Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 27 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Problema mare o reprezinta 'tevile' alea. La 18-20 m diferenta de nivel, apa prinde ceva VITEZA, mai mult de atât, nu are nici un prag, nimic, sa o incetineasca.
Cât despre dimensionare, suprafață de colectare a apelor e foarte mare, exista doua sau trei podețe pe DN și un șanț destul de serios făcut de UMB, la baza marelui ZID prin care apele meteori e sunt conduse către podețe. .

dr4qul4

Momentan e bine. sa vedeti peste vreo 5 ani cand tevile alea nu se vor mai imbina ca acum iar santurile si terasele vor fi crapate si  pline de pietre.
De fapt nu 5 ani, ca exista garantie. 7 ani, ca sa fie si 2 de intretinere CNAIR.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cetatean

Fiind în garanție, cred ca CNAIR-ul ar trebui sa le întrețină sisa le decolmateze.

cristi5

#47763
In legatura cu apa care se scurge pe la fantana. Stiu de la tara ca drumurile fara rigola se transforma in rigole: toate drumurile agricole ajungeau santuri uriase. Eu cred ca exact asta se intampla la fantana, de acord cu @udar ca apa  se scurge pe vechiul drum de acces al caselor. Daca acel drum nu ar avea podet, apa ar cadea frumos in rigola DN care e destul de solida in punctul ala. Si probabil exact asta se va intampla, vor dirija cumva apa in rigola DN si gata. Nu cred ca apa aia provide din rigola neterminata de sub pasaj, conform lungului de mai jos, rigola aia e in coborare in zona fostelor case, nu cred ca are apa cum sa urce pe ea. In fine, nu e asa important.

Problema care ma preocupa pe mine este la 1:16 (sau 2:05) pe filmare. Acolo apa spala dambul caselor (adica materialul cazut de-a lungul secolelor la falie, pe care DNul il ocoleste prin acea sicana) si aduce pamantul ala pe DN. Dintr-un motiv care-mi scapa, acolo nu e prevazuta in proiect nicio rigola la baza zidului.  Oare se conta pe rigola DN? E posibil ca rigola DN sa fie infundata de vreo cale de acces care inca se mai foloseste acolo.



Am marcat aici partea unde nu exista rigola la baza (afara de cea a DN) si unde apa care curge de pe terasamentul de 20m inaltime spala direct dambul. Pe video se vede ca la primul copac apare si "apa cu pamant" pe DN.



Powered by API/PUM imgur uploader

alin2pas

Deși acolo nu este prevăzută în proiect nici o rigolă, cred că se poate găsi o cale să fie realizată, dacă se dorește acest lucru, precum și o subtraversare a DN-ului pentru apele colectate. Doar dacă se dorește acest lucru, dacă nu, se poate rezolva în stil pur românesc, cu niște indicatoare de limitare a vitezei și ,,Alte pericole".

voicul

Legat de ultima poza a lui @cristi5 - exista rigola pe DN76, nu? Eu vad ca ar fi, deci ea nu face fata la debitului de apa.

cristi5

#47766
Am scris si eu in text ca DN are rigola acolo (cum are si la fantana) si e posibil sa fie infundata, poate pt acces pe damb (desi este acces mai usor pe la fantana). Sau a adus atata pamant in urma ploii torentiale ca s-a infundat rigola DN.

E si o inierbare acolo pe damb, probabil daca ar fi iarba, pamantul ar sta mai bine.

(UMB mai are probleme cu scurgerea apelor si la Gilau, unde o strada din localitate e inundata cand ploua de apa care curge de pe A3. Proiectarea pare a fi problema)

wifi

Stie cineva cum a fost in zona inainte de a se construi autostrada? Am circulat de nenumarate ori pe acolo in ultimele 3 decenii, dar numai pe vreme buna. Si de pe dealul initial trebuie sa fi venit apa de ploaie cu toata vegetatia de atunci. La vremea aceea nu exista nici o rigola pe deal, pe undeva trebuie sa fi curs apa. Am prins insa mici lacuri de acumulare pe centura Devei, zona benzinaria Euro oil - gara. Practic banda din dreapta era impracticabila la o ploaie serioasa.

Io

Am circulat foarte mult pe drumul ala si cel putin la Soimus nu am prins vreodata rau. Motivul este insa cel al vitezei de drenare a apei: cind ploua dealul ala cu vegetatia si cu fisuratia lui actioneaza ca un burete (sau ca un buffer) "umplindu-se" si golindu-se in timp. Ok + siroiala pe versanti, aia ramine oricum.
Azi insa cu autostrada, parte din burete nu mai e, au aparut suprafete impermeabile pe care acumularea de apa tinde spre zero si viteza de curgere a apei PE o parte a dealului a crescut. Motiv pentru care s-a facut tot sistemul acela de drenaj, cu tuburile/"cascadele, "bolboroselile" samd.
Deocamdata nu cred ca problemele (daca exista) sint mari, drenajul sus nu e gata si a facut fata. Marturisesc ca nu mi-e clara solutia de drenaj de la fintina coroborata cu cea de sus, din zona zidului de sprijin, e probabil ca ele sa lucreze impreuna si atunci ar fi ok.
Cu murdaritul DN76 si cu mica baltuta colorata cred ca n-ar fi rau ca detritusul acela galben sa fie acoperit, altfel va veni la vale la fiecare ploicica pina va creste de la sine ceva pe el si in timp va colmata santul DN-ului.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

johnc4

Pe filmarea din 3 august se văd mai bine subtraversările
Sper să fie suficiente.

Io

^ In zona zidului de sprijin autostrada inca nu are rigole. Vorbim totusi de mai mult de 180 de metri. Cu alte cuvinte autostrada nu s-a drenat spre zona proiectata, spre Sud, pe sub viaductul Soimus si apoi in rezervor.
Daca este asa si a functionat atunci e bine.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

luc

#47771
Poze de la sol, de azi seară, din zona în discuție: (GPS)


(GPS)


Aici rigola de la șanțul pentru DN evident ca nu face față și la apa de pe malul de pământ  (GPS)


Când va fi verde, sigur nu va mai fi spălat de ploaie  (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Posibil și ca aceast balast, depozitat temporar, să fi blocat șanțul de scurgere (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

@RaduLuc

Da-ne un semn de pe LD3, ce se mai aude cu receptia. Ce detalii mai sunt de pus la punct. :cheers:

voicul

O alta explicatie pentru ce s-a intamplat: desi exista rigola, ea este acoperita.
Probabil de asta a intrat apa pe sosea. Daca ar fi descoperita, cred ca facea fata sau facea fata mult mai bine.

RaduLuc

Neoficial inca se discuta de receptie 12-14 August, pe LD3 se lucreaza la gard, la inchiderile zonelor de acces in autostrada (inclusiv accesul in organizarea de santier) si montare parapeti si finalizare lucrari de utilitati (ITS, Iluminat)