Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 69 Guests are viewing this topic.

cutter

Cel puțin în zona fostelor case (a fântânii pe care au păstrat-o) - adică capătul dinspre Deva - pare să fi contribuit la revărsare apelor neterminarea rigolei care preia apele pe sub pod și le duce, conform planșelor, până la canalul forat pe sub DN76.

În ultima filmare aeriană din 03.08 se vede că acolo băltește apa. Am figurat cu săgeată galbenă și pe captura din filmare și pe planșa cu scurgerea apelor zona respectivă.

Asta ar fi o explicație pentru revărsarea de acolo, cu tot cu pământul adus pe carosabil (pe filmarea de la bord se vede spre sfârșit cu camera din spate cum șuvoiul de apă se scurge inclusiv pe aleea de beton pe care au făcut-o până la fântână).





Pentru restul problemelor de vină pare a fi proasta proiectare/subdimensionare. Începând cu primul jgheab metalic care de fapt preia apele din prima subtraversare care nu face față la debit... și continuând cu restul problemelor care se văd.

Apropo, din planșe par să fie două podețe pe sub DN76 (pre-existente) + forajul făcut sub capătul viaductului.

Vedeți aici cel mai bine pe plan cum sunt proiectate scurgerile: https://drive.google.com/open?id=1aNkcfPt321GeSpUMXtjWvyupJa-ZjHkl



cutter

Uitându-mă pe proiect cred că am mai descoperit o problemă.

Subtraversarea figurată cu săgeată galbenă în poza de mai jos inițial trebuia să preia doar apele din șanțul de lângă autostradă (dintre autostradă și zid, cel care zilele astea se execută) pe o lungime de vreo 100m cât panta este spre Lugoj.

După ce s-a prăbușit (sau a fost prăbușit) capătul de deal/taluz dinspre Lugoj, prin acea subtraversare acum vin apele și de pe terasele de sus.





Deci prin acel prim jgheab metalic vine toată apă de pe primii 100 de m de autostradă după viaduct + ce vine de pe terasa de sus și ce se mai acumulează de pe terasa intermediară (vedeți pe planșă traseul CV6->CV5->CV7).

Probabil trebuia redimensionat după schimbarea de proiect, dar cineva a uitat.

udar

Posibil ca unele jonctiuni sa nu fie finalizate si era bine de vazut cum arata si partea de sus pe carosabil si deal.
Filmarea poate ca a prins urmarea unei ploi mult mai intense fata de ceea ce se vede pe camera.
Bine ca a venit acum aceasta ploaie  mai sanatoasa inainte de deschidere si daca chiar sunt ceva probleme sa le remedieze.

johnc4

Și acum întrebarea conspiraționistă de ocazie ??? : ei (autoritățile și/sau constructorul) știu detaliile astea sau ne grăbim să facem o inaugurare înainte de un weekend de 4 zile în perioada concediilor? (inaugurare 12-14 august și joi 15 august îi sărbătoare legală)
Mă gândesc că după inaugurarea grăbită de lângă Sibiu în an electoral.. ne-am cam învățat minte că mai bine amânăm puțin. Cred că-i mai greu să închizi autostrada pentru remediere decât să amâni deschiderea.
Din ce a pus și scris aici Cutter, se pare că proiectul îi subdimensionat sau nu a fost modificat conform realității curente. Aia chiar nu a fost o ploaie zdravănă de vară. Mergea lejer cu 60 km/h pe drum și așa mergeau toate mașinile.
Dacă se impune, sunt șanse reale de remediere fără închiderea tronsonului respectiv?

udar

Din ce am vazut pe ultima filmare apa din zona fantanii  din configuratia care a rezultat este dirijata chiar pe calea de acces la fantana si direct in DN.
Posibil sa desfinteze acea intrare.


cutter

Atâta timp cât nu băltește/nu se revarsă apa pe autostradă (și nu pare a fi cazul aici), nu văd de ce problemele astea cu preluarea apelor pluviale ar împiedica deschiderea traficului.

cutter

udar: apa a ajuns acolo pentru că s-a revărsat din rigolă. Care nu pare a fi terminată, am explicat mai sus.

udar

^^^
Ok, nu este finalizat la capat rigola , dar totusi apa din zona marcata de mine unde ajunge ?

