO/TRANSPORTURI Profit.ro scris ieri, 12:00 România ar putea avea prima autostradă care va traversa munții abia în 2028. Acesta este planul Ministerului Transporturilor. Este vorba de Pitești – Sibiu, autostradă aflată în diferite faze ale proiectului. Pe tronsoanele mai ușoare se lucrează deja. Pe bucățile mai dificile, din munți, o licitație este încă în desfășurare, arată Știrile Pro TV.  CITEȘTE ȘI Înmatriculările de autoturisme din România au crescut masiv. Dacia Spring, scădere a vânzărilor, odată cu încheierea Programului Rabla Lucrările pe acest lot de autostradă au început încă de anul trecut, din septembrie. Acum au ajuns la un stadiu de 5 la sută. Compania care a câștigat licitația are la dispoziție 400 de milioane de euro și un termen clar, să termine bucata de autostradă care nu trece munții în 2025. Autostrada este decopertată pe toată lungimea ei. Dar din cauza vremii capricioase nu pot fi turnate straturi de balast ori asfalt. În schimb, se poate lucra la pasaje. În total vor fi 16 poduri pe acest tronson. Deși santierul pe care se lucrează nu este în munți, există anumite dificultăți. Sunt de pildă, probleme cu infiltrațiile, acolo unde pânza freatică este la suprafață. În plus, compania nu găsește suficienți muncitori în România și vrea să aducă din Asia. Câțiva angajați străini sunt deja pe șantier, dar numărul lor va ajunge la 300 în scurt timp. La vară vor fi peste o mie de cetățeni din Vietnam. Cei o mie de vietnamezi vor pune umărul la construirea în România a bucății de autostradă care începe de la Pitești și se oprește la Curtea de Argeș. Tronsonul are o lungime de 30 de kilometri. Urmează 10 kilometri între Curtea de Argeș și Tigveni unde lucrează austriecii de la Porr. Partea aceea trebuie terminată până în 2026 și va costa 400 milioane de euro. Pe tronsonul de 37 km de la Tigveni și până în localitatea Cornetu nu se lucrează. Șoseaua de viteză este în licitație și se bat 15 companii pentru ea. Este o zona de muntoasă, cu 95 poduri, un tunel de aproape 2 kilometri. Autostrada ar trebui terminată până în 2028, iar prețul sare de 1 miliard de euro. Nici pe bucata din munți între Cornetu și Boița de aproape 31 de kilometri nu se lucrează. Dar aici avem un câștigător al licitației: o asociație de companii turcești în frunte cu firma Mapa. Turcii trebuie să facă 49 de poduri sau viaducte, dar și 7 tuneluri cu lungimi de până la 1 kilometru și jumătate. Și această autostradă ar trebui terminată în 2028 și va costa un miliard de euro. Ultima bucată de 13 kilometri este de la Boița la Sibiu. Acolo se construiește din 2020, iar lucrările, ajunse la aproape 60 la sută, ar putea fi gata anul viitor și vor costa 140 de milioane de euro. Cu alte cuvinte, am putea ajunge pe autostradă de la Pitești la Sibiu, prin munți, fără să ne înghesuim pe Valea Oltului în 2028, spune Ministerul Transporturilor. ,,Practic sunt șanse de 99% ca până în 2028, chiar până în 2027 să finalizăm această autostradă cap-coadă, pentru că, de exemplu, secțiunile 1 și 5 vor fi finalizate mai devreme", a declarat Alin Șerbănescu, consilier al ministrului Transporturilor. Doar că pentru a putea ieși pe autostradă din țară pe la Nădlac, ar trebui să se termine și construcția tronsonului de aproape 30 de km între localitățile Margina și Holdea. Această șosea de viteză este în licitație și dacă nu există contestații, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere crede că ar putea să o dea în circulație în 2026.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cand-va-fi-gata-prima-autostrada-din-romania-care-va-traversa-muntii-20589458

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

oneway

^ "Doar că pentru a putea ieși pe autostradă din țară pe la Nădlac, ar trebui să se termine și construcția tronsonului de aproape 30 de km între localitățile Margina și Holdea"  :( :o
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

dr4qul4

30 de km? Adica 15 pe un sens si 15 pe celalalt? Sau fac un ocol pana pe valea Muresului doar ca sa iasa mai multi km de autostrada?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elphax


marinul

Pro tv a spus prostia aia cu 30 km, a pus cineva link ul mai sus

dargauda

Autostrada A1 Sibiu-Pitești lot1 Sibiu-Boita - viaduct Valea Talmacelului 04.02.2022

https://www.youtube.com/watch?v=zm03zYeMst4&ab_channel=RaduIgnat


Radu Ignat thx

dargauda

Autostrada A1 Sibiu Pitești lot1 Sibiu Boita lot filmat complet 04.02.2022

https://www.youtube.com/watch?v=VXti6l4K6DU&ab_channel=RaduIgnat

Radu Ignat thx