Vice33

Și la Brașov miercuri a plouat în 2 ore torențial, 50 l/mp s-au înregistrat, evident ca au fost probleme. Asta nu înseamnă că sistemul a fost prost conceput. Acele calcule hidraulice au probabil la baza  normative cu tabele de calcul, poate, acele tabele nu mai sunt conforme cu situațiile climatice actuale, însă acei domni care au făcut calculele, cu siguranță le-au făcut conform cu normativele în vigoare. Ca ni se pare ca nu e ok, atât timp cât nu am văzut proiectul și detaliile lui, sunt doar păreri. Faptul că apa rebuseaza din sistemul de scurgere la o ploaie torențială, la prima vedere nu e în regula, dar dacă proiectul respecta normativele, nu avem ce zice. Singurul organ de control al proiectelor DTAC sau D.E. este ISC.

cutter

udar - e o diagramă mai sus și am și explicat. Rigola se prelungește pe sub viaduct și imediat după ce trece pe sub el întâlnește o subtraversare pentru ape forată de UMB (conform proiectului) pe sub DN76.

johnc4

@cutter. Am menționat 'șanse reale de închidere' a autorstrăzii. Mă refeream în situația în care trebuie modificat ceva ca să fie preluată apa corespunzător și să fie deversată în mod sigur în altă parte, probabil în Mureș, nu știu exact.
Dacă sunt nevoie de subtraversări (ca și cea menționată mai devreme cu poză) suplimentare atunci probabil este nevoie de lucrări care necesită trafic zero. Nu sunt în domeniu deci vorbesc ca și un profan.
Chiar dacă apa nu băltește pe autostradă (scenariul pesimist) tot îi o problemă dacă băltește sau inundă drumul E79/DN76. DN76 îi un drum unde se circulă mult mai încet comparativ cu autostrada și nu-i așa mare tragedie dar vorbim de apă pe DN76 care apare acolo din cauza autostrăzii și a lucrărilor defectuoase/insuficiente de preluare a apei pluviale.
Mă tem că o să se aleagă soluția clasică de a monta indicatoare care limitează viteza pe timp de ploaie. Sunt 2 zone pe A3 Gilău-Turda într-o zonă săpată printr-un deal mai înalt, oarecum similar dar cu pereți pe ambele părți. Un indicator salvează doar pe cei atenți, din păcate.
@vice33, posibil să fie normative, nu sunt în domeniu deci nu pot confirma sau infirma dar menționez că aia nu a fost o ploaie zdravănă. Nu pot confirma dacă în filmare se vede ploaia după ce a trecut și s-a mai potolit deci apa care refulează să fie rezultatul unei ploi mult mai intense față de cea din filmare. Ar fi o posibilitate.

adi

intrebarea este, exista aceasta subtraversare a DN-ului?

daca da, unde, si care este diametrul tubului(volumul ce poate fi preluat)?

cutter

 Se vede pe plan unde. E mai sus planul. Chiar sub viaductul autostrazii peste DN in partea dinspre Șoimuș.

Mie mi s a zis ca e deja executata si faptul ca bazinul de dincolo de autostrada in care se duce aceasta scurgere e plin de apa pare sa confirme.

In contextul filmarii de aseara, nu e foarte relevant debitul acestei supratraversarii. Adica ce am vazut ca probleme pe filmarea de la bord, nu ar putea avea drept cauză acea subtraversare.

adi

#47758
Reformulz, fizic, exista? Care este volumul de apa ce poate fi preluat?

Care e diametrul tubului .... sau nu e tub, hai ca sumtem destui ce putem aplica legile fizicii sa ne facem o idee despre volumul maxim... /s

TibiV

adi,
citeste cu atentie postarea lui cutter dinaintea intrebarilor tale...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)